Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2005, 16:59
flippje
flippje is offline
Als ik thuis nou een webserver heb draaien met een website, kost dat mij dan ook datalimiet als anderen mijn site bezoeken, en er van downloaden en uploaden etc? En als het het doet, kost het veel datalimiet?
Oud 10-01-2005, 17:02
Verwijderd
Tuurlijk kost het dataverkeer, spreekt voor zich...
En hoeveel dataverkeer het verbruikt is afhankelijk van wat je erop zet natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 17:15
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
********** schreef op 10-01-2005 @ 18:02 :
Tuurlijk kost het dataverkeer, spreekt voor zich...
En hoeveel dataverkeer het verbruikt is afhankelijk van wat je erop zet natuurlijk
Compleet juist en ook logisch antwoord eigenlijk, maar volgens mij is het belangrijkste niet enkel wat op je site staat, maar ook hoeveel mensen je site bezoeken. Dat kan je beperken door hem zo weinig mogelijk in openbare locaties te vermelden en enkel aan je vrienden te geven, bijvoorbeeld, zodat zoekmachines er niet zo snel op zullen vallen
Oud 10-01-2005, 17:17
flippje
flippje is offline
Owkee, een site zoals het forum van scholieren, komt dat boven de 10 gigabite dataverkeer per maand? of zit ik in de verkeerde richting
Oud 10-01-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
flippje schreef op 10-01-2005 @ 18:17 :
Owkee, een site zoals het forum van scholieren, komt dat boven de 10 gigabite dataverkeer per maand? of zit ik in de verkeerde richting
Dat komt veeeerrrrr boven de 10 GB per maand
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 21:16
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
flippje schreef op 10-01-2005 @ 18:17 :
Ik zou gokken tegen de honderd gigabyte per maand, gelukkig dat ze niet al te veel plaatjes zelf hosten, want dat zijn de dingen die vaak voor veel verkeer zorgen.
Die avatars/smileys worden door de meeste browsers wel in de cache wel bijgehouden, maar echte foto's etc. worden vaak maar een keer bekeken, dus steeds weer versturen, dus veel verkeer.
Ik zou zeggen: wil je hem zelf hosten, dan hou je het beter voor strikt persoonlijk gebruik, omdat je dan zelf kan beslissen hoe veel je verbruikt of een beperkte groep vrienden (veel meer zal ik hier toch niet kunnen doen, met die 1.5 GB upstream, momenteel zit ik al op onhgeveer 3 gigabyte deze (lopende) maand; zonder dat ik mijn webserver eigenlijk openstel voor iedereen.
Zoek gewoon een hosting bedrijf, daar kom je veel goedkoper uit soms zelfs gratis, maar dan heb je natuurlijk meer plaatsbeperkingen
Oud 10-01-2005, 22:20
Verwijderd
Aan stroom ben je per maand soms wel meer kwijt dan een hostingspakket te nemen
Je krijgt er alleen geen aparte rekening voor
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 16:05
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als je een echte serieuze website online wil zetten is een professionele host zoeken altijd aan te raden. Je hebt al kwalitatief goede, riante hostingpakketten onder de 10 euro per maand.
Oud 11-01-2005, 16:07
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 10-01-2005 @ 22:16 :
Ik zou gokken tegen de honderd gigabyte per maand
Ik gok tegen de honderden gigabytes per maand. Volgens mij heeft Jon eigen servers in een rack mogen plaatsen ergens en dan zit je dus al gauw te denken aan 10 Mbps dedicated verbindingen. Dat is een max van meer dan 3,5 TB!
Oud 11-01-2005, 18:29
Koen
Koen is offline
S.com zit idd op vele honderden GB's per maand, dus dat trek je met je huislijntje niet.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 18:30
Koen
Koen is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-01-2005 @ 17:07 :
dan zit je dus al gauw te denken aan 10 Mbps dedicated verbindingen.
Maak daar maar minimaal 100Mbps van.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-01-2005 @ 17:07 :
Ik gok tegen de honderden gigabytes per maand. Volgens mij heeft Jon eigen servers in een rack mogen plaatsen ergens en dan zit je dus al gauw te denken aan 10 Mbps dedicated verbindingen. Dat is een max van meer dan 3,5 TB!
Het is 11n 100Mb/s lijn, maar hij heeft geen 10Mbit traffic, denk meer richting de 1 a 1,5 mbit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten