Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2004, 10:29
theadamsman
theadamsman is offline
Wie zit er op ROC Eindhoven of De Rooi pannen Arcus College (enz.) en volgt momenteel een van onderstaande opleidingen en/of, is afgestudeerd en werkt momenteel:

Zelfstandig Medewerker Recreatie niveau 3
Zelfstandig Medewerker Reizen niveau 3

Hoe zit het met de leerstof ( makkelijk, moeilijk, te moeilijk)

Talen:
- Wat is de "Tweede moderne vreemde taal" Duits, Spaans, of Frans?

Stage:
- Vind de stage plaats in het 3 de leerjaar, of verspreid over de opleidingsjaren? Als dit laatste het geval is wilt u dit dan toelichten
- Is het ook mogelijk om stage te lopen in het buitenland, buiten de E.U. ?
- Wie regelt de stage de student of ROC Eindhoven i.s.m. met de student?
- Als je voor de 2 de keer mocht kiezen was het dan het de zlefde opleiding geworden, Of toch een andere?

Ander info over bovenstaande opleidingen is zeer welkom?

theadamsman

Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 16:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2005, 20:52
Pony
Pony is offline
Hallo,

Ik zit op ROC Eindhoven, maar ik doe niveau 4.
Ik vind de leerstof niet te moeilijk, het is alleen best veel. Je hebt veel theorie en veel verschillende vakken. Voor het eerste jaar is niveau 3 en 4 hetzelfde, er wordt dan gekeken of je naar niveau 3 of 4 gaat, een soort brugklas dus.
Ik doe dubbelkwalificatie, dat wil zeggen dat ik als ik klaar ben, een diploma heb voor reizen en een diploma voor toeristische informatie. Daarvoor heb ik Spaans en Duits, met Spaans heb je een diploma voor reizen en met Duits een diploma voor toeristische informatie. Maar in plaats van Spaans kun je ook kiezen voor Frans.
Stage is op het ROC niet zo goed geregeld. Als je voor een bepaalde tijd nog geen stage hebt, regelt school deze, je mag het stageadres dan ook niet weigeren. Alleen sommigen hebben nog steeds geen stage, wat erg vervelend is want deze is begin mei al. Stage lopen is al meteen in het eerste jaar, vorig jaar was dit 640 uur in het eerste jaar, nu is dat 320. Dus ik weet niet hoeveel dit volgend jaar is. Op de Rooi Pannen mag je volgens mij pas in het tweede jaar stage lopen, maar ik weet niet of dit ook voor niveau 3 geldt.
Het is ook mogelijk om in het buitenland stage te lopen, maar je moet wel 17 zijn en in dat jaar 18 worden geloof ik.
Als ik voor de tweede keer mocht kiezen, was het denk ik wel dezelfde opleiding geweest, maar had ik dan denk ik niet voor het ROC gekozen. Momenteel staat ie niet zo goed aangeschreven heb ik gehoord. De Rooi Pannen heeft meer lesuren en behandelt meer lesstof en als je ergens gaat solliciteren en ze zien dat je van De Rooi Pannen af komt, nemen ze je eerder aan dan als je van het ROC af komt.

Dit was het wel zo'n beetje denk ik..

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 21:41
Jolt
Jolt is offline
Ik zit op arcus, meid dat als de pest. Rooie Pannen is geloof ik de beste school, vooral horeca gebied .
Reageren

Regels voor berichten