Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2005, 15:53
TheDoed
TheDoed is offline
Azië is verschrikkelijk, duizenden doden en nog veel maar gewonden en dakozen. Natuurlijk moet er hulp komen, en gelukkig komt die er ook, allemaal niks mis mee.

Toch zit er me wat dwars, we worden helemaal doodgegooit met giro 555 reclame en acties, iedereen stort geld en bied hulp:

Maar waar is die gekte als we het hebben over aids in Afrika, oorlogen in Soedan en onderdrukkingen in Tibet. Waar is de Azië gekte dan gebleven, waarom storten we dan niet meer massaal op een giro 555, waarom helpen we dan niet zo enthousiast?

Ik vind t nogal hypocriet om dan geen geld te geven, niet net zo veel hulp te bieden, waar is de Azië gekte dan gebleven?

Laatst gewijzigd op 08-01-2005 om 16:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2005, 16:09
Go
Go is offline
VVD wil 100 miljoen van Sudan naar Azië sturen
Van onze verslaggever
DEN HAAG-De 100 miljoen euro die minister Van Ardenne (Ontwikkelingssamenwerking) heeft uitgetrokken voor Sudan, moet naar Azië. Volgens de VVD-Kamerlid Szabo is het geld daar beter besteed dan voor de wederopbouw van een land dat wordt bestuurd door een corrupt en oorlogszuchtig regime.

Zijn PvdA-collega Koenders is geschokt door het plan. ,,Heel fout'', noemt hij het. Van Ardenne zegde het geld eind juli toe voor de regio Darfur. De 100 miljoen was de eerste inleg van een op te richten groep vrienden voor Darfur, rijke donorlanden die geld bijeenbrengen voor de wederopbouw.

Volgens VVD'er Szabo is het einde van de oorlog in Sudan nog lang niet in zicht en kan het geld nu beter worden ingezet in het getroffen gebied in Azië. Szabo vindt het onbegrijpelijk dat de minister voor Ontwikkelingssamenwerking het ,,corrupte, ondemocratische en agressieve regime in Sudan een presentje voorhoudt van 100 miljoen euro'' terwijl er voor Azië ,,slechts'' 2 miljoen klaar ligt.

Schokkend

PvdA-Kamerlid Koenders noemt het plan schokkend. ,,Dat geld is er nog niet en dan haal je het alweer weg uit zo'n beetje het beroerdste land van de wereld. Dat is heel fout.'' Wel vindt hij dat de 2 miljoen noodhulp die Nederland heeft toegezegd, omhoog moet.

Ook CDA-Kamerlid Ferrier vindt het geen goed idee om de 100 miljoen voor Darfur naar Azië te sturen. ,,Je kunt de ene hel op aarde niet met de andere vergelijken.'' Bovendien lijkt het dan alsof Nederland Darfur heeft opgegeven. De 100 miljoen is namelijk ook een middel om druk te zetten op de Sudanese regering.

Van Ardenne wijst erop dat best lukt om voor Azië elders geld te vinden. Nederland heeft inmiddels 27 miljoen euro toegezegd. ,,Een ramp is niet afgelopen als de aandacht van de media verslapt. In Darfur is de situatie ook nog steeds verschrikkelijk.''

http://www.nhd.nl/Index/0,4731,,00.h...605-%2C00.html
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 16:14
Joostje
Joostje is offline
Goedzo, gewoon Sudan laten opdraaien voor die tsunami
Oud 08-01-2005, 16:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 08-01-2005 @ 17:14 :
Goedzo, gewoon Sudan laten opdraaien voor die tsunami

ja, anders heb ik natuurlijk niet genoeg werk te doen

Maareh, ik dacht dat dat VVD verhaaltje al van de baan was geschoven?
Oud 08-01-2005, 16:26
McCaine
McCaine is offline
Als die 100 miljoen inderdaad direct naar de regering ging had hij een punt. Maar ik mag toch hopen dat dat niet zo is.
Oud 08-01-2005, 16:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 08-01-2005 @ 17:26 :
Als die 100 miljoen inderdaad direct naar de regering ging had hij een punt. Maar ik mag toch hopen dat dat niet zo is.
Ja, lijkt zo net alsof de VVD zich voorbij heeft gepraat en het geld aan de Soedanese regering wilde geven ipv betrouwbare ngo's ter plekke.
Oud 08-01-2005, 18:46
oneMen
oneMen is offline
Binnen de kortste keren verdwijnt de ramp uit de media, en geen haan die er meer naar kraait. Stond laatst ook iets over in de Volkskrant, dat van de 100 miljoen euro die was toegezegd na de aardbeving in Bam, Iran (30000 doden), er uiteindelijk maar 17 daadwerkelijk aangekomen was. Van de 95% van de verwoesting die de aardbeving aanrichtte, is slechts 5% gerestaureerd.

Dit om aan te geven dat het medeleven van de massa opkomt en verdwijnt met de hoeveelheid aandacht die de media er aan schenkt. Denk even aan de 3,8 miljoen doden die al gevallen zijn in de burgeroorlog in Congo. Van proporties qua slachtoffers als een Wereldoorlog, maar niemand geeft er een fuck om. Elke maand vallen er weer 30000 doden, maar gelukkig hebben we een goed gevoel overgehouden van het feit dat we een paar euro aan 'Azië' hebben gegeven.
Oud 08-01-2005, 18:48
Gatara
Gatara is offline
oneMen, dat toezeggen van geldbedragen, sloeg dat niet op regeringen ipv individuen?
Oud 08-01-2005, 18:56
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik vind het nu wel weer genoeg geweest...... het lijkt nog bijna een nieuwe trend geworden, dat geld storten op giro 555. Half irak is platgegooid door de amerikanen en daar gaat ali b en de rest van die bn'ers toch ook niet voor optreden
Oud 08-01-2005, 18:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 08-01-2005 @ 19:56 :
Ik vind het nu wel weer genoeg geweest...... het lijkt nog bijna een nieuwe trend geworden, dat geld storten op giro 555. Half irak is platgegooid door de amerikanen en daar gaat ali b en de rest van die bn'ers toch ook niet voor optreden
Ali B doet dat wel als t er is denk ik
Oud 08-01-2005, 18:59
Joostje
Joostje is offline
Ali B zou zelfs optreden voor stichting red de otter
Oud 08-01-2005, 19:03
RanC
RanC is offline
Ali B is een mediageile relmarokkaan.

On-topic:

't Is wel weer mooi geweest.
Hoewel ik geen ene fuck heb gegeven aan/om Azië.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 19:11
Tiño
Tiño is offline
ik vind het ook allemaal hypocriet gezeik,
mensen hebben bij msn in hun naam hoeveel ze overgemaakt hebben naar 555!! en 555 dit 555 dat , terwijl ze normaal gesproken nog niet eens weten waar darfur ligt, of wie jan pronk is , of wat dan ook, stoort me mateloos, zou bijna zelf uit principe niets aan 55 doneren,alleen al om alle mensen die wel zo triiest mee lopen te doen de mond te snoeren.
Oud 08-01-2005, 19:11
Verwijderd
We willen die kinderseks industrie daar natuurlijk zo snel mogelijk weer repareren zodat al die geile westerse mannen daar weer arme kindjes kunnen verkrachten.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 19:12
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-01-2005 @ 20:11 :
We willen die kinderseks industrie daar natuurlijk zo snel mogelijk weer repareren zodat al die geile westerse mannen daar weer arme kindjes kunnen verkrachten.
Beter verkracht worden, dan uithongeren
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 19:16
samoth
samoth is offline
Citaat:
TheDoed schreef op 08-01-2005 @ 16:53 :
Azië is verschrikkelijk, duizenden doden en nog veel maar gewonden en dakozen. Natuurlijk moet er hulp komen, en gelukkig komt die er ook, allemaal niks mis mee.

Toch zit er me wat dwars, we worden helemaal doodgegooit met giro 555 reclame en acties, iedereen stort geld en bied hulp:

Maar waar is die gekte als we het hebben over aids in Afrika, oorlogen in Soedan en onderdrukkingen in Tibet. Waar is de Azië gekte dan gebleven, waarom storten we dan niet meer massaal op een giro 555, waarom helpen we dan niet zo enthousiast?

[afbeelding]

Ik vind t nogal hypocriet om dan geen geld te geven, niet net zo veel hulp te bieden, waar is de Azië gekte dan gebleven?
Ik denk dat alle rampen die jij opnoemt, een andere oplossing nodig hebben dan het storten van geld.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-01-2005 @ 20:12 :
Natuurlijk, ik begrijp die mensen daar ookwel.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 19:24
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
RanC schreef op 08-01-2005 @ 20:03 :
Ali B is een mediageile relmarokkaan.

Joostje:
Citaat:
Het is ook nooit goed he
Die gozer doet er alles aan om het beeld dat mensen hebben bij "Marokkaan" te verbeteren, en nog is het fout

Wat moet een Marokkaan doen, of hoe moet hij zijn, om in jullie ogen normaal te zijn?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 08-01-2005 @ 19:59 :
Hij is dan ook ambasadeur van één of andere natuur vereniging.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 19:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-01-2005 @ 20:24 :
Joostje:

Het is ook nooit goed he
Die gozer doet er alles aan om het beeld dat mensen hebben bij "Marokkaan" te verbeteren, en nog is het fout

Wat moet een Marokkaan doen, of hoe moet hij zijn, om in jullie ogen normaal te zijn?
Hij is cute maar hij doet wel idd aan erg veel goede doelen mee dus dan is dat niet vreemd als ie mee zou doen met iets dat te maken heeft met de wederopbouw van Irak of Red de Otter.
Oud 08-01-2005, 19:34
Verwijderd
Steunt die mafkees de bezetting ookal
Maar hij zet zich veel in, en dat vind ik goed van hem
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 19:35
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-01-2005 @ 20:32 :
Hij is cute maar hij doet wel idd aan erg veel goede doelen mee dus dan is dat niet vreemd als ie mee zou doen met iets dat te maken heeft met de wederopbouw van Irak of Red de Otter.
ja dat begrijp ik wel, maar wat is daar mis mee? Dat is toch juist prijzenswaardig?
Als je negatieve kritiek hebt op echte relmarokkanen, moet je ook positieve kritiek uiten aan de goede, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 19:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-01-2005 @ 20:35 :
ja dat begrijp ik wel, maar wat is daar mis mee? Dat is toch juist prijzenswaardig?
Als je negatieve kritiek hebt op echte relmarokkanen, moet je ook positieve kritiek uiten aan de goede, vind ik.
ik zie t niet noodzakelijk als iets negatiefs

maar je moet wel uitkijken voor de geloofwaardigheid van jezelf als je aan alles meedoet als BNer (of BNM'er) want dan denken ze dat je alleen maar mediageil bent.
Oud 08-01-2005, 19:39
Verwijderd
had hij niet een nummer tegen de oorlog in Irak gemaakt, met Karima:

'Waar gaat dit heen...?'
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 19:53
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
S. schreef op 08-01-2005 @ 20:39 :
had hij niet een nummer tegen de oorlog in Irak gemaakt, met Karima:

'Waar gaat dit heen...?'
jep

@ gauloises,
tuurlijk steunt hij de bezetting niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2005, 20:03
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Joostje:

Het is ook nooit goed he

nah t gaat nu niet over marokkanen

buiten dat geeft RanC geloof ik om niemand anders dan zich zelf! Dus heeft ook geen zin om daar op in te gaan!

Verder zei ik het ook al in dat andere Azie topic.. samen met ...Spookje.
Oud 08-01-2005, 21:00
ook hallo
ook hallo is offline
ik vind het ook overdreven... we moeten de andere goede doelen niet vergeten
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 21:28
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
basketbalster schreef op 08-01-2005 @ 22:00 :
ik vind het ook overdreven... we moeten de andere goede doelen niet vergeten
én daar heb jij een punt, ik vind het ook raar nu wil heel nederland geld geven aan Azie, terwijl er op bijna elk denkbare plaats op de wereld nog oorlogen worden gevoerd waarvan miljoenen burgers het slachtoffer zijn.

Ze willen gewoon thailand zo snel weer opgebouwd zien omdat ze er anders niet met hun dikke reet op het strand kunnen gaan liggen.
Oud 09-01-2005, 00:00
annia
annia is offline
ben ik het helemaal mee eens. Is het soms te confronterend aan mensen te geven die door ONZE rijkdom zitten te verhongeren. Zoiets? Dus maar aan iets geven wat de natuur heeft veroorzaakt? Natuurlijk is het goed, maar ook vreselijk krom. En dat mag je vooral niet zeggen want dan word iedereen boos. (hier dan niet, maar tot nu toe niks anders dan boze mensen)
Oud 09-01-2005, 00:02
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 08-01-2005 @ 22:28 :
én daar heb jij een punt, ik vind het ook raar nu wil heel nederland geld geven aan Azie, terwijl er op bijna elk denkbare plaats op de wereld nog oorlogen worden gevoerd waarvan miljoenen burgers het slachtoffer zijn.

Ze willen gewoon thailand zo snel weer opgebouwd zien omdat ze er anders niet met hun dikke reet op het strand kunnen gaan liggen.
Nee er zijn welgeteld 8 Nederlanders omgekomen. Dat brengt het nieuws natuurlijk erg dicht bij huis; het had jou kunnen zijn!

Waarom spreken we eigenlijk van 'geld geven aan Azië'. Het getroffen gebied is relatief gezien niks bij Azië. Dat is hetzelfde als op 9/11 zeggen: er is een ramp gebeurd op het Noordelijk Halfrond, bij wijze van spreken.
Oud 09-01-2005, 00:07
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Joostje:

Het is ook nooit goed he

nouja, om te beginnen de islam opgeven en een cursus klompendansen volgen
Oud 09-01-2005, 02:33
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik vind de macht van de media gevaarlijk. Nu met deze ramp hebben ze die natuurlijk goed gebruikt, maar ze zouden het ook verkeerd kunnen gebruiken. Kijk maar naar Amerika, met fox. Blijkbaar ziet de bush-regering de macht van de media ook, kijk maar.
Tijdens de 2e WO werd de media ook gebruikt om acties tegen de Joden te rechtvaardigen. Joden werden bijvoorbeeld afgebeeld als ratten, die moesten worden verpulverd.
En aangezien veel mensen totaal geen relativeringsmechanisme hebben, en alles wat ze horen voor waar aannemen, kopen mensen dat.

ik vind dat er een door de overheid gesteunde bureau moet komen, die nieuws op objectiviteit moet controleren. Als een mediabron onwaarheden verteld, moet deze d.m.v. weer de media hard de grond in worden geboord.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 08:36
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-01-2005 @ 03:33 :
Ik vind de macht van de media gevaarlijk. Nu met deze ramp hebben ze die natuurlijk goed gebruikt, maar ze zouden het ook verkeerd kunnen gebruiken. Kijk maar naar Amerika, met fox. Blijkbaar ziet de bush-regering de macht van de media ook, kijk maar.
Tijdens de 2e WO werd de media ook gebruikt om acties tegen de Joden te rechtvaardigen. Joden werden bijvoorbeeld afgebeeld als ratten, die moesten worden verpulverd.
En aangezien veel mensen totaal geen relativeringsmechanisme hebben, en alles wat ze horen voor waar aannemen, kopen mensen dat.

ik vind dat er een door de overheid gesteunde bureau moet komen, die nieuws op objectiviteit moet controleren. Als een mediabron onwaarheden verteld, moet deze d.m.v. weer de media hard de grond in worden geboord.
De overheid die de waarheid vaststelt, dat is precies wat we nodig hebben!
Oud 09-01-2005, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-01-2005 @ 20:12 :
Ik zou liever verhongeren
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 10:48
Verwijderd
De media speelt wel lekker in op ons gevoel
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 12:28
Verwijderd
In de Gazet van Antwerpen stond waarom jullie (de Hollanders dus) zoveel geven en 1 van de redenen was dat de mensen het gedoe in afrika ondertussen beu zijn. Azië wordt gezien als een werelddeel met brave hardwerkende mensen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 13:20
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
doezel schreef op 09-01-2005 @ 13:28 :
In de Gazet van Antwerpen stond waarom jullie (de Hollanders dus) zoveel geven en 1 van de redenen was dat de mensen het gedoe in afrika ondertussen beu zijn. Azië wordt gezien als een werelddeel met brave hardwerkende mensen.
De mening van de massa is vaak de mening die de media voorschoteld
Oud 09-01-2005, 13:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-01-2005 @ 11:45 :
Ik zou liever verhongeren
Inderdaad. Dat is typisch zo'n opmerking dat alleen maar (daarmee bedoel ik nou natuurlijk 'vooral mannen' zeikerds over generalisatie) mannen maken.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:22
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Joostje schreef op 09-01-2005 @ 09:36 :
De overheid die de waarheid vaststelt, dat is precies wat we nodig hebben!
Hoezo niet?
Niemand is objectiever.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:24
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-01-2005 @ 14:45 :
Inderdaad. Dat is typisch zo'n opmerking dat alleen maar (daarmee bedoel ik nou natuurlijk 'vooral mannen' zeikerds over generalisatie) mannen maken.
Dat zeggen jullie nu. Ik weet zeker dat jullie aners piepen, wanneer jullie 2 weken ofzo geen eten hebben gehad.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:25
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-01-2005 @ 15:24 :
Dat zeggen jullie nu. Ik weet zeker dat jullie aners piepen, wanneer jullie 2 weken ofzo geen eten hebben gehad.
Twee weken is niet echt veel...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Verkeerd beeld
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-01-2005 @ 20:11 :
Uiteraard zijn alle westerlingen zo en zijn de ouders daar die hun kinderen verkopen of ter plekke prostitueren heilig.
Oud 09-01-2005, 14:35
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-01-2005 @ 15:25 :
Na twee weken geen eten ben je dood
Oud 09-01-2005, 14:36
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2005 @ 15:32 :
Uiteraard zijn alle westerlingen zo en zijn de ouders daar die hun kinderen verkopen of ter plekke prostitueren heilig.
Over die Westerlingen heb je gelijk, maar die ouders hebben geen keus. Of langzaam maar zeker dood gaan, of je lichaam verkopen. Ik zou voor het 2e kiezen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:38
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-01-2005 @ 15:25 :
hahaha zeg jij, met je vreetbuien. Probeer jij maar eens een etmaal zonder eten door te brengen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:40
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-01-2005 @ 15:36 :
Over die Westerlingen heb je gelijk, maar die ouders hebben geen keus. Of langzaam maar zeker dood gaan, of je lichaam verkopen. Ik zou voor het 2e kiezen.
Kom op zeg Ik snap je punt, maar om nu te stellen dat alle 'westerlingen' aan kinderprostitutie meewerken.. dat geeft wel aan dat het te veel off-topic gaat.

Er is hier wel een punt gemaakt dat kennelijk Nederlanders Afrika al nabij hopeloos achten, en daarom liever aan (hardwerkend) Azië geld doneren.
Oud 09-01-2005, 14:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-01-2005 @ 15:36 :
Over die Westerlingen heb je gelijk, maar die ouders hebben geen keus.
In een zin er tweemaal naast zitten is wel een prestatie moet ik zeggen.

Ik vraag me af hoeveel Thaise en Indonesische kindertjes jij al verkracht hebt, aangezien het immers alle westerlingen betreft.

Zelf zal ik dan wel onder de eskimo's vallen, aangezien ik nog niet in Thailand ben geweest.

Verder is het frappant dat wanneer kinderprostitutie de enige bron van inkomsten is, dat er nog mensen zonder kinderen weten te overleven.

Of, om mijn post in minder bedekte termen samen te vatten:

Je lult uit je nek.
Oud 09-01-2005, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Doe normaal zeg, ik kan je nu al met zekerheid zeggen dat ik liever verhonger

Overingens doe ik elke jaar mee met de ramadan ik weet wat hongerlijden is
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:53
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2005 @ 15:41 :
In een zin er tweemaal naast zitten is wel een prestatie moet ik zeggen.

Ik vraag me af hoeveel Thaise en Indonesische kindertjes jij al verkracht hebt, aangezien het immers alle westerlingen betreft.

Zelf zal ik dan wel onder de eskimo's vallen, aangezien ik nog niet in Thailand ben geweest.

Verder is het frappant dat wanneer kinderprostitutie de enige bron van inkomsten is, dat er nog mensen zonder kinderen weten te overleven.

Of, om mijn post in minder bedekte termen samen te vatten:

Je lult uit je nek.

Tuurlijk verkrachten niet alle Westerse mannen die Aziatische kinderen. Ik dact dat jouw opmerking sarcastisch bedoelt was, en zei daarom dat je gelijk had.

Ze kunnen ook hun eigen lichaam verkopen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten