Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2005, 21:32
kruidenmeisje
kruidenmeisje is offline
ik heb een hele lieve vriendin, alleen ik ben niet de enige die dat ook vindt
heel veel mensen vinden haar geweldig, aanbidden haar zelfs
9 van de 10 jongens wordt verliefd op haar, draaien hun nek om als ze voorbijloopt geven haar veel aandacht en zo kan ik nog wel even doorgaan..en mij zien ze niet staan
en elke keer weer als ik een jongen leuk vind, vind ie niet mij maar haar leuk, dat is echt al een paar keer zo geweest
en ik weet wel dat zij er niet zoveel aan kan doen, maar ik word er soms gek van, dan baal ik er zo van en doe ik chagrijnig tegen haar..omdat een aanbidder haar weer eens duizenden complimentjes geeft en ik niet snap waarom ze vriendin met mij is omdat ik toch een chagrijnige lelijke doos ben..
ik heb me er al geprobeerd bij neer te leggen dat ik nou eenmaal niet zo mooi en leuk als haar ben, maar ut lukt gewoon niet..
hebben jullie misschien ideeen?
Oud 31-01-2005, 21:43
Gothic
Gothic is offline
behalve het accepteren of vermijden niet echt... zoek een andere vriendin of doe wat aan je zelfvertrouwen of accepteer gewoon dat het zo is, jouw tijd komt echt nog wel. Probeer buiten haar nog andere mensen te ontmoeten en niet altijd met haar te zijn, anders zul je altijd in zulke situaties blijven komen.
Oud 31-01-2005, 21:43
dwight88
dwight88 is offline
probeer jezelf niet teveel met haar te vergelijk, iedereen is weer mooi op zijn of haar eigen manier.... deze meid is niet jouw vriendin omdat ze naar je uiterlijk kijkt, maar omdat ze weet hoe je van binnen bent.

uiteindelijk heb je het meeste aan de mensen die jou van binnen kennen, hoe verrot dat nu ook even mag klinken...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 21:49
Philemon
Philemon is offline
Je zal eerst eens voor jezelf duidelijk moeten maken waarom jullie vriendinnen zijn. Het lijkt mij niet dat je geen vriendinnen kan zijn omdat de één knap is en de ander niet zo knap (tenminste, zo werkt het bij mij niet..)

Je zegt dat je al met je vriendin over dit 'probleem' hebt gepraat, maar weet zij dan ook werkelijk de ernst van de situatie? Want ik krijg de indruk dat jij je er heel slecht bij voelt. Misschien kan je met je vriendin afspreken dat zij niet meer zoveel op deze complimentjes ingaat als jij er bij bent, of wanneer zij aan de praat met iemand raakt ook jou 'introduceert' zodat jij ook op de voorgrond treedt. Het is dan natuurlijk wel aan jezelf om er ook daadwerkelijk iets van te maken.

En voor de rest: Blijf niet op de achtergrond, maar laat die jongens zien dat jij ook de moeite waard bent..!!
Oud 31-01-2005, 22:53
bracelance
bracelance is offline
als je een mooie tulp naast een roos zet valt ie ook in het niet. Hoewel die tulp alleen misschien wel heel mooi eruit ziet...
Oud 01-02-2005, 07:48
2004
2004 is offline
Wees blij. Jij krijgt tenminste niet de kans je je hele leven achter je uiterlijk of je karakter te verbergen, tenzíj je het je laat deprimeren. Jij krijgt de kans je te ontwikkelen tot een goed en gelukkig mens, een kans die iedereen heeft maar misschien niet meteen zal grijpen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 14:53
tictactoe
tictactoe is offline
Wees blij voor haar en probeer zelf ook zo´n positieve uitstraling te hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:50
waves
waves is offline
heb ik ook heel lang gehad, maar ga zelf dingen doen met anderen of gewoon in je eentje. en laat je idd niet 'wegjagen' doordat t lijkt dat iedereen haar leuker vindt. Jij bent waarschijnlijk weer ergens anders goed in.
Zorg ervoor dat je zelfvertrouwen ontwikkelt, dan komt het allemaal wel goed.
zij kan er ook niets aan doen .

bij mij was t ook altijd zo dat mijn vriendinnen altijd meer aandacht kregen dan ik. maar door wat vriendschappen heb ik meer zelfvertrouwen gekregen en vonden mensen mij ook leuker .

Laatst gewijzigd op 01-02-2005 om 16:14.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:51
kruidenmeisje
kruidenmeisje is offline
ik probeer ook niet op de achtergrond te blijven, maar vaak hebben (vooral jongens) alleen aandacht voor haar..
zo lijkt het
misschien stel ik me wel aan, maar ik voel me echt altijd dat mensen mij zien als een soort tweedehandsaanhangsel van haar ofzoiets..
maar dankjulliewel
Oud 01-02-2005, 15:58
Roxjuh
Roxjuh is offline
Ik dacht ff dat ik dit bericht had ge-add ..
Maar het helpt egt als je met andere mensen omgaat, niet alleen met haar.. Zoek nog een paar mensen die ook leuk zijn om mee uit te gaan, en zeg tegen haar dat je andere plannen hebt..

Het helpt.. Het is nu namelijk eerder andersom
Oud 01-02-2005, 16:08
kruidenmeisje
kruidenmeisje is offline
Citaat:
waves schreef op 01-02-2005 @ 16:50 :

zij kan er ook niets aan doen .
inderdaad..en dat is nou juist het vervelende
Oud 01-02-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
kruidenmeisje schreef op 01-02-2005 @ 16:51 :
ik probeer ook niet op de achtergrond te blijven, maar vaak hebben (vooral jongens) alleen aandacht voor haar..
De jongen die dan aandacht heeft voor jou, die is het dan toch des te meer waard? En je hebt vast ook liever een jongen die wat verder kijkt dan uiterlijk.

Ik snap wel dat het vervelend is, maar je kunt ook proberen om de positieve kanten er van in te zien.

Ik twijfel btw of je topic op psych of liefde & relatie hoort, wat is de reden dat je hem hier en niet op l&r geplaatst hebt?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 13:45
blurred
blurred is offline
Ik heb ook een tijdje zo'n vriendin gehad. Zo iemand die bijna perfect lijkt te zijn, waar vrijwel alle jongen opvallen. En het erge is dat ze dan niet een slet of iets dergelijks is, maar gewoon een heel aardig meisje. Iemand om strontjaloers op te worden dus eigenlijk. En toen ben ik een keer na gaan denken over haar negatieve kanten. Iedereen heeft negatieve punten, jouw vriendin dus ook. Misschien kun je jezelf daar eens meer op gaan proberen te focussen? Wat kun jij beter dan zij, misschien helpt dat.

En als je eens een paar keer zonder haar uitgaat krijg je misschien meer aandacht van jongens. (Zie het roos-tulp verhaal uit een vorige post.) Dat kan misschien je zelfvertrouwen iets versterken zodat je jezelf, de volgende keer dat je met haar uitgaat, iets beter voelt.
Reageren

Regels voor berichten