Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2004, 20:15
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Volgens deze site: http://users.skynet.be/courlisius/varia3.html

Nou vraag ik mij af aangezien die mensen in God geloven waarom lezen wij dan niks in de bijbel/e.d over dinosaurussen?

+ Wat kan er uberhaupt van kloppen.
Oud 09-12-2004, 20:21
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 09-12-2004 @ 21:15 :

Nou vraag ik mij af aangezien die mensen in God geloven waarom lezen wij dan niks in de bijbel/e.d over dinosaurussen?
Er schijnen wel fragmenten in sommige bijbelvertalingen te staan die volgens gelovigen zouden verwijzen naar dino's maar daar weet ik het fijne niet van...

Citaat:
Heel kort antwoord: niets
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 20:42
Flærynn
Flærynn is offline
Er leven nog steeds dinosauriërs op deze aardkloot
Oud 09-12-2004, 21:35
Qimm
Qimm is offline
Komop zeg het is een katholieke site, natuurlijk beweren die dat! Zij zullen nooit toegeven dat er een tijdperk was vóór de mensheid wat dat strookt niet met hun geliefde bijbel.
Oud 09-12-2004, 21:53
Not for Sale
Not for Sale is offline
Sommige christenen en joden geloven dat Satan fossielen in de aarde heeft verstopt, schijnt. Ik denk aan Amish, maar weet het niet zeker.
Oud 10-12-2004, 12:07
T_ID
T_ID is offline
ach, de waarheid ontkennen is een essentieel iets om zichzelf nog serieus te kunnen nemen, dus dat doen ze.

zie tevens mijn post onder religie over identiteit.
Oud 10-12-2004, 13:38
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Dat is inderdaad omdat de christelijken geloven in nulla species nova, ofzoiets. Oftewel; er ontstaan geen nieuwe diersoorten. Ze proberen zoveel mogelijk de scheppingstheorie mogelijk te houden, en volgens de scheppingstheorie zouden dinosauriers gelijk met de mens moeten hebben bestaan, omdat de mens er eerder was.
Oud 10-12-2004, 19:42
GVR
GVR is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 09-12-2004 @ 21:15 :

Genesis 6:4

In die dagen waren er reuzen op aarde

(maar je wil niet weten hoe die ontstonden)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 19:50
Skilly
Skilly is offline
SLaat nergens op. Dino´s leefde in Trias Jura Krijt. Mensen kwartair. Dus kan nooit. Heb je ooit een dino in een rotstekening gezien
Oud 10-12-2004, 20:09
GVR
GVR is offline
Citaat:
Skilly schreef op 10-12-2004 @ 20:50 :
SLaat nergens op. Dino´s leefde in Trias Jura Krijt. Mensen kwartair. Dus kan nooit. Heb je ooit een dino in een rotstekening gezien
Ik heb zelfs nog nooit een rotstekening gezien, laats staan met dino's. Ik gaf alleen aan waar in bijbel er, als je het heel graag wil, dino's te zien zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 20:11
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Tja, we leven allemaal na de oerknal.

Volgende...
Oud 10-12-2004, 20:49
Xonzo
Xonzo is offline
Citaat:
heb ik dus ook net moeten leren voor mijn examen aarderijkskunde. En ohja, er zit zowaar een verschil van ongeveer 225 miljoen jaar tussen de dino's en de mensen.
Wetenschap verklaart veel meer dan meningen
Oud 11-12-2004, 14:00
Energie
Energie is offline
Citaat:
GVR schreef op 10-12-2004 @ 20:42 :
Genesis 6:4

In die dagen waren er reuzen op aarde

(maar je wil niet weten hoe die ontstonden)
4 In die dagen waren er reuzen op de aarde, en ook daarna, als Gods zonen tot de dochteren der mensen ingegaan waren, en zich kinderen gewonnen hadden; deze zijn de geweldigen, die van ouds geweest zijn, mannen van name

ipv 1 regel is het duidelijk als je het hele stukje quote, anders lijkt het net alsof het ergens anders over gaat he
Oud 11-12-2004, 18:26
Qimm
Qimm is offline

http://christiananswers.net/dinosaurs/j-where1.html

Hier zijn alle antwoorden
Oud 11-12-2004, 23:20
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
uuh, de bijbel is sinds jezus, niet sinds de mens....
Oud 11-12-2004, 23:25
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik geloof dat er ergens in een van de geschriften sprake is van draken, om het zo maar te zeggen. Ik ga toevallig net aan het oude en nieuwe testament beginnen, dus als ik het nog tegenkom, kom ik er wel op terug.
Oud 12-12-2004, 11:59
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 12-12-2004 @ 00:25 :
Ik geloof dat er ergens in een van de geschriften sprake is van draken, om het zo maar te zeggen. Ik ga toevallig net aan het oude en nieuwe testament beginnen, dus als ik het nog tegenkom, kom ik er wel op terug.
Graag.
Oud 12-12-2004, 13:50
LaMazulu
LaMazulu is offline
Het boek Job uit het oude Testament is een van de oudste boeken die voor vrijwel iedereen toegankelijk zijn. Aan het einde van het boek lezen we dat God zijn grootheid als Schepper uitlegt aan Job. Dat doet Hij aan de hand van een dier dat de Behemoth wordt genoemd:

Zie toch de Behemoth, die Ik heb gemaakt, evenals u. Het eet gras zoals het rund.
Zie toch de kracht in zijn lendenen, de sterkte in zijn buikspieren!
Hij spant zijn staart als een ceder, de spieren zijner dijen zijn samengestrengeld.
Zijn beenderen zijn buizen van koper, zijn knoken gelijk staven van ijzer. (Job 40:15-18)

In moderne vertalingen is de Behemoth ten onrechte vertaald met "Nijlpaard", dit dier heeft echter een staart als een touw en niet als een ceder. Er is waarschijnlijk maar een diersoort met een staart zo groot en sterk als een ceder (boom) en dat is een dinosaurus. De rest van deze passage in het boek Job spreekt over een groot dier dat niet bang is voor een woeste rivier en dat moeilijk te vangen is. Als de schrijver van het boek Job wist wat een dinosaurus was, dan is de datering volgens de evolutie theorie volkomen verkeerd en heeft de mens tegelijkertijd met de dinosauriërs geleefd.

>>>http://home.hetnet.nl/~genesis/Faqs/faq_dino.htm
Oud 12-12-2004, 23:25
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
LaMazulu schreef op 12-12-2004 @ 14:50 :
In moderne vertalingen is de Behemoth ten onrechte vertaald met "Nijlpaard", dit dier heeft echter een staart als een touw en niet als een ceder. Er is waarschijnlijk maar een diersoort met een staart zo groot en sterk als een ceder (boom) en dat is een dinosaurus. De rest van deze passage in het boek Job spreekt over een groot dier dat niet bang is voor een woeste rivier en dat moeilijk te vangen is. Als de schrijver van het boek Job wist wat een dinosaurus was, dan is de datering volgens de evolutie theorie volkomen verkeerd en heeft de mens tegelijkertijd met de dinosauriërs geleefd.

Dit zegt echt helemaal niets want:
1. Mensen hebben altijd al een grote fantasie gehad. Verhalen die generaties lang van mond op mond worden overgedragen worden steeds grootser en fantastischer, totdat iemand ze opschrijft...
2. In de oudheid waren er net zo goed fossielen als nu, als de schrijver van Job toevallig ergens een deel van een dinosaurus-skelet gezien heeft, kan het best zijn dat ie dit als gedeeltelijke basis voor dit verhaal heeft gebruikt...

Er zitten overigens meerdere hele vreemde zaken in dit verhaal:
1. In de tijd van de dino's was er geen gras, en ze waren er niet op gebouwd om gras te eten.
2. Herbivore dino's liepen op 4 poten en hadden een hangbuik, die ook nog eens onder een dikke huid zaten. Waar komt dit feit dan vandaan?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 23:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
*rare site*
ik citeer deze mensen: "Maar al deze beweringen zijn natuurlijk geen bewijs, soms wordt er wel een beroep gedaan op de wetenschap. Een bewijs moet echter zichtbaar, meetbaar en controleerbaar zijn."

ok, ik persoonlijk noem een skelet zichtbaar en tastbaar....

Verder zijn dateringen betrouwbaar, en controleerbaar.

Wat voor bewijs wilde de auteur van deze site nog meer? een levende dino in zijn achtertuin? die suggestie wordt gewekt.

Ook snijd dit argument aan twee kanten: het standpunt van de auteur bezit ook geen onderbouwing....
Oud 13-12-2004, 14:51
JaJ
JaJ is offline
IK heb een boek van de heer Ouweneel gelezen over de ark van Noach. "de ark in de branding" als ik het goed heb. Daarin werd dit idee van mensen + Dino's ook ondersteunt. niet alleen met een hoop verzen, maar ook met wat vazen en beeldjes van Inca's. op een van die vazen zag je dan een onmiskenbare brachiosaurus die iets met kienjes aan het doen was.
Ik geloof er niet veel van, maar toch
Oud 13-12-2004, 15:44
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Het boek Job uit het oude Testament is een van de oudste boeken die voor vrijwel iedereen toegankelijk zijn. Aan het einde van het boek lezen we dat God zijn grootheid als Schepper uitlegt aan Job. Dat doet Hij aan de hand van een dier dat de Behemoth wordt genoemd:

Zie toch de Behemoth, die Ik heb gemaakt, evenals u. Het eet gras zoals het rund.
Zie toch de kracht in zijn lendenen, de sterkte in zijn buikspieren!
Hij spant zijn staart als een ceder, de spieren zijner dijen zijn samengestrengeld.
Zijn beenderen zijn buizen van koper, zijn knoken gelijk staven van ijzer. (Job 40:15-18)

Is er ook iets bekend over het woord Behomoth?
En deelden ze destijds niet al dieren in in klassen en rassen e.d?
Oud 13-12-2004, 16:47
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 13-12-2004 @ 16:44 :
Ze deelden beesten toen echt nog niet in in klassen en rassen en zo, dat is iets van de laatste eeuwen...

Verder: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=behemoth&lr=
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 00:48
turbarus
turbarus is offline
Veel Christenen geloven toch dat god de fossielen op de aarde heeft gelegd om de Christenen te testen van hun geloof

(atheist)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 08:06
willypirate
willypirate is offline
Het leuke aan de gedachte van dino's en mensen te zamen is , dat het voor gelovigen moeilijker word te beweren dat God de mens heeft geschapen naar zijn evenbeeld. Dit omdat de dino's in "hun tijd" de dominantste soort op aarde waren. Dit zou dan indirect kunnen betekenen dat er een dominantere "iets" zou kunnen zijn dan God.
Oud 17-01-2005, 10:08
Joël
Joël is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 13-12-2004 @ 16:44 :
Behemoth is het meervoud van dier... Met meervouden wordt in het Hebreeuws ook wel aangegeven dat iets heel groot is.
Oud 17-01-2005, 10:17
Joël
Joël is offline
Citaat:
willypirate schreef op 14-01-2005 @ 09:06 :
Het leuke aan de gedachte van dino's en mensen te zamen is , dat het voor gelovigen moeilijker word te beweren dat God de mens heeft geschapen naar zijn evenbeeld. Dit omdat de dino's in "hun tijd" de dominantste soort op aarde waren. Dit zou dan indirect kunnen betekenen dat er een dominantere "iets" zou kunnen zijn dan God.
Hmm... Met 'mensen naar ons beeld' word denk ik niet bedoeld dat de mens even machtig zou zijn als God.
Oud 17-01-2005, 11:05
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
quote uit die site:
Citaat:
Neem een abonnement op Levíathan, als u elke drie maanden nieuwe bewijzen voor de juistheid van de beschrijvingen in de Bijbel betreffende de oorsprong van mens, dier en plant wilt lezen.
Hieruit zie je welke richting ze in zoeken, en het dus zowiezo niet serieus nemen. Als je in een bepaalde richting zoekt, kan je bewijzen vinden voor de meest belachelijke dingen.

Wat trouwens een erg interessante overeenkomst is bij vrijwel alle mythologische ontstaans verhalen van de mens, is dat ze veelal spreken over een aap soor die gemengt wordt met een god soort. De tibetanen, soemeriers, egyptenaren, maya's spreken hier allen over. Zoekt het eens op!
Hoe stom het ook klinkt: ik vind het erg opzienbarend dat alle oude culturen over een soortgelijke onstaans geschiedenis spreken. Ik sluit het niet uit dat er echt werkelijk goddelijke wezen uit de hemel (lees: buitenaards) zich hier gingen bemoeien met allerlij zaken.
Oud 17-01-2005, 12:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 17-01-2005 @ 12:05 :
Ik sluit het niet uit dat er echt werkelijk goddelijke wezen uit de hemel (lees: buitenaards) zich hier gingen bemoeien met allerlij zaken.
..Of grootschalig plagiaat. Iets dat ik in veel gevallen een aannemelijkere uitleg vind.
Oud 17-01-2005, 21:34
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-01-2005 @ 13:54 :
..Of grootschalig plagiaat. Iets dat ik in veel gevallen een aannemelijkere uitleg vind.
Waarom is dat aannemelijker dan?
Uit overtuiging dat het niet door buitenaardse invloed kan komen, of omdat die volkeren toenertijd zo een uitvoerig contact hadden met elkaar?
Oud 18-01-2005, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Idd! http://en.wikipedia.org/wiki/Geologic_timescale
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 10:31
MasterB
MasterB is offline
Dit is een veelgehoord en al te vaak weerlegd argument, maar ik doe het nogmaals.

In vele mythes is sprake van grote monsters, draken en dierlijke reuzen. In de Bijbel is dit dan ook niet anders.

Er zijn geen enkele fossielen van mensen gevonden in het bijzijn van dinosaurussen. Dat is de enige manier op hoe wij serieus kunnen verklaren dat deze twee ook tegelijk hebben geleefd.

mogelijke tegenargumenten

De Bijbel is bijzonder betrouwbaar
De Bijbel is net zo min betrouwbaar op dit gebied als anders mythologische verhalen. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat mensen en dinosaurussen hebben samengeleefd. Zoals eerder genoemd zijn de fossielen nooit samen gevonden.

Er zijn voetsporen van de mens in voetsporen van een dinosaurier gevonden!
Wanneer je hier doelt op de Paluxy River Tracks dan heb je het mis. Dit is namelijk een vervalsing of een 'foute' vondst. Zelfs enkele creationisten hebben dit al toegegeven.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 11:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 17-01-2005 @ 22:34 :
Waarom is dat aannemelijker dan?
Uit overtuiging dat het niet door buitenaardse invloed kan komen, of omdat die volkeren toenertijd zo een uitvoerig contact hadden met elkaar?
Omdat een verhaaltje overnemen makkelijker is dan zelf verzinnen lijkt me.
Reageren

Regels voor berichten