Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2005, 21:39
Cookie
Cookie is offline
was een stelling en ik was benieuwd hoe jullie erover dachten.
Oud 12-01-2005, 21:40
Cookie
Cookie is offline
poll was idd handig geweest jah..
Oud 12-01-2005, 21:41
Zaina
Zaina is offline
Had dan een poll met meerdere keuzes aangemaakt.

Maar het moet wel kunnen vind ik.
Oud 12-01-2005, 21:47
Verwijderd
Als ik snode intenties heb begeef ik mij niet in gebieden waar preventief gefouilleerd mag worden.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 21:50
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 12-01-2005 @ 22:47 :
Als ik snode intenties heb begeef ik mij niet in gebieden waar preventief gefouilleerd mag worden.
Dan werkt het iig nog altijd voor die gebieden.

En die snode intenties had je sowieso wel waar dan ook gehad.
Oud 12-01-2005, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 12-01-2005 @ 22:50 :
Dan werkt het iig nog altijd voor die gebieden.

En die snode intenties had je sowieso wel waar dan ook gehad.
In groningen is gebleken dat het niets opleverde, op 1000 mensen 8 messen een werpster en een stok ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 22:04
Verwijderd
Ik ben een voorstander van preventief fouilleren in uitzonderlijke situaties, zoals voetbalwedstrijden etc. Preventief fouilleren lijkt me echter een maatregel waar voorzichtig mee omgegaan moet worden, gezien het feit dat het een inbreuk is op de lichamelijke integriteit. Er zullen waarschijnlijk veel mensen zijn die het niet prettig vinden gefouilleerd te worden. Zeker in een multiculturele samenleving waar rekening gehouden moet worden met andere bevolkingsgroepen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 22:11
Verwijderd
mee eens
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 22:13
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 12-01-2005 @ 23:04 :
Ik ben een voorstander van preventief fouilleren in uitzonderlijke situaties, zoals voetbalwedstrijden etc. Preventief fouilleren lijkt me echter een maatregel waar voorzichtig mee omgegaan moet worden, gezien het feit dat het een inbreuk is op de lichamelijke integriteit. Er zullen waarschijnlijk veel mensen zijn die het niet prettig vinden gefouilleerd te worden. Zeker in een multiculturele samenleving waar rekening gehouden moet worden met andere bevolkingsgroepen.
Het gebeurd ook niet voor de pret.
Oud 12-01-2005, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 12-01-2005 @ 23:13 :
Het gebeurd ook niet voor de pret.
Daarom vind ik ook dat er niet te lichtziniig mee omgesprongen mag worden
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 22:19
Serginho
Serginho is offline
Ik zou eerst even afwachten wat iedereen van de identificatieplicht vindt...
Oud 12-01-2005, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Serginho schreef op 12-01-2005 @ 23:19 :
Ik zou eerst even afwachten wat iedereen van de identificatieplicht vindt...
Preventief fouilleren gebeurt al, dus voor afwachten is het te laat.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 22:46
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
ik ben voor.. ik heb niks te verbergen
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 22:51
MB
MB is offline
Ik ben tegen zomaar preventief fouilleren, het houd op en ik vind dat het blijkt van geen respect voor mijn lichamelijke integriteit als ze dat zomaar doen. Maar bij discotheken, sportwedstrijden etc mogen ze dat best doen van mij.

Maar dus niet zomaar
Oud 12-01-2005, 23:20
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Het slaat helemaal nergens op, hier in de binnenstad doen ze het regelmatig en het is gewoon vervelend als je een biertje wilt gaan drinken en zo een mongool wil je van boven tot onder bevoelen terwijl links en rechts mensen gewoon door mogen lopen.
Helemaal als dan 3/4 uur later alsnog de ME moet uitrukken omdat er een flinke matpartij aan de gang is.

En dan het niveau van de agenten, dit lieg ik niet:

Agent: Jongeman, kun je even aan de kant gaan staan, we willen je fouilleren.
Ik: Nee, ik wil niet dat je aan me zit, ik kleed me wel helemaal uit en maak mijn zakken leeg, goed?
Agent: maak je zakken maar leeg.
Ik: *maakt zakken leeg*
Agent: ok, gezien, loop maar door.

Ja komop, blijf dan helemaal weg met je visstickiq.
Oud 13-01-2005, 08:52
Floris_22
Floris_22 is offline
Bevoelen? Ik weet niet wat jij daaronder verstaat, maar daaronder versta ik fouilleren echt niet. Je moet gewoon niet zo aanstellen. De politie doet dat om de veiligheid te vergroten. En matpartijden kun je ook krijgen door je vuisten te gebruiken.
En sinds wanneer zijn agenten mongolen? En is het nou echt zo vervelend om 30 seconden stil te blijven staan omdat iemand je wil fouilleren? Dat lijkt meer op mierenneukerij.
Maar als het niet gebeurd klaag dan ook niet als je wordt neergestoken terwijl preventief fouilleren dat had kunnen voorkomen.
Oud 13-01-2005, 09:15
professor2
professor2 is offline
NEE
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 09:21
Samaris
Samaris is offline
nee wat?

Ikzelf ben tegen.
Daarom zal ik als het mij gevraagd wordt ook aan de ambtenaar in kwestie vragen of ik ergens van verdacht wordt.
Als dat niet zo is mag hij/zij me ook niet fouilleren.
Oud 13-01-2005, 09:25
MB
MB is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 13-01-2005 @ 09:52 :
Bevoelen? Ik weet niet wat jij daaronder verstaat, maar daaronder versta ik fouilleren echt niet. Je moet gewoon niet zo aanstellen. De politie doet dat om de veiligheid te vergroten. En matpartijden kun je ook krijgen door je vuisten te gebruiken.
En sinds wanneer zijn agenten mongolen? En is het nou echt zo vervelend om 30 seconden stil te blijven staan omdat iemand je wil fouilleren? Dat lijkt meer op mierenneukerij.
Maar als het niet gebeurd klaag dan ook niet als je wordt neergestoken terwijl preventief fouilleren dat had kunnen voorkomen.
Het is ook veiliger om alle mensen in aparte kamertjes levenslang op te sluiten en dat doen we ook niet. Ik vind de prijs de opbrengst niet waard.
Hoezo veiliger? Als je een pistooltje of mesje hebt en je ziet dat de politie preventief iedereen aan het fouileren is dan stop je hem in je onderbroek en dan vinden ze hem niet (want ze voelen niet in je kruis als ze je fouileren)
Oud 13-01-2005, 09:26
MB
MB is offline
Citaat:
Samaris schreef op 13-01-2005 @ 10:21 :
nee wat?

Ikzelf ben tegen.
Daarom zal ik als het mij gevraagd wordt ook aan de ambtenaar in kwestie vragen of ik ergens van verdacht wordt.
Als dat niet zo is mag hij/zij me ook niet fouilleren.
Dat is wel schattig enzo, maar op het moment dat jij vervelend gaat lopen doen dan doet de politie dat ook. En aangezien de politie altijd nèt wat vervelender kan zijn dan jij schiet je daar weinig mee op. (jij vind het bv alleen al irritant dat het zoveel tijd kost als je niet meewerkt en de politieagenten maakt dat niks uit want die zijn toch aan hetw erk)
Oud 13-01-2005, 09:31
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 13-01-2005 @ 10:25 :
Het is ook veiliger om alle mensen in aparte kamertjes levenslang op te sluiten en dat doen we ook niet. Ik vind de prijs de opbrengst niet waard.
Hoezo veiliger? Als je een pistooltje of mesje hebt en je ziet dat de politie preventief iedereen aan het fouileren is dan stop je hem in je onderbroek en dan vinden ze hem niet (want ze voelen niet in je kruis als ze je fouileren)
Een mes in je onderbroek? Ik weet niet hoe scherp die dingen zijn, maar toch liever niet. En een pistool? Zo'n bobbel zien ze neem ik aan wel, of het moet wel een verdomd klein ding zijn.
Oud 13-01-2005, 09:33
Samaris
Samaris is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 13-01-2005 @ 10:26 :
Dat is wel schattig enzo, maar op het moment dat jij vervelend gaat lopen doen dan doet de politie dat ook. En aangezien de politie altijd nèt wat vervelender kan zijn dan jij schiet je daar weinig mee op. (jij vind het bv alleen al irritant dat het zoveel tijd kost als je niet meewerkt en de politieagenten maakt dat niks uit want die zijn toch aan hetw erk)
Ik ken mijn rechten beter dan zo'n agentje.
Ik heb een historie van agenten uitlullen, wat eigenlijk een soort hobby van me is.
Ze kunnen me toch niks maken.
Oud 13-01-2005, 09:33
Verwijderd
Wel bij voetbalwedstrijden en andere gelegenheden waar ik toch nooit kom.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 09:40
Samaris
Samaris is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2005 @ 10:33 :
Wel bij voetbalwedstrijden en andere gelegenheden waar ik toch nooit kom.
Oud 13-01-2005, 09:44
Pierreke
Pierreke is offline
Voor!! Als je niks te verbergen hebt, waarom dan niet he! Mits het wel gebeurd met respect voor geslachten (dus man/vrouw).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2005, 09:49
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 13-01-2005 @ 10:25 :
we kunnen eht beste bij de geboort iedereen in coma slaan aansluiten op wat apperatuur enz
alles computer gestuurd veiligst voor ons allemaal
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 09:57
deringmeester
deringmeester is offline
Mij mag je best fouilleren, zoveel wapens heb ik toch niet bij.
En dan kun je trouwens mensen die aan een vechtsport doen ook meteen een straatverbod geven, die hebbe toch "dodelijke handen"

Ik weet het eigelijk niet, ik denk dat het bij voetbalwedstrijden niet verkeerd zou zijn, of bij grote uitgaansgelegenheden.
Oud 13-01-2005, 11:36
MB
MB is offline
Citaat:
Samaris schreef op 13-01-2005 @ 10:33 :
Ik ken mijn rechten beter dan zo'n agentje.
Ik heb een historie van agenten uitlullen, wat eigenlijk een soort hobby van me is.
Ze kunnen me toch niks maken.
Klopt, maar jij loopt daar niet zonder reden, jij wilt ergens heen. Het is toch irritant als ze je dan een halfuur vasthouden

En dat kunnen ze zo doen als ze daar toevallig zin in hebben.
Oud 13-01-2005, 11:44
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ach, als het maar niet de kant van harassment opgaat, vind ik het best.
Én als mijn allochtone vrienden niet systematisch lastig gevallen worden.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-01-2005 @ 12:44 :
Én als mijn allochtone vrienden niet systematisch lastig gevallen worden.
Lief...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:10
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik ben ertegen als een vieze oude man die toevallig een politieagent is het doet. Die klaag ik gelijk aan! Ook vieze jonge mannen.
Handjes thuis.

En hoe moet dat met mensen in een burka?

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 12:16.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:12
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
deringmeester schreef op 13-01-2005 @ 10:57 :
En dan kun je trouwens mensen die aan een vechtsport doen ook meteen een straatverbod geven, die hebbe toch "dodelijke handen"
Dan mag ik de straat niet meer op.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:32
Verwijderd
Tegen, behalve in risicosituaties.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:59
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-01-2005 @ 13:10 :
Ik ben ertegen als een vieze oude man die toevallig een politieagent is het doet. Die klaag ik gelijk aan! Ook vieze jonge mannen.
Handjes thuis.

Een mannelijke agent mag geen vrouw fouilleren, dat doen vrouwelijke agenten.
Oud 13-01-2005, 13:02
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Bij voetbalwedstrijden wordt ik ook betast door een steward, maar dat begrijp ik wel, het is een risicovolle situatie.
Als er blijkt dat in het uitgaansleven van Breda (bijvoorbeeld) veel mensen wapens hebben, heb ik geen bezwaar tegen preventief fouilleren.

Maar buiten risicovolle situaties ben ik ertegen.
Oud 13-01-2005, 14:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Handjes thuis.
En als je geinformeerd was geweest dan wist je dat dit dus ook niet gebeurd...

Citaat:
DAn is iemand onherkenbaar, draagt een masker en is daarmee strafbaar.

Aangezien het meldpunt discriminatie gaat krijsen wanneer dit wordt toegepast wordt echter gediscrimineerd, en hoeven die mensen slechts (vaak nog in een afgeschermde ruimte als een busje) de sluier even op te lichten.

Naar mijn mening nog steeds een aanfluiting op het gebied van gelijke behandeling...
Oud 13-01-2005, 14:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 13-01-2005 @ 13:59 :
Een mannelijke agent mag geen vrouw fouilleren, dat doen vrouwelijke agenten.
En mogen vrouwelijke agenten mannen fouilleren?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 14:44
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-01-2005 @ 15:42 :
En mogen vrouwelijke agenten mannen fouilleren?
Ik denk dat mannen daar niks op tegen hebben
Oud 13-01-2005, 14:44
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 12-01-2005 @ 23:04 :
idd
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 13-01-2005 @ 15:44 :
De vrouw agent vast wel
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 15:13
RanC
RanC is offline
Ik ben voor preventief fouilleren in gebieden waar ik toch nooit kom, zoals Meph al zei.

Verder zal ik toch niet snel gefouilleerd worden, aangezien ik geen lonsdale draag, mijn hoofd niet heb kaalgeschoren, geen bomberjacks en baseball caps draag, geen hangjongere ben en nog nooit in aanraking ben geweest met justitie.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 15:34
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
ik ben tegen preventief fouilleren.Als ik nou een mes meeneem om mezelf te verdedigen als dr zo'n gestoorde op me afstapt dan wil ik niet dat dat mes me wordt afgenomen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 15:38
RanC
RanC is offline
Citaat:
kitesurfertje schreef op 13-01-2005 @ 16:34 :
ik ben tegen preventief fouilleren.Als ik nou een mes meeneem om mezelf te verdedigen als dr zo'n gestoorde op me afstapt dan wil ik niet dat dat mes me wordt afgenomen.
Dan steek je 'em toch neer?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 15:38
Verwijderd
Natuurlijk kan jij dat mes alleen ter verdediging gebruiken, en een 'gestoorde' datzelfde mes wel als aanvalswapen?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
kitesurfertje schreef op 13-01-2005 @ 16:34 :
jij bent die gestoorde in de situatie als je dat gelooft.

Oud 13-01-2005, 16:56
MB
MB is offline
Citaat:
Zaina schreef op 13-01-2005 @ 15:44 :
Ik denk dat de meeste mannen daar heel veel op tegen hebben. Ik heb nog nooit een fatsoelijk uitziende politievrouw gezien, alleen maar van die vatsige domme wijven. En dan wil ik daar dus liever niet door gefouilleerd worden.

Vrouwen mogen volgens mij gewoon door agenten worden gefouilleerd alleen niet op de zedelijke plekken
Oud 13-01-2005, 19:40
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 13-01-2005 @ 14:02 :
Bij voetbalwedstrijden wordt ik ook betast door een steward, maar dat begrijp ik wel, het is een risicovolle situatie.
Als er blijkt dat in het uitgaansleven van Breda (bijvoorbeeld) veel mensen wapens hebben, heb ik geen bezwaar tegen preventief fouilleren.

Maar buiten risicovolle situaties ben ik ertegen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 12:54
Da_Suuz
Da_Suuz is offline
Ik ben wel voor... Better safe than sorry... als je geen 'snode plannen' hebt, dan heb je bij het fouilleren ook niets te vrezen én weet je bijna zeker dat er niets gebeurd in de discotheek (of waar je dan ook bent)
Oud 14-01-2005, 13:04
Da_Suuz
Da_Suuz is offline
Citaat:
Een mes in je onderbroek? Ik weet niet hoe scherp die dingen zijn, maar toch liever niet. En een pistool? Zo'n bobbel zien ze neem ik aan wel, of het moet wel een verdomd klein ding zijn.
Of veel ruimte over hebben in je onderbroek
Oud 14-01-2005, 13:48
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Maar het is wel irritant als je bijvoorbeeld eten bij hebt. En dan heb je een sinaasappel bij en een mes. Om die sinaasappel dus te schillen (als je dat van te voren doet wordt het droog en goor) en dan gaan ze weer moeilijk doen om die mes. Pffffffffffffffffffffffffffff duh daar zijn keukenmessen voor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten