Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2005, 16:04
Verwijderd
Wij gaan meedoen aan de think ques t(eigen site bouwen) we hebe geweldige ideetjes maar we zijn niet ervaren met het bouwen van een site. Kan iemand ons helpen tips geven of site's met info?? Of wil je ons helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2005, 16:35
Verwijderd
Koop Frontpage of Dreamweaver
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:49
freyk
freyk is offline
Citaat:
********** schreef op 20-01-2005 @ 17:35 :
Koop Frontpage of Dreamweaver
Of nvu downloaden. 't is net zo handig.
En gratis!

Laatst gewijzigd op 20-01-2005 om 16:54.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 17:02
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
waarom ga je eraan meedoen als je het niet kan?

Ik ga ook niet meedoen aan 3D contesten, maargoed wat freyk en trilox zeggen, ga zelf aan de slag
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 17:28
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
Chilli Dude schreef op 20-01-2005 @ 18:02 :
Dat vroeg ik me ook al af,..
Oud 20-01-2005, 18:38
infamous
infamous is offline
ben je daar niet beetje laat mee ? [=
Oud 20-01-2005, 18:42
Verwijderd
Meedoen aan thinkquest met frontpage
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 19:01
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 20-01-2005 @ 18:02 :
om het te leren denk ik? hoe leer je iets nou beter dan door het gewoon zelf te proberen en als iets niet lukt het gewoon te vragen...
Oud 20-01-2005, 19:21
ILUsion
ILUsion is offline
Ik zou zeggen: begin met onze (= freyk, ik en een hele hoop anderen, mag ik hopen) favoriete site: www.google.com
Dat is volgens mij de eerste stap.
Als tweede stap heb je natuurlijk andere sites, en die kun je wel via google vinden natuurlijk, maar ik zal hier toch een van de meest uitgebreide geven voor beginners: www.about.com
About.com heeft een gigantisch bereik: computers, gezondheid, doe-het-zelf, tuinonderhoud, lifestyle, ...
Ook over webdesign is er een heel stuk; met zelfs een newsletter die je elke week nieuwe dingen leert of een wekelijkse beginnersgids waarbij je elke week een les binnenkrijgt.
Ten derde heb je natuurlijk nog gewone boeken: de "... voor Dummies"-reeks is zeer gekend, maar je hebt natuurlijk nog veel andere reeksen "... in a nutshell", "snel aan de slag met ...", etc.

Aan gewoon proberen doe je niets mis, met gewoon iedereen vage vragen als "hoe moet ik een website bouwen" te stellen, kom je weinig verder, laat staan dat je veel ervaring gaat opdoen. Als sitebouwer moet je ook voorzien dat anderen makkelijk op jouw site de weg vinden, dus moet je zelf ook de weg kunnen vinden op het internet: spreek je doelpubliek aan en laat ze geen 50 links doorwerken om tot bij jouw site te geraken.

Ik hoop dat je dus inziet dat websites niet op 1-2-3 te bouwen zijn, er is ervaring nodig, maar je moet er ook voor willen werken; hopelijk ga je nu eventjes Googlen of ga je eens een kijkje nemen op about.com. Eventueel kun je hier je ideeën zetten, misschien dat er dan mensen zijn die je kunnen zeggen hoe je dat het beste kunt aanpakken, anders is er nog het algemene HTML/JavaScript topic hier, waar je ook terecht kan voor specifieke vragen
Oud 20-01-2005, 22:26
ekki
ekki is offline
Daarvoor hebben ze ook nog de Thinkquest webplek uitgevonden. Zie:
http://vakcommunities.kennisnet.nl/vo/thinkquest

Verder vind ik deze vraag wel heel algemeen. Kun je wat specifieker zijn?
Oud 21-01-2005, 06:26
Verwijderd
Klik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten