Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2004, 13:21
peja22
peja22 is offline
vrouwen zijn gelijk aan mannen in de sport!

weet jij argumenten voor deze stelling? reageer dan graag...
alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2004, 13:28
koosje2001
koosje2001 is offline
Nee niet mee eens, want als ze gelijk zouden zijn dan hoeven er geen aparte klassen te komen voor mannen en vrouwen maar 1 gemengde klasse. Toch zul je dan zien dat er van de 10 deelnemers dan 9 mannen zullen zijn omdat die gewoon voor sporten beter gebouwt zijn.
Je ziet het aan de tijden met het schaatsen, marathon en alles!
Oud 21-12-2004, 13:32
Verwijderd
vrouwen zijn fysiek een stuk minder sterk én dus niet zo goed in sporten als mannen. Je kan het zien aan zo'n beetje alle (wereldrecord-)tijden; vrouwen halen het niveau van mannen niet.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 15:03
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Met bijv. schaken zou dat best kunnen ja, maar als het om kracht gaat is de man doorgaans gewoon sterker. Valt niet veel over te discussiëren dus, zo zit de mens nou eenmaal in elkaar.
Oud 21-12-2004, 15:35
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Het gaat niet eens alleen om de kracht: kijk naar Snooker, Darts of Curling, zelfs daar zijn aparte vrouwenwedstrijden waar aanzienlijk minder gepresteerd wordt. Dit lijkt mij geen kwestie van fysiek on-kunnen.
Wat mij betreft mogen vrouwen best bij mannen meedoen als ze dat willen, maar ze samenvoegen zal op meer weerstand bij de vrouwen stuiten dan bij de mannen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 16:51
DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 21-12-2004 @ 14:32 :
vrouwen zijn fysiek een stuk minder sterk én dus niet zo goed in sporten als mannen. Je kan het zien aan zo'n beetje alle (wereldrecord-)tijden; vrouwen halen het niveau van mannen niet.
mee eens, ik vind het ook niet oke om mannen met vrouwen te vergelijken als het om sport gaat. Het is gewoon appels met peren vergelijken. Het is toch ook loos om mij dezelfde training te laten ondergaan als een vent van 35 die zich 100x achter elkaar kan opdrukken..
Oud 21-12-2004, 17:05
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ze zouden even "goed" kunnen zijn, maar hebben gewoon niet de bouw om beter te worden dan mannen. Gaat vooral om het zwaar inspannen. Mannen schijnen op het prestatievlak (intelligentie en fysiek) beter uit de verf te komen en vrouwen op het emotionele en onderscheidende vlak (perfectionistischer). Maar dat is ook logisch als je kijkt naar het prehistorisch verschil tussen man en vrouw. De man jaagt en de vrouw kookt en zorgt voor de kinderen. Grof gezegd...

Ik denk wel dat vrouwen in alle opzichten steeds dichter bij mannen zullen komen, volgens het principe van evolutie.
Oud 21-12-2004, 17:08
geen punt.
geen punt. is offline
Iedereen heeft z'n eigen kwaliteiten he. Zo ook mannen en vrouwen.
Oud 21-12-2004, 17:42
PV
PV is offline
Over ruim 150 jaar, op de Olympische Spelen van 2156, zullen vrouwen voor het eerst de 100 meter sneller sprinten dan mannen.
De vrouw die goud verovert loopt naar verwachting 8,079 seconden en die tijd zal voor het eerst in de geschiedenis onder die van de olympisch kampioen bij de mannen liggen: 8,098.
Dat voorspelt een groep Britse wetenschappers, die het koningsnummer van de atletiek onder de loep hebben gelegd.

Wie weet
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 18:32
Gimme more beer
Citaat:
PV schreef op 21-12-2004 @ 18:42 :
Over ruim 150 jaar, op de Olympische Spelen van 2156, zullen vrouwen voor het eerst de 100 meter sneller sprinten dan mannen.
De vrouw die goud verovert loopt naar verwachting 8,079 seconden en die tijd zal voor het eerst in de geschiedenis onder die van de olympisch kampioen bij de mannen liggen: 8,098.
Dat voorspelt een groep Britse wetenschappers, die het koningsnummer van de atletiek onder de loep hebben gelegd.

Wie weet
Nou jah, zoals ik al zei worden vrouwen en mannen in doen en laten steeds meer gelijk, dus de tijden zullen ook wel in elkaars buurt komen. Als vrouwen sneller zouden gaan lopen dan mannen zou daar een soort over-emancipatie aan vooraf gaan en ik denk niet dat dat zo snel gebeurt.

Die wetenschappers zijn waarschijnlijk wiskundigen
Oud 22-12-2004, 10:15
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:

Wie weet
ik vraag me af hoe ze hier bij komen, ik kan het me namelijk echt niet voorstellen. Volgens mij hebben ze gewoon de ontwikkeling tot nu toe gemeten (waarbij die van de vrouwen groter is) en dat doorgetrokken tot een punt waarop vrouwen opeens sneller zijn Maar das niet echt wetenschap he.
Oud 22-12-2004, 18:05
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mooie crosspost op S&S jongen!

http://forum.scholieren.com/showthre...049546#newpost

Oneens. Mannen bezitten meer fysieke kracht, snelheid, etc.
Alleen in "psychologische" sporten zoals schaken en dammen kunnen ze denk ik wel gelijk zijn.
Oud 22-12-2004, 18:57
PV
PV is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 22-12-2004 @ 11:15 :
ik vraag me af hoe ze hier bij komen, ik kan het me namelijk echt niet voorstellen. Volgens mij hebben ze gewoon de ontwikkeling tot nu toe gemeten (waarbij die van de vrouwen groter is) en dat doorgetrokken tot een punt waarop vrouwen opeens sneller zijn Maar das niet echt wetenschap he.
Wij zullen het niet meer meemaken
Maar je hebt wel gelijk ja.. als je alles zo door zou trekken zou je in 2578 in 1 seconde de 100 meter af moeten kunnen leggen.

Vrouwen zijn weer leuker om naar te kijken, bij schoonspringen, turnen en kunstschaatsen en dergelijke. Veel sierlijker allemaal
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 18:01
_mar
_mar is offline
Ze hebben bij dat onderzoek inderdaad die grafieken doorgetrokken. De afgelopen jaren zijn vrouwen sneller vooruit gegaan dan mannen, en daardoor loopt die grafiek schuiner en zullen de beide elkaar kruisen. Maar dat klopte niet volgens een belangrijk persoon die er verstand van had, want de vrouwen blijven niet steeds even sterk verbeteren. (tenminste, waarschijnlijk niet). Ofzo, ik weet het ook niet precies meer.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 21:02
Konijn
Konijn is offline
Niet eens, hoe graag vrouwen het ook willen en hoe hard ze het ook roepen, ze zullen nooit gelijken worden.
Simpelweg omdat ze dat fysiek gewoon niet kunnen.
Op welk gebied ze wel gelijk zouden moeten zijn, vind ik, is in hun eigen competitieverband. Wat ik bedoel is dat vrouwen in de allerhoogste klasse in de sport, eigenlijk ook al die aandacht zouden moeten krijgen. Maar dat is weer een heel ander verhaal.
Oud 23-12-2004, 22:03
bench140
bench140 is offline
nee, dat is gewoon zo.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 07:56
professor2
professor2 is offline
Citaat:

Wie weet
wat een bullshit

dat is waarschijnlijk op gebaseerd dat bij de vrouwen er meer verbetering word geboekt dan bij de mannen omdat de vrouwelijke sport minder ontwikkeld is nog

op de 100 meter zullen vrouwen NOOIT de mannen verslaan
jusit op de 100 meter 1 van de kortste afstanden is eht verschil relatief heel groot
wat wel zo is is dat hoe langer de afstand hoe dichterbij de vrouwen bij de mannen komen
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:27
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Volgens mij is de beste vrouw van bv. de sprint sneller dan 3 kwart van de mannen die meedoen.. (tenminste, ik meende ergens zoiets te hebben gelezen..)
Oud 24-12-2004, 13:23
Gimme more beer
Ik wil de stelling wel veranderen naar:

Vrouwen gaan sportief steeds meer op mannen lijken.

En dat is dus waar het om gaat.
Oud 24-12-2004, 13:27
houn
houn is offline
Citaat:

Wie weet
de vrouwen maken nu meer progressie omdat de mannen die progressie allang gemaakt hebben, ze lopen dus gewoon achter zeg maar...ze zullen dus volgens mij nooit sneller worden
Oud 26-12-2004, 11:20
Verwijderd
Ik had ooit ook zoiets gelezen hoor, mannen komen stil te staan in hun ontwikkeling en vrouwen blijven zich langer doorontwikkelen en zo de mannen verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 16:57
samoth
samoth is offline
Ik vind het belachelijk dat er aparte kampioenschappen voor vrouwen en mannen bestaan. Ze zijn misschien niet zo goed maar dat is nog geen reden voor een eigen competitie. Er zijn immers zat mannen die ook niet zo goed zijn. Deze mannen worden gediscrimineerd. Reamon Sluiter kan bijvoorbeeld even goed tennissen als Davenport, toch moet hij het met een hongerloontje doen en is Davenport miljonaire. Als er een vrouwen competitie is waarom dan geen ongetalenteerde mannen competitie.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 15:04
boer
boer is offline
Citaat:
samoth schreef op 28-12-2004 @ 17:57 :
Ik vind het belachelijk dat er aparte kampioenschappen voor vrouwen en mannen bestaan. Ze zijn misschien niet zo goed maar dat is nog geen reden voor een eigen competitie. Er zijn immers zat mannen die ook niet zo goed zijn. Deze mannen worden gediscrimineerd. Reamon Sluiter kan bijvoorbeeld even goed tennissen als Davenport, toch moet hij het met een hongerloontje doen en is Davenport miljonaire. Als er een vrouwen competitie is waarom dan geen ongetalenteerde mannen competitie.
sluiter slaat davenport met gemak van de baan. Er is welleens een wedstrijd geweest tussen williams (toen ze nog goed in vorm was) en een mannelijke speler die ong. op de 250 plaats stond. Die man won met gemak.
Oud 30-12-2004, 10:49
samoth
samoth is offline
Citaat:
boer schreef op 29-12-2004 @ 16:04 :
sluiter slaat davenport met gemak van de baan. Er is welleens een wedstrijd geweest tussen williams (toen ze nog goed in vorm was) en een mannelijke speler die ong. op de 250 plaats stond. Die man won met gemak.
Slecht voorbeeld misschien, maar het gaat meer om het punt wat ik wil maken.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 13:00
PV
PV is offline
Citaat:
samoth schreef op 30-12-2004 @ 11:49 :
Slecht voorbeeld misschien, maar het gaat meer om het punt wat ik wil maken.
Ik denk dat mannen er helemaal niet op zitten te wachten om tegen vrouwen te spelen, als je elke wedstrijd eenvoudig wint is er toch niks meer aan? Mannen moeten gewoon maar wat beter hun best doen om bij de (mannen)top te komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2004, 19:53
samoth
samoth is offline
Citaat:
PV schreef op 30-12-2004 @ 14:00 :
Ik denk dat mannen er helemaal niet op zitten te wachten om tegen vrouwen te spelen, als je elke wedstrijd eenvoudig wint is er toch niks meer aan? Mannen moeten gewoon maar wat beter hun best doen om bij de (mannen)top te komen.
Als je mensen indeelt op basis van speelsterkte, zullen er best mannen en vrouwen tegen elkaar uitkomen die even goed zijn. Dus waarom moeten ongetalenteerde mannen beter hun best doen en krijgen vrouwen een eigen competitie.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 20:25
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Volgens mij valt het nogal mee met dat hongerloontje van Sluiter. Daarnaast wordt het door jou plan alleen maar moeilijker voor vrouwen om aan de top te komen. Ongetalenteerde mannen worden nu echt niet gediscrimineerd, ongetalenteerde vrouwen komen er toch ook niet? Met jou plan discrimineer je de vrouwen juist extra. Het hele punt is dat vrouwen nou eenmaal fysiek minder capaciteiten hebben dan mannen, en daarom een eigen competitie hebben. Bovendien is het ook nog eens de grap van sport dat alleen de besten de top behalen.
Oud 30-12-2004, 20:53
samoth
samoth is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 30-12-2004 @ 21:25 :
Volgens mij valt het nogal mee met dat hongerloontje van Sluiter. Daarnaast wordt het door jou plan alleen maar moeilijker voor vrouwen om aan de top te komen. Ongetalenteerde mannen worden nu echt niet gediscrimineerd, ongetalenteerde vrouwen komen er toch ook niet? Met jou plan discrimineer je de vrouwen juist extra. Het hele punt is dat vrouwen nou eenmaal fysiek minder capaciteiten hebben dan mannen, en daarom een eigen competitie hebben. Bovendien is het ook nog eens de grap van sport dat alleen de besten de top behalen.
Het enige relevante indelings criterium is speelsterkte. Als daardoor vanzelf een vrouwen competitie onstaat, mij best. Dit lijkt me echter niet het geval. Een fysiek minder sterke man krijgt nu geen competitie, maar een even sterke vrouw wel. Blijkbaar slaat je laatste zin alleen op mannen. Het komt er dus op neer dat het geslacht niet relevant is voor de indeling. Dat vind jij ook, want je beroept op het feit dat vrouwen fysiek minder sterk zijn (indeling op basis van speelsterkte). Er zijn echter ook mannen die in dezelfde categorie kunnen worden ingedeeld.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 23:18
Jampot
Jampot is offline
vrouwen moeten alleen maar sporten omdat ze dan geen dikke trollen worden

mannen en vrouwenklassen samenvoegen is eigenlijk gewoon vrouwen uitsluiten

Laatst gewijzigd op 30-12-2004 om 23:22.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 08:51
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 19:10
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Vrouwen zullen fysiek nooit de eigenschappen van mannen overnemen. Ja misschien over enkele duizenden jaren.

Hoe wil je speelsterkten trouwens indelen?
Als je kijkt naar korfbal, waar iedereen wel gemengd speelt, mogen mannen geen vrouwen verdedigen en andersom. Hoe wil je dan bijvoorbeeld zoiets oplossen?
Oud 05-01-2005, 15:23
Iceracer
Iceracer is offline
Ik ben het er wel mee eens.

Bij de WK's bijvoorbeeld zijn de recordtijden wel wat hoger als bij de mannen, maar het niveau ligt voor elk geslacht op zijn hoogst bij topsport.
Oud 06-01-2005, 23:32
Marloeske
Marloeske is offline
Ik denk dat niemand vind dat vrouwen en mannen gelijk zijn.
Zelf voetbal ik op best hoog niveau, alleen wanneer ik mijn niveau (eerste klasse) vergelijk met een jongen van 17/18 die speelt in de eerste klasse, is deze toch wel een stuk beter.
Natuurlijk zal ik wel mee kunnen op sommige niveau's. Ik weet ook zeker dat er ook jongens zijn die een stuk minder kunnen voetballen.
Als ik 't zo bekijk vind ik dat vrouwen wel mee mogen spelen bij mannen.

Maarja eigenlijk boeit dit niet, omdat het al gebeurd. T/m de A-jeugd dan. Ik vraag me dan af: Waarom ook niet bij de senioren?
Oud 08-01-2005, 19:04
Judy2
Judy2 is offline
Mannen zijn over het algemeen veel beter in sport.Door bouw en noem maar op.Vergeet alleen nietit is gemiddeld en het wil dus niet meteen zeggemn dat het verschil gigantisch is en dat elke jongen elke meid overtreft....IK KEN EEN PAAR SPERZIEBONEN!!!
Zij beginnen mij meteen de les te lezen als ik als meid met een voetbal (doe het wel vaker)op het veld sta terwijl dat van hun dat al helemaal niet veel soeps is.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 17:08
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Niet mee eens, er is namelijk gemeten dat mannen gemiddeld 10% beter scoren dan vrouwen. maar dat heeft natuurlijk gewoon met vetpercentage en spieren te maken waar niemand iets aan kan veranderen.
Oud 19-01-2005, 16:38
Elite!
Elite! is offline
Denksporten denk wel al zijn er meer slimme mannen dan slimme vrouwen en met fysieke sporten helemaal niet zoals voetbal rugby etc... contactsport dus. We zijn wel gelijk in sporten als volleybal en etc... krachtsporten zijn ook meer voor mannen met uitzondering voor turnen omdat vrouwen nou eenmaal leniger zijn dan mannen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:43
M@ngo
M@ngo is offline
het is nu eenmaal zo dat bijv. met schaatsen de vrouwen toch altijd langzamer zijn dan de mannen en ook met hardlopen etc. trouwens met paardrijden zijn er wel vrouwen die net zo goed rijden als mannen. maar dan kun je het paard er weer bij bertrekken. het heeft te maken met de spiermassa. vrouwen hebben nu eenmaal minder spier en meer vet dan mannen. (wanneer ze beide in topconditie zijn dan natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:53
underthabridge
underthabridge is offline
Ook bij schaken zullen de vrouwen zich nooit met de echte wereldtop van de mannen kunnen meten. Mannen zijn meer geschikt voor competitieve bezigheden, dat ligt in de aard van de man: in de vrije natuur moeten mannetjes immers ook met elkaar wedijveren voor de dames, dus misschien dat dat een beetje doorwerkt.
Op fysiek vlak zal de vrouw sowieso altijd achterliggen... en dat is maar goed ook, moet er niet aan denken dat vrouwen heel gespierd zouden gaan worden: dan zien ze er meteen niet meer zo mooi uit.
Theoretisch gezien zouden vrouwen mentaal even sterk moeten kunnen zijn, want we zijn allebei immers mensen, maar in de praktijk blijkt wel dat zelfs dit niet zo is. Ik heb het hier dan over gemengde confrontaties. Er kunnen wel vrouwen zijn, die tov. andere vrouwen beter zijn, dan dat de beste mannen beter zijn tov. de anderen, maar gemengd liggen die verhoudingen heel anders.
Serena en Venus speelden op hun top (jaartje of 3 geleden) wel eens tegen matige mannelijke spelers (200/300 op de ranking) en daarbij gingen ze al kansloos ten onder, terwijl ze op dat moment volledig onverslaanbaar waren voor andere dames. Dus nee, vrouwen zijn niet gelijk aan mannen in de sport.
Oud 19-01-2005, 20:54
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
The Dosh schreef op 19-01-2005 @ 17:38 :
Denksporten denk wel al zijn er meer slimme mannen dan slimme vrouwen en met fysieke sporten helemaal niet zoals voetbal rugby etc... contactsport dus. We zijn wel gelijk in sporten als volleybal en etc... krachtsporten zijn ook meer voor mannen met uitzondering voor turnen omdat vrouwen nou eenmaal leniger zijn dan mannen.
Ook dit is onzin, de mannen zouden de vrouwen simpelweg wegsmashen (zie mijn tennisvoorbeeld). En bij het turnen, mannen zouden wel in staat kunnen zijn om zo lenig te worden, maar dat is niet de gewoonte in het turnen. Vrouwen zijn daarentegen niet in staat om zo sterk te kunnen worden, dus zelfs hierbij zou het heel ongelijk verdeeld zijn.
Oud 29-01-2005, 16:50
Liquido
Liquido is offline
nee, kijk naar de sport badminton, in de mix staat de vrouw vooraan en de man achteraan, simpelweg omdat de man harder kan smashen of klieren (diep achterin bij je tegenstander )
Reageren

Regels voor berichten