Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2005, 01:19
blupp
blupp is offline
Hey mensjes
Ik zit al een hele tijd met een probleem met mijn huid. Als ik me een beetje inspan, het hoeft meer 5 minuutjes fietsen te zijn bijvoorbeeld, krijg ik bijna ALTIJD last van een enorme jeuk op mijn borstkast, bovenbuik, en m'n hele rug(schouderbladen ook), echt niet normaal en het is vreselijk ondragelijk irritant
Heeft iemand van jullie hier ook last van(gehad)? Ik denk dat het aan mijn huid ligt, dat die misschien te droog is. Heeft iemand tips?
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 02:45
blupp
blupp is offline
Citaat:
Chandis schreef op 21-01-2005 @ 02:50 :
Ik heb zelf ook last van een droge huid. Komt doordat de verwarming lekker hoog staat in de winter. Smeren is een goede oplossing. Ik heb de laatste tijd ook vaak jeuk en ik ben niet allergisch voor de kleren, dat weet ik zeker.

Ik denk dat de jeuk inderdaad komt door een te droge huid. Maar anders gaan we het even over droge huid hebben om 2:49!!

Smeren maar. Met dove silkening lotion! Daar zitten kleine goude glitters in.
Ja het kwam zomaar in me op opeens, laat ik eens hier rondvragen
Ik denk dat ik morgen...straks maar eens rond ga kijken bij de drogist ja. Ik ga nu maar eens naar bed groetjes^^
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:36
marijzja
marijzja is offline
kan ook een vorm van eczeem zijn...dat heb ik namelijk bijna 3 jaar gehad en deze verschijnselen komen me erg bekend voor
Als ik ging zweten kreeg (soms krijg) ik ook heel veel jeuk, ik kon er nooit vanaf blijven dus ging ik krabben, en werd het alleen maar erger, waardoor dus hele rode droge plekken ontstonden. Begon ook op rug, schouderbladen buik. Na een jaar zat ik bijna helmaal onder
Droge huid jeukt zoiezo vaak.
Bij mij werk tvaseline, producten met alcohol en gewone lotion niet, daardoor werd het alleen maar erger. Zalven van de dermatoloog waren zelf soms ook niet geschikt..uiteindelijk door zalf uit het buitenland is het weg

maargoed, zo erg hoeft het bij jou niet te komen, hier wat tips waarom je vroeg :
smeer er niet teveel troep op. NIET krabben. niet telang; te heet; en te vaak douchen (droogt je huid heel erg uit). neutrale douchgel gebruiken. verwarming niet te hoog. bij je huisarts een vettige snel intrekkende creme vragen. (mischien bij de apotheek?) Als het blijft 'plakken' op je huid kan het nog meer gaan jeuken.
Dode Zeezout ( winkel De Tuinen) of modder van die zee helpt vaak ook bij mensen die een droge of probleem huid hebben, al moet je na dat zout goed insmeren en het kan prikken. Ik ben zelf die zee ingeweest maar ik kreeg er onstekingen enzo van, maar dat komt bijna nooit voor, bij iedereen gaat het vaak weg

als je je zorgen maakt of vragen ofzo hebt, pm of mail me maar
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 02:33
blupp
blupp is offline
Citaat:
marijzja schreef op 25-01-2005 @ 23:36 :
Ik heb er nogsteeds last van, ik smeer me de laatste tijd wel in met body lotion enzo, maar t is nogsteeds zo dat als ik me heel even maar inspan ik gelijk helemaal gek wordt van die jeuk. Echt niet leuk meer.
Ik heb het al minstens een jaar, in de zomermaandjes had ik er geen last van, dus misschien komt het door het weer ofzo. Maar volgens mij gaat het niet zomaar weg en ik denk dat ik maar eens naar de dokter moet stappen...heb ik alleen niet zo een zin in, want het klinkt zo vaag..ja ik heb overal jeuk. Maar ja zal wel moeten.
Ik douche al een weekje of 2 een stuk minder warm en korter, ik denk dat het ook daardoor erger werd, de verwarming heb ik bijna nooit aan op mijn kamer of als ik alleen thuis ben want ik heb het zowiezo al bijna altijd warm. Dat niet krabben is soms wel extreem moeilijk, als ik thuis kom en heb gefietst ofzo, dan heb je dat gejeuk al een beetje, en dan kom je uit de kou lekker die hete woonkamer binnen en dan weet je niet hoe snel je je huid wilt uittrekken.
Thx voor je reactie, blij dat ik niet een uitzondering ben ofzo.

Laatst gewijzigd op 27-01-2005 om 02:37.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 16:19
marijzja
marijzja is offline
hm ja ik weet ook niet wat je er precies moet tegen doen, want bij mij had het ook met mijn eczeem te maken...Ik smeer het echt 2 of 3 keer per dag in (geen bodylotion!)...
in bodyloition zit namelijk vaak veel water wat je huid nog meer uit droogt..
ja en jeuk en krabben is bijna de ergste vorm van pijn heel frustrerend..je moet proberen om dan zoveel mogelijk afleiding te hebben..
en het komt vaak inderdaad door het weer..de winetr is echt kut voor mensen met een probleem huid..naar het buiten land dus!

na het douchen in iedergeval heel goed insmeren,
mischien als je gezweet hebt een bijna koude douche nemen en dan insmeren...want bij mij gloeide mn huid vaak als ik gezweet had en als ik het dan in ging smeren werd het alleen maar erger

ja ik zou echt even naar de dokter gaan..vertel in iedergeval echt heel precies wat je hebt zodat je niet zomaar een kutzalfje krijgt aangesmeerd...ik liep bij een dermatoloog en zelfs daar kreeg ik vaak de niet juiste zalven
vraag dus om een vettige (of op waterbasis maar dat moet hij maar bepalen) en snel intrekkende creme, als het op je huid blijft 'liggen' maakt het vaak alleen maar erger.
ik ben genezen na 3 jaar door zalven in israel dus mischien moet je daar maar is heengaan die had je hier ook wel maar mijn arts is daar blijkbaar nooit opgekomen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 20:57
blupp
blupp is offline
Citaat:
marijzja schreef op 27-01-2005 @ 17:19 :
hm ja ik weet ook niet wat je er precies moet tegen doen, want bij mij had het ook met mijn eczeem te maken...Ik smeer het echt 2 of 3 keer per dag in (geen bodylotion!)...
in bodyloition zit namelijk vaak veel water wat je huid nog meer uit droogt..
ja en jeuk en krabben is bijna de ergste vorm van pijn heel frustrerend..je moet proberen om dan zoveel mogelijk afleiding te hebben..
en het komt vaak inderdaad door het weer..de winetr is echt kut voor mensen met een probleem huid..naar het buiten land dus!

na het douchen in iedergeval heel goed insmeren,
mischien als je gezweet hebt een bijna koude douche nemen en dan insmeren...want bij mij gloeide mn huid vaak als ik gezweet had en als ik het dan in ging smeren werd het alleen maar erger

ja ik zou echt even naar de dokter gaan..vertel in iedergeval echt heel precies wat je hebt zodat je niet zomaar een kutzalfje krijgt aangesmeerd...ik liep bij een dermatoloog en zelfs daar kreeg ik vaak de niet juiste zalven
vraag dus om een vettige (of op waterbasis maar dat moet hij maar bepalen) en snel intrekkende creme, als het op je huid blijft 'liggen' maakt het vaak alleen maar erger.
ik ben genezen na 3 jaar door zalven in israel dus mischien moet je daar maar is heengaan die had je hier ook wel maar mijn arts is daar blijkbaar nooit opgekomen
Hmm..t is vrij warm in Israel en je heb daar die zalfjes..ok ik ga morgen naar het reisbureau.
Ik noemde het voor mezelf ook de ergste soort pijn die ik heb gehad, t voelt gewoon als een soort marteling~_~
Volgens mij hebben we precies hetzelfde zo een beetje, en het staat me niet echt aan dat je er waarschijnlijk zoveel middeltjes voor nodig hebt, kan het niet gewoon normaal werken k*tlichaam
Als het nog zo blijft ga ik naar de dokter en dan hopen dat het snel weg is.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 20:05
marijzja
marijzja is offline
ja je hebt er opzich niet veel middeltjes voor nodig, maar gwoon wel de juiste...en dat is vaak het prbleem...ik heb ook 3 jaar moeten proberen..maar ik had ook echt eczeem, dud mischien kunnen ze jou beter helpen
maarja ga maar naar de dokter, maar je moet denk wel vragen om een snel intrekkende creme zodat als je jeuk hebt, dus jeuk niet erger word door dat plakken aanje huid
hoe langer je ermee wacht, hoe langer je ermee blijft zitten!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 20:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb het met hardlopen dat ik overal jeuk krijg. Dat heeft met je bloedsomloop te maken. Ik weet alleen niet wat je er tegen kunt doen. Voor t zelfde geld ligt t bij jou aan iets anders. Ik heb het bijv. niet met fietsen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 12:29
blupp
blupp is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-01-2005 @ 21:50 :
Ik heb het met hardlopen dat ik overal jeuk krijg. Dat heeft met je bloedsomloop te maken. Ik weet alleen niet wat je er tegen kunt doen. Voor t zelfde geld ligt t bij jou aan iets anders. Ik heb het bijv. niet met fietsen.
Dat zal wel wat anders zijn want ik heb jaren hardgelopen en nooit last gehad, het is bij mij gewoon bij alles waar ik me (het hoeft maar een klein beetje te zijn) voor inspan en dat ik ga zweten denk ik, als ik het warm heb gebeurt het ook vaak, fietsen dus, als ik opeens een warme kamer binnenkom of als je ergens van schrikt, gewoon alles.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 12:37
meisje
meisje is offline
Ik heb eergisteren een peeling gehad en mijn huid is nu zo droog dat het nu constant trekt en er allemaal blaasjes op mijn wangen zitten.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 20:26
b@rt-online
b@rt-online is offline
ik heb het ook, ik denk dat het komt omdat ik veel te vaak douche... is er bij jou geen reden te bedenken?? enne ik smeer mezelf in met lekker vochtige regulerende cremes, en ik was met dove.... werkte bij mij goed. nu minder last.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 22:19
blupp
blupp is offline
Ja ik douchete best veel en nogal warm, nu douche ik om de paar dagen..ben ik niet gewend maar het is even beter voor mn huid. Ik lees overal dat als je te lang en te warm douchet, je vetlaag van je huid helemaal afbreekt en dan krijg je zo een soort huid ook. Ik heb nu ietsje minder last al, maar het kan nogsteeds beter. Ik werk er nu in ieder geval aan..denk dat het wel losloopt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten