Ik heb een probleem, ik heb namelijk een hele goede vriend, maar de laatste tijd erger ik me af en toe een beetje aan hem. Hij zegt altijd heel erg wat hij vindt, en dat vind ik juist zo leuk aan hem, maar soms maakt hij kwetsende opmerkingen naar anderen, en daar voel ik me dan soms een beetje ‘’plaatvervangend schuldig’’ over.
Ook is het zo dat ik weet dat hij veel om me geeft, maar dat hij dat nooit zegt. Hij durft zich nooit kwetsbaar op te stellen, en daarom doe ik dat ook niet zo gauw. Terwijl ik dat wel zou willen en ook wel met hem zou willen knuffelen etc.
Heel vaak lig ik er over na te denken en zit ik ermee en laatst had ik een zoiets van: zal ik de vriendschap beëindigen? Ik ga bijna elke dag bij hem langs, en ik besloot dat een paar dagen niet meer te doen. Toen ging ik toch weer wel een dagje en ik had hem echt gemist, ik was zo blij dat ik weer gegaan was.
Maar nu, wat moet ik nou doen? Soms heb ik echt een hekel aan hem, maar ik kan ook weer niet zonder hem. Soms denk ik dat ik verliefd ben, maar ik weet zeker dat ik nooit iets met hem wil.
Ik wilde eigenlijk met hem gaan praten en dan vertellen wat ik niet zo leuk aan hem vindt, maarja dat is ook weer zo stom, zo van: ik vind dit en dit niet leuk aan jou, als je niet veranderd beëindig ik de vriendschap.
Ik heb ook gemerkt aan hem dat hij het de laatste paar dagen niet zo leuk vond dat ik wat minder met hem deed, maar toch zegt hij niks, terwijl ik zo graag wil dat hij zegt wat hij denkt en voelt en wil etc.
Wat moet ik nu doen???
|