Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2005, 15:10
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Wij gaan met ons webhostingbedrijf als alles goed gaat over naar Nederlandse servers. We hebben een goede aanbieding gekregen en zelf willen we al tijden terug naar Nederland.

Maar de provider levert standaard DirectAdmin. Ze hebben dat groot ingekocht en kunnen het dus echt voor geen geld op de servers kwakken. Wij draaien echter op cPanel en hebben al jaren fantastische en ook minder fantastische ervaringen met deze control panel.

Buiten de vraag of iemand op zowel admin als reseller als client niveau z'n ervaringen over directadmin met mij wil delen, heb ik nog een andere vraag. Zoals gezegd, draait alles bij ons op cPanel, maar we staan altijd open voor vernieuwing. Weet iemand een manier om cPanel accounts in één ruk door op de nieuwe servers te slingeren met zoveel mogelijk instellingen en presets?

Daarnaast leveren we ook complete servers aan mensen met weinig verstand van serveronderhoud. Kun je in DirectAdmin een beetje op een redelijk gemakkelijke manier de hele server opzetten zonder verstand te hebben van SSH en Linux zaken? Ze kunnen natuurlijk altijd voor hulp bij ons komen, maar het zou toch wel prettig zijn als ze via hun control panel eenvoudig alles zelf kunnen instellen, dat scheelt hun ook veel tijd.

Ik weet dat hier niet veel mensen ervaring zullen hebben met beide control panels, maar ik probeer het toch maar. Op webhostingtalk en dat soort fora kom ik niet meer.
Oud 28-01-2005, 18:14
TIGEK
TIGEK is offline
Ik heb met beide gewerkt (Als user) maar ik vind DA fijner dan Cpanel. Overzichtelijker (MITS je niet de standaard skin van DA gebruikt) en gemakkelijker. Bijna nooit problemen mee gemaakt. DNS enz.. is makelijk aan te passen en als Resseler heb geen aparte "Control" pannel.

Er zijn zat exporteer tools te vinden lijkt me. Je zult even moeten kijken op de website van Directadmin.com

Zover ik weet is het onderhouden van DA moeilijker dan Cpanel maar daar heb ik geen ervaringen mee. (Heb het ook gehoord van andere mensen)
Oud 28-01-2005, 18:23
LB06
LB06 is offline
Ik heb ervaringen met cPanel en DA als user. cPanel heeft in mijn ogen wat meer mogelijkheden, maar sommige zijn niet echt nuttig en het is wat moeilijker te gebruiken voor leken (stel maakt een website voor een instantie/persoon en bent overeengekomen dat ze de site zelf onderhouden).

cPanel schijnt soms wat bugs te bevatten, maar daar heb ik persoonlijk nooit last van gehad. De meeste vinden de interface van DA wat beter (en het kan in het NL, groot voordeel), maar ik vind cPanel's interface zeker niet slecht. Ik vind hem er in ieder geval een stuk professioneler uitzien. Ik kan er wel inkomen dat de interface van DA wat intuïtiever werkt.

Op het forum van DA is een conversietool te vinden, maar deze schijnt zeker niet vlekkeloos te werken.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 18:50
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ja, ik ben al een stuk verder. In ieder geval bedankt voor deze reacties. Een conversietool heb ik al gevonden en hij schijnt te werken.

In ieder geval heb ik al gezien dat DA lichter is dan cPanel, het heeft niet de eindeloze reeks functies, maar dat is voor de standaardgebruiker geen probleem en de poweruser heeft de functionaliteit van cPanel over het algemeen toch niet nodig, omdat ze dat wel handmatig doen.

Maar ik wil dus wel eens een admin level ervaring horen. Nameservers opzetten bijvoorbeeld, wat denken we daarvan? Liefst zo simpel mogelijk, want hoe minder ik klanten moet helpen met het opzetten, hoe beter.
Reageren

Regels voor berichten