Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2005, 00:49
Chandis
Chandis is offline
-

Laatst gewijzigd op 24-09-2016 om 23:54.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 00:51
Bloem
Bloem is offline
Dan kan je toch beter naar de huisarts gaan. Medicijnen is niet iets waar je mee moet rommelen, en als je vindt dat de drogisterij middeltjes niet goed of niet op de goede manier werken, zou ik even advies vragen. Bovendien los je met slaapmiddelen vaak niet het probleem van niet-slapen op, en een arts kijkt daar als het goed is ook even naar.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:05
Sommetje
Sommetje is offline
Een bezoek aan je huisarts. Hoewel die meestal niet erg happig zijn om middeltjes voor te schrijven. Het lost het achterliggende probleem niet op. Het is alleen maar symptoombestrijding.
Oud 02-02-2005, 17:46
Verwijderd
Ik heb zelf ook problemen met in slaap komen, een aantal dingen die voor mij helpen:

- Voor het slapen in een warm bad gaan
- Voor het slapen even een half uurtje onder de zonnebank
- Voor het slapen thee/warme melk drinken (Er zijn trouwens ook verschillende soorten thee voor 'een goede nachtrust' op de markt..)
- Voor het slapen een boek lezen, dan raken mijn ogen vermoeid en vallen ze vanzelf dicht meestal
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:02
Iduna
Iduna is offline
Ik weet niet hoe lang je al niet goed slaapt. Als het maar sinds kort is, zou ik niet aan die pillen beginnen.
Slaapmiddelen zijn eigenlijk bedoeld om te kunnen slapen op ongewone tijden, zoals om 3 uur 's middags, dan maakt je lichaam geen melatonine (geloof ik) aan, dus met dat middel, zou je wel kunnen slapen.
Maar omdat jij gewoon 's avonds slaapt, raad ik je aan dingen te proberen waarbij geen medicijnen aan te pas komen.

- Een half uur voor het slapen niet tv kijken
- Warm drankje drinken
- Lezen
- Dingen opschrijven.
Als je wakker ligt, denk je waarschijnlijk wel aan dingen, die kun je eens opschrijven.
- Niet denken dat je niet kunt slapen.
- Misschien heb je nog werk liggen van school oid dat binnenkort af moet zijn, dat jou onbewust uit je slaap houdt.
- enz.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:08
Verwijderd
[QUOTE]*Juliah* schreef op 02-02-2005 @ 19:02 :
Niet denken dat je niet kunt slapen
QUOTE]

Ja inderdaad! Ik denk ook altijd als ik niet kan slapen: 'Waarom kan ik toch niet slapen?' en 'Nu ga ik echt proberen te slapen!'. Dat soort dingen, daardoor lig ik juist nog langer wakker.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:16
Iduna
Iduna is offline
's Middags kun je weleens moe worden, maar dan moet je juist of niet gaan slapen of één uurtje.
Als je 's middags wel slaapt, word je 's avonds niet echt slaperig, dus dat helpt niet.

Probeer voor jezelf een (redelijk) dagritme te maken.
Bijv.:
- Voor 00.00u of zo naar bed
- wakker worden na 8 uur slaap (of hoeveel jij nodig hebt), dus niet extra vroeg opstaan.
- goed ontbijten (voor de energie in de loop van de dag)
- en dingen doen die je moet doen, die dag.
- je kunt ook in bed liggen, om te rusten, je hoeft niet per se te slapen. Niet te veel dagen achter elkaar, maar die rust moet je wel elke dag nemen (ook als je niet kunt slapen).
- misschien dingen doen waar je moe van wordt? Sporten? Dan ben je ontspannen en moe, dan ga je daarna douchen en vervolgens proberen te slapen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten