Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2011, 09:40
Meiavond
Meiavond is offline
Ik heb een nieuw paspoort aangevraagd omdat mijn oude een maand verlopen is. Het nieuwe paspoort kan ik maandag ophalen, alleen nu is mijn oude paspoort doorgeknipt door de gemeente (heb hem wel mee naar huis gekregen). Moet ik bij het ophalen van mijn nieuwe paspoort een geldig ID-bewijs laten zien? Want ik heb namelijk geen ID-kaart, of voldoet mijn oude doorgeknipte paspoort en krijg ik de nieuwe dan zonder problemen mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2011, 11:16
Adore
Adore is offline
Nee, dat hoeft niet.

Je krijgt thuis het bericht dat je nieuwe paspoort klaar ligt. Dit bewijsstuk neem je mee en is je bewijs. Hier staat ook op welke oude identiteitsbewijzen je eventueel nog mee moet nemen om in te leveren.

Want je zou maar één net verlopen bewijs hebben en deze willen verlengen, dan zou je die nooit kunnen krijgen omdat je geen geldig bewijs kunt overhandigen. (mensen zonder rijbewijs en alleen een ID-kaart, bijvoorbeeld)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 12:32
Verwijderd
Je moet gewoon je oude paspoort meenemen, dat is voldoende
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 18:13
Balance
Balance is offline
Je hebt aan afhaalbewijs meegekregen neem ik aan? Dan is dat voldoende.
Oud 19-07-2011, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Je hebt aan afhaalbewijs meegekregen neem ik aan? Dan is dat voldoende.
Hier moet je afhaalbewijs + oude paspoort meenemen, en volgens mij ook andere ID-bewijzen als je die hebt (dus als je bv zowel paspoort als ID-kaart hebt), op het afhaalbewijs staat precies wat je hebt en dus mee moet nemen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 19:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wel vreemd trouwens dat ze je oude paspoort nu al ongeldig gemaakt hebben. Ik kreeg m'n nieuwe paspoort mee op vertoon van het afhaalbewijs + oude paspoort en dan pas werden er gaten in mijn oude paspoort gemaakt.
Oud 19-07-2011, 19:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
Hier moet je afhaalbewijs + oude paspoort meenemen, en volgens mij ook andere ID-bewijzen als je die hebt (dus als je bv zowel paspoort als ID-kaart hebt), op het afhaalbewijs staat precies wat je hebt en dus mee moet nemen.
Oh hier niet. Ze knippen gaatjes in het paspoort / nemen het in bij het aanvragen.
Een week later kan je het nieuwe ophalen en hoef je alleen je afhaalbewijs mee te nemen.
Vorige week nog gedaan, dus het zit vers in m'n geheugen

Edit: mijne was verlopen, dus ze hadden er ook weinig aan gehad om hem mee terug te geven natuurlijk. Hmm wie weet werkt het anders als je oude nog geldig is. Dan zouden ze 2 soorten afhaalbewijzen moeten hebben, want op de mijne stond niet dat ik iets mee moest nemen.
Oud 20-07-2011, 08:18
Adore
Adore is offline
Ik moest mijn oude ID ook pas inleveren bij het ophalen van mijn nieuwe kaart. Misschien omdat ze in het systeem kunnen zien hoeveel identiteitsbewijzen je nog hebt? Ik heb er altijd maar 1, als ze die tevoren innemen loop ik een week rond met niets..

Of gaat het bij paspoorten weer anders dan bij een ID? Geen idee eigenlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten