Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2005, 14:56
MarMaar
MarMaar is offline
Ik vroeg me af of er op dit forum meer mensen zijn die een weekend relatie hebben.

Ik heb nu ruim een jaar een relatie met een hele lieve jongen. Hij zit in het leger en zit daardoor doordeweeks in Seedorf (Duitsland).
Ik zie hem dus alleen in het weekend als ie naar huis komt.
We wonen nu vanaf juni vorig jaar samen, maar toen ik de sleutel van het huis kreeg was ie op uitzending in bosnie voor 6 maanden, en zou pas eind oktober weer thuiskomen.

Al die tijd heb ik dus alleen in ons huisje gezeten.
Ik merk dat ik het steeds moeilijker krijg met het feit dat hij alleen de weekenden thuis is, en dat ik dus doordeweeks alles zelf moet doen, met als gevolg dat ik zelfs geen zin heb om avondeten te koken, want ja, het is toch maar voor mij alleen...

gelukkig gaat hij eind april dienst uit en hoop ik dat we een normaal leventje kunnen beginnen.

Maargoed, mijn vraag dus:
Zijn er mensen die zich herkennen in mijn korte verhaaltje, of mensen die ook een weekend relatie hebben, maar niet samenwonen.

xxx Maartje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2005, 15:02
Verwijderd
Kan me me voorstellen dat het moeilijk is, maar probeer gewoon afleiding te zoeken. Ga naar vrienden, lekker de stad in, neem een bad en kook lekker voor jezelf.
Als je elkaar dan in het weekend weer ziet is het alleen maar fijner
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 15:14
Verwijderd
Ik zie mijn vriend alleen in het weekend, omdat ik in Groningen studeer en hij in Enschede. Mjah, ik kan er wel mee leven... alleen zo na de vakantie is het vaak weer even wennen, dat kan lastig zijn.

Voor mezelf koken/anderszins voor mezelf zorgen vind ik niet zo'n probleem maar ik heb dan ook wel huisgenoten. Daar zorg ik niet voor, maar het maakt het wat gezelliger.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 15:20
justhanna
justhanna is offline
Ik zie mijn vriend als ik geluk heb elk weekend...
Soms zit er zelfs nog meer tijd tussen..
Dit komt omdat hij in Brabant woont en ik in Drenthe,
met openbaar vervoer is dit 4 uur reizen van zijn naar mijn huis...

Toch houden we het tot nu toe nog aardig vol
(maar we hebben nog niet zo lang, bijna 2 maand)
Al denk ik dat we het nog wel moeilijk gaan krijgen
als we elkaar straks echt minder gaan zien,
aangezien ik straks op stage moet...

Maar dat is zorg voor later, momenteel gaat het nog hartstikke goed
Oud 18-01-2005, 15:23
bindmiddel
bindmiddel is offline
Ik zie men meisje ook alleen weekends,
mar dit gaat veranderen omdat mevrouw
aan het werk gaat. en dat is weekends.
dus dan blijven er alleen halve weekends over. en zo'n weekend is al zo snel om.

ik heb het er soms best moeilijk mee, maar elke dag dag in dag uit bij elkaar zijn is ook niet alles.

Er valt mee te leven ook al mis ik der elk moment van de dag.
Oud 18-01-2005, 16:49
Envy
Envy is offline
Ik zie mijn vriend ook alleen in het weekend, ivm de afstand.
Mja, ach. Ik zou hem liever vaker willen zien, maar niks aan te doen.
Bovendien is het wel extra leuk als je elkaar ziet, omdat je er de hele week naar hebt uitgekeken.
Oud 18-01-2005, 17:02
elledc
elledc is offline
Mijn broer zit ook in het leger en komt enkel in het weekend naar huis. Daarom klikte het niet meer met zijn vriendin en heeft zij het uitgemaakt omwille van te weinig tijd samen.
Ik bijvoorbeeld zou het ook moeilijk hebben mijn vriend slechts 2/7 te zien. Ik zou het ook niet leuk vinden zo vaak alleen thuis te moeten zijn. Maar anderzijds heb je dan wel meer je vrijheid om andere dingen te doen.
Ik ken anderen die het wel uithouden en die het daarom extra speciaal maken als ze elkaar terugzien.
Ik zou het niet kunnen denk ik...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 17:38
kastdeur
kastdeur is offline
Ik zie mijn vriend ook vaak alleen in het weekend. Dit komt omdat we 150 kilometer bij elkaar vandaan wonen.
Het is nou eenmaal niet anders.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 17:49
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
kastdeur schreef op 18-01-2005 @ 18:38 :
Ik zie mijn vriend ook vaak alleen in het weekend. Dit komt omdat we 150 kilometer bij elkaar vandaan wonen.
Het is nou eenmaal niet anders.
hier wil ik nog aan toevoegen dat ik het soms zelfs wel lekker vind
Oud 18-01-2005, 21:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Omdat ik in Leuven studeer en mijn vriend in IJmuiden woont zien we elkaar ook alleen in het weekend en ook maar twee weekenden per maand. Ik heb het hier wel eens moeilijk mee maar doordeweek ben ik toch heel druk met mijn studie en amper thuis en we msnen iedere avond. Ik woon hier op een gang met nog acht huisgenoten dus ik zie genoeg mensen om me heen en ik kook dus eigenlijk nooit alleen. Alleen koken doe ik alleen als ik het weekend hier in mijn eentje ben en dat vind ik echt vreselijk ongezellig dus wat dat betreft begrijp ik je heel goed.
Oud 18-01-2005, 21:21
Verwijderd
Ik heb een weekendrelatie; ik woon op kamers aan de andere kant van het land, en zie mijn vriend dus alleen in het weekend.
Ik vind het wel eens erg, zeker wanneer iedereen om mij heen wel gewoon naar haar vriend (zijn vriendin) kan. Ik moet wel zeggen dat het went; ik bedoel in het begin vond ik het echt erg, nu is het gewoon zo en heb ik mijn leven zo ingericht.

En alleen eten, ik kan prima voormezelf koken eigenlijk; immers ik moet toch gezond eten! Verder woon ik hier dus wel met 3 andere meisjes in huis, maar eigenlijk hebben we onderling amper contact.

Als je alleen koken zo erg vindt, waarom kook je dan niet een keer voor vriendinnen? En ga je een keertje biji je ouders eten...En verder ja ik zou als ik jou was mezelf er wel toe zetten om dat (simpel) te koken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 10:33
Belle
Belle is offline
Ik heb mijn weekend relatie 3,5 maand volgehouden, daarna ben ik bij hem gaan wonen. Ik vond het helemaal niets, elkaar alleen in het weekend zien, en bovendien had ik geen leuke baan in Amsterdam en kon ik in Gouda ook wel aan de slag.
Oud 19-01-2005, 10:41
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Leeuwarden - Tilburg
Dus ja, weekend relatie.
Al ben ik zo gek om soms een keer doordeweeks gewoon even heen en weer te treinen (Lees: 3,5 uur heen en 3,5 terug).
Oud 19-01-2005, 11:44
Shereentjuh
Shereentjuh is offline
hey mijn pa werkt ook in seedorf... ik woon der ook

maar ik heb ook mijn vriend in rotterdam wonen... dus wij zien elkaar ook maar weinig... das echt prut... maarja...
Oud 19-01-2005, 14:25
Optima
Optima is offline
ik heb 3 jaar een weekend relatie gehad

enough said
Oud 19-01-2005, 19:25
Experiment
Experiment is offline
Ja ik heb ook een weekend relatie. (Enschede-Arnhem).
Nou heb ik er wel een van het beste soort, want mijn vriendje kwam toch al elk weekend naar Arnhem omdat zijn moeder en zusje daar wonen. (Hij studeert dus in Enschede). Hij heeft ook op mijn middelbare school gezeten, ook al ken ik hem daar niet van. Hij heeft ook een OV, dus het reizen zorgt niet voor problemen.

Pre is natuurlijk dat je je eigen dingen kunt doen doordeweeks, niet constant met iemand rekening hoeft te houden en dat je constant beseft hoeveel je van iemand houdt, waarmee ik bij het nadeel kom: ik mis hem echt ontzettend, zeker als er iets anars gebeurt wil ik hem gewoon bij me, mja dat kan gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 19:26
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Experiment schreef op 19-01-2005 @ 20:25 :
Ja ik heb ook een weekend relatie. (Enschede-Arnhem).
Nou heb ik er wel een van het beste soort, want mijn vriendje kwam toch al elk weekend naar Arnhem omdat zijn moeder en zusje daar wonen. (Hij studeert dus in Enschede). Hij heeft ook op mijn middelbare school gezeten, ook al ken ik hem daar niet van. Hij heeft ook een OV, dus het reizen zorgt niet voor problemen.

Pre is natuurlijk dat je je eigen dingen kunt doen doordeweeks, niet constant met iemand rekening hoeft te houden en dat je constant beseft hoeveel je van iemand houdt, waarmee ik bij het nadeel kom: ik mis hem echt ontzettend, zeker als er iets anars gebeurt wil ik hem gewoon bij me, mja dat kan gewoon niet.
Ik wist dat jij ging reageren.

Hm, tja, als je er al mee begint vanaf het begin moet het makkelijk kunnen. Als de één gaat studeren en de ander achterblijft, is de kans op falen zéér groot. (ervaring, ja)
Oud 19-01-2005, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 19-01-2005 @ 15:25 :
ik heb 3 jaar een weekend relatie gehad

enough said
Niet 'enough said' want je zegt niet of het uit is of veranderd in een meer-dan-alleen-weekend-relatie
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 13:29
Optima
Optima is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 19-01-2005 @ 21:46 :
Niet 'enough said' want je zegt niet of het uit is of veranderd in een meer-dan-alleen-weekend-relatie
oohhwwkeeee, ik dacht niet dat iemand mijn reply zou lezen

het is niet echt veranderd in meer dan alleen weekend relatie. het werd soms wel een af-en-toe-door de week relatie, maar dan kwamen die doordeweekse dagen in plaats van het weekend. Na een tijdje werd het een veertien-dagen relatie. En tja, na een nog langer tijde helemaal geen relatie.

maar wat ik wilde zeggen is dat het heel lang goed kan gaan. Zolang je niet op elkaar uitgekeken raakt, of te erg jaloers wordt, of het gemis je een existentiele crisis veroorzaakt, kunnen wekkend relaties erg voordelig uitpakken
1) je hebt doordeweeks tijd voor school/ vrienden/ werk
2) je mist elkaar, en vindt het fijn elkaar weer te zien
3) in het weekend heb je zowiezo de meeste tijd ( je bent vrij van school etc)
4) in het weekend kun je de leukste dingen doen
Oud 20-01-2005, 14:12
love_forever
love_forever is offline
Kzie me vriend ook alleen in het weekend. als dit schooljaar voorbij is hebben we 3,5 jaar een weekend relatie gehad. Heel zwaar maar ik ben zeer trots dat het ons toch gelukt is..

Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:01
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Ik zie mijn vriend ook alleen in het weekend, van zaterdagmorgen tot zondagavond..

Heel af en toe is doordeweeks, op een avond ofzo, wat dan wel extra fijn is..

Het werkt best wel, je moet er wel alle 2 volledig voor willen gaan. 't Is mss wel zwaar, maar ach, 't heeft gewoon zijn voor- en nadelen!

Grootste nadeel voor mij is wanneer ik hem "nodig" heb na een zware dag / baaldag en dat kan dus niet. Of rap eventjes langsgaan voor een halfuurtje, etc

Maar 't werkt wel hoor
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 22:23
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, geen weekendrelatie, omdat ik vrijgezel ben.

Maar... ik zou best wel een weekend-relatie willen hebben. Maja dan moet degene wel kunnen accepteren dat ik haar door de week helemaal niet kan zien. Ik studeer in Tilburg en ben elk weekend gewoon in Maastricht. Of ik door de week veel tijd wil vrij maken voor leuke dingen, hangt daar echt van af hoor (zeker ook met een universitaire opleiding erbij). Echter, in het weekend heb ik meer tijd voor leuke dingen (stappen etc.) dus ja, waarom niet. Maar op 1 voorwaarde dus: we kunnen elkaar niet door de week zien. En dat is maar de vraag of veel meiden dat willen... of ja... of het wel bij de meeste meiden op een langere termijn werkt.
Oud 20-01-2005, 23:00
Verwijderd
ik haat weekend-relaties, dan word je gedwongen om met je vriendje thuis te zitten, maar wanneer moet je dan met je vrienden uit?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 23:28
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 21-01-2005 @ 00:00 :
ik haat weekend-relaties, dan word je gedwongen om met je vriendje thuis te zitten, maar wanneer moet je dan met je vrienden uit?
nee hoor dan ga je met je vrienden uit en je vriendin met haar vriendinnen waarna jullie gezamenlijk terugfietsen en dan samen lekker in bed kruipen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 23:38
masterdj
masterdj is offline
Citaat:
bertbart schreef op 21-01-2005 @ 00:00 :
je kan toch ook uitgaan met je vrienden + vriendin??
Oud 20-01-2005, 23:45
Verwijderd
Citaat:
masterdj schreef op 21-01-2005 @ 00:38 :
je kan toch ook uitgaan met je vrienden + vriendin??
ja, dat is leuk... een jaloerse vriendin om je heen of één die zeurt dat je te veel drinkt
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 23:59
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 21-01-2005 @ 00:45 :
ja, dat is leuk... een jaloerse vriendin om je heen of één die zeurt dat je te veel drinkt
dan neem je toch niet zo'n soort vriendin
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 07:16
lso
lso is offline
De mensen die hun vriend/vriendin dan in het weekend zien.. hoelang zien jullie elkaar dan..?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 09:40
Shereentjuh
Shereentjuh is offline
het hele weekend lijkt mij...

duh... daarom heet et een weekend-relatie
Oud 21-01-2005, 10:20
Verwijderd
door de afstand zien mijn vriend en ik elkaar ook alleen maar in het weekend. Best jammer is dat. Meestal gaan we vrijdag naar de ander toe en zondag weer weg. Veel te kort natuurlijk, maar wat kun je eraan doen?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 10:37
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
En wat doen jullie dan op valentijn, dat nu ongelukkig op een maandag valt?

'k Denk wel dat ik mijn vriend dan zie, al is het maar een dag zoals een andere natuurlijk..

Mooi meegenomen

Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 11:14
stout!
stout! is offline
Citaat:
Shereentjuh schreef op 21-01-2005 @ 10:40 :
het hele weekend lijkt mij...

duh... daarom heet et een weekend-relatie
Dat je elkaar alléén in het weekend ziet, wil niet zeggen dat je elkaar het hele weekend ziet.

Ik zie de voordelen en die lijken me in theorie heel mooi, ik hecht aan mijn vrijheid. Als ik echter al merk hoe erg ik hem mis nu hij één week op vakantie is en hoeveel zin ik heb om hem weer te zien, dan betwijfel ik of ik dat op de lange termijn vol zou houden. Ik wil bij hem kunnen zijn wanneer ik dat wil. Dat vind ik ook vrijheid.

Zijn er mensen die werkelijk een weekend-relatie prefereren boven een 'gewone' relatie? Ik heb het idee dat het meestal meer zo uitkomt omdat de omstandigheden niet anders toe laten, dan dat het echt een bewuste keuze is.
Oud 21-01-2005, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 19-01-2005 @ 15:25 :
ik heb 2½ jaar een weekend relatie gehad

enough said
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:41
MarMaar
MarMaar is offline
Citaat:
vrancken_anke schreef op 21-01-2005 @ 11:37 :
En wat doen jullie dan op valentijn, dat nu ongelukkig op een maandag valt?

'k Denk wel dat ik mijn vriend dan zie, al is het maar een dag zoals een andere natuurlijk..

Mooi meegenomen

Ik doe absloluut niet aan valentijnsdag, omdat ik het gewoon een commercieel gedoe vind, ik heb geen speciale dag nodig om iemand te laten weten dat ik hem of haar lief vind.
Dus voor mij valt het mee.

btw: leuk dat er zoveel gereageerd word!!

xxx
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:20
Verwijderd
Wij gaan dat op zondag 'vieren'. Geen idee hoe nog eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 20:49
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
lso schreef op 21-01-2005 @ 08:16 :
De mensen die hun vriend/vriendin dan in het weekend zien.. hoelang zien jullie elkaar dan..?
Het hele weekend, tenzij een van de twee iets anders te doen heeft. Zie mijn post: we zitten in het weekend 20 min. fietsen van elkaar Dus als hij of ik een feestje of wat dan ook heeft, is dat niet zo;n probleem. Ik heb sowieso elke vrijdagavond toneel, hij spreekt af en toe met vrienden uit Arnhem af, ik wil ook wel eens met mijn vriendinnen op stap. Ik zou het ook erg vervelend binden als dat soort dingen niet meer kunnen....
Niet dat ik niet ontzettend blij ben als ik hem weer zie hoor. Als we beiden niets te doen hebben, en het hele weekend bij elkaar zijn vind ik dat ook prima
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 20:50
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 21-01-2005 @ 00:59 :

Ja idd, ik ben ook weleens met een vriendin uit terwijl mijn vriend in het zelfde café met een vriend is. Ideaal juist!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 20:58
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 21-01-2005 @ 00:59 :
ik denk dat bertbart sowieso geen vriendin zou nemen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 21:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Zo lang mogelijk. Omdat ik op vrijdag tot vier uur les heb en dan op zijn vroegst pas om half negen bij hem kan zijn is het dan wat laat maar als hij hierheen komt zie ik hem al om half vijf omdat hij eerder klaar is. En dan tot zondag rond een uur of vijf omdat we anders veel te laat weer terug thuis zijn. Helaas kan het niet langer
Oud 23-01-2005, 21:16
Iduna
Iduna is offline
Jouw situatie lijkt me moeilijk. Een vriend die in het leger zit en weleens uitgezonden wordt. Maar gelukkig voor je zie je hem in de weekenden nog.
Door de weeks ga je gewoon met vriendinnen leuke dingen doen. Ze kunnen bij je komen eten of jij eet bij hen. Je hoeft heus niet alleen thuis te zitten.

Ik zelf heb geen weekendrelatie, ik zie hem juist bijna nooit in het weekend. Nu wel steeds meer en vaker en dat is erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Als we niets anders gepland hebben, zie ik 'm ongeveer van vrijdag 20.00 uur tot zaterdag 17.00 uur en van zaterdag 20.00 uur tot zondag 17.00 uur. Maar meestal heb ik wel iets anders gepland leren bijvoorbeeld, op zaterdagmiddag, of ik ga iets met een vriendin doen, hij gaat zondagmiddag vaak poolen met z'n broers, dat soort dingen. Die gaan dan voor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten