Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ruimte is niet onrein binnen het christendom. misschien is de muziek verkeerd omdat er slechte elementen in zitten die niet overeenkomstig zijn met de goedheid van de bijbel en waar je je levenswijze niet mee kunt combineren. etc. sowieso is top 40 al onwijs slecht, dus eigenlijk is het best logisch. dansen is mss heidens ofzo, omdat je dan te veel met je lichaam bezig bent. ik zeg maar wat. |
![]() |
|||
Citaat:
over dansen Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Van de muziek vind ik het begrijpelijk, ik sta als christen ook niet bepaald achter dat soort muziek. Maar als er er geen teksten worden gezongen die tegen God/Bijbel ingaan, zie ik geen probleem. En wat het dansen betreft, dat is natuurlijk met welke intentie je dat doet. Aan dansen zelf is niks verkeerd, het is juist iets positiefs! In de Bijbel word ook vaak genoeg gedanst. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() @ rspct : dat was eigenlijk precies wat ik ook dacht, maar ja, als zij daar te zwak voor is, kan ik begrijpen dat ze niet wilt.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dansen is op zich niet slecht maar het gaat er ook om hoe je danst. Als je onwijs verleidelijk danst dan is dat wel slecht maar als je gewoon lekker loopt te streetdancen ofzo, is dat niet slecht denk ik.
|
![]() |
||
Citaat:
Omdat die muziek invloed op je heeft, en omdat het van de duivel is, een duivelse invloed. Alle muziek heeft invloed op je en die van de duivel een negatieve. Ook zijn de teksten van sommige liedjes nou niet echt leuk en goed om mee te zingen. ![]() maar top 40 muziek is niet allemaal duivelse muziek hoor. Het is alleen moeilik om een grens te stellen wat wel en wat niet kan. Ik luister maar gewoon alleen christelijke muziek. Die vind ik net zo goed, en dan heb je iig ook een btje clips en liedjes die over meer gaan dan liefde en seks. Ik luister dus ook zondagavond X-noizz op 3fm. vooral met Jan-Willem is het leuk. Hij draait mooie muziek, en heeft niet zo'n schreeuwstem. (wel zo lekker om twaalf uur 's nachts)
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Cartman verwoordde het al doeltreffend als zijnde middeleeuws, de afkeer van feesten, dansen, of alcohol heeft helemaal niets te maken met het geloof, de bijbel, god, of wat dan ook, maar puur dat conservatieven hier een onderbuikgevoel tegen hebben en religie als een dekmantel gebruiken voor hun afkeer.
||
Citaat:
Ik ken een dominee die zaterdagavond de discotheek in gaat. Niet om te dansen, maar om met de jongeren (ook uit zijn gemeente) te praten wáárom ze erheen gaan... soort van evangeliseren dus.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Je kunt in een disco toch ook je christen-zijn beleiden. kruisje om je nek en springen maar. lijkt me niets mis mee. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Als christenen zich afzonderen van de wereld en samenklonteren als mislukt pannenkoekbeslag dan sterven we langzaam uit, en dat proces is op dit moment in volle gang. We moeten ook niet ons geloof verlochenen natuurlijk door te gaan zondigen zodat we er maar bij horen, dat is de andere kant. Het lijkt me echter ook niet de bedoeling dat we alleen in plaatsen proberen te zijn waar we 'jezus in ons voelen' of 'god ontmoeten'. |
![]() |
||
Citaat:
je bedoelt dat je dan zondagochtend niet naar de kerk kunt, nah, dan zal ik je even uit je droom helpen, je hebt ook feesten op vrijdag ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Mij lijkt een disco gewoon niet echt de juiste plek om als christen te zijn. Er zijn genoeg andere opties om de avond door te brengen. En als je een sterk geloof hebt, denk ik dat je geen behoefte hebt om tot 5 uur door te feesten of om überhaupt naar de bobs te gaan, zondagochtend of geen zondagochtend. ![]()
||
Citaat:
Het gevaar is namelijk dat je christenen die wel naar disco's ed gaan daarmee veroordeelt tot mensen die slecht staan in hun geloof. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben ervoor dat iedereen zijn eigen geloof moet hebben, maar hou het dan ook je EIGEN geloof.
||
Citaat:
||
Citaat:
Of Mortification, die gewoon recht--toe-recht-aan death metal spelen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Buiten feestje MichaelM3 | 2 | 29-11-2013 14:48 | |
De Kantine |
Feestje organiseren voor het forum Missy | 59 | 26-09-2010 10:18 | |
Muziek |
Hardcore/hardstyle feestje... Wat moet ik verwachten ? Tingolady86 | 27 | 23-11-2007 21:56 | |
Eindexamens 2004 |
De Feestjes Charlottetje | 25 | 31-05-2004 23:23 | |
De Kantine |
Jezelf op een feestje uitnodigen? Lotte | 40 | 03-09-2003 08:09 | |
De Kantine |
wat neem je mee naar een feestje? zus en zo | 55 | 13-07-2002 11:58 |