Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2005, 15:56
kalinho
kalinho is offline
Bodegraver steekt in op sneeuwbalgooier

Uitgegeven: 2 maart 2005 16:53

BODEGRAVEN - De politie heeft dinsdag een 64-jarige man aangehouden omdat hij met een steekwapen, een mes of een schroevendraaier, instak op een 17-jarige jongen. De man was het zat dat jongens sneeuwballen gooiden tegen het raam van zijn huis. De jongen raakte niet gewond, maar hield er wel een gat in zijn bodywarmer aan over, vertelde een politiewoordvoerder woensdag.

De sneeuwbalgooiers, zes jongens in de leeftijd van 15 tot 19 jaar, zijn ook gearresteerd. Zij moeten zich voor de rechter verantwoorden voor openlijke geweldpleging. De 64-jarige man krijgt een dagvaarding voor poging tot zware mishandeling en vernieling. Alle verdachten mochten woensdag weer naar huis

bron:
http://www.nu.nl/news/490801/12/Bode...balgooier.html

Misschien 1 dag te laat geplaatst, maar nog steeds actueel, want het ligt er nog steeds? Hoe ervaar je zelf de gooiers? word je boos bv?
Oud 04-03-2005, 15:57
Verwijderd
Tiswah. Zelf nog mee geconfronteerd gisteren, maar ze konden absoluut niet mikken dus ik trok me er niets van aan.
Oud 04-03-2005, 15:59
Verwijderd
Eigen schuld.
Oud 04-03-2005, 16:01
kalinho
kalinho is offline
'k von 't niet echt voor tiswah, omdat er toch wel discussie over is, de een vind dat de gooiers moeten worden aangepakt, dat het geen grappen zijn, terwijl de ander zegt: zeur niet zo, tis maar een paar dagen per jaar(waaronder ikzelf)
Oud 04-03-2005, 16:03
RanC
RanC is offline
Schokkend.
Oud 04-03-2005, 16:04
Verwijderd
Je moet gewoon met je poten van iemands anders eigendom afblijven, zo simpel is dat. Natuurlijk keur ik de actie van de man niet goed, maar dan moet je maar niet met sneeuwballen gaan gooien hoor. Je weet donders goed dat sommigen daar gewoon heel agressief op reageren.
Oud 04-03-2005, 16:06
T_ID
T_ID is offline
(sh)it happens.
Oud 04-03-2005, 16:07
kalinho
kalinho is offline
ja, daar benk sinds gistere ook achter
Oud 04-03-2005, 16:09
Hydrogen
Hydrogen is offline
Het is maar een paar keer per jaar. SOms zelfs nooit. Dat mensen hiervan agressief worden.
Oud 04-03-2005, 16:10
Verwijderd
Dat ligt nu eenmaal in de aard van de mens.
Oud 04-03-2005, 16:10
Skilly
Skilly is offline
Ik hou wel van sneeuwballen gooien maar dan op me vriendinnen. Je zult me nooit zien gooien op een vage kennis ik vraag het altijd eerst

En ik zal nooit bussen en huizen slaan. Messchien per ongeluk ofzo.

Maar ik haat het als mensen (behalve me vriendinnen) op me gooien!
Oud 04-03-2005, 16:12
Verwijderd
Ik vind dat je niet ongevraagd aan anderen of aan zijn bezittingen mag komen door met sneeuwballen te gooien. Dat soort gedrag komt enigszins agressief over. Aan de andere kant had die man natuurlijk nooit op die jongen in mogen steken.
Oud 04-03-2005, 16:20
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 04-03-2005 @ 17:12 :
Ik vind dat je niet ongevraagd aan anderen of aan zijn bezittingen mag komen door met sneeuwballen te gooien. Dat soort gedrag komt enigszins agressief over. Aan de andere kant had die man natuurlijk nooit op die jongen in mogen steken.
Mensen hebben blijkbaar weinig lol in hun leven. Als iemand een sneeuwbal op je gooit, gooi je terug. Maar als kinderen op bejaarden gaan gooien, dat is wel de grens.
Oud 04-03-2005, 16:20
one.
one. is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 04-03-2005 @ 17:09 :
Het is maar een paar keer per jaar. Soms zelfs nooit. Dat mensen hiervan agressief worden.
Oud 04-03-2005, 16:23
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Jep vandaag was er zo'n jochie met zijn dikke, bolle kop die onder luid gejoel het nodig vond om keihard een sneeuwbal te gooien, terwijl ik in mijn auto reed. Ik ben hem meteen achterna gegaan en heb hem klemgereden, waarna ik uitstapte en hem een paar flinke meppen in zijn gezicht liet neerkomen. Ik verwacht dan ook de politie vanavond op bezoek voor een kop koffie.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 04-03-2005, 16:25
kalinho
kalinho is offline
wie ben jij om aan iemand anders zn kinderen te komen?
Oud 04-03-2005, 16:26
Verwijderd
En wie ben jij om aan iemands anders eigendom te komen?
Oud 04-03-2005, 16:27
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
kalinho schreef op 04-03-2005 @ 17:25 :
wie ben jij om aan iemand anders zn kinderen te komen?
Damn, kun je het niet anders formuleren?
Ik ben heus geen fan van de praktijken van MJ.
Oud 04-03-2005, 16:28
Hydrogen
Hydrogen is offline
Mooi verhaal Mirage. Verzonnen?
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Sylph schreef op 04-03-2005 @ 17:26 :
En wie ben jij om aan iemands anders eigendom te komen?
Inderdaad, d'r zit een barst in mijn ruit. Wie gaat dat vergoeden?
kalinho
kalinho is offline
da's al minder erg. Als iemand gooit op je auto, dan stap je toch uit pak je zoveel mogelijk sneeuw dat je in 2 handen kan hebben en peper je 'm even in .
Oud 04-03-2005, 16:29
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 04-03-2005 @ 17:28 :
Mooi verhaal Mirage. Verzonnen?
Zoiets verzin je niet, gozer. Een paar weken geleden waren het mijn banden die lek gestoken waren. Nu vond een plunjezak het nodig om een ruit van me te mollen.
Oud 04-03-2005, 16:31
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 04-03-2005 @ 17:29 :
Zoiets verzin je niet, gozer. Een paar weken geleden waren het mijn banden die lek gestoken waren. Nu vond een plunjezak het nodig om een ruit van me te mollen.
Haha. Je hebt blijkbaar een negatieve aantrekkingskracht op kleuters.
Oud 04-03-2005, 16:32
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 04-03-2005 @ 17:31 :
Haha. Je hebt blijkbaar een negatieve aantrekkingskracht op kleuters. Klinkt me als een achterstandswijk.
Oud 04-03-2005, 16:36
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 04-03-2005 @ 17:31 :
Haha. Je hebt blijkbaar een negatieve aantrekkingskracht op kleuters. Klinkt me als een achterstandswijk.
14-15 jarige knullen met een waterhoofdje kan ik nou niet echt kleuters noemen. Reed toevallig wel in een achterstandswijk.
Advertentie
Oud 04-03-2005, 16:44
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 04-03-2005 @ 17:36 :
14-15 jarige knullen met een waterhoofdje kan ik nou niet echt kleuters noemen. Reed toevallig wel in een achterstandswijk.
Kleuters in de zin van psyche en dat krijg je ervan als je in zo'n wijk rijdt. Dat wil niet zeggen dat het in elke achterstandswijk zo is. Ze moeten eens durven hier, krijgen ze gelijk mijn sprintende 60 jarige vader achter hun aan.
Oud 04-03-2005, 16:46
DMC
DMC is offline
Leuk, ik had net zelf een sneeuwbal tegen iemands hoofd gegooid! Eerst lekker samengeperst en dan gegooid.
Oud 04-03-2005, 17:11
brinta
brinta is offline
http://www.indymedia.nl/nl/2005/03/25419.shtml
Ontruiming Nijmegen na sneeuwbal
De politie in Nijmegen kan weer eens niet tegen haar verlies. In de nacht van woensdag op donderdag, na een lange periode van sneeuwval verzamelden zich tientallen studenten op het Keizer Karelplein in Nijmegen om eens flink
elkaar te bekogelen met sneeuw en gewoon pret te hebben.

Het was dolle pret onderling, niks aan de hand, af en toe een sneeuwballetje naar een toeterende auto (die het vaak zelf uitlokten door rondjes te blijven rijden). Elk politiebusje dat langsreed werd vanzelf sprekend bekogeld. Laten we eerlijk zijn, als politie weet je dat je dat op dat moment een favoriet doelwit bent en dan moet je ook ergens tegen kunnen en niet kinderachtig zijn.

Het was gewoon een leuke avond, niemand klaagde totdat de politie het weer eens nodig vond om haar macht te laten zien(en waarschijnlijk omdat ze er niet tegen konden om bekogeld te worden) en werd het plein omsingeld door politiebusjes en politiehonden. Onder dreiging van een luid blaffende agressieve hond werd het plein ontruimd. De politie was luid scheldend iedereen aan het verzoeken op alsjeblieft op te sodemieteren want 'een herdershond is niet lief voor je benen'. Ook werd er ruw geduwd en uiteindelijk iedereen het plein afgejaagd.
Ronduit kinderachtig gedrag dus weer van de politie Nijmegen; als het echte kerels waren geweest hadden ze gewoon een balletje meegegooit.

Dus heb je een snor en geen ambitie, ga dan bij de politie!

Oud 04-03-2005, 17:14
Verwijderd
Spreekt me wel aan brinta
Oud 04-03-2005, 17:15
brinta
brinta is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-03-2005 @ 18:14 :
Spreekt me wel aan brinta
Oud 04-03-2005, 17:21
professor2
professor2 is offline
ja sneeuwballen gooien is niet zo boeiend
en dat je dan een boze man achter je aan krijg is risico van het vak hoor
welidioot dat ie die kerel begint met steken
Oud 04-03-2005, 18:16
Verwijderd
Citaat:
brinta schreef op 04-03-2005 @ 18:11 :
http://www.indymedia.nl/nl/2005/03/25419.shtml
Ontruiming Nijmegen na sneeuwbal
De politie in Nijmegen kan weer eens niet tegen haar verlies. In de nacht van woensdag op donderdag, na een lange periode van sneeuwval verzamelden zich tientallen studenten op het Keizer Karelplein in Nijmegen om eens flink
elkaar te bekogelen met sneeuw en gewoon pret te hebben.

Het was dolle pret onderling, niks aan de hand, af en toe een sneeuwballetje naar een toeterende auto (die het vaak zelf uitlokten door rondjes te blijven rijden). Elk politiebusje dat langsreed werd vanzelf sprekend bekogeld. Laten we eerlijk zijn, als politie weet je dat je dat op dat moment een favoriet doelwit bent en dan moet je ook ergens tegen kunnen en niet kinderachtig zijn.

Het was gewoon een leuke avond, niemand klaagde totdat de politie het weer eens nodig vond om haar macht te laten zien(en waarschijnlijk omdat ze er niet tegen konden om bekogeld te worden) en werd het plein omsingeld door politiebusjes en politiehonden. Onder dreiging van een luid blaffende agressieve hond werd het plein ontruimd. De politie was luid scheldend iedereen aan het verzoeken op alsjeblieft op te sodemieteren want 'een herdershond is niet lief voor je benen'. Ook werd er ruw geduwd en uiteindelijk iedereen het plein afgejaagd.
Ronduit kinderachtig gedrag dus weer van de politie Nijmegen; als het echte kerels waren geweest hadden ze gewoon een balletje meegegooit.

Dus heb je een snor en geen ambitie, ga dan bij de politie!

Die laatste zin gaat in m'n sig komen!
Oud 04-03-2005, 20:29
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Misschien 1 dag te laat geplaatst, maar nog steeds actueel, want het ligt er nog steeds?
ja.

Citaat:
Hoe ervaar je zelf de gooiers?
als onschuldig, tot de schade. maar dan gaan wij niet over tot steken, dan gaan wij over tot moorden. dat zijn de betere wegen.

Citaat:
word je boos bv?
neen, bijvoorbeeld niet.
het slimste is om je vege lijf te redden door/door te lopen enzo. negeren in het zieligste geval, maar de betere kansen zijn terug gooien en dergelijke.
Oud 04-03-2005, 20:46
Vice
Vice is offline
Ik dacht dat sneeuwballen gooien meer iets voor kinderen onder de 10 jaar was.
Oud 04-03-2005, 21:23
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Vice schreef op 04-03-2005 @ 21:46 :
mss ben je in de war met sneeuwpop bouwen
alhoewel..
Oud 04-03-2005, 22:19
DMC
DMC is offline
Citaat:
, ik vond het wel leuk toen we met een aantal hoogleraren een sneeuwballengevecht hadden, wel zonder publiek...
Oud 05-03-2005, 01:58
sgl
sgl is offline
Citaat:
Nee hoor dat vinden studenten boven de 16/17 ook nog heel erg leuk.
Alleen sneeuwballen gooien tegen rijdende auto's lijkt mij iig een slechte zaak...
Oud 05-03-2005, 02:20
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
In Rotterdam was een tijdje terug zo'n vervelend kereltje doodgeschoten omdat hij een sneeuwbal (met hardere inhoud ofzo) naar een auto gooide, dat was wel heel erg leuk

Mijn vader zei nog "hij heeft z'n lesje wel geleerd, hij zal het nooit meer doen"

Maar wat een ZEIKfamilie heeft dat irritante kereltje, die sedar ofzo, zeg.
Oud 05-03-2005, 08:14
brinta
brinta is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 05-03-2005 @ 03:20 :
In Rotterdam was een tijdje terug zo'n vervelend kereltje doodgeschoten omdat hij een sneeuwbal (met hardere inhoud ofzo) naar een auto gooide, dat was wel heel erg leuk

Mijn vader zei nog "hij heeft z'n lesje wel geleerd, hij zal het nooit meer doen"

idd, maak gewoon weer een nieuw kind ofzow

Oud 05-03-2005, 08:47
rare kwast
rare kwast is offline
mensen moeten gewoon nadenken voor ze iets doen...

tuurlijk pak je meteen een steek wapen als er een paar sneeuwballen jouw kant op komen (heb er sinds kort dan ook 1 op zak)
kreeg gister ook een lading tegen het raam
so what....zoals er al vaker gezegd werd tis 1 á 2x per jaar en zo een pak sneeuw hebben we niet vaak gehad
laat mensen genieten van de sneeuw maar nee hoor de politie moet al ingrijpen en die man agressief doen.
loop gewoon even naar buiten, vraag vriendelijk een ander huis te pesten, ontvang een lading ijskoude sneeuw in je nek en ga weer terug naar binnen..
LEVE de SNEEUW
Oud 05-03-2005, 08:48
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
brinta schreef op 05-03-2005 @ 09:14 :
idd, maak gewoon weer een nieuw kind ofzow

je kan dr een bouwen van sneeuw...blijft niet zo lang staan
Oud 05-03-2005, 09:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
op zich is er niks mis met een sneeuwballetje gooien. Wat de TS vergeet te melden is dat de jochies DE HELE GODGANSE DAG sneeuwballen naar het huis van de man gooiden. De man had ook gevraagd of ze wouden stoppen, ze weggestuurd, etc., maar daar werd niet naar geluisterd.

daarnaast is het gooien van sneeuwballen naar auto's gewoon ronduit gevaarlijk. Leuk hoor, als je opeens niks meer ziet en je rot schrikt. (en als je er dan wat van zegt dat dan ineens de pappa van zo'n rotkind naar buiten komt en zich afvraagt 'waar ik me mee bemoeide'.... dat is nou 'opvoeden' geloof ik...)
Oud 05-03-2005, 11:41
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
ach bij ons op school doet iedereen mee, concierges, docenten, 6 vwo-ers. Het is gewoon af en toe even lachen, toch
Oud 05-03-2005, 11:58
Vice
Vice is offline
Citaat:
DMC schreef op 04-03-2005 @ 23:19 :
, ik vond het wel leuk toen we met een aantal hoogleraren een sneeuwballengevecht hadden, wel zonder publiek...
Er zit anders wel een verschil in tussen sneeuwballen gooien naar elkaar en sneeuwballen gooien naar auto's of ruiten van woningen.
Oud 05-03-2005, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Mirage2000 schreef op 04-03-2005 @ 17:23 :
Jep vandaag was er zo'n jochie met zijn dikke, bolle kop die onder luid gejoel het nodig vond om keihard een sneeuwbal te gooien, terwijl ik in mijn auto reed. Ik ben hem meteen achterna gegaan en heb hem klemgereden, waarna ik uitstapte en hem een paar flinke meppen in zijn gezicht liet neerkomen. Ik verwacht dan ook de politie vanavond op bezoek voor een kop koffie.
Ik houd ook niet van die klotekinderen die dat doen, maar jezelf niet kunnen beheersen en KINDEREN gaan lopen slaan, tering, wat ben jij dan een tyfusmongool!
Oud 05-03-2005, 15:10
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 05-03-2005 @ 16:04 :
Ik houd ook niet van die klotekinderen die dat doen, maar jezelf niet kunnen beheersen en KINDEREN gaan lopen slaan, tering, wat ben jij dan een tyfusmongool!
Een jongen van 15, noem ik niet echt een kind meer. Bovendien was het een uit de kluit gegroeide papzak, die al moe werd om 100 meter te lopen. Die verdient gewoon een pak slaag.
Oud 05-03-2005, 15:11
Verwijderd
Hm, ik had vandaag nog een discussie over dit onderwerp, maar toen ik jouw post las, was het mij wel duidelijk : dit deugt gewoon niet. Wijs ze terecht, ok, maar ze even flink in elkaar gaan meppen?!
Oud 05-03-2005, 15:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 05-03-2005 @ 16:10 :
Een jongen van 15, noem ik niet echt een kind meer. Bovendien was het een uit de kluit gegroeide papzak, die al moe werd om 100 meter te lopen. Die verdient gewoon een pak slaag.
wow, een kindje van 15, jij bent wel echt een hele bink zeg.
Oud 05-03-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 05-03-2005 @ 03:20 :

Allochtoontje komt om z'n loontje noemen we dat.

In Rotterdam weten ze tenminste hoe ze rotjochies moeten aanpakken.
Oud 05-03-2005, 17:13
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Ik word gek van die kinderen die op ons raam gooien, er komt zo een barst in, maar als je gewoon even boos word en tegen ze schreeuwt houden ze er wel mee op. Voor de rest vind ik dat ze overal op mogen gooien als het maar niet kapot gaat. Ik vind het zo lomp dat sommige mensen helemaal beginnen te flippen en agressief beginnen te worden als ze een sneeuwbal tegen zich aan krijgen. Dan kun je ook nergens tegen zeg. Ik gooi zelf soms ook weleens tegen vreemden, (maar heel soms) ik vind dat mensen tregen een grapje moeten kunnen. Zodra je niet op oude mensen gaat gooien (of juist hele jonge) en niets kapot maakt vind ik alles best.

Regels voor berichten