Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2005, 18:42
G.T.C.
G.T.C. is offline
Mijn vriendin en ik willen binnenkort een afspraak maken bij een makkelaar om is te informeren naar het huren van een huisje/appartement.

Nu was mijn vraag wat een gemiddeld 2-3 kamer appartement ongeveer kost per maand inclusief G/W/L?

Een vriend van mij huurt voor 500 euro een 2 kamer appartement in Rijswijk. Is dat een beetje wat er gemiddeld gevraagd wordt voor zoiets of is dat juist spot goedkoop of MEGA veel?

Ik wil alvast wat voor-onderzoek gedaan hebben, en wat bedragen gehoord hebben voordat we zo'n makkelaar binnen stappen
Oud 24-01-2005, 18:54
Scharfenberg
Scharfenberg is offline
>>> Werk, geld en recht?

Laatst gewijzigd op 24-01-2005 om 18:58.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 18:57
sjefke
sjefke is offline
Dit is nogal moeilijk te zeggen he in H'sum enzo zijn de prijzen achtelijk duur maar ga je nou naar Groningen daar heb je een vrijstaand huis waar je in H'sum net een garage van kan kopen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 19:00
Quiana
Quiana is offline
Lijkt me meer wat voor W,G&R idd.
Oud 24-01-2005, 19:00
Verwijderd
De appartementen van de sociale woningbouw (waar je dus wel punten voor moet sparen) in Groningen, zijn zo'n 200-400 euro per maand, vaak inclusief gas water en licht. Ik heb geen flauw idee of Rijswijk vergelkijkbaar is
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 19:06
Verwijderd
Ligt echt helemaal aan de stad en dan weer aan de wijk (ik weet totaal niet hoe het met Rijswijk zit) en dan aan het soort huis (dus idd 2-3 kamer appartement, maar ook of het nieuwbouw is of juist niet, of er een mooie badkamer en keuken in zitten, enz.)... En mbt G/W/L is het erg afhankelijk van wat je verbruikt ed...das nog lastiger om een gemiddelde van te geven...

In Rotterdam heb je volgens mij een euro of 200 exclusief G/W/L redelijk wat 'keus' ('t is niet zo heel simpel om aan een woning te komen hier, zeker niet via de woningbouwvereniging).
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 19:14
Hakuna
Hakuna is offline
Als redelijk goedkoop en zeker wilt wonen, zou ik zeker NIET bij een huisbaas of particulier gaan huren. Het beste kun je bij een woningstichting huren ipv een huisbaas Bij een woningstichting moet je wel vrij lang wachten, maar krijg in ruil wel een woning die qua prijs en kwaliteit in de juiste verhouding staat.

Wat een mazzel dat ik maar 205 € hoef te betalen voor een hoekwoning met twee slaapkamers nabij het (winkel)centrum.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 20:20
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Bij een makelaar?
Waarom niet bij een woningbouwvereniging?

In Leeuwarden betaal je voor een 2/3 kamer apartementje zo'n 300 euro exclusief.
G/W/L zal op zo'n 100 euro uitkomen denk ik.

Als student kun je ook nog huursubsidie aanvragen. Dat is dan ongeveer 90 euro. Maar als je met zijn tweetjes zit weet ik niet of je daarvoor in aanmerking komt.
Oud 24-01-2005, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 24-01-2005 @ 20:14 :
Als redelijk goedkoop en zeker wilt wonen, zou ik zeker NIET bij een huisbaas of particulier gaan huren. Het beste kun je bij een woningstichting huren ipv een huisbaas Bij een woningstichting moet je wel vrij lang wachten, maar krijg in ruil wel een woning die qua prijs en kwaliteit in de juiste verhouding staat.
Mijn ervaring is dat dat bij een particulier bedrijf ook heel goed kan. Volgens mij woon ik gemiddeld genomen "voordeliger" dan de huizen bij de woningbouwvereniging. En je hebt vaak (veel) sneller een huis, is ook prettig.

@x-spekkie-x: Als niet-student kun je ook huursubsidie aanvragen, dat is afhankelijk van de hoogte van je huur en je inkomen (en de hoogte van je huursubsidie is dat ook - dat kan flink varieren), niet van of je wel of geen student bent.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 21:44
Unexplained
Unexplained is offline
Het ligt natuurlijk ook aan hoeveel ruimte en woonkwaliteit je verwacht. Een vervallen tweekamer appartement van 30 vierkante meter in Amsterdam Bijlmer zal een stuk voordeliger zijn dan een in goede staat verkerende driekamer appartement in hartje Blaricum.
Probeer eerst voor jezelf scherp te krijgen wat je budget is en stem daar je woning op af, in plaats van andersom. Hou er ook rekening mee dat je veel willekeurige kosten krijgt - vooral in het begin (denk aan de inrichting bijvoorbeeld).
Oud 24-01-2005, 23:02
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 24-01-2005 @ 19:42 :

Ik wil alvast wat voor-onderzoek gedaan hebben, en wat bedragen gehoord hebben voordat we zo'n makkelaar binnen stappen
bij een MAKELAAR huren??
Oud 24-01-2005, 23:15
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
little nemo schreef op 25-01-2005 @ 00:02 :
bij een MAKELAAR huren??
Nee, een makkelaar, lees nou toch joh...
Oud 25-01-2005, 09:10
Verwijderd
Citaat:
bij een MAKELAAR huren??
Het kan geloof ik wel hoor
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 11:04
Belle
Belle is offline
Citaat:
bij een MAKELAAR huren??
Wat is daar raar aan? Kan uitstekend hoor.
Oud 25-01-2005, 12:02
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Belle schreef op 25-01-2005 @ 12:04 :
Wat is daar raar aan? Kan uitstekend hoor.
Kan allemaal, is alleen twee keer zo duur als een woningbouwvereniging. En laat de meeste woningzoekenden nou studenten en/of jongeren zijn met een nogal smalle (studie)beurs.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 25-01-2005 @ 13:02 :
Kan allemaal, is alleen twee keer zo duur als een woningbouwvereniging. En laat de meeste woningzoekenden nou studenten en/of jongeren zijn met een nogal smalle (studie)beurs.
Your point being...?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten