Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2005, 10:53
tandenborstel
tandenborstel is offline
Ik ga binnenkort op kamers. Het bedrijf dat internet/tv aansluiting verzorgt rekent echt vrij hoge prijzen: 30 euro per student per maand. Daarvoor heb je internetaansluiting op het universiteitsnetwerk en een tv aansluiting. Er mag niet meer dan 1 computer/tv hierop aangesloten worden.

Nu vinden we het een beetje onzin om alles 4x apart aan te vragen omdat het erg duur is bovenop de huur er nog bij,
en daarnaast is het internet gewoon al 10 MBit ofso, dus dat is makkelijk met een router op te splitsen voor 4 personen.
Datzelfde voor de (kabel-) TV aansluiting!

Nu komen andere huisgenoten aan met verhalen over dat kenissen met kabel-TV gebeld werden door het kabelbedrijf, dat ze konden zien dat er meerdere TV's werden aangesloten.
Datzelfde verhaal voor internet opsplitsing..

Mijn vraag:
Is het mogelijk voor het kabelbedrijf om te zien of er meerdere TV's op een kabel aansluiting zitten? Lijkt mij niet toch, is een eenzijdig signaal?

En is het mogelijk om te zien dat meerdere mensen van internet gebruik maken via een router?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2005, 11:00
Verwijderd
Nee (signaal gaat idd maar 1 kant op), en nee (NAT / masquerading).

Tenzij ze bij jou op bezoek komen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:25
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
op kamers in leiden zeker?
Me broer zit daar ook, die asielzoekers gebouwtjes?
je kan gewoon met router enzo alles verdelen kunnen ze niet zien
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:50
tandenborstel
tandenborstel is offline
En kunnen ze het ook niet zien aan bijv. dat er tegelijk pagina's worden opgevraagd met zowel een Windows en eenLinux browser, wat een beetje onlogisch is tegelijk op 1 computer?? Nouja dat is misschien ook wel heel veel moeite voor hun..

Haha, ja idd in Leiden in die asielzoekers gebouwtjes.
Welk gebouw/kamer zit je broer??

Laatst gewijzigd op 18-01-2005 om 11:53.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:12
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
tandenborstel schreef op 18-01-2005 @ 12:50 :
En kunnen ze het ook niet zien aan bijv. dat er tegelijk pagina's worden opgevraagd met zowel een Windows en eenLinux browser, wat een beetje onlogisch is tegelijk op 1 computer?? Nouja dat is misschien ook wel heel veel moeite voor hun..

Haha, ja idd in Leiden in die asielzoekers gebouwtjes.
Welk gebouw/kamer zit je broer??
nope en geloof mij nou maar elke student die daar zit die gaat niet 4keer 30euro betalen maar linken dat allemaal door

hij zit in de allereerste, naast technisch ventje kamer zeg maar beneden verdieping.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:15
Verwijderd
Citaat:
tandenborstel schreef op 18-01-2005 @ 12:50 :
En kunnen ze het ook niet zien aan bijv. dat er tegelijk pagina's worden opgevraagd met zowel een Windows en eenLinux browser, wat een beetje onlogisch is tegelijk op 1 computer??
Nee, dat kunnen ze niet zien. Zoiets kun je wel op de webserver zien die je bezoekt, dus zolang je niet met z'n allen tegelijk op de site van het kabelbedrijf zit, is er niets aan de hand
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:34
tandenborstel
tandenborstel is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 18-01-2005 @ 13:12 :
nope en geloof mij nou maar elke student die daar zit die gaat niet 4keer 30euro betalen maar linken dat allemaal door

hij zit in de allereerste, naast technisch ventje kamer zeg maar beneden verdieping.
Nee, maar daarom juist, valt wel heel erg op als dat hele complex iedereen maar 1x tv/internet wil .

Nou dan ben ik bijna buren van je broer Ik zit in 1C, hij in 1A ofso waarschijnlijk

Citaat:
Nee, dat kunnen ze niet zien. Zoiets kun je wel op de webserver zien die je bezoekt, dus zolang je niet met z'n allen tegelijk op de site van het kabelbedrijf zit, is er niets aan de hand
Ok, danku !
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:42
Verwijderd
Oh ja, en tip: zorg ervoor dat alle poorten van je router van buitenaf niet bereikbaar zijn.

Sommige routers houden telnet en/of http open voor management (bijv die van Sweex), deze moet je dus niet gebruiken. De provider kan dan namelijk op die poorten connecten en naar de headers kijken (en dus zien dat ze met een router te maken hebben).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten