Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2005, 08:30
AnOn
AnOn is offline
18 jaar en al bijna 2 jaar een vriendje. Het gaat hardstikke goed eigelijk.. maar toch..

Toen we een hele lange tijd geleden iets met elkaar begonnen heeft dat in de eerste instantie maar 3 maanden stand gehouden, het was allemaal een beetje te snel gegaan na mijn vorige vriendje.
Anyway, de echte reden dat ik het na 3 maanden uit maakte met .. Ik noem mijn vriendje hier even Y, is dat ik verliefd was geworden op een andere jongen, deze noem ik hier even X.

Ik heb een tijdje met X aangekloot, allemaal hardstikke leuk, hij stelde op een gegeven moment voor om samen echt iets te gaan beginnen.. Maar dat heb ik toen afgewezen. Waarom? Ik weet het nog steeds niet.
Ik zag Y ook nog regelmatig, elke dag eigelijk, dat zal er ook wel een beetje mee te maken hebben. Ik heb echt een moeilijke, ook erg vreemde tijd gehad toen. Y ook natuurlijk.

Nou, na een maand was het tussen mij en X eigelijk wel over. Op een of andere manier sprak ik hem op een gegeven moment gewoon niet meer. Het werd weer iets tussen mij en Y. X zag ik gewoon niet meer..

Tot afgelopen vrijdag. Ik was uit met een vriendinnetje en ineens stond hij voor mijn neus. Na anderhalf jaar. Ik schrok me een ongeluk, wist even niet veel te zeggen en was ook heel snel weer weg. Ergens hoopte ik dat ik hem nog eens tegen zou komen. Ik wilde weten hoe het met hem ging. Maar natuurlijk kwam ik hem die avond niet meer tegen..

Zaterdagavond wilde ik weer op stap. Stiekem omdat ik X wilde zien, denk ik. Ik had met X gemaild.. Hij ging ook op stap. Hij stelde in de eerste instantie voor dat ik samen met hem op stap zou gaan maar dat heb ik afgewezen. Ik ben uiteindelijk samen met mijn broertje en een paar vrienden van hem gaan stappen. Hardstikke gezellig. Ben op een gegeven moment wel een paar andere kroegen binnen gelopen, op zoek naar X. Ik kon hem niet vinden.

Nou, op een gegeven moment was het in de stamkroeg van mijn broertje erg rustig, dus we gingen naar een andere kroeg waar het wel gezellig druk was. Daar kwam ik X tegen toen ik naar de WC liep. Wederom stond ik te shaken op mijn benen. Dit sloeg nergens op! Heb een tijdje met X staan praten, hardstikke leuk. Hij vertelde me wat hij al die tijd had uitgespookt en stond me intussen ook een beetje te knuffelen. En ja hoor, even later stonden we te zoenen. Zo ontzettend stom eigelijk.. Ik voelde me zwak toen ik weer weg liep.

Even later sprak ik hem weer even, hij vroeg me hoe ik hier was. Ik was op de brommer. Hij; Wil je mij dan straks naar huis brengen? Anders moet ik achterop de fiets. Nou, dat wilde ik wel doen. Hij woont in de buurt.

Ik liet X even staan en ging weer even naar mijn broertje toe. Hij stond aan de andere kant van de bar. Ik bleef bij hem en zag dat X met een meisje stond te praten. Even later stond hij er mee te kussen. De alcohol had intussen zijn uitwerking niet gemist en ik moest er toch een beetje om lachen, maar ergens voelde ik me ook wel een beetje lullig. Terwijl ik juist degene was die lullig bezig was. Ik bestelde nog een drankje en liep toen naar X toe, die nog steeds stond te zoenen met zijn ogen stijf dicht geknepen. Zijn vrienden zagen mij aankomen en keken een beetje moeilijk. Ik pakte X bij zijn oorlel en trok hem naar me toe. "Jij kan vanavond mooi achterop de fiets naar huis" zei ik. Daarna liep ik weg, zonder zijn reactie af te wachten. Ik heb hem de rest van avond niet meer gesproken, maar de volgende dag sprak ik hem weer op MSN. Die jongen haalt het het slechtse in mij naar boven. Na wat zeuren had hij een afspraak met me gemaakt. Ik lijk wel gek, ik weet het. We zouden samen een stukje gaan rijden op de brommer. Ik haalde hem ergens in de buurt op. We zijn toen naar een park gereden waar we echt veel, heel veel, gepraat hebben. Eigelijk hardstikke gezellig. Ik was opgelucht dat hij mij niet probeerde te zoenen o.i.d. Hij had het veel te druk met praten. Maar op een gegeven moment viel er toch een stilte, dat was voor hem een teken om te zoenen. Ik had van alles kunnen doen, ik had hem weg kunnen duwen, ik had hem kunnen slaan, ik had kunnen bijten, ik had ook gewoon rustig kunnen zeggen; Goh, dit wil ik eigelijk helemaal niet. Maar ik deed geen van alles, zoende vrolijk mee. Raar, het maakte me op dat moment ook niet veel uit. Ik zit er eigelijk nu ook pas echt mee.

Nou, na heel wat gezoend te hebben, begon het wat frisjes te worden. X had een film gehuurd, vroeg of ik die mee ging kijken bij hem. Het was nog erg vroeg en we zouden gewoon beneden op de bank die film gaan zitten kijken.. Dus ik dacht; Ja, waarom niet? Hij zal niks proberen als zijn moeder en broer d'r bij zijn. Want die zouden dus thuis zijn. Dus wij rijden naar hem toe. Daar gekomen was broertjelief boven, moeders zat wel beneden. Maar moeders was erg moe en ging na een kwartiertje naar bed. Broertjelief moest om 5 uur uit bed dus ging ook naar bed. Dus we waren nog alleen beneden. X zette de film op, was een goeie film. Hij pakte een deken en trok die over ons heen, sloeg een arm om mij heen en pakte mijn andere hand vast, zo zaten we die film te kijken. Af en toe gaf X me een kus op mijn haren of mijn wang. Eigelijk was hij op dat moment hardstikke lief. Maar op een gegeven moment zoende hij mij weer, dit werd steefs heftiger en toen zijn er ook een aantal dingen gebeurd die nog erger zijn dan die paar zoenen.. Op dat moment kon ik niet meer normaal nadenken, ik liet het allemaal gewoon over mij heen gaan. Maar toen ik even later naar huis ging voelde ik me er toch erg rot bij.. Nu vraag ik me af hoe ik het zover heb kunnen laten komen. Toen ik naar huis ging zei X dat hij me graag nog eens wilde zien. Ik mompelde dat dat misschien niet zo verstandig was, maar diep in mijn hart zou ik hem ook nog wel eens willen zien. Maar dat kan gewoon niet, dat mag niet.

Thuisgekomen in bed gekropen en alles nog eens op een rijtje gezet. Hou ik van mijn vriend? Ja.. Heel veel eigelijk. Maar hoe kan dit dan? Ik kwam er niet uit.. De volgende dag erover gehad met een klasgenootje. Ik moest het even kwijt. Natuurlijk vond zij het ook stom van me – wat het absoluut ook is – maar ze zei het ergens ook wel te begrijpen. “Die X is zo’n jongen die jou, waar je ook bent en met wie je ook bent, helemaal gek kan maken schijnbaar..” Is dat zo, vraag ik me nu af?
Nog nooit heb ik aan vreemdgaan gedacht, ik heb altijd genoeg gehad aan mijn eigen vriendje.. Tot ik hem tegenkwam. Dus het zou kunnen kloppen wat ze zegt, maar ik vind het erg simpel geredeneerd.

Ach ja.. Moet ik het Y vertellen? Ik weet het niet.. Dan raak ik hem kwijt, vooral omdat het om X gaat. Maar als ik het niet vertel, dan staat er een gigantische vieze leugen tussen ons in..
Ik weet eigelijk ook niet wat ik met dit verhaal wil bereiken.. Misschien iemand ervaring hiermee? En ga niet te erg inwrijven dat ik stom bezig ben geweest, want dat weet ik echt dondersgoed..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2005, 08:39
fractuur
fractuur is offline
Wat een verhaal.

Denk je zelf niet dat je heel stiekem nog wel iets in X ziet? Je hebt een paar keer met hem gezoend, voelde je daarna wel rot naar je vriendje toe, maar nooit over de actie zelf. Is het niet handiger of om het Y te vertellen, en dan proberen X helemaal niet meer te zien, of een paar weken voor jezelf te nemen nadat je het Y hebt vertelt? En dan zou ik van hem laten afhangen wat er gebeurt. Ik vrees dat jij na al die acties (één keer zoenen ok...) daar maar weinig over te zeggen hebt.. Sterkte!!!
Oud 11-01-2005, 08:39
Zwarte Reiger
Zwarte Reiger is offline
Heftig verhaal....

Als ik Y was, en jij zou mij dit vertellen zou ik het waarschijnlijk uitmaken want dit kan je gewoon niet maken. Je hebt niet 1 keer met hem gezoend, maar zelfs vaker en bewust afspraken met hem gemaakt (misschien niet met dit doel, maar het gebeurde toch en je liet het toe).

Ik zou het dus, als je echt van Y houdt en het niet weer flikt, niet vertellen omdat het wel vertellen jullie beide enorm ongelukkig zou maken terwijl het zoenen opzich weinig met liefde te maken had en je eigenlijk het meer jezelf liet opdringen. Je moet gewoon jezelf inpeperen dat niemand je hoort te zoenen of aan je te friemelen tenzij het je vriendje is en dat je gerust kan zeggen he rot op of blijf met je poten van me af.

Als ik dit geflikt zou hebben (alhoewel dit dus echt niet binnen mijn karakter past) zou ik het vertellen omdat ik hou van eerlijkheid in mijn relatie en gewoon verantwoordelijkheid voor mijn acties zou nemen. Als ik gedumped zou worden? Jammer dan... ik accepteer tenminste wel de consequenties van mijn stommiteiten ipv het geheim te houden. Maar dit is meer iets principieels dan dat het echt iets oplevert...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 10:20
WolterB
WolterB is offline
Probeer je te verplaatsen in je vriend. Als jij hem zou zijn, hoe zou jij reageren?
ALs je het vertelt, is de kans dat het uit gaat heel erg groot, vertel je het niet, dan loop je met een heel groot schuldgevoel rond.
Wat vind je belangirjker? Eerlijk zijn tegen je vriend, met een heel erg grote kans dat jullie relatie uit gaat, of de rest van je relatie met een geheim rondlopen waar hij niets vanaf mag weten en de gedachte dat als je X nog eens tegen zal komen, dat de kans dat het weer gebeurt zeer nadrukkelijk aanwezig is.
Als jij met een geheim rondloopt, dan is de kans dat je vriend singalen oppakt aanwezig en zal hij kunnen vragen waarom je je anders gedraagt dan voorheen het geval was. Wat moet je dan doen? Zal je dan eerlijk zijn tegen hem en dit hele verhaal aan hem vertellen, of ga je liegen en iets anders vertellen?

Ik kan hier geen beslissing maken voor je, maar probeer deze mogelijkheden in overweging te namen en probeer datgene te doen waar jij je het beste bij voelt.
Oud 11-01-2005, 10:33
oneMen
oneMen is offline
Heel in het kort; wat je gedaan hebt in onvergeeflijk. Maak jezelf niets wijs, je hebt het doodsvonnis voor je relatie met Y al getekend. Zoals je zelf immers zegt, óf je zegt het hem, of je gaat keihard tegen hem liegen. Kies je voor het laatste, dan geef ik jullie relatie nog een maand, meer niet. Dus conclusie is dat je het Y moet vertellen...

...maar dat snapte je zelf ook wel toch?

btw: X stond met een ander meisje te zoenen, vlak na jou. X is dus ook niet doorsnee 'relatie-materiaal'. Eigenlijk zou je je niet alleen schuldig hoeven te voelen over het vreemdgaan, maar ook een beetje over de lage grenzen die je kennelijk stelt..
Oud 11-01-2005, 10:40
Mennuz
Mennuz is offline
Je hebt je relatie verpest door een oude crush te zoenen, dat is 1. Jaloers worden als je vreemdga-ventje een ander meisje zoent is helemaal debiel, om daarna nog een keer af te spreken en "wat meer te doen dan zoenen" is helemaal stom
Je kan je relatie als stuk, versnipperd, verbrand en ondergepist beschouwen.
Waar zitten meisjes soms met hun hoofd
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 10:42
Maurice
Maurice is offline
mooi verhaal. denk aan de gevolgen over een tijdje.
dat gezeik over 'dit kan je niet maken' en 'hoe zou jij je voelen als je vriend je zo iets flikte' moet je even achterwege laten. (paradigma van pappen en nat houden noem ik dat; de maatschappij vind dat je zoiets niet mag doen, maar waarom doe je 't dan?)

Y is lief, X maakt je gek. dat is 3 maanden leuk, maar daarna word je zelf gek omdat X je gek maakt. Dat is op een gegeven moment niet meer leuk. Als je er half aan toe gaat geven (zoals nu) dan blijf je misschien jaren bezig.
Ik zou zeggen; probeer achter de beweegredenen van X te komen. Jullie hebben een gesprek gehad, wat kwam daar uit? Jongens kunnen goed/makkelijk praten, maar als het er op aan komt belazert 'ie je misschien net zo makkelijk.
Y waarschijnlijk niet. Kijk wat je wil. je bent jong. geniet van het leven en doe datgene wat je zelf het beste/leukste vind. Niet wat jouw vriendje, je klasgenootje, de forummensen en de maatschappij vinden.
Reageren

Regels voor berichten