Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2005, 13:07
M@rco
M@rco is offline
Ik heb dus pas geleden voor mijn Radeon 9800 Pro een Arctic ATI Silencer 1 gekocht; die dingen kosten niet echt veel en ze zijn, volgens Arctic, behoorlijk stil. Maar dat laatste is nou juist het probleem: nou ik hem eenmaal heb gemonteerd is ie verre van stil (volgens mij was dat kloterige 40mm fannetje op de stock cooler nog stiller). Nou vraag ik me dus af: is dit een fabricagefoutje of zijn deze dingen gewoon niet echt stil? Misschien valt het mij wel extra op omdat de rest van mijn systeem zo stil is (Arctic SS4 Pro TC CPU koeler, Fortron voeding met 120mm fan, 120mm Papst casefan @ 5V, een Hitachi en een Samsung HDD), maar dit geratel is werkelijk niet om aan te horen (ik moet 's nachts natuurlijk wel kunnen slapen ).

Als dit echt zo hoort dan koop ik wel een VGA Silencer Rev. 3 voor 13 euro, die dingen zijn tenminste wél stil

Laatst gewijzigd op 15-01-2005 om 13:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2005, 13:30
Jolt
Jolt is offline
Ik heb zelf 3 en die is onhoorbaar, maar 1 moet ook stil zijn, dan klopt er waarschijnlijk iets niet. Breng hem gewoon terug en haal je Rev 3.

Waarom eigenlijk Rev 1?
Rev 3, of Ati Silencer 3 zijn zowizo stukken beter, groter koellichaam + grotere fan, lees net dat hij toch al 2000 rpms maakt, de fan van de Ati Silencer 1.

Lees net dat je je moet oppassen, de artic Silencer 3 past niet op jou radeon 9800Pro als je een r360 core hebt.

Daarvoor is de Artcic Silencer 3, deze dus:

Laatst gewijzigd op 15-01-2005 om 13:39.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 13:46
]{ing
]{ing is offline
ik heb die vga silencer van 13 euro, werkt goed genoeg op een ati 9600pro. maar de nieuwe zijn idd een stuk beter
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 13:47
M@rco
M@rco is offline
Gelukkig heb ik een R350 core

Terugbrengen gaat helaas niet, aangezien iemand mijn factuur heeft weggegooid Maar goed, ik kijk het nog ff aan, anders bestel ik idd wel een Rev. 3 VGA Silencer (12,99 bij ATRO, moest toch nog wat andere dingetjes hebben). M'n case temp is wel met 5 graden gedaald, maar dat kan me eigenlijk vrij weinig schelen als ik daardoor in de herrie zit

(En het is dus niet Rev. 1 maar een ATI Silencer 1. Redelijk nieuw ding, die Rev. 3 is juist ouder)

Laatst gewijzigd op 15-01-2005 om 13:50.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 13:50
Jolt
Jolt is offline
Ati Silencer 1 was geloof ik de eerste, Artic Silencer 3, dus die blauwe kwam daarna pas, is ook goed voor nvidia kaarten en zo.
Oud 15-01-2005, 13:52
M@rco
M@rco is offline
Nee nee nee

Eerst had je de VGA Silencer, daar waren dus 3 revisies van (zodat ze op meer kaarten passen) en de laatste daarvan (Rev. 3) wordt nog verkocht. Past alleen op bepaalde Radeon kaarten. Daarná hebben ze een serie nieuwe VGA koelers uitgebracht, de ATI Silencers en de NV Silencers.
Oud 15-01-2005, 13:56
Jolt
Jolt is offline
Ow, dacht altijd andersom.

Maar jah, voordeel van Ati Silencer 3 is wel dat hij je geheugen koelt, de Artcic Silencer 3 doet dat helaas niet
Oud 15-01-2005, 13:59
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
M@rco schreef op 15-01-2005 @ 14:52 :
Nee nee nee

Eerst had je de VGA Silencer, daar waren dus 3 revisies van (zodat ze op meer kaarten passen) en de laatste daarvan (Rev. 3) wordt nog verkocht. Past alleen op bepaalde Radeon kaarten. Daarná hebben ze een serie nieuwe VGA koelers uitgebracht, de ATI Silencers en de NV Silencers.
klopt, en die nieuwe hebben koperen heatsink ipv aluminium. zag ergens de ati silencer 2 voor 18 euro, dat is nog wel redelijk
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 19:06
Verwijderd
Ik heb de VGA Silencer 3 (dus een andere dan de specifieke ATI Silencer) op een Sapphire Radeon 9800 Pro. Paste prima, geen gezeik met installatie en dat ding is echt superstil.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 20:50
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-01-2005 @ 20:06 :
Ik heb de VGA Silencer 3 (dus een andere dan de specifieke ATI Silencer) op een Sapphire Radeon 9800 Pro. Paste prima, geen gezeik met installatie en dat ding is echt superstil.
Maar koelt alleen geen geheugen. En ram sinks passen er ook niet op.
Oud 16-01-2005, 00:48
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 15-01-2005 @ 21:50 :
Maar koelt alleen geen geheugen. En ram sinks passen er ook niet op.
Ja, maar ik klok dan ook niet over. Als het je doel is een zo stil mogelijke PC te maken moet je dat niet doen. Besides, ik vind een 9800 Pro snel genoeg voor een desktopbakkie dat voornamelijk bedoeld is voor surfen en UT2k4.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 13:52
Jolt
Jolt is offline
Zalman is beter. Kwa stilte, maar wel stukken duurder.
Oud 16-01-2005, 21:29
M@rco
M@rco is offline
Die nieuwe Zalman VGA koeler schijnt anders helemaal niet zo stil te zijn

Maar goed, ik heb intussen een VGA Silencer Rev. 3 besteld. Dit lawaaierige ding gaat de kast in
Oud 16-01-2005, 21:35
Jolt
Jolt is offline
Haha, nou hij moest nog behoorlijk stil zijn voor een Active vga koeler.
En koelt geheugen .Koelt ook zeer goed. En natuurrijk zorgt voor een goede airflow .
Maar daar integen, het doet niet de hete lucht uitstoten, en vrij zwaar.

Kijk hier maar eens. Koelt op 5 volt ook zeer goed.

Maar jah ligt er helemaal aan waar voor je 3dkaart gebruikt en wat je er mee doet.
Oud 16-01-2005, 21:39
M@rco
M@rco is offline
Hmm, ook wel opvallend in die review:
Citaat:
De Arctic Cooling ATi Silencer 4 bleek tot mijn verrassing niet echt stil te zijn. De koeler maakte een licht ratelend geluid waardoor deze zelfs meer geluid produceerde dan de standaard koeler. Wellicht een exemplarisch probleem aangezien reviews op internet over deze koeler niet over dit probleem reppen.
Dat heb ik dus ook. Ik begin toch serieus aan die dingen te twijfelen
Oud 16-01-2005, 21:44
Jolt
Jolt is offline
Rma'en die zooi dan . Ben je wel veel tijd kwijt .
Reageren

Regels voor berichten