Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Herhaling van dezelfde kleur vlaggen zit er inderdaad in, herhaling van dezelfde vlaggen niet. |
![]() |
|
Beste Mies,
inderdaad doelde ik op de kleuren, niet op de vlaggen. Ik heb de vraag precies uit het vragenboek overgenomen, het kan dus zijn dat men, here vrage-makers, niet duidelijk genoeg waren. ik snap je uitwerking. de oplossing, 36, hieruit komt al dichter bij het antwoord uit de antwoordenlijst in de buurt. Deze lijst spreekt namelijk van 38 mogelijkheden. Dit kan alhoewel ook een fout van de auteurs van het boek zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap er niks meer van... Wat mag nou wel en wat mag niet worden herhaald? Mag bijv: r r r w r r r z ? En mag r w r r dan ook? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb zo gewerkt : 3 rode en 1 witte of 3 rode en 1 zwarte of 2 rode en 1 zwarte en 1 witte of 2 rode en 2 zwarte of 1 rode en 2zwarte en 1witte Dit levert de volgende 5 termen : 4!/3! + 4!/3! + 4!/2! + 4!/(2!*2!) + 4!/2! =4+4+12+6+12=38 Je hebt dus 38 mogelijke signalen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oh dom natuurlijk, ik had gerekend op een signaal dat bestond uit 3 verschillende vlaggen (dom dom dom). Sorry, deze redenering klopt! Laatst gewijzigd op 12-06-2002 om 19:52. |
![]() |
|
|