Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2005, 15:37
sjefke
sjefke is offline
Ik ben 16 en zit in havo 4 na de havo afgerond te hebben wil ik het liefst VWO gaan doen. Nu heb ik als nadeel dat ik geen Frans in mn pakket heb op de havo wat wel nodig is op het vwo. Nu zijn er ook thuis studies die je een VWO diploma kunnen bezorgen wat moet ik doen thuis of toch naar school en mn Frans gewoon bijspijkeren??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2005, 16:32
-(L)-
Ik weet niks van die thuisstudies af, maar mij lijkt dat je dan ook Frans moet doen, dat je daar gewoon niet onderuit komt. Maar ik zou gewoon naar school gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 16:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Uhm, volgens mij kan je zonder je frans wel gewoon naar het vwo. Je mist dan 1 jaartje wat op sommige scholen geen probleem is. Gewoon even navragen. En inderdaad, ik zou ook gewoon naar school gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 17:10
annetjuh
annetjuh is offline
denk dat je beter gewoon naar school moet gaan.
die thuis studies enzo. Daar heb ik alleen mijn vraagtekens bij.
Oud 20-02-2005, 18:23
-(L)-
Citaat:
Chloe Siere schreef op 20-02-2005 @ 17:36 :
Uhm, volgens mij kan je zonder je frans wel gewoon naar het vwo.
Tuurlijk kan dat, maar je zal 't toch moeten inhalen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 18:28
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
denk wel dat je beter naar school kan gaan, want zo'n thuisstudie is zwaar hoor, moet je heel veel zelfdiscipline voor hebben
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 18:42
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Zeker weten dat je op jouw school niet naar het vwo kan zonder frans? Bij ons kan het namelijk wel...ik ken iemand die nu in vwo5 zit (vorig jaar havo-examen zonder frans) en gewoon vrijstelling voor frans heeft gekregen!
Oud 20-02-2005, 19:39
Str0nk
Str0nk is offline
Het niveau van Frans op het VWO is tamelijk bedroevend, dus voor iedereen goed te doen.
Oud 20-02-2005, 21:43
Verwijderd
Doe je CM of een ander profiel? Bij CM kan ik begrijpen dat ze willen dat je frans hebt gehad, bij de rest niet want dan lijkt het me dat je frans 1 makkelijk ff in kan halen (net als duits 1) omdat je vrijstelling krijgt voor anw/gs..
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 19:15
sjefke
sjefke is offline
Heb t vandaag ff nagevraagd. We krijgen geen vrijstelling. We moeten na het CE van de Havo contact opnemen met de (franse)docent. We krijgen dan een pakket mee naar huis in dat pakket staat een btje beschreven wat er gedaan is dat jaar. We moeten dit in 3 weken maken en leren. Dan wordt er een toetsje afgenomen voor de vakantie. De docent kijkt dit na of het voldoende is alles wat je dan nog niet beheerst krijg je mee om in de vakantie te gaan bestuderen. In 12 weken moeten we dus een jaar doen. Maar het schijnt net zo makkelijk te zijn als Duits 1 (tenminste ik heb er geen moeite mee). Op het VWO is het toch alleen lezen bij VWO Frans 1?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 19:12
-(L)-
Citaat:
sjefke schreef op 21-02-2005 @ 20:15 :
Heb t vandaag ff nagevraagd. We krijgen geen vrijstelling. We moeten na het CE van de Havo contact opnemen met de (franse)docent. We krijgen dan een pakket mee naar huis in dat pakket staat een btje beschreven wat er gedaan is dat jaar. We moeten dit in 3 weken maken en leren. Dan wordt er een toetsje afgenomen voor de vakantie. De docent kijkt dit na of het voldoende is alles wat je dan nog niet beheerst krijg je mee om in de vakantie te gaan bestuderen. In 12 weken moeten we dus een jaar doen. Maar het schijnt net zo makkelijk te zijn als Duits 1 (tenminste ik heb er geen moeite mee). Op het VWO is het toch alleen lezen bij VWO Frans 1?
Dat is niet op iedere school 't zelfde. Bij ons is 't dit jaar ingevoerd dat je alle onderdelen moet doen bij een taal 1.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 06:56
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 22-02-2005 @ 20:12 :
Dat is niet op iedere school 't zelfde. Bij ons is 't dit jaar ingevoerd dat je alle onderdelen moet doen bij een taal 1.
Ja dat is op een school hier in de buurt ook zo, maar dat hoeft eigenlijk niet, kan je het dan niet weigeren?

Wettelijk is het alleen maar Lezen toch?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:29
-(L)-
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 23-02-2005 @ 07:56 :
Ja dat is op een school hier in de buurt ook zo, maar dat hoeft eigenlijk niet, kan je het dan niet weigeren?

Wettelijk is het alleen maar Lezen toch?
Als dat wettelijk zo zou zijn dan zou dat op alle scholen zo zijn. Een school gaat echt niet alle onderdelen invoeren terwijl dat wettelijk verboden is. En nee, weigeren lijkt me dan ook niet mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:30
-(L)-
En bovendien; wat is 't probleem als je alle onderdelen krijgt? Zo kan je tenminste nog iets compenseren als je slecht bent in 1 onderdeel.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 18:59
sjefke
sjefke is offline
Een ding scheelt voor mij ben besyt wel goed in Frans en dan alle onderdelen maar ik kon niet meer dingen nemen van school omdat je maar 1 of 2 keuzevakken mocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 23-02-2005 @ 15:29 :
Als dat wettelijk zo zou zijn dan zou dat op alle scholen zo zijn. Een school gaat echt niet alle onderdelen invoeren terwijl dat wettelijk verboden is. En nee, weigeren lijkt me dan ook niet mogelijk.
Scholen voeren het in omdat veel leerlingen alleen lezen heel erg saai vinden. Het is ook zo dat 2 uur lezen in de weeek dood saai is. Het is niet wettelijk verboden dat je niets anders mag doen dan lezen. Maar je moet in ieder geval Lezen hebben gedaan..
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 17:27
sjefke
sjefke is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 25-02-2005 @ 12:14 :
Scholen voeren het in omdat veel leerlingen alleen lezen heel erg saai vinden. Het is ook zo dat 2 uur lezen in de weeek dood saai is. Het is niet wettelijk verboden dat je niets anders mag doen dan lezen. Maar je moet in ieder geval Lezen hebben gedaan..
Met Nederlands en Engels lees je ook al zo veel dus laat Frans leuk zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten