Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2002, 23:24
MissLopez
MissLopez is offline
hey jongens en meisjes ik heb een vraagje.

Wie heeft hier net als ik last van enorm zweten. Als ik dus een strak truitje aanheb wat iedere dag het geval is, dan zie je na 1 minuut al een vlekje. Ik zweet dan meteen. Ik stink gelukkig absoluut niet. Dat dus helemaal niet maar ik zweet zoooo erg dat ik niet meer weet wat ik aanmoet.

Ik let erg op de stof maar ook dat heeft geen zin. Vandaag was het ook weer zover. Na een uur of 2 heb ik al een hele grote plek zitten. het is natuurlijk geen fris gezicht voor de mensen maar ik kan er niks aandoen.

Ik douche me 1/2 keer per dag. Ik onthaar me, gebruik deo, let op de stof van kleding maar toch blijf ik zweten. Me handen en voeten heb ik geen last van. Het is puur bij me oksels. Ik weet het, het klinkt onfris maar ik zit er zo mee.

Ik vraag me af, heb ik nou een of andere mankement aan me zweetklieren, is het door onzekerheid? kan het behandeld worden? of is het juist heel normaal.....o ja bij de weg. Ik zie het helemaal niet, eigenlijk nooit bij mensen uit me klas of ander mensen uit me omgeving. En ja ik let er goed op. ook bij hele strakke truitjes met een effe kleur waarbij zweetplekken dus duidelijk zichtbaar zouden moeten zijn, signaleer ik niks, noppes, nada.

Wat mankeert mij? wie heeft er tips? maar voor mij eigenlijk nog het belangrijkst is......kan ik hiermee geholpen worden want ik voel me echt niet pluis......

thnx. xxx
Oud 05-04-2002, 23:30
Verwijderd
Citaat:
MissLopez schreef:
is het door onzekerheid?
Dat kan wel, hoeft niet. Alleen al dat je het vermeld, vind ik opvallend echter Ben je vaak onzeker dan?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 23:33
MissLopez
MissLopez is offline
Citaat:
******** schreef:

Dat kan wel, hoeft niet. Alleen al dat je het vermeld, vind ik opvallend echter Ben je vaak onzeker dan?
nou vaak wel, maar ik ben altijd op de voorgrond. hang altijd de clown uit, ben ook heel druk en altijd bezig. maar dat is dus op school en stage. maar ben ik nu rustig me huiswerk aan het maken dan gebeurd dat ook. en als ik huiswerk maak of gewoon op me kamer bezig ben ben ik niet onzeker maar dan gebeurt het ook. en warm heb ik t ook niet........jezus hee ik vind het zo rot
Oud 05-04-2002, 23:34
Verwijderd
Citaat:
MissLopez schreef:
jezus hee ik vind het zo rot
Misschien denk je er ook wel te vaak aan?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 23:42
MissLopez
MissLopez is offline
Citaat:
******** schreef:

Misschien denk je er ook wel te vaak aan?
zou dat wat uitmaken? ik begin de dag en soms denk ik er niet aan, ga ik even naar het toilet me haar doen, dus werp ik een blik in de spiegel, man man man, zo snel als ik mijn blik wierp vliegt ie weer weg want dan zit er alweer een vlek zo groot als de noordzee. vreselijk, wat moet ik nou!

weet iemand misschien hoe dit komt!!!!!!!!!!!!!!!1
Oud 06-04-2002, 09:12
~Miracle~
~Miracle~ is offline
Mja, ik zweet ook best wel veel, maar niet zo erg dat je 't ziet, je kunt meerdere laagjes kleding over elkaar dragen, bijv. een topje met een vestje, en daar weer een spijkerjasje overheen ofzo.
Als dat te warm wordt kun je zo'n heel kort jasje kopen, ik weet niet meer hoe dat heet, maar het heeft lange mouwen ne komt tot de helft van je buik, en daaronder kun je een effen topje dragen. Dan zijn je oksels bedekt, maar je buik niet.
Gebruik je ook anti-transparant deo? Ik raad je Rexona Cotton-dry aan. Daar zit een soort van poeder in dat het zweet absorbeert en je zweetklieren 'verstopt' zeg maar. Hierdoor wordt je veel minder snel 'nat'.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 10:31
Kat
Kat is offline
Je kan zakdoekjes onder je oksels doen. T klinkt vreemd, maar tis wel serieus bedoelt. hoor. je kan ze evenueel vastmaken met pleisterband, anders verschuiven misschien.
Oud 06-04-2002, 13:58
MissLopez
MissLopez is offline
Citaat:
Kat schreef:
Je kan zakdoekjes onder je oksels doen. T klinkt vreemd, maar tis wel serieus bedoelt. hoor. je kan ze evenueel vastmaken met pleisterband, anders verschuiven misschien.
doe jij dat ook weleens dan? of ken je mensen die dat gedaan hebben of nog doen? het lijkt mij absoluut niet lekker zitten, het kriebelt en misschien ken je t zelfs zien zitten onder je kleding of niet?

en mensen, even in het algemeen, is het stom om hiervoor naar de dokter te gaan of een andere deskundige misschien......oh ik vind het zo vreemd en k wou dat t over was!!!!!
Oud 06-04-2002, 14:29
A loved one
A loved one is offline
Misschien dat als je een andere deo uitprobeert, dat je dan minder zweet. Die rol-deo's werken vaak minder goed dan de spuitbussen. Als je je er echt zorgen over maakt kun je misschien toch beter naar de dokter gaan, maar probeer eerst maar eens wat andere deo's uit. Die Rexona is erg goed!

Love
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 15:33
MissLopez
MissLopez is offline
Citaat:
A loved one schreef:
Misschien dat als je een andere deo uitprobeert, dat je dan minder zweet. Die rol-deo's werken vaak minder goed dan de spuitbussen. Als je je er echt zorgen over maakt kun je misschien toch beter naar de dokter gaan, maar probeer eerst maar eens wat andere deo's uit. Die Rexona is erg goed!

Love
nou ik gebruikte dus vaak rexona maar zelfs dat hielp op den duur niet. ik had cotton dry, is geloof ik die oranjaachtig, ik had ook blauw dat hielp ook niet echt........shit hee
Oud 06-04-2002, 15:53
Kat
Kat is offline
Citaat:
MissLopez schreef:

doe jij dat ook weleens dan? of ken je mensen die dat gedaan hebben of nog doen? het lijkt mij absoluut niet lekker zitten, het kriebelt en misschien ken je t zelfs zien zitten onder je kleding of niet?

en mensen, even in het algemeen, is het stom om hiervoor naar de dokter te gaan of een andere deskundige misschien......oh ik vind het zo vreemd en k wou dat t over was!!!!!
Tja, t lijkt mij ook niet lekker zitten, maar als het helpt... ik heb zelf nooit bijzonder veel last van zweten, ook niet na een uur zwoegen in de sportschool (k krijg alleen soms een rood hoofd) maar het schijnt wel te kunnen. verder weet ik het ook niet. je kan beswel naar een dokter gaan, misschien dat die er iets op weet. er komen zat mensen met raardere problemen bij zo'n man/vrouw hoor.
Oud 06-04-2002, 16:19
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ik heb zelf alleen last van af en toe een beetje zweethanden en zweetvoeten.
Oud 06-04-2002, 16:30
miep
miep is offline
hi,
m'n zus heeft hier ook behoorlijk last van, wat zij d'r aan doet, tja, soms een schoon shirtje mee nemen, uhh veel deo-en, verder, volgens mij heb je er alles al aan gedaan! ik bedoel, verschillende deo's, op de stof van 't shirt letten!
ik zou misschien toch even naar de dokter gaan, zoals iemand hier boven zegt, misschien komen echt wel met raardere problemen daar aan! en stel dat hij er wel iets op weet, nou dat zou dan wel heeeeel fantastisch zijn, niet?
Oud 06-04-2002, 19:17
marlies
marlies is offline
Citaat:
MissLopez schreef:

Wie heeft hier net als ik last van enorm zweten. Als ik dus een strak truitje aanheb wat iedere dag het geval is, dan zie je na 1 minuut al een vlekje. Ik zweet dan meteen. Ik stink gelukkig absoluut niet. Dat dus helemaal niet maar ik zweet zoooo erg dat ik niet meer weet wat ik aanmoet.

Ik let erg op de stof maar ook dat heeft geen zin. Vandaag was het ook weer zover. Na een uur of 2 heb ik al een hele grote plek zitten. het is natuurlijk geen fris gezicht voor de mensen maar ik kan er niks aandoen.

Ik douche me 1/2 keer per dag. Ik onthaar me, gebruik deo, let op de stof van kleding maar toch blijf ik zweten. Me handen en voeten heb ik geen last van. Het is puur bij me oksels. Ik weet het, het klinkt onfris maar ik zit er zo mee.

Ik vraag me af, heb ik nou een of andere mankement aan me zweetklieren, is het door onzekerheid? kan het behandeld worden? of is het juist heel normaal.....o ja bij de weg. Ik zie het helemaal niet, eigenlijk nooit bij mensen uit me klas of ander mensen uit me omgeving. En ja ik let er goed op. ook bij hele strakke truitjes met een effe kleur waarbij zweetplekken dus duidelijk zichtbaar zouden moeten zijn, signaleer ik niks, noppes, nada.

Wat mankeert mij? wie heeft er tips? maar voor mij eigenlijk nog het belangrijkst is......kan ik hiermee geholpen worden want ik voel me echt niet pluis......

thnx. xxx
het ligt niet aan jou. Ik zweet ook enorm erg.Ik ken nog wel meer mensen die ook erg zweten. Ik zou niet weten waardoor het verder komt. Ik was me ook genoeg en gebruik ook deo. Bij mij ruikt het ook niet, maar je ziet het wel
Ik vind het in ieder geval heel erg irritant!
Oud 06-04-2002, 21:49
***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
ik zou er zeker es mee naar de dokter gaan als, want het is precies toch wel echt een probleem bij jou!! misschien is dat nog wel het beste, verder zou ik je aanraden, bloesjes aan te doen waar het stof onder je oksels zwart is, dan valt hat minder op dan bij lichte kleuren.

kuzzje

xELSx (die hier ook soms last v heeft, maar is veeeeeeeel mindere mate en die je ook nog veel succes wenst)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 23:33
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef:
Moet je odorex extra dry 's proberen, zit in een fleje en moet je paar keer per week opdeppen, werkt heel goed
het werkt idd heel goed gebruik het zelf ook en heb er nu nauwelijks meer last van
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 10:47
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:

het werkt idd heel goed gebruik het zelf ook en heb er nu nauwelijks meer last van
waar kan je die kopen dan, ik heb er namelijk ook weleens last van, vooral als katoen aan heb
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 12:09
Snufje
Snufje is offline
Je kan d;r ff mee naar de dokter. Die heeft er wel een middeltje voor dacht ik.. Een vriendin van mij heeft het ook echt heel erg, maar dat middeltje helpt niet echt.. Maar het valt te proberen!!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 12:40
MissLopez
MissLopez is offline
Citaat:
lake bodom schreef:

waar kan je die kopen dan, ik heb er namelijk ook weleens last van, vooral als katoen aan heb
ja waar ken je dat kopen? dit lijkt me heel handig, dan vlieg ik morgen dus even meteen naar de drogisterij toe. Tell me, ik zou zo blij zijn als het minder zou zijn want echt, tis zo erg dat ik altijd zeg : ik voel me niet eens pluis, hier in me eigen huis!
Oud 07-04-2002, 20:16
juultje_moi
juultje_moi is offline
Citaat:
bloempjuh schreef:
Moet je odorex extra dry 's proberen, zit in een fleje en moet je paar keer per week opdeppen, werkt heel goed
Heej!!

Inderdaad!! Ik heb er ook last van (veel zweet, geen geur niets..., maar wel irri )! Odorex is écht een uitkomst! Het werkt ontzettend goed... Ook als het heel erg warm is... en je zweet bv. wel op je rug, dan blijven je oksels droog. Je kunt het gewoon bij elke drogist kopen!
Een andere tip: Draag vestjes en truitjes waar je zweetvlekken niet in kunt zien. IK zelf draag ook vaak mouwloze truitjes en dingetjes en erover een vestje. Helpt ook!!

Kus Juul
Oud 07-04-2002, 20:28
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb het ook een hele tijd gehad maar ben er gelukkig vanaf. Misschien heeft het met een bepaalde leeftijd te maken
Oud 07-04-2002, 21:48
MissLopez
MissLopez is offline
Citaat:
bloempjuh schreef:

Uhm, ik heb het bij kruidvat gehaald, maar volgens mij kun je het bij alle drogisterijen wel halen. Misschien ook wel bij supermarkten, maar dat weet ik niet. 't Staat gewoon tussen alle andere deo's, alleen zit 't in een flesje. (Nou ja, in een doosje in een flesje )

't Prikt wel een beetje met opdoen, maar werkt echt heel goed
nou dan ga ik dat morgne dus kopen als ik uit school kom! nou maar hopen dat het werkt.....
Oud 07-04-2002, 22:13
LittleLucille
LittleLucille is offline
Ik ga zelf vaker (eens per 2 maanden of zo) naar de sauna daardoor zweet ik ook veel minder en stinkt het ook niet meer...
misschien moet je dat eens proberen...
greetzzz
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 16:05
lake bodom
lake bodom is offline
hey
ik heb dat odorex nu dus gekocht, maar er staat ' 'smorgens de oksels opnieuw wassen'
moet je dan opnieuw dat spul op doen.. of gewoon met water en zeep wassen, zodat dat spul niet meer op je oksels zit ofzo..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 21:30
Verwijderd
Ik heb er ook heel erg last van. Is vooral als ik heb gesport heel vervelend, omdat je dan mega-plekken ziet zitten. Ik gebruik best veel deo, maar dat helpt ook niet echt. Ik hoop maar dat het op een gegeven moment overgaat.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:46
nijntje-het-konijntj
nijntje-het-konijntj is offline
ik heb er ook last van en gebruik nu ook odorex extra dry en vooral in het begin hielp het echt heel goed, alleen ik ben zo dom dat ik savonds vergeet op te doen,m of te lui ben om eerst mn oksels helemaal te gaan wassen. maar je ebnt zeker niet de enige misslopez
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 12:57
laydee
laydee is offline
Citaat:
lake bodom schreef:
hey
ik heb dat odorex nu dus gekocht, maar er staat ' 'smorgens de oksels opnieuw wassen'
moet je dan opnieuw dat spul op doen.. of gewoon met water en zeep wassen, zodat dat spul niet meer op je oksels zit ofzo..
Ik gebruik het ook, ik doe het sávonds op en dan s'ochtends weer je oksels wassen. Je hoeft het dus s'ochtends niet nog eens op te doen. Wel kun je s'ochtends ook nog je 'gewone' deo op doen, doe ik altijd wel.
Veel katoen dragen, spijkerjasjes, t-shirtjes mee, washandjes, deo bij het opdoen even laten drogen, proberen je er niet druk over te maken (makkelijker gezged dan gedaan, I know....)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 22:12
rensje86
rensje86 is offline
haaj ! !

ik heb ook da spulletje van odorex gebruikt...werkt ecfht heel erg goed ! ! Weet alleen nie hoe je dat 'sochtend moet dcoen.
Eraf wassen en nieuwe deo op doen ??
xxxr
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 09:13
tacidvs
tacidvs is offline
[Permission to be a nuissance sir]

Lala, lekker naar de dokter, voor al uw wensen en alles wat u niet snapt, lala. Kan je doen, of je er gelukkig van wordt? Misschien is het een idee om het te accepteren, meer mensen doen dat eigenlijk wel. Ook nog even verantwoord zeuren: Je lichaam moet afkoelen als het te heet wordt, misschien dat het jouwe een lagere temperatuur leuker vind, dat je daarom meer zweet, weet ik niet. Maar zweten tegengaan door de wateruitstoot te dempen is in ieder geval niet gezond. Trek lekker niet-strakke truitjes aan ofzo, is helemaal niets mis mee.

Offtopic: Weinig jongetjes hier, terwijl ik me toch kan herinneren dat die meer zweten dan de dames. Misschien doen die niet zo moeilijk, of het is alom geaccepteerd dat ze stinken
Oud 20-05-2002, 12:02
Roos
Roos is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Lala, lekker naar de dokter, voor al uw wensen en alles wat u niet snapt, lala. Kan je doen, of je er gelukkig van wordt? Misschien is het een idee om het te accepteren, meer mensen doen dat eigenlijk wel. Ook nog even verantwoord zeuren: Je lichaam moet afkoelen als het te heet wordt, misschien dat het jouwe een lagere temperatuur leuker vind, dat je daarom meer zweet, weet ik niet. Maar zweten tegengaan door de wateruitstoot te dempen is in ieder geval niet gezond. Trek lekker niet-strakke truitjes aan ofzo, is helemaal niets mis mee.
[/Offtopic]
Wat een grote onzin zeg. "Ja mevrouw, vervelend dat u zo'n pijn in uw rug heeft, maar u moet het maar leren accepteren".

Je tweede punt is ook grote onzin. Zijn de oksels de enige twee plekjes waar transpiratievocht het lichaam kan verlaten? Nee! Zweetklieren zitten over heel je lichaam. Het kan absoluut geen kwaad om Odorex te gebruiken. Als het lichaam moet afkoelen, kan dat makkelijk.
Oud 20-05-2002, 13:24
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
MissLopez schreef:

thnx. xxx
is echt vervelend ik heb dat ook gauw en dan durf ik het niet meer aan...vooral in de discotheek is dat vervelend omdat het dan zo warm is...ik zou ook niet weten wat je eraan kunt doen(k breek me hoofd dr ook over) dus mensen kom maar op met die reacties...!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 03:44
Markiex
Markiex is offline
[QUOTE]tacidvs schreef:
Ook nog even verantwoord zeuren: Je lichaam moet afkoelen als het te heet wordt, misschien dat het jouwe een lagere temperatuur leuker vind, dat je daarom meer zweet, weet ik niet. Maar zweten tegengaan door de wateruitstoot te dempen is in ieder geval niet gezond. Trek lekker niet-strakke truitjes aan ofzo, is helemaal niets mis mee.

jaja wat een onverantwoord geneuzel zeg......er zijn idd meer zweetkliertjes en er zijn ook nog wel meer redenen om te zweten dan alleen warmte...

Als je er echt heel erg mee zit en al die deo's helpen niet dan zou ik gewoon eens je huisarts met een bezoekje vereren
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 11:52
k@tje
k@tje is offline
heb je al eens ODEREX EXTRA DRY geprobeerd?? Dat doe je 's avonds na het douchen op een watje onder je oksel deppen... werkt bij mij heel goed...
suc6 ermee!!!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 11:53
k@tje
k@tje is offline
hmm lees net pas dat dit la bij de oplossingen zat... hmz
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 13:41
Verwijderd
Je kan ook deo met talkpoeder proberen. Zelf vind ik die niet prettig en ik zweet wel behoorlijk geloof ik, maar niet zo erg dat ik er last van heb op de manier die jij beschrijft. Het kan inderdaad ook wel komen door onzekerheid/zenuwachtigheid. Let er dus niet zo op.

Sanex en Fa hebben zulke deodorant geloof ik. Wat je ook kan doen, maar dat doe je al geloof ik, is goed op je kleding letten. Bij sommige van mijn kleren zie je het heel snel wanneer ik zweet en andere kleren verkleuren er nauwelijks door.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 23:01
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Daar heb ik ook zo vaak last van ik stink dan helaas wel,het lijkt me wel sterk als je zweet en niet stinkt maar ja....

Je moet gewoon vooral veel drinken,en zweten is niet erg is juist beter gaan tenminste dat vuile stoffen uit je lichaam.

Als je alleen geen achterlijke opmerking willen hebben van ppl's raad ik je aan altijd wat verfrissend lucht bij je te hebben.

Met vr Mazzels

PeaCe
Oud 26-05-2002, 15:21
Verwijderd
Ik heb juist het omgekeerde,

ik zweet te weinig
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 16:42
babygirl
babygirl is offline
Ik heb hier ook verschrikkelijk veel last van en vind het heel vervelend. Ik probeer dan ook zoveel mogelijk m'n trui aan te houden maar soms wordt het echt te warm. De stof daar let ik ook op ik heb een paar t-shirts waar je het niet ziet. Ik heb ergens tussen de reactie's gelezen dat je zwart moet dragen wel ik zou zeggen niet doen! Als ik zwart draag dan zie je het ook en dan komen er nog eens witte kringen rond dus dat is geen goed idee. Ik denk niet echt dat een dokter er iets aan kan verhelpen, mijn moeder had het vroeger ook en bij haar is het overgegaan. Volgens haar heeft het te maken met de leeftijd .
Ik weet hoe je je voelt en voel met je mee!
xxx
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 11:14
Dorus
Dorus is offline
Ik had het ook, en zoals al eerder gezegd is, gebruik gewoon Odorex Extra Dry.

Ik doe het 's avonds op, en 's morgens was ik mijn oksels goed, en verder doe ik er niks op, dus niet opnieuw deppen, geen deo,, helemaal niks.
Oud 28-05-2002, 18:25
*pimperkeuh*
*pimperkeuh* is offline
heb der ook heeel wat last van.. ik ga da spul is gebruike
TNX!!!!!

*PiMpS*
Oud 29-05-2002, 00:49
M@TRIX
M@TRIX is offline
iedereen heeft da !
zolang t nie stinkt maakt t me nie uit... naja... moet nie te ernstig worde
Oud 29-05-2002, 10:00