Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2005, 16:22
elize_girl
elize_girl is offline
Ik heb een probleem, ik heb namelijk een hele goede vriend, maar de laatste tijd erger ik me af en toe een beetje aan hem. Hij zegt altijd heel erg wat hij vindt, en dat vind ik juist zo leuk aan hem, maar soms maakt hij kwetsende opmerkingen naar anderen, en daar voel ik me dan soms een beetje ‘’plaatvervangend schuldig’’ over.
Ook is het zo dat ik weet dat hij veel om me geeft, maar dat hij dat nooit zegt. Hij durft zich nooit kwetsbaar op te stellen, en daarom doe ik dat ook niet zo gauw. Terwijl ik dat wel zou willen en ook wel met hem zou willen knuffelen etc.
Heel vaak lig ik er over na te denken en zit ik ermee en laatst had ik een zoiets van: zal ik de vriendschap beëindigen? Ik ga bijna elke dag bij hem langs, en ik besloot dat een paar dagen niet meer te doen. Toen ging ik toch weer wel een dagje en ik had hem echt gemist, ik was zo blij dat ik weer gegaan was.
Maar nu, wat moet ik nou doen? Soms heb ik echt een hekel aan hem, maar ik kan ook weer niet zonder hem. Soms denk ik dat ik verliefd ben, maar ik weet zeker dat ik nooit iets met hem wil.
Ik wilde eigenlijk met hem gaan praten en dan vertellen wat ik niet zo leuk aan hem vindt, maarja dat is ook weer zo stom, zo van: ik vind dit en dit niet leuk aan jou, als je niet veranderd beëindig ik de vriendschap.
Ik heb ook gemerkt aan hem dat hij het de laatste paar dagen niet zo leuk vond dat ik wat minder met hem deed, maar toch zegt hij niks, terwijl ik zo graag wil dat hij zegt wat hij denkt en voelt en wil etc.

Wat moet ik nu doen???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2005, 16:25
leucomelas
leucomelas is offline
als je wil dat hij zich uit, dan moet je dat zelf ok doen. er is niks stoms aan om hem uit te leggen wat je minder aan hem vind... als hij niet kan/wil veranderen hoeft toch niet meteen de vriendschap over te zijn? zodra hij weet van jou gedachtes, zal hij er vast meer op gaan letten...
Oud 18-01-2005, 16:27
Angeles
Angeles is offline
Als hij iets kwetsends zegt over iemand dan kun je daar toch op antwoorden dat je dat geen leuke opmerking vindt? Verder hoef je je sowieso niet schuldig te voelen over iets wat hij zegt, maar als je het gevoel hebt dat je toestemt als je niks zegt dan mag je best laten merken dat je het er niet mee eens bent.

Je hoeft trouwens toch ook niet iedere dag bij hem langs te gaan? Misschien is dat in jullie geval wel iets teveel van het goede. Als je hem een paar dagen niet hebt gezien vind je het weer extra leuk, misschien moet je gewoon een paar keer in de week bij elkaar langs inplaats van iedere dag, dat is al intensief genoeg. Dan hou je ook nog tijd over voor je andere vrienden en vriendinnen. In een vriendschap is het nooit zo goed om je helemaal op een persoon te focussen.
Oud 18-01-2005, 16:33
elize_girl
elize_girl is offline
maar moet ik dan nog met hem praten over wat ik minder leuk aan hem vindt? en hoe moet ik dat '' brengen'' ?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 16:38
Angeles
Angeles is offline
Ik zou er niet meteen een heel zwaar gesprek van maken. Aan bijna iedereen is wel iets wat je minder leuk vindt en soms moet je dat gewoon accepteren, behalve als je het echt heel storend vindt. Als het om gedrag gaat dat jou kwetst of dwarszit. Dan kun je er het beste iets van zeggen op het moment dat het gebeurt.

Als er dingen zijn die je "liever anders zou zien" of waarvan je het leuker zou vinden als hij dat anders deed, dan moet je daar misschien niet zo zwaar aan tillen. Je kunt mensen nou eenmaal moeilijk veranderen.
Oud 18-01-2005, 17:57
Multilot
Multilot is offline
Op de momenten dat je je aan hem ergert, zeg je dat gewoon. Als hij een belachelijke opmerking maakt, moet jij daar natuurlijk gewoon op in gaan.
Verder moet je gewoon met hem omgaan. Als het wat wordt tussen jullie, wordt het wat, zo niet dan niet. Maar misschien denk ik in dit soort dingen ietwat nuchter.
Oud 18-01-2005, 21:02
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
je moet gewoon eerlijk tegen je beste vriend zijn. gewoon eerlijk zeggen dat jet het niet zo prettig vind dat ie andere weleens kwetst enzo. als je het niet verteld kan het gaan knagen in jullie vriendschap en dan gaat ie sowieso kapot. los het gewoon op en heb gewoon weer een leuke tijd met hem! het is zonde om een mooie vriendschap weg te gooien.

veel succes!
Oud 19-01-2005, 18:04
elize_girl
elize_girl is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 18-01-2005 @ 22:02 :
je moet gewoon eerlijk tegen je beste vriend zijn. gewoon eerlijk zeggen dat jet het niet zo prettig vind dat ie andere weleens kwetst enzo. als je het niet verteld kan het gaan knagen in jullie vriendschap en dan gaat ie sowieso kapot. los het gewoon op en heb gewoon weer een leuke tijd met hem! het is zonde om een mooie vriendschap weg te gooien.

veel succes!
ik heb het gewoon gezegd, heel eerlijk maar wel geprobeerd niet kwetsend te zijn en hij vond het toch niet zo leuk.
Maar hij snapte het wel een beetje, maar wil het niet veranderen, maar tussen ons is het wel weer goed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten