Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2002, 18:01
FB
FB is offline
Wie heeft hier weleens de neiging toe gehad?

Een goede vriend van mij vertelde het me een paar dagen geleden, het is net uit met zijn vriendin (op zich wel op een goede manier), maar hij heeft nu, zegt ie, een gigantisch leeg gevoel van binnen, alsof zijn leven alle zin heeft verloren.

En nu heeft hij dus een paar dagen geleden een mes in zijn polsen gezet... Niemand weet het want hij draagt altijd truien met erg lange mouwen, dus die houdt ie er wel overheen...

Wat moet ik nou doen? En voor hem: wat kan hij doen om dit niet te doen. Want hij zegt soms de controle over zichzelf te verliezen... Hij weet dat hij wil leven, maar soms voelt hij zich gewoon zo kut dat hij het niet kan helpen het te doen...

Wat kan hij doen om zich tegen zichzelf te beschermen?

F
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2002, 18:05
Parlaatje
Parlaatje is offline
het kan wel dat iemand zich zo voelt! vooral als het net uit is!
maar ik vin zelfmoord op zich best zwak want het laat zon leeg gevoel achter (ikw eet het want mijn neef heeft zelfmoord gepleegt) iedereen wil weten WAAROM en voor zn ex is het dan helemaal moeilijk want het ging om haar
maar hoe je uhm kan stoppen hmmmmz probeer hem de mooie dingen van het leven te laten zien
ik weet het anders ook niet praat ook veel met hem!
xxxx
Oud 31-05-2002, 18:08
FB
FB is offline
Hij ziet de mooie dingen van het leven wel in, maar soms zakt hij in zo'n toestand van melancholie, echt hele vage stemming, en dan zit ie allerlei rare dingen te bedenken, en dan is het soms net alsof ie in trance is... Nadat hij zijn polsen had doorgesneden kon hij zich dat niet meer herinneren, alleen dat hij wakker werd met pijn en bloed op ze kleren
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 18:08
Verwijderd
Hmm, duidelijk een geval van gebrek aan realiteitszin.

Niemand is het waard om zelfmoord om te plegen: je moet altijd je eigen leven voorop zetten. Daarom geloof ik ook niet in dingen als 'doodgaan voor'...hoewel ik zelf wel een persoon heb bij wie ik dat gevoel wel heb. Maar dan denk ik meer aan gevallen als door een voor mij levensbedreigende operatie haar leven proberen te redden. Dat zou ik zonder twijfel doen.

Wat die vriend kan doen...veel met mensen praten. Hem ervan overtuigen dat er meer is om voor te leven dan alleen z'n vriendin. Desnoods hem niet uit het oog verliezen, en z'n ouders inlichten zodat hij niet de kans nog een keer krijgt...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 18:12
Parlaatje
Parlaatje is offline
hmmmmmz
das inderdaad nogal moeilijk
anders moet je ff op inet gaan zoeke misschien staat er wel wat over
ik bedoel niet dat die naar een therapeut moet ofzow mar misschien staat er wel hoe je daar als vriend mee om kunt gaan!
veel su6!
Oud 31-05-2002, 18:20
Verwijderd
ok dit is een ontzettend cliché antwoord maar: ga met die jongen naar een vertrouwenspersoon of wie dan ook. Als hij al zo reageert als het uit gaat wie weet hoe hij reageert als er iets ergers gebeurt. je moet die gozer tegen zichzelf beschermen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 18:25
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Zo'n jongen moet duidelijk zijn zelfvertrouwen opkrikken en de zin van het leven weer zien te vinden. Het is vrij triest dat je je leven wil eindigen om een stukgelopen relatie. et is heel normaal dat iets stukloopt hoor.
Oud 31-05-2002, 18:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Niemand is het waard om zelfmoord om te plegen: je moet altijd je eigen leven voorop zetten.

Dit is btw al bijna een geval voor psychologie .. 'de controle verliezen over zichzelf' en dergelijke .. niet goed; dat krijg je als je geleid wordt door je emoties in plaats van je verstand .. niet gezond..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 18:37
Loesje
Loesje is offline
Op sommige momenten is het leven gewoon zwaar klote. En dat ik gewoon k*t. Maar houdt altijd in je achterhoofd na regen komt zonneschijn.

Hoe lang het ook gaat duren......ooit wordt je weer gelukkig. Ik heb zelf vaak genoeg van die buien dat ik me echt kut voel, tot zelfmoord ideeën is het gelukkig nog nooit gekomen. Maar echt positief ben ik op dat moment ook niet, maar als ik dan weer een aantal leuke dignen ga doen. Gezellig met vrienden, of ga sporten daar vrolijk ik altijd wel weer van op. En na een tijdje weet je niet beter of je gaat gewoon van dat soort dingen al genieten! Dus ga leuke dingen met hem doen, en confronteer hem niet te vaak met zijn ex,
Oud 31-05-2002, 18:45
Verwijderd
Alles gaat over, ook de pijn... *shrugs* Ik persoonlijk vind zelfmoord de gemakkelijke uitweg.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Alles gaat over, ook de pijn... *shrugs* Ik persoonlijk vind zelfmoord de gemakkelijke uitweg.
Da's een stelling die ik ook placht te verdedigen, maar die meestal niet in goede aarde valt (denk aan de 'zelfmoord is zwak/sterk' discussies op Psych).
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 22:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef:

Da's een stelling die ik ook placht te verdedigen, maar die meestal niet in goede aarde valt (denk aan de 'zelfmoord is zwak/sterk' discussies op Psych).
nee, want die mensen willen het voor zichzelf goedpraten. Ze zoeken geen aandacht (welles), het is sterk (tja)... alles is omkeerbaar te verdedigen...
Oud 31-05-2002, 23:54
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

Precies Ik hou er ook mee op, het irriteert me gewoon mateloos, iedereen roept tegenwoordig dat ze depressief zijn en zelfmoord plegen. Ik wil alles best geloven, maar als de helft van de mensen die ik ken dat wil, komt het niet meer geloofwaardig over hoor.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 03:42
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
vink heel erg dat dat gebeurt...
een jongen waar ik vroeger bij in de klas zat heeft n paar maanden geleden zelfmoord gepleegd omdat zn vriendin t uit had gemaakt..hij is van de flat naast de onze gesprongen echt heel akelig als k daar langs fiets...t idee dat iemand daarom een einde maakt aan t leve vink heel erg...en dat meisje moet zich verschrikkelijk voelen!!!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 09:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
een mes in zijn pols gezet... dan had ie opgenomen moeten worden in het ziekenhuis denk ik... het zal eerder een kras wezen denk ik... want als je echt een ader raakt, ben je nog lang niet jarig...

het is echt erg dat dit gebeurt, natuurlijk is het erg om iemand te verliezen, maar hij komt er wel weer over heen. dat beseft ie nu alleen nog niet...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten