Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2005, 10:15
Verwijderd


Trailers: http://www.imdb.com/rg/title-tease/t...73926/trailers

Genre: Drama / Thriller

# Regie: Sydney Pollack
# Cast: Nicole Kidman, Sean Penn
# Genre: Thriller, Drama
# Lengte: 117 minuten

Verhaal
De in Afrika geboren Silvia Broome (Nicole Kidman) werkt als tolk voor de Verenigde Naties. Per toeval vangt ze een geheim gesprek op waarin de moord beraamd wordt op een Afrikaans staatshoofd dat binnenkort de VN zal toespreken. Silvia beseft dat nu ook haar eigen leven in gevaar komt en zoekt dringend naar de geschikte persoon die zij in vertrouwen kan nemen. Die komt in de persoon van Tobin Keller (Sean Penn), een Secret Service agent die de opdracht heeft gekregen Broome te beschermen. Samen moeten ze de moord zien te verijdelen, maar hun karakters liggen mijlenver uit elkaar: de tolk gelooft heilig in het woord maar de agent leest mensen puur op basis van hun gedrag, niet op wat ze te zeggen hebben.

De Amerikaanse thriller 'The Interpreter' is de eerste film die opgenomen mocht worden in het hoofdkwartier van de Verenigde Naties in New York. De filmcrew was actief in de weekenden, zodat de dagelijkse werkzaamheden van de VN niet verstoord zouden worden. In ruil daarvoor wilde burgermeester Bloomberg dat de hele film in New York opgenomen werd en dat de louter uit New Yorkers bestond. Hoofdrollen zijn voor niemand minder dan Nicole Kidman en Sean Penn, en de regie lag in handen van Sydney Pollack, die naast regisseur ook actief is als acteur en filmproducent. In 1985 won Pollack een Oscar voor het romantische drama 'Out of Africa', daarna maakte hij onder meer 'The Firm' met Tom Cruise en 'Random Hearts' met Harrison Ford.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2005, 10:26
ganralph
ganralph is offline
hele degelijke thriller
nix mis mee
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 10:27
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Cool dat je er een topic voor aangemaakt hebt!!!!

Deze film lijkt me echt super, de trailer is vet spannend...en al helemaal in de bios met het harde volume. Heb er al veel over gelezen en alles zit perfect in elkaar word gezegd door journalisten en al die lui die die film inmiddels gezien hebben. Goede opbouw van spanning tot het einde, goed plot, goede karakters, goed geacteerd en een "onverwacht einde"...dus ben nu al druk bezig met wie of wie is nu de dader

Verder is de film geschoten in het echte gebouw van de Verenigde Naties...en hiermee is The Interpreter de eerste film die hiervoor de kans krijgt, wat alles ongetwijfeld veel echter en realistischer aan zal doen...

Verder hoorde ik dat er een spannende scene inzit met een bus...ik ben benieuwd

Heb kaarten gewonnen voor de voorpremiere van de film, dus zie de film komend weekend...ik ben ontzettend benieuwd
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 11:17
Verwijderd
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 07-04-2005 @ 11:27 :
Verder is de film geschoten in het echte gebouw van de Verenigde Naties...en hiermee is The Interpreter de eerste film die hiervoor de kans krijgt, wat alles ongetwijfeld veel echter en realistischer aan zal doen...
Of juist niet..
Een gebouw is 'eenoudig' na te maken...
Maar ik denk niet dat ze zomaar gaten in de muren mogen blazen voor de film en dus beperkingen...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 11:23
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
********** schreef op 07-04-2005 @ 12:17 :
Of juist niet..
Een gebouw is 'eenoudig' na te maken...
Maar ik denk niet dat ze zomaar gaten in de muren mogen blazen voor de film en dus beperkingen...
Nee ok voor dat soort scenes zijn ze ongetwijfeld uitgeweken naar de studio lijkt me...

Maar er zijn wel degelijk scenes in het echte gebouw geschoten (welke scene wel of niet....tsjah dat is voor mij nog de vraag, ik heb die film nog niet gezien)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 12:05
ganralph
ganralph is offline
de VN-scenes zijn bijna allemaal echt in het VN-gebouw geschoten.
Spoiler

alleen wat kleinere ruimtes zijn voor het gemak (er moet een hele cameraploeg inpassen) nagebouwd in de studio.

tja een gang is een gang, dus de gangen van de VN hadden ook bij de ABN-Amro gefilmd kunnen worden, dus dat maakt in principe geen drol uit, maar misschien voegt het wat toe aan de authenticiteitsbeleving?

de zaal van de Algemene Vergadering wordt ook gebruikt en das toch zeker een indrukwekkende ruimte
__________________
Change the planet, or go home.

Laatst gewijzigd op 07-04-2005 om 12:07.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 21:43
PV
PV is offline
Vandaag gezien in de bios, was zeker de moeite waard Leuk vermaak, Sean Penn was goed bezig.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 08:54
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Heb de film dus ook gezien en het is gewoon een goede film!!! niets op aan te merken eigenlijk en erg goed en overtuigend gespeelt
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 10:59
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Aardige thriller met politieke intriges op de achtergrond.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 11:03
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Nog niet gezien, maar wel de eerstvolgende film die ik ga zien. Volgende week denk ik
Nicole
Sean Penn hoewel ik die niet zo enorm leuk vind, maar wel erg goed.
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 11:41
Verwijderd
Lijkt me best een standaard thriller. Toch maar een keer kijken.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 18:39
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Lijkt me niet echt wat. Vooral Nicole Kidmann
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Menahem schreef op 21-04-2005 @ 19:39 :
Vooral Nicole Kidmann
Wat is er mis met Nicole Kidman?
Ik wil hem trouwens nog wel eens zien, ik wacht wel tot ie op dvd uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:37
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ja ik vond het een retegoeie triller. Alleen het einde was voor mij iets te traag, toen had ik er wel genoeg van.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:38
Verwijderd
Sneakpreview zegt :

Redelijk spannende film die helaas en beetje verzand in de persoonlijke dilema's. Hierdoor krijgt het plot te weinig diepgang. Een ander hinderlijk punt vond ik het accent van Nicole het leek soms als of ze slecht was nagesingroniseerd. wel leuk was dat de halve cast van OZ mee mocht doen. Steeds maar weer close-ups van een intens kijkende Nicole Kidman, plus de gekwelde blik van Sean Penn, het werd een beetje te veel. Matig spannende formulefilm.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 00:21
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
Citaat:
roma schreef op 24-04-2005 @ 17:38 :
Sneakpreview zegt :

Redelijk spannende film die helaas en beetje verzand in de persoonlijke dilema's. Hierdoor krijgt het plot te weinig diepgang. Een ander hinderlijk punt vond ik het accent van Nicole het leek soms als of ze slecht was nagesingroniseerd. wel leuk was dat de halve cast van OZ mee mocht doen. Steeds maar weer close-ups van een intens kijkende Nicole Kidman, plus de gekwelde blik van Sean Penn, het werd een beetje te veel. Matig spannende formulefilm.
hier ben ik het wel mee eens eigenlijk..

er zat een beetje te veel flauw gezever in de film om hem echt spannend te maken, hij was niet slecht maar ook niet echt een aanrader..
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Wat heb jij in de kast staan (DVD's)
DanielC
39 29-03-2008 23:18
Films, TV & Radio A quel film avez-vous vu dure et qu'avez-vous le pensé ? (een welke film topic)
Uice
500 18-01-2007 13:54
Films, TV & Radio LOST IN TRANSLATION (Sofia Coppola, 2003)
legatus
77 09-10-2006 22:20
Films, TV & Radio Plaats hier je DVD profilers, lijstjes, fotos etc.
DanielC
13 29-09-2005 10:18
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #27
Nijn*
491 10-05-2005 15:07
Films, TV & Radio Cannes 2005
King Ralph
17 24-04-2005 20:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.