Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2002, 14:26
ChicaBonita
ChicaBonita is offline
Ik zou graag even jullie mening willen weten over Napster

Ben je er tegen Napster en waarom..
Of ben je voor Napster en waarom..

Verdere opmerkingen zijn ook van harte welkom!!!!

alvast heeeeel erg bedankt!

ChicaBonita
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2002, 14:30
Verwijderd
Bestaat napster nog dan?

Het is btw makkelijker als je een makkelijkere titel bednekt..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 14:31
durex
durex is offline
voor omdat cd's veel te duur zijn
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 14:33
dystopia
dystopia is offline
Hehe. Dit ga ik 'ns lekker vanuit het diepst van m'n ego invullen *grin*

Voor: laat het maar lekker bestaan. Ik maak er geen gebruik van. Zo zijn er meer 'targets' die bestreden moeten worden door de platenmaatschappijen en is de kans kleiner dat Audiogalaxy, het programma dat ik gebruik, aangepakt wordt aangezien hoe meer 'targets' hoe meer werk.

Tegen: Als Napster nou dood gaat, dat het al bijna is, dan komen die users gezellig naar andere netwerken toe zoals Audiogalaxy. Gevolg is meer sharen. Maar meer bekendheid is ook niet goed. Als het te populair wordt dan komt men in de belangstelling te staan en wordt men een groter potentieel 'target' om aangepakt te worden.

Ik kies uiteindelijk voor 'Voor' omdat ik nu toch alalles kan krijgen op AG dat ik wil en waarschijnlijk he je hier weinig aan, aangezien ik het vanuit mijn eigen situatie heb ingevuld
Oud 23-05-2002, 15:13
{-_-}
{-_-} is offline
gebruik jij napster?
zul je wel niet veel vinden hè?

ik ben voor.
als een cd echt goed koop ik hem namelijk toch in de winkel.
voorluisteren mag vind ik
Oud 23-05-2002, 16:13
Jozzy
Jozzy is offline
Voor, het is volgens mij bewezen dat er meer cd's worden verkocht vanwege MP3, en Napsterachtige programma's bevorderen de MP3-uitwisselingen alleen maar.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:17
pietje63
pietje63 is offline
bedoel je de nieuwe (legale) of oude napster?

ik ben bij eigenlijk allebij wel voor

de nieuwe: zo hoort het eigenlijk
de oude: toch wel leuk
Oud 23-05-2002, 18:07
Verwijderd
Voor, 'k heb niet vaak dat ik de hele cd wil, maar alleen een paar nummers, in dat geval download ik die nummers. Dan ga je toch zeker niet die hele cd kopen en betalen voor nummers die je niet eens mooi vind?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 18:42
Verwijderd
Ja maar nu betaal je niet voor de nummers die je wél leuk vind.. da's een beetje de slagroom van de taart afeten dunkt mij..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 19:07
LB06
LB06 is offline
Laat me koud. Als blijven voortbestaan mogen ze van mij en als ze kapot gaan zal ik er zeker niet wakker van liggen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 19:58
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Tegen, KaZaA Lite is veel beter

Maar als je gewoon Napsterachtige progjes bedoelt ben ik voor...

Overigens:

Oud 24-05-2002, 00:51
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Tegen, KaZaA Lite is veel beter

Maar als je gewoon Napsterachtige progjes bedoelt ben ik voor...
Audiogalaxy 0wnt Kazaa qua aanbod van de wat bétere muziek. Maar goed, muzieksmaak is subjectief natuurlijk.

Ik ben absoluut voor. Zonder MP3's zou ik nou niet zoveel originele CD's bezitten. Bands die publiek écht aanspreken raken toch wel hun geperste CD'tjes kwijt, want als je ergens behoorlijk liefhebber van bent wil je tóch een écht CD'tje hebben, met een mooi stukje boekwerk erbij. En het idee dat je 'jouw' bandje steunt.

Dat platenmaatschappijen zo lopen te jammeren dat het allemaal 'evil' is komt puur door het feit dat hun commerciele projecten als Britney Spears (metafoor) niet meer zoveel winst opleveren omdat die bagger het gewoon niet waard is gekocht te worden. Laat die maar lekker naar de klote gaan. Laat DSFA, Nuclear Blast, ColdBloodIndustries e.d. maar schuiven; ik weet zeker dat hún niet zoveel te lijden hebben van het fenomeen 'MP3'. Integendeel.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 13:56
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Ik ben voor, omdat er geen enkele reden is om tegen te zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Ik ben voor, omdat er geen enkele reden is om tegen te zijn.
Dat ben ik niet met je eens.

Mensen die moedwillig geld verdienen aan muziek van anderen zijn héél fout bezig.

MP3 is geen énkel probleem, zolang mensen die 't downloaden e.d. er maar geen cent aan verdienen.

Goed, ook ik heb wel 'ns wat gebrand voor 3 euro 50, maar dat is meer om een rem te houden op het aantal verzoekjes. Niet omdat ik bakken met geld wil verdienen met m'n brandertje.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 03:29
Sukke
Sukke is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

MP3 is geen énkel probleem, zolang mensen die 't downloaden e.d. er maar geen cent aan verdienen.
Ben ik het helemaal mee eens...
de echte muziekliefhebber zal (vroeg of laat) de muziek waar die van houdt echt op CD aanschaffen... Het medium mp3 is in mij ogen een soort radio of cassette... gratis maar qua kwaliteit niet geweldig (ik kom tussen me d/l's bar weinig 256kbs tegen).

Als er geen illegale verkoop was, zou volgens mij het enige nadeel voor de muziekindustrie volgens mij de terugloop van de verkoop van CD-singles...
Oud 25-05-2002, 04:00
Verwijderd
Citaat:
durex schreef:
voor omdat cd's veel te duur zijn
Teduur? 40gulden voor een cd waar je jaaaaaaaaaaaren mee doet? Ruim een uur luisterplezier. Iets waar artiesten heel veel in hebben gestoken? Teduur? Dit vind ik onzin.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 09:12
Verwijderd
Citaat:
spawn again schreef:
Teduur? 40gulden voor een cd waar je jaaaaaaaaaaaren mee doet? Ruim een uur luisterplezier. Iets waar artiesten heel veel in hebben gestoken? Teduur? Dit vind ik onzin.
te duur ja, trouwens, de meeste cd's zijn tegenwoordig 22 of 23 euro, dat is dus wel wat meer dan 40 gulden...

ik ben trouwens voor programma's als napster want anders was mijn cd-collectie nou lang niet zo uitgebreid omdat ik dan veel minder bands kende...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 10:17
S
S is offline
Voor, Napster roeleerde. Nu KaZaA, das ook vet. Vet.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 10:34
Vinzz
Vinzz is offline
ik ben tegen elk file share programmaatje ..

1.virussen kunnen te makkelijk verspreid worden
2. te toegankelijk
3. ik down alleen hele albums

Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 13:16
Paige
Paige is offline
Napster..Was is dat!?!?!

Nee, dat programma gebruik ik allang niet meer..

Ik ben tegen Napster omdat ik vind dat je gratis liedjes moet kunnen downloaden op internet en zij vragen er volgens mij geld voor..Bullshit dat de artiesten niet genoeg verdienen..Ik kijk weleens naar MTV Cribs..Nou hoor, ze hebben het echt slecht.. :/
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Ufke schreef:
te duur ja, trouwens, de meeste cd's zijn tegenwoordig 22 of 23 euro, dat is dus wel wat meer dan 40 gulden...
Dan bezoek je de verkeerde cdwinkels.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Ufke schreef:

ik ben trouwens voor programma's als napster want anders was mijn cd-collectie nou lang niet zo uitgebreid omdat ik dan veel minder bands kende...
Leuk en wel, maar wanneer jij alleen muziek koopt die je écht goed vind, heb je dat maar te betalen. Kom nou, omdat ik Ferrari's ontzettend mooi vind, ga ik er toch ook niet één stelen omdat legaal aanschaffen me te duur is?

Wanneer je dát niet voor 'jouw' bandje overhebt ben je m.i. het doodschoppen niet waard.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 22:49
S
S is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Leuk en wel, maar wanneer jij alleen muziek koopt die je écht goed vind, heb je dat maar te betalen. Kom nou, omdat ik Ferrari's ontzettend mooi vind, ga ik er toch ook niet één stelen omdat legaal aanschaffen me te duur is?

Wanneer je dát niet voor 'jouw' bandje overhebt ben je m.i. het doodschoppen niet waard.
Nounou... Wat overdrijf je Dobermann... Ik vind het ook belachelijk dat ze die cd's voor 2 gulden maken en daarna voor 50 gulden verkopen (nee, geen euro's).

De link tussen een cd'tje en een top-line auto die iedereen mooi vindt zie ik niet. Dat is té. En Ferrari stélen en een cd'tje dównloaden... Verschil? Iemand met een Ferrari heeft er meestal maar één. Een artiest verkoopt tien/honderd-duizenden, wat, misschien wel miljoenen cd's.

Laatst gewijzigd op 25-05-2002 om 23:06.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 22:53
Sukke
Sukke is offline
Citaat:
S schreef:

Nounou... Wat overdrijf je Dobermann... Ik vind het ook belachelijk dat ze die cd's voor 2 gulden maken en daarna voor 50 gulden verkopen (nee, geen euro's).

De link tussen een cd'tje en een top-line auto waar iedereen op geilt zie ik niet. Dat is té.
Kerel het gaat niet alleeon om de prijs van het cd'tje... reken manuren (voor bijv. tekstschrijver, muzikanten, opnamepersoneel en bijv. de "CD-drukker") en enige royalties voor de artiest...

En 50 piek is alsnog overdreven, je koopt dan duidelijk bij de verkeerde zaken...
Oud 25-05-2002, 23:06
S
S is offline
Citaat:
Sukke schreef:

Kerel het gaat niet alleeon om de prijs van het cd'tje... reken manuren (voor bijv. tekstschrijver, muzikanten, opnamepersoneel en bijv. de "CD-drukker") en enige royalties voor de artiest...

En 50 piek is alsnog overdreven, je koopt dan duidelijk bij de verkeerde zaken...
Kerel (), ik koop ze niet meer. En als ik ze nou toch koop, doe ik dat bij FRS. En dan is 50 piek écht niet overdreven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2002, 23:12
Verwijderd
Citaat:
spawn again schreef:
Dan bezoek je de verkeerde cdwinkels.
neehoor, ik bezoek juist winkels waar ze een stuk goedkoper zijn maar in de meeste winkels zijn cd's al gauw 23 euro en dat is gewoon veel te duur en als het gaat om de vraag of cd's te duur zijn is dat wel zo omdat er meer winkels zijn die cd's voor 23 euro verkopen dan voor 15 euro...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Leuk en wel, maar wanneer jij alleen muziek koopt die je écht goed vind, heb je dat maar te betalen.
heb ik gezegd dat ik geen cd's koop?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 15:13
Verwijderd
Citaat:
S schreef:

De link tussen een cd'tje en een top-line auto die iedereen mooi vindt zie ik niet. Dat is té. En Ferrari stélen en een cd'tje dównloaden... Verschil? Iemand met een Ferrari heeft er meestal maar één. Een artiest verkoopt tien/honderd-duizenden, wat, misschien wel miljoenen cd's.
Ik overdrijf niet. De studiokosten, 't persen van de CD's en de hoesjes, een professionele crew in de studio e.d. moeten óók betaald worden. En 't bandje mag er dan óók nog wel *IETS* aan overhouden, om zo weer te kunnen investeren. Je bekijkt 't wel érg simpel.

Denk je dat een beginnende band -misschien wel- miljoenen CD's verkoopt? Nou, ik dacht 't niet hoor.

Ufke: Je hebt nergens gezegd dat je geen originele CD's koopt, maar jouw posts deden me toch een beetje die indruk krijgen. Je hoeft je niet aangevallen te voelen, maar dat eeuwige ik-wil-voor-een-duppie-op-de-eerste-rij-zitten gelul krijg ik een beetje de balen. Telkens dezelfde (slechte) argumenten om hun misbruik maar goed te praten.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 15:14
Verwijderd
Citaat:
S schreef:

Kerel (), ik koop ze niet meer. En als ik ze nou toch koop, doe ik dat bij FRS. En dan is 50 piek écht niet overdreven.
Wellicht zou je eens kunnen kijken bij www.large.nl of www.coldbloodindustries.com of misschien zelfs wel www.displeased.nl -- Of course een beetje afhankelijk van je muzieksmaak.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten