Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Bekijk resultaten poll: Word je streng opgevoed?
ja, ik mag niets 5 4.31%
nee, niet erg, ik mag wel veel maar lang niet alles 49 42.24%
nee, ik mag bijna alles 62 53.45%
Aantal stemmers: 116. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2005, 09:18
Morna
Morna is offline
voor mijn geschiedenis moet ik een werkstuk maken over hoe de beschermende positie van de ouders is veranderd in de afgelopen 50 jaar. Ik zou graag ook wat forumleden vragen stellen over hoe zij worden (werden) opgevoed of hoe zij zelf hun kinderen opvoeden. Als je mij wil helpen bij mijn onderzoek, kun je dan even op deze topic reageren (eventueel met een PM) en daarin je leeftijd vermelden (en of je wel of niet zelf kinderen hebt). Alvast heeel erg bedankt iedereen!!

XxX
Oud 18-01-2005, 09:21
nps
nps is offline
nu niet meer, vroeger waren mijn ouders wel vrij streng ten opzichte van meeste ouders van mijn leeftijdgenootjes.
nu ben ik 19 en zijn ze idd gewoon relaxed, zelfde als bij biep. het belangrijkste is dat ik van tevoren zeg dat als ik mee-eet.

vroeger waren mijn ouders dus wel streng maarja mijn zus is ook een saaie christen en die deed al voor ze zich bekeerde niks, ook qua drugs en alcohol e.d. maarja ik wel al weten mijn ouders dat niet

Laatst gewijzigd op 18-01-2005 om 09:30.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 09:27
biep
biep is offline
mijn ouders zijn nooit echt streng geweest.
Ik mag roken/drinken/uitgaan wanneer ik wil (al rook ik niet, maar ze zouden er geen probleem van maken) ook doordeweeks, zolang mijn schoolresultaten maar oke zijn.
Als ik zeg "mams, ik slaap vannacht bij Marcel in Tilburg" vindt ze dat prima, zolang ik mijn mobiel maar bij me heb en eerlijk zeg waar ik heen ga etc.
Vrienden van mij mogen ook altijd blijven slapen.
Ik heb echt superchille ouders

Ik heb geen kinderen, maar ik zou ze net zo opvoeden, zo blijven je kinderen tenminste eerlijk tegen je en zullen ze niet liegen of dingen voor je achterhouden wanneer ze bij iemand blijven slapen etc. dan weet je tenminste waar ze uithangen en zullen ze het niet achterhouden als er iets is gebeurd omdat ze weten dat je ze zult helpen en niet zo snel boos zult worden.
Oud 18-01-2005, 09:47
Maharani
Maharani is offline
ja, ik mag niets
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 10:00
Jules
Jules is offline
Citaat:
nps schreef op 18-01-2005 @ 10:21 :
vroeger waren mijn ouders wel vrij streng ten opzichte van meeste ouders van mijn leeftijdgenootjes.
En dat zijn ze nog steeds. Vooral mijn moeder is ontzettend streng, maar dat is dus gewoon bezorgdheid. Als het hard waait of als er nu 2 sneeuwvlokjes over de weg vliegen mag ik niet met de auto weg omdat het dan spekglad is, als ik zeg dat ik een dagje naar Keulen ga is het eerste wat ik hoor "zou je dat nou wel doen je bent er nog nooit geweest let je wel op het weer". Veiligheid uber alles. En vroeger luisterde ik heel goed en was ik heel braaf maar toen ik een pubertje werd is dat omgekeerd en sindsdien hebben we regelmatig erg gezellige discussies aan tafel, nog steeds, over de meest suffe dingen. Mijn ouders en ik botsen gewoon op dat gebied. Maar ik heb er niet echt last meer van, ik woon nu op kamers en ben alleen in het weekend nog thuis, dus van opvoeding is niet echt meer sprake geloof ik.

Mijn kinderen wil ik zo iig niet opvoeden, je krijgt het idee mee dat je nooit echt iets goed doet omdat er altijd wel iets anders is wat beter kan (heb je je een keer uit jezelf je bed opgemaakt, ben je je raam vergeten op te doen, heb je dat allebei wel gedaan, staan je schoenen weer niet waar ze horen - dat soort dingen). Je moet kinderen belonen voor wat ze goed doen, en om dat soort onbenullige dingen niet gaan lopen bitchen.
Oud 18-01-2005, 10:07
Psychopath
Psychopath is offline
Citaat:
nps schreef op 18-01-2005 @ 10:21 :
nu niet meer, vroeger waren mijn ouders wel vrij streng ten opzichte van meeste ouders van mijn leeftijdgenootjes.
nu ben ik 19 en zijn ze idd gewoon relaxed, zelfde als bij biep. het belangrijkste is dat ik van tevoren zeg dat als ik mee-eet.

vroeger waren mijn ouders dus wel streng maarja mijn zus is ook een saaie christen en die deed al voor ze zich bekeerde niks, ook qua drugs en alcohol e.d. maarja ik wel al weten mijn ouders dat niet
Bij mij is het ongeveer hetzelfde, bij mij zijn ze wss nog wel iets strengers als bij jou, maar ik ben dan ook nog 2 jaar jonger.
Oud 18-01-2005, 10:22
Vice
Vice is offline
Ik ben best wel vrij opgevoed. Niet dat m’n ouders nooit bezorgt om me zijn, maar zijn in veel dingen gewoon makkelijk. Om eerlijk te zijn weet ik niet beter.
Oud 18-01-2005, 10:39
Verwijderd
ik ben heel vrij opgevoed, omdat m'n ouders weten dat het averechts werkt als ze me dingen verbieden.
ik mag heus wel een keer iets niet, maar dat zijn meestal dan ook hele onwaarschijnlijke dingen waarvan ik zelf al dacht dat het niet mocht.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 10:54
Verwijderd
heel vrij, geen explicite regels ze geven verantwoordelijkheid in eigen handen
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:12
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Optie 3 .
Oud 18-01-2005, 11:23
Verwijderd
Ik mag doen wat ik wil, maar schaad ik dat vertrouwen wat ze (moeder) in me heeft, dan heeft dat als gevolg dat ik iets in het vervolg niet meer mag.
Maar dat gebeurt nooit, en als ze al ergens 'moeilijk' over doet is dat uit bezorgdheid (bijv. bij wie ik in de auto stap)

Zo zou ik mijn kinderen ook willen opvoeden.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:27
Drez
Drez is offline
^ook zoiets.

en ik woon op kamers, dus ze hebben niet echt heel veel meer over me te zeggen, alleen als ik bij hen ben ofzo natuurlijk wel.
Oud 18-01-2005, 11:47
Verwijderd
Neuh, mag bijna alles. Mijn ouders doen nooit zo moeilijk. Behalve over mijn kamer opruimen, dat is wel een issue hier in huis.

Verder hebben ze er wel vertrouwen in dat ik veilig thuiskom, dat ik met betrouwbare mensen omga, etc.

PM me maar als je meer vragen hebt!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:09
kuik
kuik is offline
mijn ouders zijn best streng gewoon omdat ze zo bezorgd zijn en echt bang dat er iets gebeurd met mij maar ze vertrouwen mij wel... en ik vind dat ik veel dingen niet mag in vergelijking met leeftijdsgenootjes... zo ben ik een keer opgehaald tijdens het indrinken bij vriendinnen omdat ik daarna tot vrij laat zou uitgaan en het heel slecht weer was en ik op de fiets terug moest en dat vonden ze niet goed en toen was ik zo boos en verdrietig dat het daarna gelukkig wel mocht... dat heb ik ze nog steeds niet helemaal vergeven overigens
ik mag ook nooit alleen naar huis fietsen in het donker, maar dat vind ik vrij logisch en ik vind het zelf heel eng, want ik heb t wel een paar keer gedaan, kleine stukjes dan en ik scheet echt in mn broek dus dat doe ik ook niet meer...
Oud 18-01-2005, 12:31
Verwijderd
voor ik op mezelf woonde, woonde ik bij m'n vader en van hem mocht ik alles, maar dat is omdat hij een softie is en geen nee durft te zeggen. als ik in het weekend naar m'n moeder ging moest ik netjes vragen of ik wat te drinken mocht pakken, dat soort kleine dingetjes, maar dat komt meer door haar vriend dan door haar.
verder mocht ik van haar ook alles, zo van maak je eigen fouten en leer ervan. ja ik ben heel relaxed opgevoed en zo zou ik het ook doen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:39
Wammus
Wammus is offline
Ik mag praktisch alles en ben heel vrij opgevoed. M'n ouders hebben me altijd een beetje m'n gang laten gaan. Als ik iets verkeerds doe dan kom ik daar zelf wel achter en daar heb ik volgens m'n ouders geen ouder voor nodig. Ik zou zelf mn kinderen ook heel vrij opvoeden. Het is jou leven en jij moet er wat moois van maken en dan kan je er als ouder achteraan gaan lopen zeiken maar dat werkt niet. Het enige wat je daarmee bereikt is ruzie over hoe laat je thuis moet zijn en wiv wat nog meer en daar word het niet gezelliger op.
Oud 18-01-2005, 14:21
Zeenimf
Zeenimf is offline
ik mag zeker niet alles..vorig jaar mocht ik eigenlijk bijna niets, omdat mijn schoolresultaten niet bepaald goed waren. maar nu ik ben blijven zitten en wel goede cijfers haal, mag ik al een stuk meer. ik moet alleen wel zeggen waar ik ben hoelaat ik thuis ben en ik moet er niet op het laatste moment mee komen.
Oud 18-01-2005, 14:51
Verwijderd
ik woon op mezelf.
daarvoor: tsja ik mocht wel eens wat niet, aangezien ik de oudste ben. dat gaat dan meer over piercings enzo.

maar verder mocht ik eigenlijk wel alles, ook alleen naar concerten enzo. mijn mams wist toch wel dat ik verantwoordelijk genoeg was om niet echt stomme dingen uit te halen.
ze heeft het vast niet leuk gevonden dat ik rookte, en op de basisschool deed ze moeilijk over enge films (omdat ze er zelf bang voor is hahaha). verder benik erg vrij op gevoed. en daar ben ik blij mee.
ik heb ook voor zover ik me kan herhinneren nooit straf gehad. ik was gewoon ontzettend braaf (in het zicht van ouders en docenten).
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 15:14
Verwijderd
nee, niet erg, ik mag wel veel maar lang niet alles

ik mag niet zo heel veel van mn ouders (ze hebben liever niet dat ik drink, roken ook niet maar dat doe ik niet, drugs zijn ze enorm tegen en piercings en tattoos ook en met jongens doen ze ook vermoeiend) en ze vinden ook dat ik me wel vrouwelijker moet gedragen en andere kleren aanmoet maar ik heb wel t gevoel dat dit beter is, want meeste meisjes van mijn leeftijd zijn toch wel enorm loos bezig om het zo uit te drukken.
maar met thuiskomen en uitgaan hebben ze niet zo veel problemen zolang ik er maar rond 3 uur ofzo ben en met mensen meefiets. ze hebben liever niet dat ik alleen fiets
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 15:18
Wooden
Wooden is offline
ik mag alles
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 15:24
Bo
Bo is offline
Er gelden duidelijke regels, vroeger meer dan nu. Ik mag bijna alles, zolang ik niet over de grens ga.
Oud 18-01-2005, 15:25
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Bo schreef op 18-01-2005 @ 16:24 :
Er gelden duidelijke regels, vroeger meer dan nu. Ik mag bijna alles, zolang ik niet over de grens ga.
Idd. Op zich niet erg streng, vrijheid was groot, maar er waren grenzen. Als ik daar overheen durfde te gaan dan had ik ook wel meteen een probleem.
Oud 18-01-2005, 15:56
Vice
Vice is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 18-01-2005 @ 16:25 :
Idd. Op zich niet erg streng, vrijheid was groot, maar er waren grenzen. Als ik daar overheen durfde te gaan dan had ik ook wel meteen een probleem.
Er is ook een verschil tussen een piercing laten zetten en onder invloed rijden. Dat laatste, kunnen ze me niet verbieden, maar ik weet dat ik een probleem heb als ik het doe. Gelukkig ben ik dan wel zo verstandig om alleen nuchter te gaan rijden.
Oud 18-01-2005, 16:09
tuttebel
tuttebel is offline
eigenlijk tussen de 1e en 2e optie in, maar de 1e is wel een beetje erg overdreven.
ik mag een stuk minder dan vriendinnen, moet ook eerder thuis zijn (half 2-2 uur), altijd met iemand samenfietsen als het ook maar enigszins donker is. (is wel door een stuk bos, dus dat vind ik niet zo erg.)

ehm qua zuipen..ja ik heb een paar keer moeten kotsen en dat vond mn moeder wel grappig, maar nu weet ik mn grenzen dan ook. Op dat gebied zijn ze dan weer normaal.
Mn vader is overal extreem streng en beschermend in, maar gelukkig kan mn moeder m eenbeetje in toom houden. Ik mag doordeweeks s'avonds niet naar vrienden buiten mn dorp, liefst geen vriendjes die 2 jaar ouder of nog ouder zijn..eigenlijk het liefst helemaal geen vriendjes.

maar als ik eens laat uit wil ofzo, dan blijf ik gewoon bij een vriendin slapen.
Oud 18-01-2005, 17:13
suikerprinses
suikerprinses is offline
ik mag eigenlijk heel veel.

mn ouders vinden het niet erg dat ik rook&drink, en soms blow. ze moeten er zelfs om lachen als ik verhalen vertel. zolang het allemaal niet ten koste gaat van school. maar als ik op een doordeweekse avond in de kroeg hang, zijn ze niet boos ofzo. ze vinden dat ik zelf verantwoordelijk ben voor dat soort dingen.
als ik een keer niet naar school ga, vinden ze dat ook niet zo erg.

ik mag ook altijd zelf weten hoe laat ik thuis kom. maar dat is al vanaf dat ik jong was. als we gingen kamperen, mocht ik zelf weten hoe laat ik mn tentje inging. en nu mag ik dus ook zelf weten tot hoe laat ik in de kroeg blijf. als ik uitga in utrecht, wil mn papa me zelfs nog op komen halen, omdat hij wil dat ik veilig thuis kom. als ik naar de kroeg in de buurt ga, fiets ik gewoon naar huis. in het begin van mijn uitgaanscarriere moest ik altijd met iemand meefietsen, maar nu maakt het niet meer zo uit. ik fiets datzelfde stuk ongeveer 5x per week dus. ze vertrouwen erop dat ik ze bel, als het mis mocht gaan.
als ik ergens blijf slapen, dan vinden ze het wel handig als ik dat even laat weten, dus meestal sms ik dan mn zusje. maar soms laat ik ook niks horen, en dan weten ze toch al waar ik uithang
met vriendjes zijn ze ook helemaal niet moeilijk. mijn vriendjes vonden het altijd heel erg leuk bij mij thuis, omdat ik relaxte ouders heb.

zelf heb ik geen kids (pfjieuw) maar later zou ik het graag op ongeveer dezelfde manier als mn ouders doen. ik vind dat het prima ouders zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2005, 17:38
chlamydia
chlamydia is offline
Mijn ouders hebben een eigen leven en zijn actief en gaan zelf nog vaak weg /uit. En hebben van jongs af aan tegen me gezegd dat ik voorzichtig moet zijn, bellen als er iets is, het liefst in een groepje door het donker moet fietsen en niet alleen.
Ik woon nu op mezelf en ze vinden het fijn als ik af en toe(paar keer in de week ) bel om te vertellen hoe het gaat en wanneer ik thuiskom.Vind ik zelf ook niet erg want ik vind het leuk om ze te spreken.
Ze zeggen verder: doe wat je wilt maar denk aan je school.
Verder ben ik ze nog meer gaan waarderen sinds ik alleen woon en als ik dan in t weekend thuis ben vind ik t leuk om ze te zien en om dingen met ze te doen.

Ik wil dat mijn kinderen later ook zo over mij en hun vader denken.
Oud 18-01-2005, 18:35
Verwijderd
Ik ben enorm vrij opgevoed. Het enige waar moeilijk over gedaan is is eigenlijk mijn exorbitante drank en drugs gebruik op sommige punten. Daar zeuren ze soms over maar over meer ook echt niet. En ik denk data ik mn kinderen ook wel zo op zou voedem.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Rogue schreef op 18-01-2005 @ 12:23 :
Ik mag doen wat ik wil, maar schaad ik dat vertrouwen wat ze (moeder) in me heeft, dan heeft dat als gevolg dat ik iets in het vervolg niet meer mag.
Ongeveer dit ja.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 20:49
Verwijderd
nee, niet erg, ik mag wel veel maar lang niet alles
er zijn duidelijke regels en grenzen hier in huis. en met al die regels en grenzen heb ik natuurlijk ook al kennis gemaakt
momenteel word ik gelukkig steeds vrijer gelaten, dat kwam doordat ik een vaste relatie kreeg met een jongen in amsterdam. ze moest me leren wat meer los te laten en nu is ze veel soepeler met van alles. Bij mn zusje is ze nog wel redelijk streng..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 20:55
Verwijderd
vroeger ben ik niet echt streng,maar wel "nee is nee" en niet eerst nee en dan alsnog toegeven,dat vind ik wel goed
verder mag ik veel,ik mag als het zo uikomt de hele nacht wegblijven als ze maar vantevoren weten dat het laat kan worden,anders word moetie bezorgd
verder mag ik drinken,zou ik mogen roken mocht ik dat willen en zou ik ook mogen blowen,als ik alles maar eerlijk vertel enzo
en ik wil geen geen kinderen,maar ik zou ze wel hetzelfde opvoeden
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 21:17
Morna
Morna is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 18-01-2005 @ 17:09 :
eigenlijk tussen de 1e en 2e optie in, maar de 1e is wel een beetje erg overdreven.
ik mag een stuk minder dan vriendinnen, moet ook eerder thuis zijn (half 2-2 uur), altijd met iemand samenfietsen als het ook maar enigszins donker is. (is wel door een stuk bos, dus dat vind ik niet zo erg.)

ehm qua zuipen..ja ik heb een paar keer moeten kotsen en dat vond mn moeder wel grappig, maar nu weet ik mn grenzen dan ook. Op dat gebied zijn ze dan weer normaal.
Mn vader is overal extreem streng en beschermend in, maar gelukkig kan mn moeder m eenbeetje in toom houden. Ik mag doordeweeks s'avonds niet naar vrienden buiten mn dorp, liefst geen vriendjes die 2 jaar ouder of nog ouder zijn..eigenlijk het liefst helemaal geen vriendjes.

maar als ik eens laat uit wil ofzo, dan blijf ik gewoon bij een vriendin slapen.
Zijn je ouders erg godsdienstig?
Oud 18-01-2005, 21:31
grandmommy
grandmommy is offline
och, mijn ouders hebben in het verleden twee zoons moeten opvoeden dus die hebben het streng wezen maar opgegeven. Mijn moeder heeft me laatst dronken gevoerd en als ik wil blowen dan hebben ze zoiets van: vertel het maar niet dan hoeven wij niet streng te doen. dus met andere woorden ik mag ook drugs gebruiken, zolang het een beetje binnen de perken blijft natuurlijk.
Oud 19-01-2005, 00:48
pipimädchen
pipimädchen is offline
Mijn moeder verpilt haar dagen in een psychiatrische inrichting

edit: dat is dus antwoord nummer drie
Oud 19-01-2005, 19:06
schimmel
schimmel is offline
aan de ene kant mag ik veel meer dan leeftijdsgenoten en aan de andere kant mag ik onzinnige dingen weer niet. mn moeder zei dat het motto "doe wat je wil maar laat een ander met rust" was. jammer genoeg hebben ze een hele ouderwetse instelling.

hm, vb: blowen is voor tuig maar als ik zwalk en om bier vraag krijg ik dat nog wel.
Oud 19-01-2005, 19:12
vixen
vixen is offline
Ik ben best streng opgevoed, ik moest vroeg thuis zijn enzo. Dus ik mag wel veel maar lang niet alles. Er zijn duidelijke regels gesteld en daar hadden we ons aan te houden. Nu woon ik op kamers en eigenlijk luisterde ik al lang niet meer. En zo hoort 't ook.
Oud 19-01-2005, 19:14
Sasbeest
Sasbeest is offline
Mijn ouders zijn altijd (en zijn nog steeds) erg soepel geweest in wat ik wel en niet mag.

Ze gaan ervan uit dat ik oud genoeg ben zelf te beslissen wat goed en niet goed is.
Oud 19-01-2005, 20:28
Stevill
Stevill is offline
Mag doen wat ik wil, heb ook laten zien dat ik de vrijheid aankan. Ook mocht iets niet zou ik het toch wel doen en ook dat weten mijn ouders denk ik.
Oud 19-01-2005, 20:55
Breg
Breg is offline
ik mag niet alles, maar wel heel erg veel. M'n ouders weten dat ik wel opmezelf kan letten en geen domme dingen doe.
Oud 20-01-2005, 10:32
Verwijderd
Zelfde vrije opvoeding als zo'n beetje alle bovenstaanden, denk dat dat ook wel iets van deze tijd is Ken maar weinig gezinnen waar de ouders heel conservatief zijn.

Maar het moet ook niet te vrij zijn, kinderen van rond de 12 of nog veel jonger die tot 11 uur buitenspelen is not done in mijn ogen. Een snoepje pakken (nu gaat het over als onder de ca 10 jaar bent) vraag je om. Tv kijken overdag (zeker in de zomer) is not done. Mijn ouders hebben altijd boeken lezen en cultureele dingen en bijvoorbeeld een instrument leren spelen bevorderd. Opzich waren er altijd nog wel meer van dat soort regeltjes maar ik kan wel zeggen dat ik toch een leuke jeugd heb (gehad). Ben toch al wel een jaar of 5 redelijk vrij in mijn doen en laten. Softdrugs en alcohol zijn geen probleem, net als laat thuiskomen, concerten enz. en vriendinnen. Interessant topic dit
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 10:37
RockaholiC
RockaholiC is offline
tot m'n 16e ofzo mocht ik nog niet zoveel, maar nu mag ik alles
Oud 20-01-2005, 11:11
Faery
Faery is offline
Citaat:
kuik schreef op 18-01-2005 @ 13:09 :
mijn ouders zijn best streng gewoon omdat ze zo bezorgd zijn en echt bang dat er iets gebeurd met mij maar ze vertrouwen mij wel... en ik vind dat ik veel dingen niet mag in vergelijking met leeftijdsgenootjes... zo ben ik een keer opgehaald tijdens het indrinken bij vriendinnen omdat ik daarna tot vrij laat zou uitgaan en het heel slecht weer was en ik op de fiets terug moest en dat vonden ze niet goed en toen was ik zo boos en verdrietig dat het daarna gelukkig wel mocht... dat heb ik ze nog steeds niet helemaal vergeven overigens
Haha, prachtig. "Zet dat bier neer en kom mee naar huis, het regent!"
Oud 22-01-2005, 14:50
Verwijderd
Ik moest tot mijn 17de om 1 uur thuis zijn ofzo, en toen zei ik opeens: ja doei, en kwam ik om vier uur thuis.

Mijn ouders zijn gescheiden, woonde bij moeder die altijd heel bezorgd was, vader was meer los, maar legde een grote zelf verantwoording bij mij, waardoor hij weer dingen indirect controleerde.

Overigens word ik een goede vader
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 15:10
Misery
Misery is offline
Ik mag niet zo erg veel.

Ik moet nog steeds om half een thuis zijn, ik mag niet zomaar ieder weekend uit, en als ik door de weeks om half acht mijn bed uit kom in plaats van half zeven dan is het dikke fight.
Voor mij geld ook dat ze superbezorgd zijn, beetje beklemmend af en toe.

Verder mag ik bijvoorbeeld wel zomaar drie maanden naar Spanje, dat past dan eigenlijk niet echt bij de rest van hun beleid, maar mij hoor je dr niet over zeuren.
Ze zijn gewoon streng, maar dingen die ik echt heel graag wil mag ik ook.

Wat ik wel denk is dat een iets lossere opvoeding beter werkt bij kinderen. Ik heb het zelf altijd erg altijd leuk gevonden om dingen te doen die niet mochten, en mijn ouders hun verboden weerhielden mij er dus absoluut niet van om bij voorbeeld te gaan blowen. Waar ik overigens al wel weer mee gestopt ben, maar dit meer omdat ik zelf besloot dat het troep is.
Oud 22-01-2005, 16:31
melkpakje
melkpakje is offline
Ik mag gelukkig bijna alles, ze bemoeien zich er meestal ook niet mee, het enige wat ze me weleens verboden hebben is alleen naar huis fietsen.
Oud 22-01-2005, 16:48
tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
Morna schreef op 18-01-2005 @ 22:17 :
Zijn je ouders erg godsdienstig?
nee helemaal niet.
Oud 22-01-2005, 16:51
DreamQueen
DreamQueen is offline
nee, ik mag bijna alles
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 17:06
Blenderhead
Blenderhead is offline
ik mocht bijna alles, behalve eruit zien als gabber....Achteraf ben ik daar zeer blij mee...

Oh, en m'n pa zou me uit huis kicken als ie merkte dat ik "drugs" gebruikte (blowen)... Gelukkig weet ie niet dat ik een tijdje geleden met m'n ma heb geblowd
Oud 22-01-2005, 17:11
Verwijderd
Mijn ouders zijn vrij soepel, maar ze hebben dan ook kinderen die geen gekke dingen doen

Tuurlijk zijn er soms wel dingen die ik niet mag, maar dat zijn nooit onredelijke dingen.
Blowen zijn mijn ouders wel tegen, maar dat doe ik (mijn broer en zus) ook niet. Roken zouden ze (vooral mijn vader) jammer cq. zonde vinden, maar ze verbieden het niet, want mijn moeder rookt en mijn vader heeft gerookt.
W.b.t. alcohol gebruik zijn ze altijd heel soepel geweest; als ik toen ik twaalf was een glaasje pasoa-jus wilde drinken dan mocht dat. Omdat ze liever wilde dat ik thuis één glaasje dronk, dan dat het thuis verboden werd en ter compensatie stiekem een fles naar binnen zou werken.
Nu maakt het ze niet uit wat ik drink. Ze vinden het grappig als ik dronken ben en zou ik er ooit ziek van worden dan maakt het ze nog niet echt uit. Ik denk dat ze dan meer zoiets hebben van: "heb je dat ook een keer meegemaakt"

Met vriendjes zijn ze ook totaal niet moeilijk, zo lang het vriendje in kwestie maar lief voor me is en mij (en hen) respecteert.
Ook oudere vriendjes zijn geen probleem (natuurlijk tot zekere hoogte)

Maar nou moet ik zeggen dat ik ook zeggen dat ik een enorm braaf kind ben
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 16:34
Angie83
Angie83 is offline
Oud 25-01-2005, 08:49
Morna
Morna is offline
iedereen heel erg bedankt! reacties zijn in de loop van deze week nog heeel erg welkom!

kunnen de mensen die hebben gepost ook even iets vertellen over hun culturele achtergrond en wat achtergrondinformatie over hun ouders (hun leeftijd, aantal kinderen, welke baan ze hebben, welke opleiding ze hebben afgemaakt, welke opleiding de kinderen volgen etc.)

Laatst gewijzigd op 25-01-2005 om 09:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten