Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2005, 23:52
Fainne
Fainne is offline
Ik ben nogal soft, erg soft, zodat ik elke keer als ik een bloederige film zie, prent of verhalen hoor ik meteen getraumatiseerd ben.
Meestal van een film of prent krijg ik het gevoel of iemand mij een slag op het hoofd gegeven heeft, word ik kotsmisselijk en verstijf ik.

Ik heb valse gruwelijkheden gezien, maar ook echte, en die blijven voor eeuwig op mijn netvlies gebrandt.

s'Avonds als ik in met bed lig en probeer te slapen, slaat mijn fantasie op hol en zie ik de gruwelijkste dingen , varaties of verzinsels op wat ik heb gezien maar dingen waarvan ik verschiet hoevol mijn hoofd ermee zit.
De laatste tijd is dit snel verergerd, ik lig meestal hopeloos hardop nee te roepen in de hoop dat het stopt.

Heeft iemand dit ook, weet iemand hoe ik dit kan overwinnen (niet door mezelf te dwingen erna te kijken natuurlijk)
want ik kan er echt niet meer tegen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2005, 00:00
Verwijderd
Hmm, ik wilde dat ik daar een oplossing voor had. Het is best wel gênant als je bij iemand anders film zit te kijken en je kunt je tranen niet bedwingen, terwijl de ander nergens last van heeft
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:06
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Jezelf confronteren met je angsten werkt vaak het beste, dus misschien is het juist wel het beste om wel jezelf te dwingen ernaar te kijken. Verder weet ik het ook niet, ik heb het zelf totaal niet.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:07
Verwijderd
Mja. Hoe kun je jezelf contronteren met je angsten als de dingen waar je angstig van wordt slechts tekeningen of verhalen zijn die zich in de werkelijkheid nooit zullen voordoen?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:11
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 22-01-2005 @ 01:06 :
Jezelf confronteren met je angsten werkt vaak het beste, dus misschien is het juist wel het beste om wel jezelf te dwingen ernaar te kijken. Verder weet ik het ook niet, ik heb het zelf totaal niet.
hmm nee daar ben juist zeker van dat het niet helpt, want oorspronkelijk keek ik zelfs graag naar horrorfilms enz.

het zit zo: hoe meer ik ervan zie, hoe erger het wordt
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:16
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
De echte gruwelijkheden die je hebt gezien, over wat voor soort dingen heb je het dan?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:17
Verwijderd
Ik heb voor mezelf de oplossing: geen emotionele dingen bekijken tenzij er niemand bij is, dan kan ik wel voluit snotteren.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:41
Fade of Light
Fade of Light is offline
Sommige mensen (kijkt naar zichzelf (?)) worden nogal verhard voor dat soort dingen, door ECHT gruwelijke dingen te bekijken...

Maarja, dat kan evengoed een omgekeerd effect hebben, waardoor je nooit meer in slaap valt
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:52
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2005 @ 01:17 :
Ik heb voor mezelf de oplossing: geen emotionele dingen bekijken tenzij er niemand bij is, dan kan ik wel voluit snotteren.
OMG.

En optop, gruwelijkheden zien - uhuh. Dan doe je je ogen dicht en - hmjaa, rape & murder. Maar ik heb d'r geen last van, hooguit als ik probeer te slapen bij stiekem-geen-zin-om-te-slapen. Oid.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:58
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-01-2005 @ 01:41 :
Sommige mensen (kijkt naar zichzelf (?)) worden nogal verhard voor dat soort dingen, door ECHT gruwelijke dingen te bekijken...
Ja, ik kan tenminste nog rationeel denken als overal om me heen lui aan gort worden geblazen door boeddhistische extremisten. EHBO verlenen enzo
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:58
Verwijderd
Je moet blij zijn dat je zo'n vivid imagination heb . Als ik iets lekker_horror achtigs moet bedenken is het altijd zo saai en cliché.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 01:00
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 22-01-2005 @ 01:58 :
Je moet blij zijn dat je zo'n vivid imagination heb . Als ik iets lekker_horror achtigs moet bedenken is het altijd zo saai en cliché.
Oeh, dan moet je mij PM'en Ik verzin graag lekker_horror achtige dingen. Maar dat deel van mijn briljant-kunstenaarschap wordt niet gewaardeerd.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 09:40
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 22-01-2005 @ 01:58 :
Ja, ik kan tenminste nog rationeel denken als overal om me heen lui aan gort worden geblazen door boeddhistische extremisten. EHBO verlenen enzo
Beetje lastig met mond-op-mond beademing als er geen mond meer is he...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 12:45
Anetj
Anetj is offline
ik heb het heel erg gehad maar dat is vanzelf weer overgegaan. heb jij ook dat je dan raar gevoel in je maar krijgt ervan alsof je hetzelf ook voelt? ik heb het nu nog soms.. bijna nooit. maar ik weet niet presies hoe het is overgegaan. iig als ik er aan dacht dan probeerde ik me gedachte ergens anders op te zetten. tis moeilijk dat wel.. en ik heb tijdje geen horror meer gekeken.. en als ik iets zag wat ook een klein beetje ervan in de buurt kwam zette ik de tv uit. en dan verzin ik zelf wel een happy end aan het verhaal
ik hoop dat dit helpt
Oud 22-01-2005, 12:56
Verwijderd
Ja, dat heb ik heel erg. Ik heb eens een foto van een dode man in Opsporing Verzocht gezien en ben letterlijk een maand van slag geweest. Soms denk ik er nog steeds aan. Ik heb ook wel eens een hele enge nachtmerrie over allerlei doden gehad. Ik probeer meestal aan iets positiefs te denken of ik zet een vrolijk muziekje op. Dan verdrijf ik die gedachten een beetje.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:21
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 22-01-2005 @ 01:16 :
De echte gruwelijkheden die je hebt gezien, over wat voor soort dingen heb je het dan?
dingen van *********om enzo
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:24
Fainne
Fainne is offline
ow het is in sterretjes, nuja die rotten site, en die tentoontselling van lijken...
maar ik liefst zeg ik dat zo letterlijk niet
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:29
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Anetj schreef op 22-01-2005 @ 13:45 :
ik heb het heel erg gehad maar dat is vanzelf weer overgegaan. heb jij ook dat je dan raar gevoel in je maar krijgt ervan alsof je hetzelf ook voelt? ik heb het nu nog soms.. bijna nooit. maar ik weet niet presies hoe het is overgegaan. iig als ik er aan dacht dan probeerde ik me gedachte ergens anders op te zetten. tis moeilijk dat wel.. en ik heb tijdje geen horror meer gekeken.. en als ik iets zag wat ook een klein beetje ervan in de buurt kwam zette ik de tv uit. en dan verzin ik zelf wel een happy end aan het verhaal
ik hoop dat dit helpt
Ja ik doe ook erg hard mijn best om aan iets anders te denken maar dat gruwelijke dringt zich echt aan me op.
En inderdaad zelf met dit topic bezig zijn is ook al iets moelijk. Ik heb dat gevoel dat ik erbij krijg al beschreven, alsof ik een slag op mn hoofd heb gekregen.
IK wil zo hard mijn best doen om het allemaal weg te drukken.
Ik ben ook van nature iemand die zich leed heel erg aantrekt.

@nare man
ik snotter ook vaak bij films maar was het daar maar bij gebleven.
maar voor een man is het zeker erger om zijn softe kant te tonen ?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:31
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
eXo schreef op 22-01-2005 @ 01:58 :
Als ik kon ruilen had je het zo gekregen!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 21:30
Angeleyes16
Angeleyes16 is offline
Ten eerste: Ga niet naar zulke films kijken. je gaat waanbeelden krijgen heb ik ook gehad.
Ten tweede:Kijk naar leuke/lacherige films.. dan ben je minder geneigt om aan enge dingen te denken.
en als je bang word. wat ik altijd doe is gewoon vrolijke muziek op te zetten en lekker mee zingen tot ik gewoon te moe ben om na te denken

sterkte!
Oud 22-01-2005, 21:58
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
lil weedy girl schreef op 22-01-2005 @ 22:30 :
Ten eerste: Ga niet naar zulke films kijken. je gaat waanbeelden krijgen heb ik ook gehad.
Ten tweede:Kijk naar leuke/lacherige films.. dan ben je minder geneigt om aan enge dingen te denken.
en als je bang word. wat ik altijd doe is gewoon vrolijke muziek op te zetten en lekker mee zingen tot ik gewoon te moe ben om na te denken

sterkte!
mja het punt is dat ik er niet meer na kijk he, dat is wel logisch
soms kom je het gewoon tegen als je zapt of als andere mensen het bij hebben, dat is onvermijdelijk.
Meerdere personen vonden het wel een goede grap om het me te laten zien toen ik het niet verwachte

dat van die muziek is wel een leuke tip
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 22:41
MysteriouR
MysteriouR is offline
Jawel hoor, heb ik vaker gehad
Alles wat je ziet wordt door elkaar gehaald en kunnen inderdaad de gruwelijkste dingen zien in je hoofd, meestal gebeurt dit bij mij als ik mijn ogen dichtdoe en wil slapen, dan denk ik automatisch aan dit gene, en doe me ogen dan open, dan denk ik nergens meer aan, is dit wat je bedoelt?
Muziek zou inderdaad een goede oplossing zyn om de gedachte een beetje te vergeten

Succes!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 23:34
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
MysteriouR schreef op 22-01-2005 @ 23:41 :
Jawel hoor, heb ik vaker gehad
Alles wat je ziet wordt door elkaar gehaald en kunnen inderdaad de gruwelijkste dingen zien in je hoofd, meestal gebeurt dit bij mij als ik mijn ogen dichtdoe en wil slapen, dan denk ik automatisch aan dit gene, en doe me ogen dan open, dan denk ik nergens meer aan, is dit wat je bedoelt?
Muziek zou inderdaad een goede oplossing zyn om de gedachte een beetje te vergeten

Succes!
dat bedoel ik ja, bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten