Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2005, 15:07
Donny must die
Donny must die is offline
Waarom is polygamie verboden? Als meerdere vrouwen behoefte hebben aan 1 man, en ze hebben geen problemen met elkaar, waarom zou dit dan niet kunnen? (of vice versa)

iig beter dan vreemdgaan..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2005, 15:10
fractuur
fractuur is offline
Omdat het niet thuishoort in de Westerse wereld. Omdat je zo naar mijn mening, mannen en vrouwen niet als gelijken ziet. En dat is in het Westen wel de bedoeling.
Oud 31-01-2005, 15:12
Verwijderd
Geen idee, vast omdat men vindt dat het niet hoort bij een huwelijk, dat het met z'n tweeen moet enzo. Maar als die vrouwen dat willen, dan gaan ze toch lekker samenwonen met die man? Of als meerdere mannen een relatie met dezelfde vrouw willen en daar geen problemen mee hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:14
Donny must die
Citaat:
fractuur schreef op 31-01-2005 @ 16:10 :
Omdat het niet thuishoort in de Westerse wereld. Omdat je zo naar mijn mening, mannen en vrouwen niet als gelijken ziet. En dat is in het Westen wel de bedoeling.
Seks met meer dan twee personen hoort wel thuis in de Westerse wereld?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:15
Donny must die
Citaat:
Sarah schreef op 31-01-2005 @ 16:12 :
Geen idee, vast omdat men vindt dat het niet hoort bij een huwelijk, dat het met z'n tweeen moet enzo. Maar als die vrouwen dat willen, dan gaan ze toch lekker samenwonen met die man? Of als meerdere mannen een relatie met dezelfde vrouw willen en daar geen problemen mee hebben.
Maar waarom zou trouwen niet mogen? Wie heeft de regels van het huwelijk verzonnen? En waarom klampt men zich zo vast aan die 'regels' ?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:16
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 31-01-2005 @ 16:14 :
Zo niet tijdens een relatie met iemand, wat mij betreft wel. (je doelt nu toch op meerder bedpartners voor het huwelijk, of niet? )
Oud 31-01-2005, 15:21
dragonstorm
dragonstorm is offline
waarom het bij wet verboden is, weet ik niet.. is dat eigenlijk wel zo?

omdraaien die hap:
als 1 vrouw behoefte heeft aan meerdere mannen en de mannen hebben er geen problemen mee, wat is daar dan mis mee?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 31-01-2005 @ 16:14 :
Als we dan toch polygaam moeten worden, dan wel polygynandry (=meerdere mannen én vrouwen ) Maar wat iemand anders al zei, meerdere vrouwen druist toch een beetje tegen mijn gelijkheidsbeginsel in, denk ik.

Wat staat er eigenlijk in de wet?

Overigens: 'het hoort niet thuis in de westerse wereld' is niet helemaal een correcte benaming, denk ik. Onze westerse wereld is volgens mij voor een groot deel gebaseerd op de normen en waarden van het christelijke geloof, en ik dacht dat de bijbel voor een huwelijk was met maar één man of vrouw, nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:26
WolterB
WolterB is offline
Ik denk dat t voor de wet niet makkelijk is én vooral dat het niet geaccepteerd wordt hier.
Ook zal t voor de wet moeilijk vast te leggen zijn lijkt me.

Als mensen er behoefte aan hebben, blijven ze toch voor de wet ongetrouwd en gaan ze lekker met zn allen in 1 huis wonen..
Oud 31-01-2005, 15:27
Donny must die
Citaat:
fractuur schreef op 31-01-2005 @ 16:16 :
Zo niet tijdens een relatie met iemand, wat mij betreft wel. (je doelt nu toch op meerder bedpartners voor het huwelijk, of niet? )
En dat is dan niet het minderwaardig achten van mannen of vrouwen?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:29
Donny must die
Citaat:
dragonstorm schreef op 31-01-2005 @ 16:21 :
waarom het bij wet verboden is, weet ik niet.. is dat eigenlijk wel zo?

omdraaien die hap:
als 1 vrouw behoefte heeft aan meerdere mannen en de mannen hebben er geen problemen mee, wat is daar dan mis mee?

Citaat:
(of vice versa)
Verder lijkt mij met meerdere mannen en 1 vrouw wat lastig, aangezien mannen nou van nature wat dominant zijn. En als er kinderen komen, wordt het een soort van inne minne mutte van wie de vader is. Maar als mensen er behoefte aan hebben..
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:31
Donny must die
Citaat:
Krummeltje schreef op 31-01-2005 @ 16:26 :
Als we dan toch polygaam moeten worden, dan wel polygynandry (=meerdere mannen én vrouwen ) Maar wat iemand anders al zei, meerdere vrouwen druist toch een beetje tegen mijn gelijkheidsbeginsel in, denk ik.

Als die vrouwen er behoefte aan hebben, wat heeft dat dan met jou gelijkheidsbeginsel te maken?

Ik lig erook niet wakker van als 1 vrouw met 2 mannen getrouwd is..

Druist het van bestaan prostitutie niet tegen jou gelijkheidsbeginsel in?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:32
Donny must die
Citaat:
Krummeltje schreef op 31-01-2005 @ 16:26 :

Wat staat er eigenlijk in de wet?

Overigens: 'het hoort niet thuis in de westerse wereld' is niet helemaal een correcte benaming, denk ik. Onze westerse wereld is volgens mij voor een groot deel gebaseerd op de normen en waarden van het christelijke geloof, en ik dacht dat de bijbel voor een huwelijk was met maar één man of vrouw, nietwaar?
Mja, volgens mij was het verboden... correct me if i am wrong

Volgens mij was in de bijbel polygamie wel toegestaan, weet het alleen niet zeker (abraham had iig wel meerdere vrouwen..)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:38
*$tylo*
*$tylo* is offline
het IS inderdaad verboden. maar ik vind polygamie ok als niemand die erbij betrokken is er problemen mee heeft.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:40
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
het is gewoon een hoop zooi terwijl het huwelijk toch vrij weinig nut heeft, dus laat iedereen die wil samenwonen dat lekker doen, aan trouwen heb je toch niks
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:46
Verwijderd
Mja, als mensen het echt willen dan lukt het hen wel hoor, kijk naar Anton Heiboer.

Wat volgens mij op plekken waar het wél mag gebeurd is echter dat hele jonge meisjes in het huwelijk stappen met zo'n oude man die al meer vrouwen heeft zonder zelf eigenlijk al klaar te zijn voor zo'n beslissing. Ik heb zelfs dingen gezien van moeder en dochter (van een andere man) die met dezelfde man getrouwd waren.

Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft dat het verboden is, dat het zeg maar te vaak níet vrijwillig was van de vrouwen.. maar het zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:50
dragonstorm
dragonstorm is offline
ik denk eigenlijk niet dat t echt over liefde gaat in polygamie, niet zoals k het zelf ken.....

maar als geen betrokkenen een probleem hebben zie ik het ook niet
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:52
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 31-01-2005 @ 16:29 :
Verder lijkt mij met meerdere mannen en 1 vrouw wat lastig, aangezien mannen nou van nature wat dominant zijn.
Dit is gewoon niet waar. Mannen zijn net zo (on)dominant als vrouwen. Dat mannen dominanter zijn is meer een stereotype dan daadwerkelijke waarheid.

Polygamie is idd bij wet verboden, je mag maar met 1 persoon trouwen. Maar dat betekent niet dat je geen polygame relatie mag hebben (of dat nou polygien, polyandrisch of polygynandrisch is hier om het even). Je kunt alleen niet met alle partners trouwen. En waarom is dat verboden? Mja, das zo gegroeid. Het past beter in de christelijke moraal, en onze maatschappij is nou eenmaal sterk daarop gestoeld. Het kan natuurlijk zijn dat die voorwaarde voor het huwelijk ooit wordt afgeschaft, maar dat zal heel wat voeten in de aarde hebben. Daarvoor zou bijvoorbeeld eerst onze cultuur moeten veranderen.
Oud 31-01-2005, 15:57
Briseïs
Briseïs is offline
Eigenlijk bestaat het huwelijk nu vooral nog om praktische redenen (ook al is dat voor de meeste mensen niet de reden om te trouwen, maar dara gaat het niet om) zoals vanwege de kinderen (kinderen geboren uit een huwelijk zijn automatisch van alletwee) en bij overlijden van een partner (dan is de ander de voornaamste erfgenaam, behalve als er anders in het testament staat natuurlijk). Deze praktische redenen hebben geen zin meer als het huwelijks uit meerdere personen bestaat.
Oud 31-01-2005, 16:17
annetjuh
annetjuh is offline
ik denk omdat in de westerse cultuur vooral het cristelijke geloof heerst, waarin het huwelijk wordt beschreven als een verbondenheid tussen een man en een vrouw. Niet met een hele Harem. Dat werd vroeger bizar gevonden en nu nog steeds. Al denk ik dat het nu ook meer komt door het feminisme en de ongeveer gelijkheid van vrouwen aan mannen.
Oud 31-01-2005, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 31-01-2005 @ 16:31 :
1. Als die vrouwen er behoefte aan hebben, wat heeft dat dan met jou gelijkheidsbeginsel te maken?

2. Druist het van bestaan prostitutie niet tegen jou gelijkheidsbeginsel in?
1. Ik bedoel dat er dus niet alleen polygamie voor mannen is, maar ook net zo goed voor vrouwen. Persoonlijk ben ik eigenlijk liever monogaam, (tis allemaal zo'n gedoe) maar op zich is het niet iets waar ik tegen ben.

2. Daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Ik zou denken dat het niet tegen mn gelijkheidsbeginsel indruist, als er ook mannen zijn die in de prostitutie zitten. En die zijn er wel (zij het in mindere mate.) Dat het een beroep is wat ik eigenlijk niemand toewens is dan denk ik weer wat anders...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 16:34
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik kan me eigenlijk wenig voorstellen dat vrouwen het zo leuk vinden als je je vent met nog iemand moet delen. of het moet niet erg snor met je relatie zitten..
Oud 31-01-2005, 18:00
Verwijderd
Zelf zie ik ook niet in wat er mis mee is. Als je daar toch gelukkig van wordt zie ik er geen bezwaren tegen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 18:06
yapo
yapo is offline
omdat dan concurrentie kan ontstaan. Bij ruzie wordt diegene buiten de relatie van de anderen gehouden.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 18:15
droomkoningin
droomkoningin is offline
Ik 'ken' iemand die getrouwd is met een vrouw, en daarnaast nog een 'vrouw' heeft. Ze wonen ook met z'n 3en in een huis.

Laat iedereen lekker doen waar hij/zij zin in heeft. Wie heeft de triootjes bedacht?
Oud 31-01-2005, 18:25
waves
waves is offline
met meerdere vrouwen (of mannen) getrouwd zijn lijkt me een beetje lastig. Wat als je wil gaan scheiden?
en wat als een aantal van jouw partners ook nog n keer trouwen, en die partners ook nog n keer... dan wordt t een beetje rommelig.

en er zou ruzie komen wie nu bij wie slaapt en hoe vaak en wie wat doet met wie...
Oud 31-01-2005, 19:02
Verwijderd
Citaat:
BrunetJuh schreef op 31-01-2005 @ 17:34 :
ik kan me eigenlijk wenig voorstellen dat vrouwen het zo leuk vinden als je je vent met nog iemand moet delen. of het moet niet erg snor met je relatie zitten..
Dat is inderdaad een ander punt. Maar voor notoire vreemdgangers is het misschien wel een oplossing
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 20:01
Envy
Envy is offline
Het is niet verboden, ik ken een vrouw met twee mannen.
Je kan niet met beide trouwen alleen, geloof ik.

En persoonlijk zou ik niet willen dat er vrouwen met hun poten aan mijn man zaten .
Oud 31-01-2005, 20:43
Verwijderd
Citaat:
yapo schreef op 31-01-2005 @ 19:06 :
omdat dan concurrentie kan ontstaan. Bij ruzie wordt diegene buiten de relatie van de anderen gehouden.
In een gewone relatie kan inderdaad geen ruzie ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 21:24
Anaïs
Anaïs is offline
Probeer maar eens te scheiden van 5 vrouwen

Nee, maar ik denk dat er bij polygamie ook een heleboel regels zijn, elke vrouw heeft haar eigen plaats en die wordt niet overtreden. Mja waarom niet in het Westen? Waarschijnlijk inderdaad voor een deel door de religie...
Maar ook vooral omdat het Westen de nadruk legt op individualisme en dergelijke waarden, terwijl niet-Westerse culturen vaak een collectivistische ingesteldheid hebben. Kan misschien ook een rol spelen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 22:44
Verwijderd
Ik snap het niet echt, is 1 man of vrouw al niet genoeg? Ik bedoel, ik moet er niet aan denken om ruzie te moeten maken met 5 mannen
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 23:02
Briseïs
Briseïs is offline
ik heb het antwoord al gegeven hoor, maar iedereen negeert me joh pfff
Oud 01-02-2005, 08:07
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 01-02-2005 @ 00:02 :
Dat is denk ik meer omdat niemand er wat tegenin kan brengen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 01-02-2005 @ 00:02 :
Troost je, dit soort topics staat altijd bol van de mafkezen die bepaalde instituties in twijfel willen trekken, zonder reden, uit pure rebellie.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:45
2004
2004 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 31-01-2005 @ 16:57 :
Eigenlijk bestaat het huwelijk nu vooral nog om praktische redenen (ook al is dat voor de meeste mensen niet de reden om te trouwen, maar dara gaat het niet om) zoals vanwege de kinderen (kinderen geboren uit een huwelijk zijn automatisch van alletwee) en bij overlijden van een partner (dan is de ander de voornaamste erfgenaam, behalve als er anders in het testament staat natuurlijk). Deze praktische redenen hebben geen zin meer als het huwelijks uit meerdere personen bestaat.
Het is dan natuurlijk niet zo dat het huwelijk uit meerdere personen bestaat. Er zijn dan gewoon meerdere huwelijkheden met één of meerdere -zelfde personen.

Een huwelijk is vaak rechtsgeldig vrij voordelig geloof ik. Toch zie ik het bezwaar niet zo. Ik kan wel begrijpen dat men zegt dat het huwelijk iets tussen twee mensen is, bijvoorbeeld, maar dat is in feite een Bijbelse opvatting. Dan moet je het homohuwelijk ook verbieden. Ik ben wel voor het polygame huwelijk, dat moet in Nederland gewoon kunnen lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:52
Verwijderd
Waarom zou een huwelijk voordelig zijn? Als je in algemene gemeenschap van goederen trouwt levert dat voor de armste partij eigenlijk alleen maar voordelen op, maar als de ene partij heel veel rijker is dan de andere blijft het vermogen van die partij echt wel buiten de gemeenschap. Iemand die een eigen onderneming heeft is echt niet zo dom om die in een huwelijksgemeenschap in te brengen. Dan worden er echt wel huwelijkse voorwaarden gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:59
2004
2004 is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-02-2005 @ 12:52 :
Waarom zou een huwelijk voordelig zijn? Als je in algemene gemeenschap van goederen trouwt levert dat voor de armste partij eigenlijk alleen maar voordelen op, maar als de ene partij heel veel rijker is dan de andere blijft het vermogen van die partij echt wel buiten de gemeenschap. Iemand die een eigen onderneming heeft is echt niet zo dom om die in een huwelijksgemeenschap in te brengen. Dan worden er echt wel huwelijkse voorwaarden gemaakt.
Krijg je geen belastingtechnische voordeeltjes enzo? Partnerkorting e.d.?

Tenminste in de tijd dat ik middelbare school deed was dat volgens mij zo.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:24
Anaïs
Anaïs is offline
Ik denk dat de fiscale voordelen van een huwelijk tegenwoordig niet meer zo denderend groot zijn... Maar het fijne weet ik er ook niet van.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 16:35
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
2004 schreef op 01-02-2005 @ 12:45 :
Het is dan natuurlijk niet zo dat het huwelijk uit meerdere personen bestaat. Er zijn dan gewoon meerdere huwelijkheden met één of meerdere -zelfde personen.
Als je met twee mensen trouwt bestaat jouw huwelijk toch uit meerdere personen? En wie is dan de voornaamste erfgenaam als je dood gaat? En als je een vrouw bent, wie is dan de vader van jouw kinderen?
Oud 02-02-2005, 22:45
waves
waves is offline
vraagje:

stel jij bent A en je bent getrouwd met B, C, D en E

is B dan ook getrouwd met C?
Oud 03-02-2005, 08:32
Mennuz
Mennuz is offline
Omdat het gewoon hippie-crap is
Komt ook ineens langzaam op in de Alto-scene, dat de meest gepiercte kuthippie er een stuk of 4 slijmerige domme dozen op nahoud. Smerig uitschot.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 10:17
elledc
elledc is offline
weet ik veel
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 10:39
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
Mennuz schreef op 03-02-2005 @ 09:32 :
Omdat het gewoon hippie-crap is
Komt ook ineens langzaam op in de Alto-scene, dat de meest gepiercte kuthippie er een stuk of 4 slijmerige domme dozen op nahoud. Smerig uitschot.
Op andere mensen pissen maakt jou niet sexier...
just pointing out
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 11:40
Mennuz
Mennuz is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 03-02-2005 @ 11:39 :
Op andere mensen pissen maakt jou niet sexier...
just pointing out
ooh, werk me naar een climax met je wijsheid....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten