Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2005, 16:40
Verwijderd
omdat niet iedereen wil begrijpen dat wij maar een stelletje recreatieve geberuikers zijn, dit topic.

TS begint:

ik gebruik: wiet, hasj, speed, mdma, pillen, keta
Ben ik verslaad: Nee
Waarom niet: omdat ik een leven heb wat buiten het weekend om voor gaat. Een vriendinnetje die me in de gaten houdt dat ik niet verkeerd ga en omdat ik geen problemen kind ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2005, 16:54
Blenderhead
Blenderhead is offline
bier

verslaafd...nee, maar drink wel veel af en toe....
Oud 01-02-2005, 16:56
Type
Type is offline
alcohol, codeïne, nurofen en THC.

ben ik verslaafd? Nee, ik denk het niet. Aan alcohol sowieso niet. Daar ben ik al een keer een jaar helemaal vanaf gebleven (zelfs geen toetjes of ontsmetting met alcohol) en dat drink ik nu heel af en toe omdat ik soms een Bailey's wel lekker vind.
Aan codeine en nurofen ook niet, want dat is medicinaal, en gebruik ik ook alleen dan.

En aan THC. Ja, dat is moeilijk... Ik ben verslaafd aan de sfeer, aan het gevoel van een joint in mijn hand, het gevoel van een trek nemen, denk ik. Want als ik een paar weken niet blow, dan heb ik er toch wel weer zin in. Maar als ik dan met een sigaret ga staan spelen (beetje door mijn vingers flicken) of voor iemand anders een shaggie draai (ik rook zelf niet) dan is dat meestal wel weer (nagenoeg) over.
Ik was er wel aan verslaafd, ik heb een jaar lang dagelijks geblowed, maar nu niet meer. Ik doe het nu ook zoveel minder... en niet meer door de week...
Oud 01-02-2005, 17:07
wann
wann is offline
Gebruik: Alcohol, THC, caffeïne (en paddo's sinds gisteren).
Verslaafd: Nee; Alcohol, THC (en paddo's sinds gisteren).
Enigszins: Caffeïne.
Waarom niet: Raak er gewoon niet aan verslaafd.
Waarom enigszins: Is een gewoonte geworden. Ik kan er zonder moeite vanaf blijven, maar m'n lijk zeikt er alsnog wel om. Ik voel niet echt de nood om af te kicken van caffeïne.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:08
Verwijderd
alcohol, wiet, hasj, gewone peuken.

ben je verslaafd?
aan gewone peuken wel, rest niet, alcohol kan ik zo vanaf blijven en blowen doe ik sinds kort niet meer.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:16
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 01-02-2005 @ 17:40 :
Ik gebruik: wiet, hasj, speed, mdma, pillen, keta, lsd.
Ben ik verslaad: Nee
Waarom niet: omdat ik een leven heb wat buiten het weekend om voor gaat. Vooral school en vrienden
Oud 01-02-2005, 18:12
Verwijderd
ben k dan de eerste om et toe te geven..
verslaafd aan de wieries...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:53
Verwijderd
Alcohol, caffeïne.

Verslaafd: ja, maar alleen aan caffeïne.

Waarom: omdat ik vaak koffie drink. Het helpt me ook me beter te concentreren, vooral tijdens het studeren.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:54
Wammus
Wammus is offline
Ik gebruik alcohol en thc. Ik rook wel.

Ben ik verslaafd?

Aan roken. Ja duidelijk. Ik kan niet 3 dagen zonder peuk en het is een gewoonte geworden.

Alcohol. Nee ik drink nauwelijks doordeweeks en ik drink me lang niet ieder weekend dronken.

Thc. Ja dat is een moeilijke. Ik heb anderhalf jaar lang elke dag veel geblowd. Ben daarna wel een beetje geminderd maar de laatste tijd wel weer bijna iedere dag. Ik moet zeggen dat ik ook eigenlijk blow omdat het gewoonte is. Dit is de 2e avond na elkaar dat ik nuchter ben en veel moeite kost het niet.

Daarnaast heb ik zoals Ezblade al typte ook een leven en ik werk hard genoeg om niet alleen te blowen maar ook om een beetje lol te maken.
Oud 01-02-2005, 21:46
Kreator
Kreator is offline
alcohol, hash, wiet, paddo's en herbal xtc

verslaafd: nah

maar die alcohol is af en toe best wel veel te veel
Oud 02-02-2005, 12:38
Verwijderd
Ik gebruik mijn surfboard, zeil, wind en een groot meer/zee. Ja, ik ben wel verslaafd.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 12:49
Type
Type is offline
wow, wanneer is Drugs en Alcohol veranderd in Wind en Zeilen...?
Oud 02-02-2005, 12:53
aajp
aajp is offline
crack

en nee niet verslaafd, ik kan stoppen waneer ik wil alleen heb ik daar geen zin in
Oud 02-02-2005, 14:02
leucomelas
leucomelas is offline
wat gebruik ik: wiet en alcohol
ben ik verslaafd: wiet gebruik ik elke dag, geen idee ofk verslaafd ben maar denk het wel... alcohol meestal alleen int weekend, maar daar zou ik zeker verslaafd aan kunnen raken heb ik al gemerkt...
Oud 02-02-2005, 14:05
Verwijderd
Ik vind t nou wel weer genoeg geweest, dat stoppen met roken.

Hup.. morgen is t eerste wat ik doe als ik buiten kom een fokking peuk opsteken.

Goed.. alcohol en roken.

En ja ik ben dus verslaafd aan nicotine
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 14:18
Verwijderd
ik gebruik;

alcohol, regelmatig maar niet verslaafd
wiet/hash. eens per week of minder. niet verslaafd dus
caffeïne, dagelijks. flink verslaafd
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 14:47
Willemke
Willemke is offline
Bier, wiet en hasj

Aan geen van allen verslaafd, ben zelfs aan het minderen met het drinken van bier.

Denk alleen niet dat ik dat lang volhoud, aangezien het over een paar dagen carnaval is.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 15:29
Verwijderd
ephedra. Als in verslaafd aan een rottig wannabe-beeld dat onhaalbaar is voor de gemiddelde vrouw. Maar ook de kleren die maar tot maat 42 gaan. Daarbij heb ik een belachelijk lage bloeddruk en wil wat ephedra me nog wel eens op de been houden ^^ (het is grappig dat de dokter zich elke keer zorgen maakt als ik het niet neem Niet dat hij het weet, maar het valt op)
Wiet, hasj, nicotine, gelegenheidsgebruiker. Altijd bij de hand maar nooit verslaafd, kan makkelijk weken zonder, langer ook, bijna alleen weekendgebruiker.
Alcohol. Het probleem van de maatschappij, zo ook het mijne. Maar ik heb al alcohol geweigerd en ik ben momenteel mezelf aan het bewijzen dat ik ook zonder kan. Wat tot nog toe geen problemen lijkt te geven, ik denk er eigenlijk niet eens aan. Maar laten we het weekend afwachten.
Caffeïne: Met een caffeïne allergie is het niet raadzaam veel te gebruiken. De smaak is geen buikpijn waard.

Wat blijkt, goh, mijn enige angstaanjagende verslaving is de maatschappelijk aanvaarde drug Alcohol. Mijn andere verslaving is gebaseerd op een maatschappelijk beeld van dat je moet afvallen en slank zijn om mooi te zijn en weet ik het.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 16:05
Myuki
Myuki is offline
alcohol wiet hasj

nee
Oud 02-02-2005, 16:35
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Citaat:
Myuki schreef op 02-02-2005 @ 17:05 :
alcohol wiet hasj

nee
idem

alleen als ik een dag niet heb geblowt, heb ik toch het geveol dat ik liever wel had geblowt..
Oud 02-02-2005, 18:09
Verwijderd
Citaat:
aajp schreef op 02-02-2005 @ 13:53 :
crack

en nee niet verslaafd, ik kan stoppen waneer ik wil alleen heb ik daar geen zin in
Right.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:15
klompje
klompje is offline
alleen alcohol, met blowen ben ik gestopt.

maar of ik verslaafd ben....
ik denk dat ik wel naar die kant toe neig.
het is niet dat ik het dagelijks nodig heb, maar ik kan NIET zonder als ik uitga.
en dit vind ik harstikke achterlijk van mezelf, want ik heb genoeg vriendinnen/vrienden die het wel volhouden om gewoon een avond niet te drinken tijdens het uitgaan.

opzich is het niet erg om een paar glaasjes te drinken.
maar ik moet zeggen dat het bij mij voor mijn leeftijd/groote enz. te veel is.
Oud 02-02-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-02-2005 @ 19:09 :
Right.
dat is maar een geintje
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:11
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mutant schreef op 02-02-2005 @ 16:29 :

Caffeïne: Met een caffeïne allergie is het niet raadzaam veel te gebruiken. De smaak is geen buikpijn waard.
nog iemand

verder gebruik k alcohol, wiet en nicotine en aan nicotine ben ik wel redelijk verslaafd aan t raken. maarja.
Oud 02-02-2005, 20:07
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
wammus schreef op 01-02-2005 @ 19:54 :
Aan roken. Ja duidelijk. Ik kan niet 3 dagen zonder peuk en het is een gewoonte geworden.
3 dagen? wtf!

sommige reacties hier roepen sowieso twijfels bij mij op. grappig hoeveel mensen hier beweren niet verslaafd te zijn maar ondertussen wel ervoor uitkomen dat ze een aantal kenmerken van verslaving vertonen. niet dat ik van mezelf zo goed weet of en hoe verslaafd ik ben aan bepaalde middelen maar dan nog!

er zijn een hoop drugs die ik nog eens zou willen doen, zoals paddo's en xtc. maar dit zijn geen drugs waarbij ik denk aan verslaving, aangezien het meer iets is voor de 'perfecte gelegenheden'. alcohol (bier) en thc ben ik echter meer aan gewend, en vooral wat betreft joints is het lastig om er van af te blijven (maar ik kan het wel zonder al teveel moeite, zolang mensen niet in mn buurt blowen). als ik ergens verslaafd aan ben is het wel nicotine. verder zou ik als kanshebbende drug nog caffeine kunnen noemen, zonder een kop koffie 's ochtends ben ik namelijk nog niet echt wakker
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2005, 20:13
cha0s
cha0s is offline
Bier, Wiet, Paddos, mdma.
Nee.
Ik hou mezelf in de peiling en ben drastisch geminderd met alles. Paddos doe ik sowieso maar enkele keren per jaar. (1 á 2 keer.)
mdma heel af en toe op goa's, waar ik niet zo vaak kom. wiet vrij regelmatig, maar daar ga ik mee minderen. bier, ik drink haast niet meer. Als ik wiet rook drink ik vaak ook geen bier meer. of wiet of bier, zegmaar. Niet altijd, maar vaak. Juh.
Oud 02-02-2005, 20:20
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
]{ing schreef op 02-02-2005 @ 21:07 :
3 dagen? wtf!
Die drie dagen diende meer als voorbeeld. Dat is het langste sinds ik rook dat ik het heb volgehouden om te stoppen dus vandaar. Ja daar ben ik dus aan verslaafd.
Oud 02-02-2005, 20:21
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
wammus schreef op 02-02-2005 @ 21:20 :
Die drie dagen diende meer als voorbeeld. Dat is het langste sinds ik rook dat ik het heb volgehouden om te stoppen dus vandaar. Ja daar ben ik dus aan verslaafd.
oh ik dacht al. mja ik weet niet eens meer wanneer ik voor het laatst gestopt ben met roken, maar het zal niet lang geduurd hebben. roken is een ernstige verslaving
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:27
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
]{ing schreef op 02-02-2005 @ 21:21 :
oh ik dacht al. mja ik weet niet eens meer wanneer ik voor het laatst gestopt ben met roken, maar het zal niet lang geduurd hebben. roken is een ernstige verslaving
Jeps. Ik heb het laatst nog geprobeerd vandaar dat ik het nog weet. Ik denk ook niet dat ik nog snel een poging ga ondernemen. Het zit mij wel goed zo. Wel genaaid dat Marlboro weer 10 cent duurder is geworden mja daar leef je dan maar weer mee. Mocht een pakje peuken trouwens ooit nog eens 5 euro gaan kosten wat ik niet onwaarschijnlijk acht dan ga ik toch nog eens een serieuze poging wagen want dat is me toch wel wat erg veel.
Oud 02-02-2005, 20:28
cha0s
cha0s is offline
oh ja, en zware shag, da's wel 'n verslaving.
Oud 02-02-2005, 20:46
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 02-02-2005 @ 21:13 :
Bier, Wiet, Paddos, mdma.
Nee.
Ik hou mezelf in de peiling en ben drastisch geminderd met alles. Paddos doe ik sowieso maar enkele keren per jaar. (1 á 2 keer.)
mdma heel af en toe op goa's, waar ik niet zo vaak kom. wiet vrij regelmatig, maar daar ga ik mee minderen. bier, ik drink haast niet meer. Als ik wiet rook drink ik vaak ook geen bier meer. of wiet of bier, zegmaar. Niet altijd, maar vaak. Juh.
hehe praat het nou niet mooier dan het is
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:49
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Oma schreef op 02-02-2005 @ 21:46 :
Wel ontopic reageren he .
Oud 02-02-2005, 20:52
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 02-02-2005 @ 21:49 :
Wel ontopic reageren he .
tja ik weet het niet..dus ik zeg maar niks

Laatst gewijzigd op 02-02-2005 om 21:00.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:52
Verwijderd
wat ook grappig is is dat ik sins oud en nieuw al geen hard drugs meer heb gebruikt en dat dat lang is voor mij, maar voor anderen is het maar een maandje
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:53
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 02-02-2005 @ 21:52 :
wat ook grappig is is dat ik sins oud en nieuw al geen hard drugs meer heb gebruikt en dat dat lang is voor mij, maar voor anderen is het maar een maandje
hahahahhaa idd

euh moest ff flauw doen
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 21:10
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Oma schreef op 02-02-2005 @ 21:46 :
tap die snuit .
Oud 02-02-2005, 21:16
Verwijderd
ghehe ik zeg al niks

wel vrij apart dat mdma er zo plots weer bijstaat...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 21:19
cha0s
cha0s is offline
mja, die komt nog enkele keren en dan is ook dat schlüss.
Oud 02-02-2005, 21:23
Verwijderd
hehe ik wil je niet tegenspreken in je prachtige voornemens, maarreuh ik heb je toch 2 weken geleden anders horen praten

ik heb echt lol in jou drugs (stop) keuzes
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 21:35
cha0s
cha0s is offline
haha. ik leg 't niet compleet vast, anders krijg je van die lolbroeken zoals jij die: hahaha zie je wel! roepen bij 't minste of geringste.
Oud 02-02-2005, 21:47
Mir-idiotA
huh?!
ik snap je niet

vertel, leg uit!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 22:09
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 02-02-2005 @ 19:55 :
dat is maar een geintje
No shit, Sherlock.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 06:40
Verwijderd
Gebruik: Caffeine, Alchohol, Cigaretten (Kretek)

ik ben als lange tijd behoorlijk verslaafd aan Caffeine, en sinds kort aan kretek (oeps.. )

en ook, wat heel raar is, aan muziek. en dan bedoel ik daarmee dat ik soms gewoon even muziek moet luisteren, uit een soort innerlijke drang. niet even genieten van de muziek ofzo, maar doelloos rondskippen tussen nummers, hier en daar een paar seconde luisterend. komt mischien doordat muziek een duidelijke invloed op mijn stemming heeft?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-02-2005 @ 23:09 :
No shit, Sherlock.
ik ken hem en wij maken altijd dat soort grappen
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 14:36
Flaming Hobo
Flaming Hobo is offline
high on life baby!
Oud 03-02-2005, 16:44
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
wann schreef op 01-02-2005 @ 18:07 :
Gebruik: Alcohol, THC, caffeïne (en paddo's sinds gisteren).
Verslaafd: Nee; Alcohol, THC (en paddo's sinds gisteren).
Enigszins: Caffeïne.
Waarom niet: Raak er gewoon niet aan verslaafd.
Waarom enigszins: Is een gewoonte geworden. Ik kan er zonder moeite vanaf blijven, maar m'n lijk zeikt er alsnog wel om. Ik voel niet echt de nood om af te kicken van caffeïne.
Heb je het ook wel eens een jaar geprobeerd dan zoals die persoon boven je?
Oud 03-02-2005, 16:47
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
In dat andere topic meenden jullie nog wel dat needlefreak alleen verslaafd was.
Lijkt er niet op he, als ik dit zo lees. Tsssk.
Oud 03-02-2005, 16:47
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
red5 schreef op 03-02-2005 @ 07:40 :
Gebruik: Caffeine, Alchohol, Cigaretten (Kretek)

ik ben als lange tijd behoorlijk verslaafd aan Caffeine, en sinds kort aan kretek (oeps.. )

en ook, wat heel raar is, aan muziek. en dan bedoel ik daarmee dat ik soms gewoon even muziek moet luisteren, uit een soort innerlijke drang. niet even genieten van de muziek ofzo, maar doelloos rondskippen tussen nummers, hier en daar een paar seconde luisterend. komt mischien doordat muziek een duidelijke invloed op mijn stemming heeft?
Waarom noem je sigaretten kretek?
Oud 03-02-2005, 16:49
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 03-02-2005 @ 17:47 :
Waarom noem je sigaretten kretek?
omdat het kretek sigaretten zijn
Oud 03-02-2005, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 03-02-2005 @ 17:47 :