Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2002, 15:21
Mr`Mugatu
Mr`Mugatu is offline
Ik heb een vraagje over video CD's maken:

Ik krijg het dus gewoon niet voor elkaar om een lange film op een schijfje te krijgen. Elke keer komt er een melding dat ik onvoldoende geheugen heb. Ik heb 512Mb RAM. Heb ik soms meer geheugen nodig??
Oud 25-05-2002, 15:23
Mr`Mugatu
Mr`Mugatu is offline
hhmmm, volgens mij had ik deze topics beter op het software en mulitmedia forum kunnen plaatsen Heb ik nu dus ook maar gedaan
Oud 25-05-2002, 17:44
Verwijderd
Verwijder deze dan
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 21:18
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Roc Raida schreef:
Ik heb een vraagje over video CD's maken:

Ik krijg het dus gewoon niet voor elkaar om een lange film op een schijfje te krijgen. Elke keer komt er een melding dat ik onvoldoende geheugen heb. Ik heb 512Mb RAM. Heb ik soms meer geheugen nodig??
Nee. Maar je moet ook niet naar VideoCD gaan rippen! Gewoon DivX gebruiken en dan past het nog op één cd'tje van 700mb. Jawel, in DVD kwaliteit. Zoek anders op google naar DVDx. Dat progje is ideaal om te rippen! En maar 3mb groot. Bovendien gratis. Beter kan het toch niet!

Je moet trouwens die videocd (oke als je er toch een wilt maken) eerst naar je harddisk laten schrijven. Ik hoop voor je dat je grofweg 2 gigabyte vrijhebt op je harddisk anders kun je het wel vergeten. Met je RAMgeheugen heeft het niets te maken, ik heb zelf 256mb in m'n comp zitten.

P.s: Om DivX af te spelen heb je minimaal wel een Pentium II nodig, VideoCD kan in feite al met een Pentium I. Maar daar ga ik wel vanuit, omdat je 512mb RAM hebt in je pc.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 21:27
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Orion16 schreef:

Nee. Maar je moet ook niet naar VideoCD gaan rippen! Gewoon DivX gebruiken en dan past het nog op één cd'tje van 700mb. Jawel, in DVD kwaliteit. Zoek anders op google naar DVDx. Dat progje is ideaal om te rippen! En maar 3mb groot. Bovendien gratis. Beter kan het toch niet!

Je moet trouwens die videocd (oke als je er toch een wilt maken) eerst naar je harddisk laten schrijven. Ik hoop voor je dat je grofweg 2 gigabyte vrijhebt op je harddisk anders kun je het wel vergeten. Met je RAMgeheugen heeft het niets te maken, ik heb zelf 256mb in m'n comp zitten.

P.s: Om DivX af te spelen heb je minimaal wel een Pentium II nodig, VideoCD kan in feite al met een Pentium I. Maar daar ga ik wel vanuit, omdat je 512mb RAM hebt in je pc.
nou, bijna dan

wat hier bedoelt wordt is een video cd, zoasl Roc Raida dat al zij dat zijn cd's die door de meeste nieuwe dvd spelers (niet die dingen in je compu maar die naast te tv ) kunnen afspelen. deze video cd's moeten in een bepaald mpeg format staan, dit kan bv nero zelf incoderen dus da's geen probleem.. de grote van zo'n bestand valt ook heel erg mee, dus geen 2gig
over het probleem dat je compu het niet wil branden kan ik verder niets bedenken, zoek anders even op Got daar zitten vast mensen die er meer van weten dan ik...

-de postbode-
Oud 27-05-2002, 21:29
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
Citaat:
Orion16 schreef:

Ik neem aan dat ie een VideoCD wil maken omdat ie het dan in z'n dvd speler kan afspelen, DivX is dan geen optie. Een film als DivX op één cd haalt trouwens geen DVD-kwaliteit..

Als ie een MPEG heeft van het goede formaat hoeft de image van die VCD niet naar de hard disk geschreven te worden, het brand-programma kan het zo overnemen. Twee gigabyte lijkt me trouwens een beetje overdreven voor één cd'tje?

Verder staat er trouwens veel handige informatie op vcdhelp
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten