Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2005, 21:20
Anathema
Anathema is offline
Wie heeft hem al gezien? Wat vind je ervan etc...?

Ik vond de eerste geweldig, ookal herinner ik mij er niet meer zoveel van. Ik was vrij jong toen ik hem zag (begreep hem ook niet helemaal, maar weet wel nog dat hij goed was ).
Oud 17-01-2005, 21:28
TommytheCat
TommytheCat is offline
Deel 1 vond ik erg goed, van deel 2 heb ik nog niets gelezen/gehoord. Wanneer is ie hier te zien?
Oud 17-01-2005, 21:32
Anathema
Anathema is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 17-01-2005 @ 22:28 :
Deel 1 vond ik erg goed, van deel 2 heb ik nog niets gelezen/gehoord. Wanneer is ie hier te zien?
Hier in België is hij al sinds 12 januari in de Kinepolis te zien. Heb er ook nog niet veel van gehoord, wel al reclame gezien op tv.

Klik hier om naar de officiële pagina te gaan. Daar kan je een trailer bekijken (check ook de Japanse eens, die is veel langer )

Ik denk dat hij goed gaat zijn, maar niet zo goed als de eerste.
Oud 17-01-2005, 21:33
D@mien
D@mien is offline
Ik denk niet dat ie in NL in de bios gaat komen..
Oud 17-01-2005, 21:37
Verwijderd
Visueel prachtig. Brengt verder niks nieuws van Oshii, overbodige sequel.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:38
Tsasil
Tsasil is offline
Nummer 2 is echt belachelijk mooi gemaakt. De hele film is een intense samensmelting van prachtige 3d animatie met vette anime. De meeste animefilms waar ze 3D animatie gebruiken vind ik niet zo, omdat het vaak niet goed samen gaat. In deze film is dat echter prachtig gedaan.

Het verhaal is ook een stuk uitgebreider dan in een. Ik persoonlijk snapte de details voor geen fuck, maar dat kwam omdat in de rip die ik heb gezien af en toe een flinke lap tekst als ondertiteling verscheen die na +/- 3 seconden weer verdween. Niet echt te volgen dus, maar de grote lijnen waren duidelijk, en het verhaal is voor zover ook goed uitgewerkt, maar niet echt vernieuwend. Het breit een beetje door op 1.

Wel een dikke aanrader
Oud 17-01-2005, 21:38
Anathema
Anathema is offline
Citaat:
D@mien schreef op 17-01-2005 @ 22:33 :
Hmmm, jammer.
Oud 17-01-2005, 21:41
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Anathema schreef op 17-01-2005 @ 22:38 :
Hmmm, jammer.
en áls ie al komt dan is et in de verkrachte endgelse dub....in het japans lijkt me helemaal uitgesloten...
Oud 18-01-2005, 18:05
Verwijderd
Hmm, dat melodietje in de Japanse trailer doet me denken aan Torture Me van the Damned. Anyway, 't ziet er wel onwijs mooi uit.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 18:06
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 17-01-2005 @ 22:41 :
en áls ie al komt dan is et in de verkrachte endgelse dub....in het japans lijkt me helemaal uitgesloten...
Lekker belangrijk. Scoor je een importje en ga je 'm op je thuisbios kijken zonder vervelende 14-jarige puistjes.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 18:39
Verwijderd
Oeps, kheb hem al een paar maanden geleden gesubbed door KAA op me schijf
moet hem alleen nog steeds kijken
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 18:58
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
D@mien schreef op 17-01-2005 @ 22:33 :

nee idd, hier laten ze alleen die films uit marokko enzo zien.
Oud 18-01-2005, 20:22
Vice
Vice is offline
Deel 1 heb ik ooit op DVD gekocht. Erg mooie film. Van deel 2 heb ik wel wat vaag gehoord, maar niet verder naar informatie gezocht.

Citaat:
D@mien schreef op 17-01-2005 @ 22:41 :
Dat zou idd jammer zijn, maar het lijkt me wel sterk dat ze dan de Engelse versie zouden doen. Het is niet erg logisch de film eerst te vertalen en daarna ook nog ondertiteling geven. Hoewel de Nederlandse videobanden van Manga ook Engelstalig waren.
Oud 19-01-2005, 01:03
VeGs
VeGs is offline
Animatie is idd te goed om te geloven. Mijn mond viel af en toe open van verbazing dat ze zoiets al kunnen maken.

Verhaal vond ik stukken beter dan 1.
Ik vond de eerste slecht; te onduidelijk, geen duidelijk einde, te slepend, saai... etc. Op de intro na, die was geniaal.
Het idee was goed. Ik heb me ook goed vermaakt door lange uitleg te lezen over de achtergrond en symbolen. Ik vond de uitwerking alleen matig; domweg saai gebracht.

Ik was dan ook stomverbaasd toen ik 2 wel erg goed vond.
Maar 1 zag ik toen ik een 15jarig tutje was dat torenhoge verwachtingen had en een vette actie anime verwachtte.
Bij 2 was ik een 18jarig tutje dat een niet al te beste film verwachtte en ingesteld was op een filosofisch verhaal.
Aka, ik wil 1 absoluut weer opnieuw kijken; ik kan hem iig niet nog slechter vinden dan ik er al over denk.

Bij 2 vond ik het gesprek in het lab erg goed, het verhaal was duidelijker, meer actie en ging ook ergens over. Enig commentaar heb ik alleen op de vele quotes van filosofen. Het idee is leuk, maar soms hadden ze weinig met de verhaallijn van doen. Het kwam op mij vooral over dat ze de grote intelligente filosoof uit wilden hangen, om hem net zo diepzinnig te krijgen als 1.

Visueel mag je ze iig zeker niet missen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 09:27
]{ing
]{ing is offline
veel beter dan deel 1. en de soundtrack is ook gaaf
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 09:28
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 17-01-2005 @ 22:38 :
Het verhaal is ook een stuk uitgebreider dan in een. Ik persoonlijk snapte de details voor geen fuck, maar dat kwam omdat in de rip die ik heb gezien af en toe een flinke lap tekst als ondertiteling verscheen die na +/- 3 seconden weer verdween. Niet echt te volgen dus, maar de grote lijnen waren duidelijk, en het verhaal is voor zover ook goed uitgewerkt, maar niet echt vernieuwend. Het breit een beetje door op 1.

Wel een dikke aanrader
haha volgens mij hebben we dan dezelfde rip. het lukte me ook niet iedere keer om de hele tekst te lezen, en steeds op pauze duwen is ook niet echt fijn
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 10:48
Kurogane
Kurogane is offline
De subtitle van de orginele dvd, dreamworks? is echt slecht er staat alleen de sub voor doven. En alles staat in grote koeie letters, waar je sommige dingen niet kan zien. Maar het is wel nog te doen. Alleen het is weer zo belachelijk dat ze dit precies voor een buitenlandse film. De film is dan ook niet zo gemaakt om expliciet dingen duidelijk goed uit te leggen, daar hebben we wel andere type (teken)films voor..
Die quotes zijn er niet zomaar, die voegen elementen bij het geheel. Even belangrijk is natuurlijk de visuele aspecten die voegen bij alles een belangrijk teken. Op elke scene moet je gewoon letten waarom het er zo uitziet en wat voor dingen er voorkomen.
Maar werkelijk een prachtige film. Elke stukje frame is gewoon een kunst opzichzelf.

Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 10:53.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 11:39
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 19-01-2005 @ 11:48 :
De subtitle van de orginele dvd, dreamworks? is echt slecht er staat alleen de sub voor doven. En alles staat in grote koeie letters, waar je sommige dingen niet kan zien. Maar het is wel nog te doen. Alleen het is weer zo belachelijk dat ze dit precies voor een buitenlandse film. De film is dan ook niet zo gemaakt om expliciet dingen duidelijk goed uit te leggen, daar hebben we wel andere type (teken)films voor..
Die quotes zijn er niet zomaar, die voegen elementen bij het geheel. Even belangrijk is natuurlijk de visuele aspecten die voegen bij alles een belangrijk teken. Op elke scene moet je gewoon letten waarom het er zo uitziet en wat voor dingen er voorkomen.
Maar werkelijk een prachtige film. Elke stukje frame is gewoon een kunst opzichzelf.

[afbeelding]
Expliciet dingen goed uitleggen is een ding, moeilijk doen om moeilijk te doen weer totaal iets anders. Bij deze film kreeg ik het idee dat ze probeerde om zo moeilijk mogelijke dialogen te creeeren, vooral als ze met quotes van Confucius beginnen te smijten.
Het hielp overigens ook niet echt dat bovenin het beeld de quote wordt uitgelegd en onderin het beeld de dialoog wordt vertaald en ondertussen je hele beeld vol met tekst staat en ze vrolijk verwachten dat je dat binnen 2 seconden gelezen hebt. Maarja.
Oud 19-01-2005, 11:45
Kurogane
Kurogane is offline
Dan zijn de subs gewoon kut
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:22
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 19-01-2005 @ 12:45 :
Dan zijn de subs gewoon kut
Dat ook.

Maar de film doet nog steeds moeilijk om het moeilijk doen
Oud 19-01-2005, 13:44
Kurogane
Kurogane is offline
Er zit een filosifisch aspect in, waardoor je dingen niet direct kan uitleggen. Net zoiets als abstracte kunst, waarom moeilijk doen en niet meteen to the point komen. Omdat het punten heeft wat een brede betekenis. En anyway het is gewoon ook een vorm van kunst, dat Batou bewust wordt van een ziel, dat zie je dan in de vorm van zijn Hond, en Motoko die in zijn gedachtes blijft. Maar dat is ook een wijder aspect.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:54
Verwijderd
Deel 1 was al prachtig gemaakt, met mooie animatie en muziek. De sfeer was toen al goed neergezet. Ik ben dus wel nieuwsgierig naar deel 2.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 14:48
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 19-01-2005 @ 14:44 :
Er zit een filosifisch aspect in, waardoor je dingen niet direct kan uitleggen. Net zoiets als abstracte kunst, waarom moeilijk doen en niet meteen to the point komen. Omdat het punten heeft wat een brede betekenis. En anyway het is gewoon ook een vorm van kunst, dat Batou bewust wordt van een ziel, dat zie je dan in de vorm van zijn Hond, en Motoko die in zijn gedachtes blijft. Maar dat is ook een wijder aspect.
Ik ben filosofische en symbolische aspecten in films niet vreemd, maar dan moet de abstractie wel een functie hebben. Dat heeft het hier in deze film vaak niet. Soms zitten ze gewoon oeverloos over niks te lullen in de hoop een beetje filosofisch over te komen. En dat werkt niet. Dat heeft verder niks met wel of niet uitleggen te maken.

Neemt overigens niet weg dat er hele mooie verwijzingen in deze film zitten, maar het gelul had gewoon een stuk minder gekund.
Oud 19-01-2005, 15:08
Kurogane
Kurogane is offline
Ik zal hem denk ik nog vaker moeten bekijken. Maar sommige dialogen met grootendeels filosofisch uiteinde. Zijn meer gericht op de individu. Dan verwijzen ze niet zozeer naar het detective ''verhaal'' of naar het geheel van de film. Maar het ''gelul'' is dan weer gericht op bijv. Batou en zijn ''menselijk'' partner. De kwestie van bewustzijn van dinge om zich heen. En er zijn wel meer ''losse'' ondwerpen van. Ik denk niet dat de regisseur zo heeft gekozen om maar filosofische qouten te geven als dialogen om de film zogenaamd filosofisch te laten doen blijken. Maar meer als noodzakelijk aanvulling van het geheel van de film/ondwerp. Hoewel ik vind dat de uitwerking van sommige dialogen beetje onnatuurlijk overkomen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 23:27
VeGs
VeGs is offline
Idd onnatuurlijk, wat de samenhang niet versterkt. Ik ben het eens met Tsasil, al blijft de film op zichzelf wel goed.
Een film mag heus dieper gaan, graag zelfs, maar het moet wel een verhaal blijven en geen naslagwerk van filosofiequotes.

Nadeel van 1 was dat het niet kon boeien. Diepere betekenis is mooi, maar je kijkt een film op de eerste plaats ter amusement.
.....
Ik moet hem toch eens opnieuw kijken.

@ Kurogane;
Je hebt wel een heel schattige av. ^^
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2005, 00:47
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Zeker wel dope shizzle ..
Heb nu een mooi rip op mijn pc staan..

Maja deel 1 en deel 2 is niet echt met elkaar te vergelijken, de setting van het verhaal is ook heel anders..
En dat ge-quote is anders niet echt overbodig, het heeft vaak wel degelijk te maken met wat er gebeurt..

Deze film sluit mooi aan op de serie, die opzich ook wel diep gaat kwa verhaal..
Oud 21-01-2005, 14:07
garandou
garandou is offline
ik heb hem woensdag in antwerpen gezien en vond hem mooi, zowel qua verhaal als qua beelden. alleen net als bij deel 1 zal ik hem nog een paar keer moeten bekijken voordat ik hem echt helemaal begrijp.
de verhaallijn was wel duidelijk, maar al die filosofie erachter was soms even moeilijk te volgen (vooral omdat ik moeite had met de ondertiteling want die werd in frans en nederlands gegeven en dat ben ik niet gewend, dus kom ik er steeds halverwege de franse zin erachter dat ik het verkeerde deel zit te lezen en dan heb ik geen tijd meer om de nederlandse zin te lezen).
het was gelukkig de japanse versie; vind ik toch altijd een stuk leuker dan die engelse stemmen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten