Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2005, 23:11
*nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Terug van weggeweest en had eigenlijk niet mogen weggaan. Heb zowat lukraak gedichten gelezen en amai , ik ben bang om mijn werk hier nog te plaatsen -maar ik doe het toch - omdat het niveau zo hoog is. Nog een klein bericht aan ave, CSN en Xineof wat een mooie gedichten hebben jullie de afgelopen dagen geschreven!!! Sorry, ben te lui om te reageren in jullie topics (zie het tijdstip van deze post) En nu genoeg gezeverd. Ziehier m'n gedicht

"Overleven"

In hoge torens wit
van wetenschap
zitten heren doktoren
betweterig te weten
wat ik voel
en tegen beter weten in
tracht ik te overleven tussen
elke pil.

Nog een vraagje. Ik zou graag eens een gedicht schrijven met een rijmschema/rijm kan iemand me tips daarbij geven?? Alvast bedankt
Oud 04-02-2005, 06:11
Verwijderd
Niet zo bescheiden jij, ik vind 'm erg leuk!
Citaat:
zitten heren doktoren
alleen hier hapert ie n beetje, maar dat kan ook gewoon aan mij liggen. Tis iig niet heel storend.

Vooral dit:
Citaat:
betweterig te weten
wat ik voel
en tegen beter weten in
elke pil.

vind ik erg leuk. En dan met name "betwerig te weten wat ik voel." Heel pakkend die.

Wat betreft je vraag rondom rijm:

Ik zou sowieso geen AABB rijm doen, dat klinkt al snel heel geforceerd. Je zou, als je het moeilijk vindt, ook eerst kunnen beginnen met klankrijm.
Verder is het denk ik gewoon een kwestie van proberen, kijken of 't lukt. Soms moet je de zinnen wat aanpassen om mooie rijm te krijgen, maar dat lukt je vast wel.
Ik denk dat we je beter tips kunnen geven als je een gedicht hebt gepost, want ik weet nu niet zo goed waar je hulp bij wilt

Bloos. nog bedankt voor je compliment
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 07:01
Halogeen
Halogeen is offline
Ik heb geen probleem met heren doktoren, niet als je het leest als in --> de heer de dokter, wel als in het werkword te dokterren, voor zover dat bestaat?

Leuk dat je opmerkt dat je het niveau hoog vindt, daar is nu net een discussie over op beleidszaken

edit: oh ja, ik vond het gedichtje wel aardig, maar ik heb beter van je gelezen.
Oud 04-02-2005, 08:12
Reem
Reem is offline
Ik vind je gedichtje op zich wel leuk, maar op de een of andere manier vind ik

elke pil.

net niet sterk genoeg voor het einde.
De eerste regel hiervan vind ik te lang en 'elke pil' op de volgende regel mist hierdoor zijn betekenis, althans, bij mij.
Oud 05-02-2005, 10:26
*nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Dit is een gedicht die me nu nogal nauw aan het hart ligt omdat het perfect beschrijft hoe ik me nu voel. In welke situatie ik nu ben. Ik probeerde de machteloosheid van het niet weten, het niet geloven over te brengen. (Wat niet echt geslaagd is) Toch bedankt voor de reacties.
Wat ik trouwens bedoel met het niveau dat hoog is, dat er nu echt wel gedichten zijn die me met verstomming slaan, meer dan in het begin dat ik hier kwam.
Reageren

Regels voor berichten