Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2005, 20:01
Marrie2
Marrie2 is offline
Sinds een jaar is het uit met mijn ex, een jongen waarvan ik dacht dat ik er mijn hele leven wel mee samen zou kunnen blijven. Helaas hadden we altijd veel ruzie omdat ik niet helemaal lekker in mijn vel zat. Hij kon daar niet mee omgaan en heeft het na een realtie van 2 jaar uitgemaakt. Het afgelopen jaar hebben we elkaar nog af en toe gezien en altijd bleek weer dat we elkaar niet konden vergeten en dat we hoopten dat het nog goed zou komen (ook hij hoopte dat) In de loop van het jaar begon het heel goed met mij te gaan en mijn ex merkte dat wel, maar durfde toch niet meteen opnieuw te beginnen met mij. Ik kreeg genoeg van zijn getwijfel en probeerde me er overheen te zetten.

Een tijd geleden dacht ik dat ik er eindelijk overheen was en toen heb ik iets gekrgen met mijn beste vriend (iets wat dus nooit wordt aangeraden, maar ik werd gewoon verliefd op hem). Dat heb ik tegenm mijn ex verteld, omdat ik vond dat hij het wel moest weten (we zitten immers in hetzelfde bandje en ik wilde niet dat hij er achter zou komen door het ineens te zien ofzo). Hij raakte helemaal over de zeik, omdat hij écht dacht dat het nog goed zou komen en hij even vantevoren op het punt had gestaan om dat tegen me te vertellen. Hij was heel verdrietig en heeft die avond 5 uur met me aan de telefoon gezeten. Ik werd heel boos omdat hij mijn geluk probeerde te verstoren. Hij is zelfs nog een keer op mijn werk langsgekomen (op mijn verjaardag) om een cadeautje te geven en een heel mooi gedicht.

Tegenover mijn vrienden en vriend heb ik net gedaan alsof het me niks deed, maar eigenlijk zit ik echt met een probleem: Ik ben verliefd op mijn vriend (denk ik) maar ik voel heel duidelijk nog veel voor mijn ex (een jongen waar mijn hele vriendengroep een hekel aan heeft). Als ik het nu uitmaak ben ik bang om mijn vrienden te verliezen en ook mijn beste vriend dus.

Ik twijfel écht over wat ik moet doen. Hopelijk hebben jullie een wijs plan...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2005, 20:03
justhanna
justhanna is offline
Je gevoel volgen...
Als je echt nog zoveel voor je ex voelt,
zou ik voor hem gaan...
Als je vrienden echt je vrienden zijn,
zouden ze dat respecteren...

Maar ik vind het wel heel lullig voor je best vriend...
Oud 26-01-2005, 20:10
2004
2004 is offline
Ik vind dat je in ieder geval eerlijk moet zijn tegen je vriend. Dan kunnen jullie er samen over praten.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 21:54
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
pfff dit is moeilijk, het enige wat ik zeg is; volg je gevoel!!
Oud 26-01-2005, 22:24
Verwijderd
Hmm ik krijg zo'n verdrietig gevoel als ik je verhaal lees..
Ik denk dat je gevoelens voor je ex sowieso nooit echt over zullen gaan.

Maar heb je dan sinds het uit is met je vriend zo'n compleet andere vriendengroep gekregen ofzo? Waarom hebben ze zo'n hekel aan hem.. Waarom moet je tegenover hen doen alsof het je niet raakt? Zij weten toch ook wel dat je 2 jaar wat met hem hebt gehad en dat je gevoelens dan niet zomaar verdwenen zijn.

Ik vind het heel begrijpelijk dat je in eerste instantie boos op hem werd, want hij bracht je natuurlijk ontzettend in verwarring en in zekere zin verstoort hij inderdaad wel een beetje je geluk hiermee. Waarom kwam hij er dan ook niet eerder mee, denk je dan. Al die tijd had je op hem gewacht en hoopte je dat hij met je verder wou, maar dat gebeurde niet. En dan precies op het moment dat je een vriend hebt vertelt hij dat hij het juist wilde gaan vertellen. Maar ik neem aan dat je er nu niet meer zo over denkt toch? Want waarschijnlijk zag hij er al die tijd gewoon de haast niet in om het te vertellen, want hij dacht dat het nog goed kon komen en dat jij het ook wel wou. Hij had niet bedacht dat jij ineens verliefd op een ander zou worden.. en op het moment dat hij dat hoorde kwam het natuurlijk als een ontzettende klap..

Het is denk ik wel belangrijk om eerst even goed naar je gevoelens te kijken, en die even los te zien van de consequenties die ze met zich meebrengen. Dus ookal komen bepaalde gevoelens je ontzettend slecht uit, het is toch goed om ze onder ogen te zien. Bedenk eerst wat je zelf precies wilt en voelt en bekijk daarna pas wat voor gevolgen je beslissing met zich meebrengt en hoe je dat het beste kunt oplossen.
Wees in ieder geval heel eerlijk tegenover jezelf.

Naja, ik hoop dat je er iets aan hebt..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten