Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2005, 08:22
655321
655321 is offline
Eerst een topic over slaapwandelen en nu dit..
Sinds twee weken word ik echt bijna elke nacht wel 2 of 3 keer wakker, maar dan ook echt klaarwakker. Dat ik het idee heb dat ik maar beter gewoon op kan staan en even iets kan gaan doen omdat het toch geen nut heeft om te blijven liggen. Bevorderlijk voor mn studie, dat wel.. maar het is echt gewoon nogal kut.
Mijn biological psychology boek kon me al vertellen dat ik last heb van maintenance insomnia. Well woehoe. Wat kan ik er aan doen om het over te laten gaan?
Oud 06-04-2005, 08:27
Blenderhead
Blenderhead is offline
Wat meer regelmaat misschien? Zou het anders niet weten.
Oud 06-04-2005, 10:10
Roos
Roos is offline
- hoe laat ga je naar bed?
- hoe laat sta je op?
- kun je er zelf een oorzaak voor verzinnen, vb. stress?
Oud 06-04-2005, 11:26
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
zo:
http://www.sleepdisorderchannel.net/insomnia/treatments.shtml

het ziet er best uit als pure bullshit
maar ik weet niet hoe wanhopig je bent.
Oud 06-04-2005, 14:39
Verwijderd
Het kan aan allerlei dingen liggen. Ik heb dit ongeveer heel mijn leven gehad, al is het de laatste tijd wel wat minder. Volgens mij maakt het niet zoveel uit, en is het hooguit irritant voor jezelf.

Wat ik niet zou doen als je klaar wakker bent s nachts is studeren. Daar word je alleen maar meer wakker van, en daardoor ontwikkel je denk ik een bepaald ritme wat weer niet echt handig is.

Als je wakker bent s nachts mss even een kop thee of warme melk drinken, en daarna weer rustig in je bed gaan liggen. Ik zou iig wel in bed blijven liggen en proberen te slapen en niet op gaan staan en dingen doen.
Even een boek lezen, of een tijdschrift, maar dan wel in bed. Of luister even muziek. Mss dat je ergens rustig van wordt!

Verder s avonds niet meer teveel koffie drinken, niet teveel eten voor het slapen gaan, en niet teveel inspannende dingen doen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Idd proberen te blijven liggen. Dan went je lichaam er vanzelf aan dat het moet slapen. Het moet toch ooit slapen?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:33
Verwijderd
Ik heb het ook. Ligt meestal aan hoe ik me voel, als ik veel stress heb bijvoorbeeld krijg ik altijd dat soort klachten. Het beste is wel om te blijven liggen, je rust dan toch uit, ook al slaap je niet. Ga voor mijn part muziek luisteren of een boek lezen ofzo. En probeer het daarna weer. Als je gewoon uren wakker ligt kun je beter wel je bed uitgaan, doe ik in ieder geval, omdat ik dan toch niet slaap.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 17:20
Built to last
Built to last is offline
een flinke sloot bier wil wel helpen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 17:39
Verwijderd
Daar heb ik de laatste tijd dus ook super veel last van. Maar bij mij kmt het denk ik omdat ik het druk heb en veel om over te piekeren. Zou dat bij jou ook niet kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 12:13
Stefanie
Stefanie is offline
Ik word 's ochtends wel vijf keer wakker en dan om het half uur. En steeds weer val ik in slaap totdat ik er echt uit móet. Erg vervelend omdat ik weet hoe lekker het is als je eens lekker uit kunt slapen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 21:28
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
Built to last schreef op 06-04-2005 @ 18:20 :
een flinke sloot bier wil wel helpen

Regels voor berichten