Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2005, 23:43
Mir-idiotA
Ik vraag me af. Standaard wordt gezegd: vrouwen bespreken veel méér, makkelijker en over moeilijker liggende onderwerpen met elkaar dan mannen dat doen want die doen alles tussen neus en lippen door.

In mijn eigen leven heb ik ervaren dat dit best meevalt en soms zelfs omgekeerd is.

Graag zou ik willen weten:

1) Hoe denk jij hierover
2) Van welk geslacht ben jij en hoe vind je zelf dat je tegenover hetzelfde geslacht open staat.

Laatst gewijzigd op 11-01-2005 om 23:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2005, 23:46
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben vrouwelijk en kan dingen beter bespreken met mannen.. Ik heb niet zoveel met meisjes/vrouwen. Er zijn er een paar met wie ik goed op kan schieten, maar je zal mij meestal rond mannen vinden.

Ik denk dat het over het algemeen wel zo is dat vrouwen makkelijk met hun vriendinnen praten dan mannen met hun vrienden.. maar ik denk dat dat vooral komt door de eigenschap van vrouwen om altijd maar te willen praten. Niet omdat vrouwen makkelijk over zulke dingen kunnen praten.. maar gewoon omdat ze willen praten, waar dan ook over.

En ik denk dat het regelmatig voor komt dat vrouwen makkelijker met mannen praten en mannen makkelijker met vrouwen.. maar misschien ligt dat aan mij en denk ik dat omdat dat bij mij het geval is.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 23:50
Mir-idiotA
hmhm, ja das idd wat dus ook veel voorkomt zoals jij het zegt zoals dan dus bekend staat (kromme zin)

Als ik je nou zou vragen in welke verhouding je dat zou zien. Die vrouwen die onderling en de mannen die onderling met elkaar praten. Zou je dan zeggen 20 op 80 of juist rond de 50 op 50 ofzo??
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 23:52
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 12-01-2005 @ 00:50 :
hmhm, ja das idd wat dus ook veel voorkomt zoals jij het zegt zoals dan dus bekend staat (kromme zin)

Als ik je nou zou vragen in welke verhouding je dat zou zien. Die vrouwen die onderling en de mannen die onderling met elkaar praten. Zou je dan zeggen 20 op 80 of juist rond de 50 op 50 ofzo??
Geen idee. Ik denk wel dat mannen meer praten dan de cliché verhalen ons willen laten geloven. Misschien op een ander niveau dan vrouwen, dat zal best. Maar ik denk dat ze het echt wel met hun beste vriend over dingen gaan hebben die hun dwars zitten en zo.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 23:55
Mir-idiotA
Denk je niet juist ook met de onbekendere contacten? Denk je niet dat dat misschien het verschil is ? Vrouwen bespreken onderling met lkaar de dingen en ze hebben enorm goed contact terwijl mannen evenveel over zelfde problemen misschien wel praten maar dan met wat onbekendere mannen?

Ik zelf heb wel gemerkt dat vooral wat gemiddelde leeftijd mannen meer met elkaar over serieuse onderwerpen praten dan de jongere en nog oudere mannen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 00:01
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 12-01-2005 @ 00:55 :
Denk je niet juist ook met de onbekendere contacten? Denk je niet dat dat misschien het verschil is ? Vrouwen bespreken onderling met lkaar de dingen en ze hebben enorm goed contact terwijl mannen evenveel over zelfde problemen misschien wel praten maar dan met wat onbekendere mannen?

Ik zelf heb wel gemerkt dat vooral wat gemiddelde leeftijd mannen meer met elkaar over serieuse onderwerpen praten dan de jongere en nog oudere mannen.
Hm.. dat zou kunnen, dat weet ik niet. Ik denk dat dat voor zowel vrouwen als mannen af en toe een voordeel kan zijn. Even je hart luchten bij iemand die je niet zo goed kent en niet de volgende dag weer ziet en zo. Ik weet niet of mannen dat vaker doen dan vrouwen.. maar dat zou op zich best kunnen aangezien vrouwen zo'n beetje alles met hun vriendinnen bespreken. Maar again, ik weet het dus niet goed want ik heb geen hartsvriendinnen met wie ik alles bespreek.. de mensen met wie ik serieus over problemen e.d. praat, zijn allemaal mannelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 15:20
Mir-idiotA
schaam je je daar nou voor? zijn er veel denk ik hoor
maar oke das weer wat anders...

ik vraag het me nog steeds enorm af, zou wel willen ween of er eens een officieel onderzoek in is gestart en waar dan allemaal op gelet is. Ook qua hormonen etc.

En dus nog steeds hoe het hier zegmaar algemeen zit.. ik maak er wel een Poll van!

[edit] hm lukt me niet[/edit]

Laatst gewijzigd op 12-01-2005 om 15:23.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 15:41
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik weet niet of mannen alles met elkaar bespreken, aangezien ik een vrouw ben en verder ook niet zoveel jongens echt goed ken...

En ik praat niet echt gemakkelijk over moeilijke onderwerpen, maar als ik eenmaal aan iemand iets vertel, vertel ik wel graag meer. Ik vertel best veel persoonlijke dingen aan mijn vriendinnen, maar sommige van mijn vriendinnen vertellen hun persoonlijke dingen liever niet. Dus volgens mij hangt het ook gewoon heel erg van de persoon af
Oud 12-01-2005, 16:05
Winner
Winner is offline
1. Vrouwen hebben toch ook eerder seks met elkaar dan mannen?

2. Ik ben erg open tegen iedereen. Kijk maar *opent zich*.
Reageren

Regels voor berichten