Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 18:50
raafjeuh
raafjeuh is offline
Hallo,

Zou je mij je mening willen geven over deze stelling:

Mijn school zou een nieuw huiswerkbeleid moeten invoeren waarbij de leerlingen tot 5 uur op school zitten en zo huiswerk thuis vermijden.

Ook graag waarom je denkt dat het wel/niet gaat werken.

Alvast bedankt ,

Raafjeuh
Oud 13-01-2005, 18:52
perfectme
perfectme is offline
-> s&s
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:53
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Geen goed idee; je gaat toch met medeleerlingen praten ipv huiswerk te maken.
Oud 13-01-2005, 18:55
perfectme
perfectme is offline
En als er gepraat wordt is de concentratie al gauw zoek.
Als je samen zit, ben je geneigd tot samenwerken en zo kan je niet zien of je alles onder de knie hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:56
Boogie
Boogie is offline
De Kantine ---> School & Studie
Oud 13-01-2005, 18:58
I love stars
I love stars is offline
Slecht idee ik moet al dingen verzinnen om de k-uren door te komen. Ik loop meestal een week ofzo voor. Dus tot 5 uur zo een ramp zijn voor de wat snellere leerlingen.

En er zijn maar weinig die zo veel tijd nodig hebben voor huiswerk!!!

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 19:03.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:01
Verwijderd
17.00? Jezus.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:13
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Sylph schreef op 13-01-2005 @ 20:01 :
17.00? Jezus.
dan heb je met een vol rooster ongeveer 44 uur op school

en aangezien de gemiddelde leerling in mijn klas ongveer 4 uur huiswerk in de week maakt. (ik 2 trouwens , laurens 1 uur ,richard 1 uur Niels 10,5 ff op msn gevraagt)
richard denkt dat de klas gemiddelde 2 uur is.
en laurens denkt 3 uur.

Maar in iedergeval veel minder dan dat je volgens dat systeem op school moet zitten.
Oud 13-01-2005, 19:31
Pierreke
Pierreke is offline
Ik denk dat dat voor iedereen anders ligt; de een haalt het met werken, de ander met weinig arbeid en gewoon omdat ie clever is. Daarom heeft deze regel voor die mensen weinig nut. voor mij persoonlijk zou ik er voorstander van zijn, en ik ken een hoop mensen waarvoor het ook niet slecht zou zijn om onder begeleiding op school huiswerk te maken (dus dan ook echt werken..)
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:33
Meester
Meester is offline
Onzin, op de middelbare school moet ook een beetje verantwoordelijkheid aan de scholier gegeven worden. Huiswerk is daar een perfect voorbeeld van, want als je 't niet maakt zul jij je proefwerken niet halen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:35
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Meester schreef op 13-01-2005 @ 20:33 :
Onzin, op de middelbare school moet ook een beetje verantwoordelijkheid aan de scholier gegeven worden. Huiswerk is daar een perfect voorbeeld van, want als je 't niet maakt zul jij je proefwerken niet halen.
Oud 13-01-2005, 19:40
Verwijderd
Scholieren moeten leren verantwoordelijk te zijn, dat is een belangrijk punt om het níet te doen.
En daarnaast; niet iedereen werkt in hetzelfde tempo en op dezelfde manier. Ik kan echt niet in een lokaal leren hoor, al dat geroezemoes enzo... brrr. Ik hou wel van geluid tijdens het leren, maar niet van geroezemoes, dat leidt me af.

't Lijkt me wel handig om bv. mensen die geen huiswerk maken verplicht huiswerkbegeleiding te geven, en mensen die thuis het willen zouden zich best op kunnen geven.

Scholen moeten altijd een plek inrichten waar scholieren hun huiswerk kunnen maken. Niet op één plek per se hoor. Zodat scholieren die thuis niet kunnen werken dat rustig op school kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 12:01
Femic
Femic is offline
Nee, niet iedereen heeft zoveel tijd nodig om zijn/haar huiswerk te doen. Overbodig dus.
Oud 14-01-2005, 15:04
missy87
missy87 is offline
echt grote onzin!! ik heb nu al zoveel studieuren dat ik al m'n huiswerk wel af heb als ik thuis kom. door de tweede fase is zo'n beleid overbodig
Oud 15-01-2005, 08:13
Verwijderd
Ik denk dat het voor sommige leerlingen te veel tijd opslokt omdat ze "snelle leerlingen" zijn maar dat het voor mensen die moeite hebben met leren en discipline best handig zou kunnen zijn.

Daarnaast vind ik elke dag wel overdreven.

Maar als je bijvoorbeeld op dindsdag en donderdag deze verplichting stelt dan zou dat uitkomen (bij mij op school)

Les van 8.30 - 15.15 : hw van 15.30 - 17.00 (1 1/2 uur)
Les van 8.30 - 14.05 : hw van 14.20 - 16.00 (1 1/2 uur)

3 uur in de week op school aan school werken lijkt me dus niet slecht, omdat er ook dingen zijn zoals samenwerkingsopdrachten, het afmaken van ckv1 dingen die gewoon niet onderschooltijd of in de studie uren kunnen gebeuren.

Als het bij mij op school ingevoerd zou worden zou ik er geen probleem mee hebben maar dan niet elke dag etc. Misschien een beetje als een extra dalton-uur (kwt? zwu? of hoe het bij jullie genoemd wordt) waarbij je kan kiezen waar je heen gaat om te leren en begeleiding te hebben. (bijv. Moderne vreemde talen, Exacte Vakken, Kunstvakken, MEGA vakken) zodat aan een breed scala van vakken kan werken voor 1 1/2 uur.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 08:43
Nyawa
Niet mee eens. De Tweede Fase heeft namelijk een optie genaamd banduren (op sommige scholen kwt of dalton-uren genoemd). Nog meer dan zes uur in de week om huiswerk te maken lijkt me niet nodig. Op school ga je toch alleen maar met andere mensen praten en thuis met wat te drinken of een muziekje erbij gaat het allemaal veel sneller en gemakkelijker.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Kabouterin schreef op 15-01-2005 @ 09:43 :
Niet mee eens. De Tweede Fase heeft namelijk een optie genaamd banduren (op sommige scholen kwt of dalton-uren genoemd). Nog meer dan zes uur in de week om huiswerk te maken lijkt me niet nodig. Op school ga je toch alleen maar met andere mensen praten en thuis met wat te drinken of een muziekje erbij gaat het allemaal veel sneller en gemakkelijker.
Ik heb er maar 4
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 17:24
Bernero
Bernero is offline
Niet mee eens. Ik ben zo'n snelle leerling en school is veel te gezellig. Ik leer meer thuis dan op school! Thuis kan ik me veel beter verdiepen in de stof. Daar staan mij ook allerlei instrumenten ter beschikking binnen handbereik. In de mediatheek moet ik helemaal naar de boekenkast lopen of mijn pasje inleveren bij de balie alvorens een computer te bemachtigen waarop ik dan nog gebruikersnaam en wachtwoord moet intypen. En geloof, dan heb je nog niet veel soeps

Bovendien heb ik al genoeg tussenuren.
Oud 15-01-2005, 17:35
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 15-01-2005 @ 10:02 :
Ik heb er maar 4
ikke 8
Oud 19-01-2005, 13:50
lct
lct is offline
Ehm..
Ik moet per week 2 uur bij huiswerkbegeleiding aanwezig zijn.. Vind het op zich wel fijn, we mogen zelf weten wat we doen en ook gebruik maken van de computers..
Heb ze tot nu toe nog altijd gevolgd en doe dan meestal alleen me huiswerk op school die dag en verder thuis niks..
Maar om elke dag heel lang op school te blijven zitten vind ik ook maar niks.. Een paar uur in de week is voor mij voldoende..

Ben het dus niet met de stelling eens..
Oud 19-01-2005, 13:57
kastdeur
kastdeur is offline
Op zich had ik dat misschien best fijn gevonden omdat je, als je dan thuis komt, helemaal vrij bent.

Maar ik denk niet dat het voor mij gewerkt zou hebben door het geroezemoes en zo.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 14:33
Verwijderd
wat je beschreef doet me denken aan Luts, huiswerkinstituut. Daar ga je na school heen en tot je huiswerk af is.. de rest van de dag ben je dus helemaal vrij.. voor mensen (zoals ik) die nooit huiswerk maken zal het wel goed zijn, maar voor mensen die het niet nodig hebben slaat het nergens op..

dus ik denk dat jouw idee al tot uiting komt in huiswerkklassen en dat het verder weinig zin heeft het aan iedereen op te dringen..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 14:59
Verwijderd
Zo'n school bestaat al, namelijk /21, oftewel slash21, in lichtenvoorde, daar hebben ze voornamelijk les via computers en projecten, andere vakaanpak en andere indeling van de dagen én geen huiswerk, en niet om 17 maar om 15 uur uit geloof ik.

En voor de rest vind ik het behoorlijk onzin, elke dag tot 17 uur op school zitten is veel te veel tijd, er zijn al kwt/dalton/band/tussen/hw-uren en dergelijke en thuis kun je je toch beter concentreren dan thuis. Dus lijkt me duidelijk, werkt voor geen meter: ik ben tegen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 19:19
Breg
Breg is offline
dat werkt toch niet. Ik heb 2 kwt-uren met mijn hele klas (= 31 leerlingen in 1 lokaal die zelf mogen weten aan welk vak ze werken), waarvan 1 vandaag. Een beschrijving van wat iedereen zat te doen:
reisgidsen bekijken, forummen, praten, briefjes schrijven, vliegtuigjes vouwen, enz.

En dat zou dus elke dag tot 17.00 moeten???
Reageren

Regels voor berichten