Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2005, 03:06
Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
De nieuwere game generatie is zo verwend, dat ze niet weten wat ze missen, Bijv mij neefje van zes spelt ongeveer 3 uur per dag battlefield vietnam. en andere nieuwe videogames zoals mariokart. Het eerst storende is dat toen ik 6 was ik nog geen eens wist wat een videogame was, en mij neefje verveeld zich de pest als niet kan spellen, ook hebben gewoon de beste games gemist Mij neefje geloofde niet dat ik mario kart voor hem had gespeeld (natuurlijk praate ik over de snes versie) maar de nieuwe generatie speeld ps2 gamecube xbox pc. Er zijn natuurlijk goede games op deze appraten maar niet de games die echt herkent als later ouder ben, zoals nu, heb xbox en goede pc, maar spel de laaste tijd alleen maar mario op mij snes en andere snes games die heb. man wat mis ik die tijd waar iederen maar uurtje per dag speelde en de jeugd zich ergens ander kan vermaken dan gamen,

Jouw mening?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2005, 05:12
Jolt
Jolt is offline
De nieuwere generatie weet niet meer wat gamen is, hoe vet was een potje Duckhunt?.

De nieuwe generatie groeit op met Half Life 2, Far Cry, STALKER, Fear, etc. En met dikke pc's met dikke videokaarten. C.q mooie graphics.

Ze eisen steeds meer, dat 80% van de jeugd verslaafd is aan een spelletje, tja hoe zal het komen.

En de media he, hoeveel hyped die wel niet met het hele counterstrike gedoe.
Oud 11-04-2005, 08:48
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik vind het ook wel een kwestie van opvoeden. Als je 6 bent en je speelt 3 uur per dag BF dan ben je niet echt goed bezig als ouder, vind ik dan. Het is ook een extreem voorbeeld.

De kwaliteit van de spellen heeft er niet zo veel mee te maken. Zoals al gezegd, ze zijn er mee opgegroeid en dus stellen ze hogere eisen.

Dat de jeugd zich nergens anders mee kan vermaken is overdreven. Ik geloof er ook niet in. Als je neefje een week niet mag computeren, gaat hij heus wel iets vinden om zich te vermaken.
Oud 11-04-2005, 09:29
Verwijderd
Het kostte me echt een heleboel moeite om jouw post door te lezen, iets meer interpunctie en duidelijkere tekst zou erg helpen.

Maar even ontopic: kindertjes van zes horen geen spellen als battlefield te spelen en dat meen ik serieus. Ze zouden beter af zijn met wat educatievere en leukere spelletjes. Mario Kart is al een stukje in de goede richting, maar erg uitdagend is dat natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 09:56
Verwijderd
Kwestie van opvoeden. Je hebt nu kinderen die verwend worden met spelletjes, vroeger had je net zo goed kinderen die verwend werden, maar dan met Lego ofzo... Je moet kinderen gewoon niet verwennen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 10:42
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
gamen is gewoon een deel van je leven. Misschien komt er nog eens een tegenreactie dat juist het gamen afzweert.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 10:44
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-04-2005 @ 10:56 :
Kwestie van opvoeden. Je hebt nu kinderen die verwend worden met spelletjes, vroeger had je net zo goed kinderen die verwend werden, maar dan met Lego ofzo... Je moet kinderen gewoon niet verwennen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 12:03
D@mien
D@mien is offline
Toen ik 6 was toen was ik blij als ik een uur per dag op de Commodore 64 kon spelen...en dat was dan ook maar 2x per week ofsow...maargoed...tijden veranderen...maar op je 6e al Battlefield spelen is gewoon fout...dr staat niet voor niets 16+ op et doosje...dat zegt niet veel, maar wel íets..

Dat de nieuwe generatie de supergames mist ben ik et wel mee eens...de games van deze generatie consoles (en ook PC) zijn voor 90% crap...games die je zonder moeite uitspeelt...weinig replay waarde hebben etc...maar vooral de moeilijkheidsgraad irriteert me...

Stel je maar es voor hoe moeilijk Prince of Persia: Sands of Time zou zijn zonder dagger of time...1 stapje te vroeg en je bent dood...zo ging dat (héél) vroeger..

Om bijv. maar de Mario Kart van de SNES naast die van de NGC te leggen...150cc op de SNES was een martelgang...extreem moeilijk...en op de NGC is ie zelfs vrij simpel...ook die mirror mode is geen probleem..
Dit komt overigens niet omdat ik ouder ben geworden en dus meer ervaring heb enzo....aangezien ik een vrij actieve retro-gamer ben
kep vorige maand nog zitten kankeren op Mario Kart voor de SNES omdat de tegenstanders valsspelen...
Oud 11-04-2005, 12:36
RanC
RanC is offline
Toen ik zes was, toen 0wnde ik iedereen met lego! Toen heb ik mijn tactische, technische en strategische skillz opgedaan die ik nu toepas in America's Army.

Toen ik acht was, weetje? Nou, toen 0wnde ik andere koters met "Soldaatje Spelen". Allemaal vette 31337 trickz opgedaan joh.

Nu heersch ik de pan uit online en ben ik een loslopend wapen. Virtueel getrained met allerlei guns. Van de M16A tot een Railgun, ik kan er mee overweg.

Echt vet, zo'n 'normale' opvoeding.

Maar eh, of de huidige generatie verwend word? Zeurden de Grieken daar al niet over?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 12:47
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 11-04-2005 @ 13:36 :
Maar eh, of de huidige generatie verwend word? Zeurden de Grieken daar al niet over?
Inderdaad, beetje slap "vroeger was alles beter" gezeur. Standaarden veranderen nou eenmaal, TS zal zich ongetwijfeld ook niet meer dagenlang kunnen vermaken met een blokkendoos en drie knikkers.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 12:47
Verwijderd
Ik ben 2 weken terug oom geworden van een ubergamer in spe.

Uiteraard ga ik hem eerst opvoeden met de super nintendo.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:39
Doodle!
Doodle! is offline
Mijn neefje van 4 kreeg voor z'n 3é verjaardag een Gamecube met Mariokart: DD en heeft voor z'n 4é verjaardag een GBAsp gekregen met Mario en 2 disney spelletjes.

Mjah, hij vliegt gewoon echt door die spelletjes heen en heeft de menutjes ook onder controle. Nu is dat niet zo raar met mario enzo maar toch, hij is l33t
Oud 11-04-2005, 13:56
Gary Glitter
Gary Glitter is offline
het zijn gewoon verwende kutkinderen!
met films hetzelfde.. ik ging met mn neefje Jurrasic Park kijken.. ik vond dat vroeger realistisch en eng! hij ziet 1 dino en zegt "hmm.. dat is met de computer gemaakt"
ze moeten naar een opvoedkamp zonder games en films
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:01
JH
JH is offline
Ik speelde eigenlijk tot ik 11 was nog gewoon buiten, pas vanaf mijn twaalfde ben ik echt met computers in aanraking gekomen. De oude mario spelen op de oude nes en red alert op de pc dat was toen helemaal het einde.
Tegenwoordig is het idd gewoon te veel gehyped en commercieel en daar worden de kinderen mee gek gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:11
Verwijderd
Wij hadden thuis vroeger zo'n bandjesconsole. Er was 1 spel waarbij je over een rijdende trein heen moets zien te komen. Ondertussen kwamen er allemaal vogels en kogels van nare mannen uit helikopters je kant op. Dan moest je de trein in zien te komen en de sleutel te vinden om hem te stoppen.
Ik mocht nooit spelen van m'n broer, misschien dat ik daarom nu juist zo verslaafd ben
Ik was volgens mij 7 ofzo toen ik Wolfenstein3d voor het eerst bij mijn buren speelde Ik vond de dood van Hitler toen echt gruwelijk eng

Overigens valt het me op dat ik zelf ook qua games verwender wordt. Vroeger had ik een Sega Megadrive met Sonic2. Ubergoed spel, speelde het in maar een uur of 2 ofzo uit, maar het was vet. tegenwoordig denkt geen haar op m'n hoofd eraan om 60 euro te dokken voor een spel dat zo snel uit te spelen valt. Typisch genoeg zijn mijn favo spellen dan ook vooral rp'g's
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 15:42
Ymir
Ymir is offline
Pfff die beginpost is te verkankerd om er ook maar enigzins wijs van te worden

Verder moet je niet zo miepen over "vroeger was alles beter", je bent zelf nog een kind man flikker toch op.
Oud 11-04-2005, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Ymir schreef op 11-04-2005 @ 16:42 :

Verder moet je niet zo miepen over "vroeger was alles beter", je bent zelf nog een kind man flikker toch op.
iawtc
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Gary Glitter schreef op 11-04-2005 @ 14:56 :
met films hetzelfde.. ik ging met mn neefje Jurrasic Park kijken.. ik vond dat vroeger realistisch en eng! hij ziet 1 dino en zegt "hmm.. dat is met de computer gemaakt"
Omdat de techniek nu verder is en kinderen doorhebben dat Jurassic Park met de computer gemaakt is (waarin ze helemaal gelijk hebben) zijn ze verwend? Mischien is je neefje gewoon slimmer dan jij dat hij ziet dat het computeranimaties zijn terwijl jij dat niet zag. Heeft niks met verwendheid.

En ik denk dat het beter is om de oudere jeugd naar zo'n opvoedkamp te sturen want die kunnen tegenwoordig nog maar 2 dingen doen: gamen en op straat rondkloten.

Oh en ja, vroeger waren de games gaver voor mijn gevoel, maar ik denk eerder dat het ermee te maken heeft dat ik nu ouder ben, alles al vaker heb gezien en ook beter ben geworden in gamen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Gary Glitter schreef op 11-04-2005 @ 14:56 :
kijk jij anders maar eens een dinofilm daarvoor. Nog met stopmotion, maar dan van lagere kwaliteit dan loekie
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 20:28
Verwijderd
Dat heb je met die nozems hè.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 20:48
Stargazer
Stargazer is offline
Vroegah was een mooie tijd... Toen 0wnde je nog als je een (S)NES had(doe je tegenwoordig ook weer op LANS)
Oud 11-04-2005, 23:20
p-chez
p-chez is offline
Ik speelde toen ik 6 was ook games? Lekker urenlang achter de Atari (whatever model het ook was, dope was 't zeker). En kort daarna uren achter de pc met Keen, Duke Nukem en consorten.

Dus wat dat betreft is er weinig veranderd?
Oud 11-04-2005, 23:31
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Je lijkt net een opa die terugverlangt naar de goeie ouwe tijd dat kinderen nog ganzeborden..

maar ik ben het wel met je eens
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 23:51
Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Citaat:
Ymir schreef op 11-04-2005 @ 16:42 :

Mmmh een kind op je 17jarige leeftijd, meer een oude puber.
Maar in ieder geval gebruik ik uit respect voor andere mensen geen woorden als kanker. Scheldwoorden zijn stoer om te zeggen als je 10 bent, niet als wat volwassender word.

Ontopic: Me neefje word verwend in ieder geval de ouders proberen zijn verslaving te stoppen door voetbal te zetten. Maar als ze dagje weg gaan en als geen videogames kan spellen zegt hij: Ik verveel me. Noem me een zeikerd maar ik verlang soms wel naar tijd dat iederen op voetbal veld te vinden was om te gaan sporten
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 13:37
Verwijderd
Mjuh, ik game enerzijds gewoon omdat ik het leuk vind, maar anderzijds omdat er verder niemand van bekenden(hier in Groningen) voetbalt ed. In Apeldoorn ga ik elke zondag voetballen(in mijn geval meer maaien naar de bal en enkels ) en zaterdagavond is meestal bordspelnight en vrijdag vaak weer anime/filmnight.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2005, 13:47
Spoonie
Spoonie is offline
De "KEEN" serie die ownde echt zo erg, prince of persia (de zwart-wit versie), god wat was ik blij toen ik um in beetje kleur kreeg zeg .

Daarna natuurlijk Red Alert. Met die game heb ik mn eerste online ervaring gehad , 30 van die mammoet tanks echt heerlijk.

de oude setlers deel 1 en 2. Allemaal toppers, halo2 and far cry stellen niks voor
Oud 12-04-2005, 14:04
Supersuri
Supersuri is offline
Ja of ze verwend zijn weet ik niet. Maar ze missen inderdaad wel die oude spellen waar wij nog van hebben kunnen genieten:

Pacman en Larry en dat soort spellen.

Ik kan me makkelijk vermaken zonder spellen hoor en heb ook niet de nieuwste spelcomputer. Heb gewoon een pc en een nintendo 64, dat vind ik nog steeds leuk daar met zijn 4en op spelen. Hoef die nieuwe dingen niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 14:23
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Morridin schreef op 11-04-2005 @ 20:56 :
kijk jij anders maar eens een dinofilm daarvoor. Nog met stopmotion, maar dan van lagere kwaliteit dan loekie
The Lost World uit 1922 realisme ten top
Oud 12-04-2005, 15:02
Verwijderd
Voor degene die zeggen dat graphics niet alles is:

http://www.myextralife.com/archive.php?date=2001-09-09

voor het geval je niet mag hotlinken.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:16
Artus
Artus is offline
boah zork was echt wel vet!
Oud 12-04-2005, 15:28
Dinalfos
Dinalfos is offline
Behalve vechstpellen en Donkey Kong Country 1,2 & 3 speel ik echt niet meer op mijn SNES. In tegenstelling tot films, bijvoorbeeld, raken games op den duur nogal achterhaald. Dan heb ik het niet over een spelletje van 7 jaar geleden ofzo(want die zijn nog best leuk) maar over ee jaar of 15-20.

Ik wordt eerlijk gezegd een beetje moe van al die mensen die constant lopen te mekkeren over "die goeie ouwe tijd toen gamen nog gewoon leuk was" blablablabla. Die vlieger gaat gewoon niet op.
Oud 12-04-2005, 15:46
Vice
Vice is offline
Tja, dat heb je als je ergens mee bent opgegroeid. De kinders van nu zullen over 10-20 jaar ook wel weer zeuren dat de generatie na hun verwend is en niet weet wat goede games zijn.
Oud 12-04-2005, 15:51
Verwijderd
Ik kwam net vanaf het muziekforum en denk meteen aand de "ouwe" lui(waar ik ook wel wat bij hoor) die lopen te zeiken op de "jongere"generatie met hun Slipknot, Korn, Limp Bizkit en al die zooi

jahaa, vroegah was alles beter
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Morridin schreef op 12-04-2005 @ 16:51 :

Dat geldt voor praktisch alles, behalve videogames.
Oud 12-04-2005, 16:26
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 12-04-2005 @ 17:21 :
Dat geldt voor praktisch alles, behalve videogames.
Pong
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Sketch schreef op 12-04-2005 @ 17:26 :
Pong
Pu-lease. Pong ging zelfs in mijn jongere jaren al na vijf minuten vervelen. En je wilde toch niet beweren dat een eenvoudig, basaal spelletje als Pong beter is dan complexe, strategy-reliant (MMO)RRPG's & RTS, epische adventures en realistische FPS?
Oud 12-04-2005, 16:52
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 12-04-2005 @ 17:41 :
Pu-lease. Pong ging zelfs in mijn jongere jaren al na vijf minuten vervelen. En je wilde toch niet beweren dat een eenvoudig, basaal spelletje als Pong beter is dan complexe, strategy-reliant (MMO)RRPG's & RTS, epische adventures en realistische FPS?
Ik speel liever Pong (multiplayer dan) dan een FPS. RPG's vind ik dan wel weer leuker.

Maar Pong vind ik toch wel de leukste game om met een groepje te doen. (met z'n zessen ofzo)
Pong voor 1 of 2 spelers is misschien niet leuk meer, maar het concept is gewoon goed.

Laatst gewijzigd op 12-04-2005 om 16:59.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 17:07
Verwijderd
Ik heb onder Keen ook lange tijden Pong gespeeld
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 17:11
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Morridin schreef op 12-04-2005 @ 18:07 :
Ik heb onder Keen ook lange tijden Pong gespeeld
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:24
Spoonie
Spoonie is offline
Pong was altijd al goed , maar ik moet uit alle schaamte zeggen dat ik geen idee heb wat mensen altijd met larry hebben, ik heb dat spel nooit gezien , of is 't ver voor mijn tijd
Oud 12-04-2005, 21:40
Vice
Vice is offline
Citaat:
Morridin schreef op 12-04-2005 @ 16:51 :
Ik kwam net vanaf het muziekforum en denk meteen aand de "ouwe" lui(waar ik ook wel wat bij hoor) die lopen te zeiken op de "jongere"generatie met hun Slipknot, Korn, Limp Bizkit en al die zooi

Mensen die op hun 20e al lopen te zeiken. Wat moet het wel niet met hen worden als ze 65 jaar zijn.
Oud 12-04-2005, 22:17
Verwijderd
Hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:33
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Vice schreef op 12-04-2005 @ 22:40 :
Mensen die op hun 20e al lopen te zeiken. Wat moet het wel niet met hen worden als ze 65 jaar zijn.
Dan hebben ze geen tijd, is er zoveel nieuws uitgekomen wat ze moeten uitproberen, tja je weet toch, ze moeten wel up to date zijn
Oud 13-04-2005, 07:29
Verwijderd
Allicht, je moet wel weten wat er nu weer slechter is dan vroegah
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 12:53
Daboman
Daboman is offline
Ben ook opgegroeid met games, ik zat geloof ik al op m'n 6e in de games, games als duke nukem en keen commander. Wat ik wel een beetje jammer vindt, is dat er heel moeilijk een game te vinden is die precies afgestemd is op jouw gamersniveau. Ik zoek namelijk in een game vooral uitdaging, dat ik het een paar keer moet proberen, maar dat het niet frustrerend is. Het is uberhaupt al moeilijk om een level of wereldgedeelte in een game te vinden dat daaraan voldoet, maar als je hem dan hebt is het natuurlijk heel leuk.

Het valt me inderdaad op dat ik het wat meer vindt in de oudere spellen, maar een recent spel waarin ik het ook wel heb gevonden is warcraft III.

Verder nog wat anders. Vroeger hadden games werkelijk wat nieuws te bieden; het was nog niet vaak gemaakt, dus allemaal nog nieuw en leuk. Zo zullen de eerste spellen altijd herinnerd blijven worden. Zo weet ik bijvoorbeeld ook zeker dat iedereen hier nog zijn eerste multiplayerspel herinnert en misschien dat sommigen dat automatisch het beste spel ooit gemaakt vinden. Want multiplayer was natuurlijk vroeger ook iets totaal nieuws. Het is gewoon een kwestie van we hebben het allemaal wel weer gezien, kom eens met wat nieuws. Maar het lijkt soms wel alsof er geen inspiratie is voor totaal nieuwe dingen.

Tot zo ver mijn reactie op vroeger was alles beter
Oud 13-04-2005, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 12-04-2005 @ 17:52 :
Ik speel liever Pong (multiplayer dan) dan een FPS. RPG's vind ik dan wel weer leuker.

Maar Pong vind ik toch wel de leukste game om met een groepje te doen. (met z'n zessen ofzo)
Pong voor 1 of 2 spelers is misschien niet leuk meer, maar het concept is gewoon goed.
Ach kom op, er zijn zoveel betere spellen voor multiplayer. Nog nooit super smash melee, mario kart, mario party e.d. gespeeld?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 14:01
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 13-04-2005 @ 14:06 :
Ach kom op, er zijn zoveel betere spellen voor multiplayer. Nog nooit super smash melee, mario kart, mario party e.d. gespeeld?
Technisch en mooier hoeft een game niet perse leuker te maken hoor. Ik vind pacman nog steeds verslavend. En nu ik mensen weer over Keen hoor, heb dat ook heel veel gespeelt, deel 1 t/m 6.

Alleen dat pong ken ik niet echt.

Wij hadden thuis vroeger toen ik klein was iets wat je op de tv aansloot en dan een balletje heen en weer ging en zelf een streepje had om hem tegen te houden. Heel simpel maar heel verslavend leuk om samen te spelen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 13-04-2005 @ 15:01 :

Wij hadden thuis vroeger toen ik klein was iets wat je op de tv aansloot en dan een balletje heen en weer ging en zelf een streepje had om hem tegen te houden. Heel simpel maar heel verslavend leuk om samen te spelen.
?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 13-04-2005 @ 15:01 :
Technisch en mooier hoeft een game niet perse leuker te maken hoor. Ik vind pacman nog steeds verslavend. En nu ik mensen weer over Keen hoor, heb dat ook heel veel gespeelt, deel 1 t/m 6.

En wat denk je dat pong is...?

En ik heb het niet gehad over technisch en mooier. Alleen vraag ik me af hoe lang met 2 balkjes een bal heen en weer spelen leuk blijft. Zelfs met meer man kan dat echt niet heel lang leuk blijven, of je bent echt totaal niks anders gewend op games gebied.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:02
Gary Glitter
Gary Glitter is offline
Citaat:
Morridin schreef op 11-04-2005 @ 20:56 :
of King Kong
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten