Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2005, 10:58
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik ben verliefd op meisje, nu al maand ofzo en ga ook al een maand of 6 veel met haar om. Vooral de laatste maand was het erg gezellig, 2 filmavondjes en na D&D (ja, zij speelt dat) blijft ze hier altijd slapen omdat we het nogal laat maken en de laatste 2 of 3 keer hebben we daarna nog een uur gepraat en wat gespeeld. Ze heeft me wat persoonlijke dingen vertelt...

Nadat ik haar had gevraagd samen bij oud & nieuw wat te doen vertelde ze me dat het uit was met haar vorige vriend, een tijdje al. En we kunnen erg lang (meestal over MSN) praten. En we gaan binnenkort trouwens ook naar bioscoop.

Probleem voor inschatten is beetje dat ze op zich gezellig persoon is. Wat zij doet kan ook best gewoon voor gezelligheid zijn, in welk geval het denkbaar is dat ze minder met me om zal gaan om te voorkomen dat ik dit denk (als ze niks met me wil ga ik nog wel graag zonder dat met haar verder).

Huisgenoot overtuigde me uiteindelijk (tussen het onophoudelijke gezever van zijn vriendin door - zij lult uren tegen me aan, hij zegt 1 zin) dat ik wat moet doen "Je kan het beter nu vragen dan je de rest van je leven afvragen hoe het zou zijn gegaan.". Deels natuurlijk overdrijving maar zeker waar.

Dan heb je de theorie van niks te verliezen, die klopt niet.
a) Zie alinea 3.
b) Schoolpsycholoog: "Je hebt altijd iets te verliezen, de illusie van iets moois en een vooruitzicht."

Ze komt vanavond misschien nog even langs. Anders zie ik haar maandag na DnD en woensdag in bioscoop, het is waarschijnlijk goed te vertellen. Maar welk moment is het beste - en dan niet a, b of c (dan had ik het poll gemaakt), maar wat voor moment is het beste om het te zeggen?
Tweede optie die die vriendin van huisgenoot voorstelde en aanmoedigde (ik denk dat ze alleen maar snel spektakel wil +/-) is op intiem moment kussen.
Oud 29-01-2005, 11:16
Verwijderd
Niks vertellen, gewoon op de bek pakken.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 11:33
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-01-2005 @ 12:16 :
dat kan.......maar lijkt me niet zoheel slim plan.
als ik jou was zou ik het heel subtiel laten blijken....een beetje een romantisch sfeertje scheppen en dat soort dingen en dan kijken hoe ze daarop reageert.
Oud 29-01-2005, 11:42
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-01-2005 @ 12:16 :
Of langs achter nemen.
Oud 29-01-2005, 11:42
ExVaal
ExVaal is offline
Schep een sfeertje idd. Ik weet niet hoe romatisch jullie zijn, maar dim het licht als jullie samen zijn, zet wat mooie muziek op, trek een flesje wijn open ofzo, ga wat (rustig) dansen met elkaar. Houd oogcontact, kijk of ze in je verdrinkt of dat ze je contact vermijd. Nouja, je weet vast ook wel wat je daarna moet doen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 13:10
snarl
snarl is offline
steek toevallig per ongeluk nog een kaarsje aan... etc

maar het beste moment.. mm kijk (als ze naast je zit) af en toe eens opzij in de bioscoop, daar creeer je soms wel goeie momenten mee.. etc.
Oud 29-01-2005, 13:18
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
wat is D&D?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 13:23
herz
herz is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 29-01-2005 @ 14:18 :
wat is D&D?
dungeons and dragons, voornamelijk gespeeld door nerds.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 13:28
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 29-01-2005 @ 12:42 :
Of langs achter nemen.
achter langs
Oud 29-01-2005, 13:29
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
herz schreef op 29-01-2005 @ 14:23 :
dungeons and dragons, voornamelijk gespeeld door nerds.
en wat houdt dat in?
Oud 29-01-2005, 13:33
shibby almighty
shibby almighty is offline
het is een heel vaag rollenspel. Je bent allemaal een character, en 'loopt; door een fantasie wereld in deze fantasie wereld voer je allerlei opdrachtend (quests) uit.
Het is heel vaag je meot het een keer spelen om te begrijpen.

Best leuk spelletje alleen sonde idd dat bijna alleen nerds het spelen
Oud 29-01-2005, 13:37
Multilot
Multilot is offline
ik zou het niet vertellen, gewoon lekker om elkaar heen blijven draaien, das veel leuker dan 'iets' hebben.
Oud 29-01-2005, 13:44
dragonstorm
dragonstorm is offline
snelheid is niet je beste eigenschap, of wel?

verder zie andere reacties, schep 'n sfeer
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 13:54
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
uhm, ja dit is wel een moeilijke idd, ik denk dat als ze wat voor jouw voelt, je het wel binnenkort zou moeten merken, zeker als je veel met elkaar optrekt, maar gevaar is ook als ze jouw als vriend ziet, zal het voor haar een grote teleurstelling zijn als jij haar dus als meer ziet, dus kijk kat ff uit de boom zou ik zeggen

Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 14:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
D&D is inderdaad een fantasy-achtig rollenspel, maar wordt zeker niet alleen maar door nerds gespeeld. M'n beste vriendin speelt het ook altijd. Ik zie niet in wat er leuk aan is, maar geloof me... Zij valt niet onder het kopje 'nerd'.

Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 29-01-2005 @ 11:58 :
Probleem voor inschatten is beetje dat ze op zich gezellig persoon is. Wat zij doet kan ook best gewoon voor gezelligheid zijn, in welk geval het denkbaar is dat ze minder met me om zal gaan om te voorkomen dat ik dit denk (als ze niks met me wil ga ik nog wel graag zonder dat met haar verder).
Ow ja, dit herken ik heel erg. Dat is altijd lastig. Zo van die meiden die met iederéén knuffelig zijn en handtastelijk etc. Yep, lastig. Probeer, zoals anderen al hebben gezegd, een intiem sfeertje te scheppen en kijk goed hoe ze reageert. Afhankelijk daarvan kun je bepalen of je het het beste gewoon kunt vertellen of dat het tijd is voor een zoen.

Laat ons weten hoe het is gegaan!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 22:10
Rerisen Phoenix
Ik kan erg moeilijk concluderen of ze iets voor me voelt omdat ik dat denk en het volgende.

Deze conclusie is gebaseerd op subtiele hints zegmaar, deze zijn erg vrij ter interpretatie en ik wil dat ze iets voor me voelt wat mijn emotionele oordeel dus onbetrouwbaar maakt. Af en toe slaat wanhoop ook toe en dan denk ik andere weer... - En er is het punt dat ik een success-score heb van 0% in schatten wat meiden voor me voelden (zaten er ook tussen die me wel wilden).

Maargoed, ik heb al 1 of 2 keer een beetje zo'n sfeertje gehad... en ik zou er uit concluderen dat ze wat wil maargoed. Ik durf mijn oordeel niet te vertrouwen en heb er dus reden voor.

Ik zou misschien mezelf en 2 anderen nerd kunnen noemen, dat is maximaal 3 uit de 8 D&D spelers
Oud 29-01-2005, 22:40
zeep007
zeep007 is offline
off;

als alle dnd'ers nerds zijn, bestaat mijn hele vriendengroep uit nerds!

o well. i love nerds.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 23:01
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 29-01-2005 @ 23:40 :
off;

als alle dnd'ers nerds zijn, bestaat mijn hele vriendengroep uit nerds!

o well. i love nerds.
Nerds.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 23:11
Donny must die
Donny must die is offline
omg, jongen je denkt te veel na. Ga met haar naar het filmhuis, kijk een films als gegen die wand, enne ga dan met haar naar huis en laat je tollie zien.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 10:04
2004
2004 is offline
jongen, ik volg d'r echt geen fuck van. het is leuk om liefde wetenschappelijk te bekijken, maar zodra je gaat spreken in termen van: X=Meisje A: X wijst me af B: X wijst me niet af, dan is er iets mis.

volg je hart, zou ik zeggen. ik zou het haar gewoon zeggen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 11:15
waves
waves is offline
laat t merken met kleine dingetjes: glimlachje, lief kijken, net iets meer aanraken....

en idd t sfeertje scheppen
Oud 30-01-2005, 11:50
Rerisen Phoenix
Mijn hart heeft op het gebied van goede beslissingen niet zo'n geweldige geschiedenis.

Nja, wat ik denk dat zij van mij denkt maakt niet uit in de zin dat ik het gewoon moet zeggen/vragen. Na D&D is het meestal dus gezellig (en dim licht), maar misschien is bioscoop gepaster.
Oud 30-01-2005, 12:08
JJ13
JJ13 is offline
je moet t gewoon tegen haar zeggen (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk), maar anders blijf je maar piekeren en daar wordt je ook niet vrolijker van. succes ermee
Oud 30-01-2005, 12:11
Rerisen Phoenix
Maar wanneer vertellen? - Of maakt dat niet uit (zolang ze tijd heeft op het moment dat ik het zeg)
Oud 30-01-2005, 12:13
JJ13
JJ13 is offline
bv als jullie op een rustige plaats zijn, bij een van jullie thuis ofzo of in een cafe, in ieder geval waar je rustig kan praten. als je goed met haar kan praten zal ze heus niet wegrennen ofzo.
Reageren

Regels voor berichten