Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2005, 20:31
RedWarrior
RedWarrior is offline
oke, iemand die ik geloof een beetje te kennen (en die ik overigens erg graag mag...), is een mod op een site waar ik regelmatig kom (ofwel, dagelijks) en laatst heb ik van haar een stukje gezien waar ze (overigens in mijn ogen terecht) een aantal mensjes op de kop gaf. En ondanks dat ik het er wel mee eens was schrok ik er ontzettend van; het leek totaal iemand anders. Iemand die iets dergelijks kent? Iemand die weet hoe ik kan wennen aan die twee personen? (Niet dat ik zelf ooit iets uithaal, maar toch )
Oud 10-01-2005, 20:37
Skilly
Skilly is offline
Snap er geen bal van.

Maar je hoef je toch geen zorgen te maken om die 2 personen lijkt me? Wat maak je je druk
Oud 10-01-2005, 20:53
Verwijderd
als je het rustig leest dan is het enigszins begrijpbaar. wel tegenstrijdig dat je aan de ene kant zegt dat deze persoon dit volgens jou terecht deed, maar dat je er wel van schrok? was het zo grof dan? en verder....sommige mensen durven gewoon wat meer op internet, maar het lijkt me wat overdreven om meteen te spreken over 2 personen. misschien ken je deze persoon toch nog niet zo goed...?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 20:54
Zwarte Reiger
Zwarte Reiger is offline
Mensen die laten soms hun gevoelens botvieren via internet juist omdat ze dat in het echt niet durven doordat ze te weinig lef hebben of doordat ze vanaf enige afstand minder de gevolgen van hun acties zullen zien.

Het is gewoon lekker afstandelijk en je komt gemakkelijk van je frustraties af maar uiteindelijk lost het niks op en maakt het je frustraties alleen maar erger.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 20:58
Nona
Nona is offline
Kortom: iemand die je kent is hier of ergens anders forumbaas en zet weleens een grote mond op tegen mensen die zich niet willen gedragen.

Nou ja, ik ken het zelf ook. Zo af en toe zijn er een paar mensen die maar niet willen accepteren dat er regels zijn, terwijl het mijn taak is om te zorgen dat de regels nageleefd worden. Als die mensen ietsje te lang doorgaan of net op een verkeerd moment om de hoek komen kijken kan ik soms hoog van de toren blazen (heb ik ook moeten leren, dat is eng om te doen eerst).

Beste oplossing is denk ik die persoon te zien als hoe je diegene al kent. Iedereen gedraagt zich weleens anders in een andere situatie, of het nu is omdat het moet of omdat het toeval is. Je hoeft geen rekening te houden met die andere kant van dit persoon - jij kent hem nu eenmaal niet zo en dat hoef je ook niet. Bovendien heb je toch niet met die kant te maken als je gewoon met hem omgaat, die kant is voor andere mensen bedoeld.

Edit: ik las nog eens goed - vul voor alle keren hem en hij haar en zij in.
Oud 10-01-2005, 21:45
qghp
qghp is offline
omfg
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 14:37
Verwijderd
weetje
hoe
on
boeiend
jouw
vraag
eigenlijk
is?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 16:28
RedWarrior
RedWarrior is offline
weet
je
wat
voor
een tijdverspilling
het
is
als
je
dan
antwoordt?
Oud 11-01-2005, 16:45
OceanEye
OceanEye is offline
Ja iedereen heeft meerdere kanten, jij ook. Moet je gewoon accepteren of haar uit je hoofd zetten als dat niet kan.
Oud 11-01-2005, 19:06
Nona
Nona is offline
Citaat:
sjek schreef op 11-01-2005 @ 15:37 :
weetje
hoe
on
boeiend
jouw
vraag
eigenlijk
is?
weetje
hoe
on
boeiend
jouw post
eigenlijk
is?

Stop topics te verzieken.
Oud 11-01-2005, 19:56
RedWarrior
RedWarrior is offline
Oke, ik zal het even iets preciezer proberen te zeggen...
Degene over wie ik het heb is mod (of forumbaas zoals dat hier heet) op een forum waar ik ook bij ben. Ik heb haar leren kennen op een meeting VAN dat forum... en op meerdere meetings teruggezien. Ik mag haar persoonlijk dus graag. Dat vooropgesteld. En ik denk dat ik haar onderhand wel een beetje redelijk ken ook.

Af en toe gaat er wel eens iets mis met irritante forummertjes, dat gebeurt overal immers weleens . En daar werd ze dus kwaad om, en terecht. Maar de manier WAAROP, daar schrok ik me rot van. Deels omdat ik dacht te weten wat het inhield als ze kwaad was, en dit dus ontiegelijk veel erger was, deels ook omdat ze zo ongeloofelijk kwaad was, dat het leek alsof het totaal iemand anders was. Fel, woedend, en vooral humorloos.

Ik vroeg me dus af of mensen dit herkennen, zichzelf herkennen, of weet ik wat...

Misschien is het deels ook omdat ik haar graag zou helpen met die soort dingen alleen dat ik geen flauw idee heb hoe (behalve dan sommige mensen zelf eens op de kop te geven, als ze lopen te zaniken over iets)
Oud 12-01-2005, 13:48
Storm
Storm is offline
Citaat:
RedWarrior schreef op 11-01-2005 @ 20:56 :
Misschien is het deels ook omdat ik haar graag zou helpen met die soort dingen alleen dat ik geen flauw idee heb hoe (behalve dan sommige mensen zelf eens op de kop te geven, als ze lopen te zaniken over iets)
Zij is er toch forumbaas, jij niet? Ze kiest daar zelf voor. Je zou haar kunnen zeggen dat je van haar schrok oid en daar met haar over kunnen praten, maar verder is dit toch echt iets wat zij moet doen. Woedend worden om iets wat op een forum/internet in het algemeen gebeurd is btw niet echt "handig", maar "humorloos boos zijn" lijkt me heel normaal.
Reageren

Regels voor berichten