Advertentie | |
|
![]() |
|
VVD wil 100 miljoen van Sudan naar Azië sturen
Van onze verslaggever DEN HAAG-De 100 miljoen euro die minister Van Ardenne (Ontwikkelingssamenwerking) heeft uitgetrokken voor Sudan, moet naar Azië. Volgens de VVD-Kamerlid Szabo is het geld daar beter besteed dan voor de wederopbouw van een land dat wordt bestuurd door een corrupt en oorlogszuchtig regime. Zijn PvdA-collega Koenders is geschokt door het plan. ,,Heel fout'', noemt hij het. Van Ardenne zegde het geld eind juli toe voor de regio Darfur. De 100 miljoen was de eerste inleg van een op te richten groep vrienden voor Darfur, rijke donorlanden die geld bijeenbrengen voor de wederopbouw. Volgens VVD'er Szabo is het einde van de oorlog in Sudan nog lang niet in zicht en kan het geld nu beter worden ingezet in het getroffen gebied in Azië. Szabo vindt het onbegrijpelijk dat de minister voor Ontwikkelingssamenwerking het ,,corrupte, ondemocratische en agressieve regime in Sudan een presentje voorhoudt van 100 miljoen euro'' terwijl er voor Azië ,,slechts'' 2 miljoen klaar ligt. Schokkend PvdA-Kamerlid Koenders noemt het plan schokkend. ,,Dat geld is er nog niet en dan haal je het alweer weg uit zo'n beetje het beroerdste land van de wereld. Dat is heel fout.'' Wel vindt hij dat de 2 miljoen noodhulp die Nederland heeft toegezegd, omhoog moet. Ook CDA-Kamerlid Ferrier vindt het geen goed idee om de 100 miljoen voor Darfur naar Azië te sturen. ,,Je kunt de ene hel op aarde niet met de andere vergelijken.'' Bovendien lijkt het dan alsof Nederland Darfur heeft opgegeven. De 100 miljoen is namelijk ook een middel om druk te zetten op de Sudanese regering. Van Ardenne wijst erop dat best lukt om voor Azië elders geld te vinden. Nederland heeft inmiddels 27 miljoen euro toegezegd. ,,Een ramp is niet afgelopen als de aandacht van de media verslapt. In Darfur is de situatie ook nog steeds verschrikkelijk.'' http://www.nhd.nl/Index/0,4731,,00.h...605-%2C00.html |
![]() |
||
Citaat:
![]() ja, anders heb ik natuurlijk niet genoeg werk te doen ![]() ![]() Maareh, ik dacht dat dat VVD verhaaltje al van de baan was geschoven?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Die gozer doet er alles aan om het beeld dat mensen hebben bij "Marokkaan" te verbeteren, en nog is het fout ![]() Wat moet een Marokkaan doen, of hoe moet hij zijn, om in jullie ogen normaal te zijn? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Als je negatieve kritiek hebt op echte relmarokkanen, moet je ook positieve kritiek uiten aan de goede, vind ik. |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar je moet wel uitkijken voor de geloofwaardigheid van jezelf als je aan alles meedoet als BNer (of BNM'er) want dan denken ze dat je alleen maar mediageil bent.
||
Citaat:
@ gauloises, tuurlijk steunt hij de bezetting niet. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() buiten dat geeft RanC geloof ik om niemand anders dan zich zelf! Dus heeft ook geen zin om daar op in te gaan! Verder zei ik het ook al in dat andere Azie topic.. samen met ...Spookje.
||
Citaat:
Ze willen gewoon thailand zo snel weer opgebouwd zien omdat ze er anders niet met hun dikke reet op het strand kunnen gaan liggen. ![]()
||
Citaat:
Waarom spreken we eigenlijk van 'geld geven aan Azië'. Het getroffen gebied is relatief gezien niks bij Azië. Dat is hetzelfde als op 9/11 zeggen: er is een ramp gebeurd op het Noordelijk Halfrond, bij wijze van spreken.
||
Citaat:
|
Ik vind de macht van de media gevaarlijk. Nu met deze ramp hebben ze die natuurlijk goed gebruikt, maar ze zouden het ook verkeerd kunnen gebruiken. Kijk maar naar Amerika, met fox. Blijkbaar ziet de bush-regering de macht van de media ook, kijk maar.
Tijdens de 2e WO werd de media ook gebruikt om acties tegen de Joden te rechtvaardigen. Joden werden bijvoorbeeld afgebeeld als ratten, die moesten worden verpulverd. En aangezien veel mensen totaal geen relativeringsmechanisme hebben, en alles wat ze horen voor waar aannemen, kopen mensen dat. ik vind dat er een door de overheid gesteunde bureau moet komen, die nieuws op objectiviteit moet controleren. Als een mediabron onwaarheden verteld, moet deze d.m.v. weer de media hard de grond in worden geboord. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Niemand is objectiever. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Er is hier wel een punt gemaakt dat kennelijk Nederlanders Afrika al nabij hopeloos achten, en daarom liever aan (hardwerkend) Azië geld doneren.
||
Citaat:
Ik vraag me af hoeveel Thaise en Indonesische kindertjes jij al verkracht hebt, aangezien het immers alle westerlingen betreft. Zelf zal ik dan wel onder de eskimo's vallen, aangezien ik nog niet in Thailand ben geweest. ![]() Verder is het frappant dat wanneer kinderprostitutie de enige bron van inkomsten is, dat er nog mensen zonder kinderen weten te overleven. Of, om mijn post in minder bedekte termen samen te vatten: Je lult uit je nek.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overingens doe ik elke jaar mee met de ramadan ik weet wat hongerlijden is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Tuurlijk verkrachten niet alle Westerse mannen die Aziatische kinderen. Ik dact dat jouw opmerking sarcastisch bedoelt was, en zei daarom dat je gelijk had. Ze kunnen ook hun eigen lichaam verkopen ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|