Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2005, 22:02
Eend
Eend is offline
Ik heb een tijdje geleden een brief gekregen van het UWV. Precies een week voordat ik op gesprek moest komen. Voor die tijd moest ik een gehele stapel formulieren invoeren voor mijn herkeuring. Oké, ik braaf al die formulieren ingevuld, want ze wilden ze ruim van te voren hebben, zodat de arts ze even door kon lezen.

Vervolgens moest ik helemaal naar Leiden (woon in Gouda) voor een gesprek van 8 minuten, waaruit bleek, dat die arts geen geestelijke dingen behandelde. Ik vroeg me dusdanig af waarom ik dan zoveel tijd in het invullen van die formulieren had gestoken. Werd er ook wel pissig om en heb dat ook gezegd.
Ik kreeg dus nog een afspraak en die was vandaag.

Om 11 uur moest ik bij het CWI zijn. Dus ik was daar netjes op tijd...stond ik niet in het systeem, dus toen mocht ik weer fijn naar huis. Ik was echt pissig op die mensen. Waar komt die brief dan vandaan? Uit de lucht of zo?
Vervolgens word ik drie kwartier later opgebeld door een geïrriteerd mens, dat nors vroeg waarom ik niet gekomen was. Ja, hallo, ik was er wel, maar ik stond niet in het systeem, dus ik moest weer weg. Toen zei ze: "Het enige wat ik je moest vertellen was dat je uitkering gewoon hetzelfde blijft."

Kunnen ze dat dan niet gewoon per post doen of zo?! Waar slaat het op, dat ik daar naartoe ga voor een gesprek en dat ik alleen dat te horen krijg. Per telefoon kon het dus blijkbaar ook.

Ik word echt moe van die mensen. Gelukkig hoef ik nu voorlopig niet meer gekeurd te worden, maar je zou ze toch wat aan gaan doen?

Zijn er meer mensen die deze soort ervaringen hebben met ze? Mijn ouders willen een klacht in gaan dienen, maar ik zit dara niet zo op te wachten. Ik ben niet zo'n persoon die overal maar klachten over in dient.

Wat zouden jullie doen?
Oud 02-02-2005, 23:51
Tiño
Tiño is offline
blij zijn dat je niet gekort wordt oid en ook geen gezeik verder aan hebt moeten horen.
Oud 03-02-2005, 08:55
cyntha
cyntha is offline
Lullig van ze. Ik zou ook pissed geworden zijn. Ik heb zelf niet zulke ervaringen met het UWV. Tot nu toe hebben ze me altijd nog redelijk goed geholpen. Ik zou geen klacht indienen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 16:42
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik zou wel een klacht indienen.

Feedback is feedback, negatief of positief. Die moet je dus ook geven als je wil dat de service verbetert. Ze zijn juist blij met klachten, zeker als het om dit soort dingen gaat, want dit specifieke geval hadden ze een hoop geld kunnen besparen.

Een klacht moet je nooit indienen omdat je iets van ze terugverwacht, dan zul je met een eis moeten komen. Een klacht dien je in om te voorkomen dat zoiets nog een keer gebeurt.
Oud 04-02-2005, 16:25
Lilything
Lilything is offline
Ik ken erg veel mensen die lijden onder die belachelijke instantie. Je mag blij zijn dat je je uitkering nog hebt
Oud 04-02-2005, 21:29
Bloem
Bloem is offline
Ik denk dat ik het zou laten, Het UWV is een onmogelijk logge instantie, en daar zit al jaren geen beweging in. Ik zou de moeite niet nemen om te reageren

(Overigens heb ik nog geen problemen met ze gehad, maar je hoeft het nieuws maar aan te zetten en er is wel weer wat mis.)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 21:31
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-02-2005 @ 17:42 :

Feedback is feedback, negatief of positief. Die moet je dus ook geven als je wil dat de service verbetert. Ze zijn juist blij met klachten, zeker als het om dit soort dingen gaat, want dit specifieke geval hadden ze een hoop geld kunnen besparen.

Een klacht moet je nooit indienen omdat je iets van ze terugverwacht, dan zul je met een eis moeten komen. Een klacht dien je in om te voorkomen dat zoiets nog een keer gebeurt.
Instanties als het UWV, maar ook ziektekostenverzekeringen, maken zich niet druk om specifieke gevallen waarin ze een boel geld hadden kunnen besparen, dat is een mooie droom
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 22:15
Verwijderd
mijn papa werkt voor het UWV in leiden
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 08:59
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Bloem schreef op 04-02-2005 @ 22:31 :
Instanties als het UWV, maar ook ziektekostenverzekeringen, maken zich niet druk om specifieke gevallen waarin ze een boel geld hadden kunnen besparen, dat is een mooie droom
Als er maar genoeg mensen over klagen, staat er vanzelf wel iemand op. Maar ik wilde alleen maar zeggen dat je altijd klachten moet indienen, met wat voor idealistische achtergronden dan ook.
Oud 05-02-2005, 22:14
PowerFlower
PowerFlower is offline
Mijn moeder heeft er mee te maken, en haat ze
Oud 05-02-2005, 22:21
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-02-2005 @ 09:59 :
Als er maar genoeg mensen over klagen, staat er vanzelf wel iemand op. Maar ik wilde alleen maar zeggen dat je altijd klachten moet indienen, met wat voor idealistische achtergronden dan ook.
Wat die klachten betreft heb je gelijk, dat je die moet indienen eigenlijk. Wbt dat opstaan van mensen, yeah right, heb je het UWV wel eens gevolgd? Weet je hoeveel mensen daar klachten over hebben, en hoe lomp het nog steeds loopt, en hoe er niks aan gedaan wordt? (Ik heb geen slechte ervaringen hoor, maar ik hoor en lees een boel, en dat is soms echt debiel.)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 02:12
Verwijderd
Ik weet van mijn vader dat het zeker niet uit onwil komt. Mijn vader neemt soms beslissingen die hij 10 jaar terug niet zou hebben genomen, maar tegenwoordig moet hij wel. Gelukkig heeft mijn vader meer een adviserende rol bij het UWV maar echt blij is hij er niet mee.

Het indienen van klachten helpt niet, binnenkort zal het waarschijnlijk nog veel erger want er worden heel veel mensen ontslagen.

Het is zeker geen onwil vanuit het personeel om mensen goed te helpen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 16:43
Bloem
Bloem is offline
Dat geloof ik ook wel hoor Alex Ik kan me ook niet voorstellen dat er uberhaupt iemand blij is met al die papieren en andere rompslomp, om over die strenge keuringen maar niet te spreken. (Waarvan je de schuld niet kunt geven aan het UWV, dat ligt bij de ministers.)

Het gaat alleen allemaal zo langs elkaar heen. Ik heb de afgelopen tijd geloof ik 4 brieven gehad dat ik misschien nog opgeroepen word, dat mijn uitkering hetzelfde blijft omdat uit 'onderzoek' is gebleken dat mijn situatie hetzelfde is (Hoera, dacht ik, voor de zekerheid toch maar even gebeld, maar er bestaat nog steeds 'de kans' dat ik wel weer gekeurd moet worden), een onduidelijke brief waaruit ik begreep dat als je nu opgeroepen wordt voor een keuring, ze er ook vanuit gaan dat je wel weer wat kunt werken, nou ja, het wordt er allemaal niet echt duidelijker op
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 22:19
Verwijderd
Nee weet ik wel Maar als je hoort wat mijn vader allemaal te horen krijgt van sommige cliënten. Dat gaat tot aan bedreigingen aan toe.

Bureaucratisch is het er zeker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten