Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2005, 19:48
forumfreakie
forumfreakie is offline
Wij zijn met 8 vrienden dit jaar van plan om naar Turkije te gaan. Zijn er mensen die hier ook zijn geweest, die wat over hun ervaringen kunnen vertellen. Tips voor goede stad waar we kunnen gaan zitten. Het liefst waar wel een mooie feestje te bouwen is. We willen het liefst in een hotel zitten (all-inclusive), dus als iemand nog een mooi hotel weet. Graag ook even de prijs erbij, en weet iemand of er ook plekken zijn met zandstranden.
Oud 02-01-2005, 20:04
Ieke
Ieke is offline
---> Verre bestemmingen.
Oud 04-01-2005, 19:28
spemmey
spemmey is offline
Marmaris!

Helemaal tof, ben ik zelf geweest en erg aan te raden. Lekker uitgaan, en goed ook, turken rennen voor je en geweldige omgeving; voor ieder wat! Watersport, cultuur, lekker eten, leuke kleding kopen geen nadeel te vinden. Nog nooit iemand gesproken die er niet helemaal weg van is!

Had ook een all-inn hotel, die zijn helemaal top!

Kijk even op www.vakantiereiswijzer.nl

Erg handig als je plaatsen of hotels wilt vergelijken.
Oud 05-01-2005, 13:48
.Pure
.Pure is offline
Ik ben in Kusadasi, Alanya en Marmaris geweest de afgelopen 4 jaar en ik raad je ook Marmaris aan.

Daar is gewoon 't meeste te doen, het is niet zo super groot als Alanya en een superleuke boulevard heb je in Marmaris. Ik ben daar 2 jaar teruggeweest en toen ging ik niet elke avond stappen ofzo, maar ik en mn vriendin mochten wel aan de boulevard en dat was al superleuk. Veeel restaurantjes/café's en discotheken. Het uitgaan is het beste in Marmaris van die 3 plaatsen! En verder ben ik het eens met spemmey.

Je kan er ook erg leuke excursies doen btw! Schildpaddeneiland en jezelf met modder insmeren

Oja, wij zitten altijd gewoon in een appartementje, net zo makkelijk. Je kan vanalles meenemen naar je kamer, zelf ontbijtje maken/eten (je kan ook super goedkoop uiteten hoor) enzo. Allemaal was 'losser' dan een hotel, en hoeveel tijd breng je nou door in je kamer? Slapen misschien.

Maarja, ik zou dus eerst voor Marmaris gaan, dan Alanya en dan Kusadasi.
Oud 06-01-2005, 16:11
Rodion
Rodion is offline
is turkije ook mooier/goedkoper dan spanje?

is iemand in beide landen geweest?
Oud 06-01-2005, 17:28
Verwijderd
Citaat:
forumfreakie schreef op 02-01-2005 @ 20:48 :
Wij zijn met 8 vrienden dit jaar van plan om naar Turkije te gaan. Zijn er mensen die hier ook zijn geweest, die wat over hun ervaringen kunnen vertellen. Tips voor goede stad waar we kunnen gaan zitten. Het liefst waar wel een mooie feestje te bouwen is. We willen het liefst in een hotel zitten (all-inclusive), dus als iemand nog een mooi hotel weet. Graag ook even de prijs erbij, en weet iemand of er ook plekken zijn met zandstranden.
Wij gaan met 10en naar Alanya, Hotel Eftalia Ertur/artur?
We hebben daar 2 5- kamer appartementen met airco koelkast douche bad etc, en dan met half pension... (all inclusive is zo fokn duur meestal in t hoogseizoen... All Inclusive is iig wel erg relaxerend, maar dat doe ik in mei wel op Kos
Oud 06-01-2005, 17:30
Verwijderd
Citaat:
.Pure schreef op 05-01-2005 @ 14:48 :
Ik ben in Kusadasi, Alanya en Marmaris geweest de afgelopen 4 jaar en ik raad je ook Marmaris aan.

Daar is gewoon 't meeste te doen, het is niet zo super groot als Alanya en een superleuke boulevard heb je in Marmaris. Ik ben daar 2 jaar teruggeweest en toen ging ik niet elke avond stappen ofzo, maar ik en mn vriendin mochten wel aan de boulevard en dat was al superleuk. Veeel restaurantjes/café's en discotheken. Het uitgaan is het beste in Marmaris van die 3 plaatsen! En verder ben ik het eens met spemmey.

Je kan er ook erg leuke excursies doen btw! Schildpaddeneiland en jezelf met modder insmeren

Oja, wij zitten altijd gewoon in een appartementje, net zo makkelijk. Je kan vanalles meenemen naar je kamer, zelf ontbijtje maken/eten (je kan ook super goedkoop uiteten hoor) enzo. Allemaal was 'losser' dan een hotel, en hoeveel tijd breng je nou door in je kamer? Slapen misschien.

Maarja, ik zou dus eerst voor Marmaris gaan, dan Alanya en dan Kusadasi.
Bij het reisbureau kregen wij te horen dat er in Alanya meer te doen was iig dat vond dat mens bij de toonbank
Oud 06-01-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 06-01-2005 @ 17:11 :

Ik was dit jaar in Lloret, uitgaan was echt superleuk, hotel was niet onaardig, maar het KLOTE KIEZELtjes strand is niet prettig, iggen en een erg klein zwembadje bij het hotel was ook maar nix...
Mij lijkt turkye veel beter verzorgd, en nog mooier we zullen zien
Oud 06-01-2005, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Myztic schreef op 06-01-2005 @ 18:28 :
Wij gaan met 10en naar Alanya, Hotel Eftalia Ertur/artur?
We hebben daar 2 5- kamer appartementen met airco koelkast douche bad etc, en dan met half pension... (all inclusive is zo fokn duur meestal in t hoogseizoen... All Inclusive is iig wel erg relaxerend, maar dat doe ik in mei wel op Kos
Hotel Ertur ja. Doe ze de groeten. Als er een receptoinist Nihat heet, doe hem de groeten van Yalak.
Oud 07-01-2005, 11:48
Verwijderd
IK ben er 7 keer geweest. In allerlei verschillenden plaatsjes. Als je wat wil vragen mail me dan gerust!
Oud 07-01-2005, 17:52
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Myztic schreef op 06-01-2005 @ 18:30 :
Bij het reisbureau kregen wij te horen dat er in Alanya meer te doen was iig dat vond dat mens bij de toonbank
Ja misschien is dat ook wel zo, Alanya is stukker groter, dus ook vast wel gevarieerder

Maarr, Marmaris blijft favoriet. Strand wel erg smal, maar in Alanya hadden we allerlei rotsen en dingen in het water. In Alanya moet je trouwens wel zorgen dat je aan het Cleopatra zit, zaten wij ook, en dat stand is stukken beter dan het andere.

Alanya bestaat uit 2 'kanten', en in het midden een berg met het centrum zeg maar.
Oud 09-01-2005, 17:34
spemmey
spemmey is offline
Citaat:

Jep, ik ben eerst vaak op vakantie geweest in Spanje, aan allerlei costa's. Inmiddels gek op Turkije! Als ik moet kiezen tussen een strandvakantie in Spanje of Turkije is het zeker Turkije!

Turkije is véél mooier! De omgeving is groener, Spanje is nogal dor. De zee is in Turkije blauwer en helderder dan in Spanje en bovendien warmer. Daarbij zijn de Turken zoveel leuker dan de Spanjaarden! Turken doen alles om de toerist naar de zin te maken, ze zijn gastvrijer en gezelliger; Spanjaarden zijn over het algemeen nogal nors en arrogant (toeristen kwamen toch wel) en beginnen zich de laatste jaren te ergeren aan nederlandse jongeren op vakantie (waar ze toch hun geld aan verdienen ).

Bovendien is Turkije stukken goedkoper dan Spanje, scheelt echt bakken geld!!! Plus dat je in Turkije 10 x beter kan eten (2e plaats van de beste keukens van de wereld)...

Dus...lijkt me duidelijk
Oud 12-01-2005, 19:11
.Pure
.Pure is offline
Citaat:

dit jaar Spanje maar is uitproberen en dan kom ik erop terug
Oud 14-01-2005, 17:10
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik ben in de herfstvakantie naar Alanya geweest. Was voor t eerst in Turkije en k vond t geweldig
Alanya is een mooie stad, mooie stranden, goede uitgaansgelegenheden, vriendelijke mensen, leuke excursies (jeepsafari, boottochten enz)..
'k Zat in hotel Grand Kaptan, is wel bekend hotel (tenminste dat stond in de reisgids), zitten ook veel Nederlanders. Vond 't echt een heel mooi hotel. Heel vriendelijk personeel, vooral int restaurant, goed eten. Niet echt midden in de stad, maar ging gratis hotelbus naar de stad en dan ben je er in 5 min.
Mjah k vond t echt heel leuk, als je nog vragen hebt moet je maar ff pm'en ofzo.
Oud 20-01-2005, 17:26
Verwijderd
Citaat:
spemmey schreef op 09-01-2005 @ 18:34 :

Bovendien is Turkije stukken goedkoper dan Spanje, scheelt echt bakken geld!!! Plus dat je in Turkije 10 x beter kan eten (2e plaats van de beste keukens van de wereld)...

Dus...lijkt me duidelijk
Dan moet je misschien is een keer naar een echt hotel gaan in Spanje. En het lijkt mij helemaal sterk dat turkije de 2e keuken van de wereld heeft. Wie is dan volgens jou nummer 1?
Oud 26-01-2005, 20:18
spemmey
spemmey is offline
Citaat:
Syphon schreef op 20-01-2005 @ 18:26 :
Dan moet je misschien is een keer naar een echt hotel gaan in Spanje. En het lijkt mij helemaal sterk dat turkije de 2e keuken van de wereld heeft. Wie is dan volgens jou nummer 1?
Wat een agressief toontje
Meteen aannemen dat ik nooit ergens in een goed hotel ben geweest? Believe me, ik weet genoeg over Spanje....en over de keuken zeker..

Hoe dan ook Turkije is dus de 3e keuken van de wereld, foutje maar nog steeds een mooie plek

"De meeste mensen zijn verbaasd als ze horen dat de Turkse keuken op de derde plaats staat, voorafgegaan door de Franse en Chinese keuken.
Als u echter terug in de tijd gaat, zult u de verklaring voor het bijzondere Turkse eten begrijpen.
Gedurende de 500 jaar van het Ottomaanse Rijk, hebben de Turkse kookkunsten zich ontwikkeld.... (bron: http://www.sunsearch.info/alanya/dut...?article_id=20)

"Veel mensen beweren dat de Turkse Keuken echt heel goed is. Als je nog nooit Turks eten hebt gehad, zul je dit misschien niet geloven. Maar de Turkse keuken staat echt op de derde plaats in de wereldranglijst. Op de eerste en de tweede plaats staan de Chinese en de Franse keuken....(bron: http://groups.msn.com/turkijesite/le...erturkije.msnw)"
"Na de Franse en de Chinese keuken staat de Turkse keuken bekend als één van de beste ter wereld. Het vond haar oorsprong bij een landbouwvolk uit Centraal Azië en werd o.a ook beïnvloed door de keuken aan de landen van de Middellandse Zee. Met de eenvoudigste ingrediënten worden de heerlijkste maaltijden bereidt. Olijfolie is de basis van de Turkse keuken. Turkije behoort tevens tot de zes grootste wijnproducenten ter wereld. De nationale drank is Raki....(bron http://www.dereisgigant.nl/nl-NL/con...px?CountryId=4)

Genoeg????
Advertentie

Regels voor berichten