Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2005, 19:51
Tieneke
Tieneke is offline
Hoi Hoi,

De vraag luidt Wat doet muziek met jou ????
Voor de een is muziek niks en voor de ander haalt hij of zij er veel moed,kracht,energie,troost uit.
Bij mij is dit het geval...
Muziek zorgt er voor dat ik me niet alleen voor en dat ik toch het gevoel heb dat er iemand bij mij is....
Zelfs als ik ga slapen heb ik nog mijn koptelefoon op en ook als ik naar school,winkel,honden uit doe laten en dat soort dingen,ben er verslaafd aan geworden
Niet zo goed voor de oortjes he
Graag wil ik hier over discusseren en andere meningen horen.

gr,tieneke
Oud 13-05-2005, 20:03
T!ne
T!ne is offline
Muziek geeft troost, maakt me blij en duwt me soms nog dieper in een put..
Muziek speelt in op al mijn gevoelens.. Prachtig toch?
Oud 13-05-2005, 20:12
Verwijderd
Ik ga nog even overleggen met de andere forumbazen, maar zelf vind ik het eigenlijk best in het algemene muziektopic passen: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1158841
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 20:47
Yerli
Yerli is offline
Hmm... ik ben ook best verslaafd.. maar erg is dat niet volgens mij

Er is altijd wel muziek die bij mijn bui past of ervoor zorgt dat ik me beter voel..
Oud 13-05-2005, 20:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Muziek voert me langs alle mogelijke emoties, langs alle stadia. Het kan me enorm vrolijk laten voelen, maar ook enorm down maken. M'n bui versterken, of alles relativeren. En sommige nummers maken me aan het janken. Niet alleen vanwege de tekst of de herinnering die eraan vast zit, maar ook uit ontroering. Over hoe goed het vaak is.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 21:25
Verwijderd
Muziek versterkt de emotie die ik op dat moment heb. soms dan trekt het me uit een negatieve emotie, of zorgt het ervoor dat ik juist een dip krijg. soms voert het me mee naar een moment of herinnering, waardoor ik deze in mijn hoofd kan herbeleven, het gevoel van toen weer terug kan halen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 21:46
Verwijderd
muziek kan mijn emotie versterken maar ook veranderen, ik luister de hele dag door muziek en kan niet zonder
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 22:14
coopergirl
coopergirl is offline
Doordat ik het lastig vind de juiste woorden te vinden, luister ik naar muziek welke het beste aansluit bij mijn gevoel. Muziek is in zekere mate een stem vŕn mij vňňr mij.
Oud 14-05-2005, 00:11
deringmeester
deringmeester is offline
ik haal alles uit muziek en stop er alles in.
ik kan heeeel blij of ''zielig'' worden van muziek maar meestal krijg ik energie van om weer verder te kunnen.
ik kan echt niet zonder muziek.
maja ik draai dan ook eigelijk alleen metal....
Oud 14-05-2005, 00:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Music was my first love
And it will be my last
Music of the future
And music of the past

To live without my music
Woud be impossible to do
Cause in this world of troubles
My music pulls me through

-John Miles, 'Music'
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 04:01
Droyd
Droyd is offline
Muziek kan ervoor zorgen dat ik beter leer, me beter voel, me slechter voel, ik niets meer voel, relativeer, overdrijf, vreemde opvattingen krijg...vanalles echt...muziek is geweldig.
Oud 14-05-2005, 10:41
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
In muziek leg ik mij emoties bloot. Ik luister veel naar Tiesto en hij geeft met zijn muziek een warm gevoel. Op zijn feesten laat ik soms wel wat tranen gaan, omdat ik het zo mooi vindt. Dan schaam ik mij er ook niet voor.

Voor de rest put ik uit muziek kracht en energie! Het maakt mij vrolijker, verdrietig of nog meer verliefd! Muziek is gewoon lekker!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 10:45
Isiyanka
Isiyanka is offline
Muziek kan me aan het nadenken zetten, vrolijk maken, verdrietig maken en bij mijn stemming passen. Ik zou het heel moeilijk vinden om er nog zonder te moeten, ik hoor het gewoon heel graag. En teksten kunnen me echt raken.
Oud 14-05-2005, 20:31
Nickson
Nickson is offline
Ja, kook.

Soms lijkt het wel alsof een song écht voor jou bedoeld is, omdat de texten vaak figuurlijk zijn kun je het om je eigen verhaal heen wikkelen.

iedereen in mn familie zegt altijd dattik altijd alles "opkrop".. issook eigeluk wel zo, maar assik dan savonds lkkr harde shit luister bijv. korn ofzo dan kannik lekker afreageren en dan voel ik me écht beter dan ooit tevoren
Oud 15-05-2005, 00:33
Verwijderd
Als ik het zelf maak: ik ga er helemaal in op, leef me in in de muziek en met de mensen waarmee ik het maak.

En luisteren: vanalles eigenlijk. Als ik verdrietig ben een zielig liedje dat mij nog meer laat huilen, of juist keiharde rock waardoor ik alles kwijt kan. Het weerspiegelt gewoon een deel van mezelf. Ik ga erdoor nadenken.

Verder, ik kan niet zonder muziek. Leren zonder muziek lukt me niet. Mn werk doe ik een stuk beter. etc.

En natuurlijk in de liefde. Als ik me super verliefd voel lijken alle liedjes daarover te gaan. Maar is het net uit of iets in de trend lijkt ook alles erover te gaan. Het weerspiegelt mijn humeur dus.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 00:39
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
doet me niks.
luister alleen als ik in de bus zit en me verveel.
of als er niks op tv is
Oud 15-05-2005, 02:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Cosa_nostra schreef op 15-05-2005 @ 01:39 :
doet me niks.
luister alleen als ik in de bus zit en me verveel.
of als er niks op tv is
Ik heb met je te doen. Echt waar. Ik ben eventjes niet sarcastisch ofzo, noch wil ik lullig overkomen. Maar als het echt waar is wat je zegt, vind ik het heel jammer voor je, dat je nooit de betekenis van muziek hebt begrepen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 02:24
Briseďs
Briseďs is offline
Alles.
Oud 15-05-2005, 02:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
Genoeg om te downloaden, in ieder geval

Maar serieus, ik vind het leuk om naar muziek te luisteren en kan daarbij stevig geraakt worden. Maar om nou te zeggen dat het veel voor me betekent.....Nou nee, niet echt. Trouwens, de liedjes zoals ik ze graag hoor worden tegenwoord niet meer zo vaak gemaakt.
Oud 15-05-2005, 03:39
real.scary
real.scary is offline
het maakt me aan het dansen maar daar maak ik mij niii druk om
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 20:57
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Je kan er leuk op dansen, ik heb muziek aan staan als ik leer, slaap, lees, eet, fiets, skeeler, eigenlijk altijd dus.

Kan niet zonder.

Soms word ik er heel vrolijk van, soms ook verdrietig.
Oud 18-05-2005, 21:00
dewikke007
dewikke007 is offline
muziek is mijn leven.punt.
Oud 18-05-2005, 21:18
Verwijderd
muziek betekende altijd heel veel voor me, het was mijn leven. Maar de laatste tijd doet het me niet meer zo veel, ik denk ook door de medicijnen, door die dingen ben ik afgevlakt en heb ik minder gevoel voor dingen. zo ook voor muziek. toch heb ik nog regelmatig muziek op staan en zo af en toe pak ik mijn gitaar of viool er nog bij. Ik hoop dat dat speciale gevoel weer terug komt met het afbouwen van de medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 08:31
confused
confused is offline
ik luister altijd muziek als ik boos of verdrietig ben, i kword er rustig van
Oud 20-05-2005, 17:02
polichinelle
polichinelle is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-05-2005 @ 01:16 :
Music was my first love
And it will be my last
Music of the future
And music of the past

To live without my music
Woud be impossible to do

-John Miles, 'Music'
dat is zo'n zeiknummer
Oud 20-05-2005, 18:11
Verwijderd
Music gets me dancing
Maar meestal luister ik er naar.
Op weg naar school, op school, thuis, bij m'n vriend(en), op tv, als ik vrolijk/verdrietig/schago maakt niet uit ben, ik heb muziek nodig om op te treden
I love music
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 19:33
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Luister heel veel muziek. Muziek versterkt mn gevoel of humeur wat ik op dat moment heb. Als ik me ff klote voel moet ik ook absoluut geen sentimentele muziek horen want dan wordt mn bui alleen maar erger. Ik luister dan liever wat hardere muziek zodat ik me beter ga voelen en mn gevoel kwijt kan. Het kan mn humeur dan ook heel positief veranderen.
Oud 20-05-2005, 21:58
Skilly
Skilly is offline
Muziek maak me meestal blij, geef me de power om iets te bereiken. Bij sommige muziek krijg ik zelfs vlinders in me buik Maar sommige muziek kunnen me verdrietig laten voelen
Oud 25-05-2005, 01:07
Verwijderd
Ik kan mezelf verliezen in muziek en tegelijkertijd mijn woorden daarin terug vinden. Muziek heeft een hele grote plaats in mijn leven en zou het ook niet kunnen missen...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 20:06
melkpakje
melkpakje is offline
Muziek doet heel veel met mij. Het helpt relativeren en ook emoties uiten. Ik kan ook heel erg mijn gemoedtoestand beinvloeden door bijv. juist vrolijke of zielige muziek te luisteren. Als ik geen zin heb om aan verdriet oid. toe te geven ga ik gewoon vrolijke nummers draaien.
theemutserig antwoord
Oud 25-05-2005, 20:25
Donny must die
Donny must die is offline
Muziek geeft mijn leven een surrealistische kijk op zaken. Soms wel nodig.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-05-2005 @ 01:16 :
Music was my first love
And it will be my last
Music of the future
And music of the past

To live without my music
Woud be impossible to do

-John Miles, 'Music'

Daar ben ik het wel mee eens

Muziek kan altijd alles bij mij. Ik heb bepaalde albums die k draai als k goede zin heb, zlechte zin heb, n zelfvertrouwensboost kan gebruiken..... Alles, maar wel alles positief
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 20:27
Roobe
Roobe is offline
Wanneer ik muziek draai past die meestal bij mijn humor op dat moment, omdat ik die muziek zelf opzet natuurlijk
Dat betekent bij mij dus dat muziek die emoties versterkt. Soms geeft het troost, geeft het herkenning.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 20:55
WolterB
WolterB is offline
Kan met tot rust krijgen, me kippevel bezorgen, me terug laten denken aan moeilijke/mooie momenten.
Voor elke soort bui heb ik wel een favoriete muzieksoort
Oud 30-05-2005, 22:34
dwight88
dwight88 is offline
hangt erg van de nummers aan. sommigen roepen hele speciale herinneringen op, andere doen me weer niks..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 11:21
JJ13
JJ13 is offline
muziek is alles voor mij. ik kan er vrolijk van worden, maar ook verdrietig. ik kan gewoon niet zonder.
Oud 31-05-2005, 18:41
Greenleaf
Greenleaf is offline
Muziek betekent heel veel voor mij. Het laat zien hoe ik me voel: blij, verrast, boos, gelukkig, druk, vrolijk enz. Zo pas ik mijn muziek aan, bij hoe ik me voel op dat moment. Ook kan muziek mij beďnvloeden als ik dat wil.
Vaak zijn het de teksten die ik het belangrijkst vind van de muziek, en als de muziek zelf ook nog eens goed is, dan is het helemaal perfect.

Maar ook veel herinneringen die ik heb, zijn eigenlijk verbonden met muziek. Ik associeer muziek met gebeurtenissen of periodes uit mijn leven.
Vaak vind ik de muziek van films ook heel mooi, als ze afkomstig zijn van een mooie film. En als ik dan muziek hoor van een bepaalde film, dan moet meteen denken aan de scene van de film.
Zo ook bijvoorbeeld de soundtrack van Requiem for a Dream, met muziek van het Kronos Quartet. En dan voornamelijk Summer Ouverture!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 20:30
leucomelas
leucomelas is offline
muziek kan me enorm doen opleven, ineens mijn stemming om laten slaan in mwah.. naar super happy en huppelig.
ook geeft het me troost en steun als ik me down voel, dan kan ik tenminste weer iets aan.
mooie liedjes waar de tranen bij je in de ogen springen maken dat ik gelukzalig ga denken, wat is het leven toch mooi, wat kunnen kleine dingen je toch goed doen
muziek is
Oud 01-06-2005, 23:26
MTpower
MTpower is offline
Muziek geeft me kracht, maakt me soms aggressief, sommige teksten geven een gevoel van herkenning, wat soms een troost is, soms juist weer niet.
Muziek doet dus vanalles met me
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 18:17
Verwijderd
Muziek kan me heftig raken, en dat is in mijn beroep maar een zeer gering voordeel: toen het net uit was met mijn ex, moest ik met haar in een orkest spelen en we speelden een heftig stuk, en toen heb ik bijna jankend het concert gepseeld.

Dat is me maar een keer overkomen, ik laat liever andere mensen genieten van de emotionele suggestie, dan dat ik er zelf last van heb
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 21:10
evanescence
evanescence is offline
muziek is mijn leven...kan niet zonder...
allerlei soorten muziek...

muziek is voor mij troost, kracht, vrolijkheid, gelukkigheids-momenten, natuur, geloof, fantasie, liefde, verdriet etc etc...vanalles mijn leven dus
Oud 02-06-2005, 21:12
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
'Afhankelijk' en 'van levensbelang' is misschien veelgezegd, maar ik zou het echt ongelooflijk missen als ik nooit meer luchtgitaar mee zou kunnen spelen op Neil Young's 'Like a hurricane' of als ik nooit meer met vreselijk lange en hoge uithalen (en valse, in mijn geval ) mee zou kunnen bléren op 'Bridge over troubled water' van Simon & Garfunkel. Muziek geeft me bevestiging, steun en af en toe een uitlaatklep.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 02-06-2005 @ 21:38 :
Muziek kan mij ook heel erg raken, maar dat het voor zo veel mensen zó'n groot deel van hun leven uitmaakt, dat kan ik niet begrijpen.
En dat is misschien een gebrek aan inlevingsvermogen. Maar ik kan dat niet, me ze 'afhankelijk' opstellen van zoiets.

Mja, en ook voor mij heeft muziek veel waarde, maar het is niet van levensbelang.
Ik haal er vooral troost uit. Of een soort van begrip.
inleving ja...

ach soit.

Andersom: als er na afloop van een concert een luisteraar naar me toe komt dat ze het zo geweldig heeft gevonden, en dat ze echt geraakt is, heb ik mijn werk goed gedaan, en dat is een soort erkenning daar kan ik niet buiten. Dan weet ik dat ik mijn muziek goed heb over gebracht
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 22:25
honnepon
honnepon is offline
Muziek doet heel erg veel met me.. in alle situaties!!!
Ik heb ook zo mijn momenten, het ene moment hoor ik graag r&b het andere moment gewoon top 40 amar ik heb ook buiien en dan hoor ik weer graag hardstyle ofzo
Oud 05-06-2005, 22:35
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Muziek staat ook altijd aan bij mij. Heel, echt heel soms vind ik het lekker als het heel even stil is, maar dat verveelt heel snel en dan gaat de muziek weer op. Ik krop vaak alles op, en dan een mooi nummer draaien en als ik mazzel heb moet ik huilen en komt het eruit. Als ik boos ben draai ik lekker harde muziek en dat zorgt er weer voor dat ik minder boos ben enzo.
Beetje gek misschien dit, maar soms als ik iets niet weet en ik zoek een antwoord ofzo, scroll ik mijn playlist af en dan ogen dicht en nummer dat ik aanklik, de tekst daarvan ga ik goed naar luisteren en probeer ik een antwoord uit te halen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 22:37
Verwijderd
Wat doet muziek met me... geweldig veel. En ik durf best, zonder overdrijven, te zeggen dat muziek voor mij van levensbelang is.
Ik speel al piano (en zing) zolang ik me kan herinneren, ben opgegroeid met een gitaar spelende vader.
Zelfs toen ik nog in mijn moeders buik zat, reageerde ik op de muziek die mijn papa maakte; ik draaide me naar het geluid toe en ging helemaal stil liggen.

Muziek maken is dus voor mij het allerbelangrijkste. De muziek die ik luister kan me troost geven, herinneringen oprakelen, me 'dat ene' gevoel geven.

Het grootste compliment wat ik ooit na een optreden heb gehad is "Je ziet het helemaal aan je, jij bént muziek"
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 12:26
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-05-2005 @ 03:10 :
Ik heb met je te doen. Echt waar. Ik ben eventjes niet sarcastisch ofzo, noch wil ik lullig overkomen. Maar als het echt waar is wat je zegt, vind ik het heel jammer voor je, dat je nooit de betekenis van muziek hebt begrepen.
Inderdaad. Als je de 'kracht' van muziek ontdekt is je leven echt zo anders... Muziek kun je overal bij gebruiken, als je blij bent om lekker mee te zingen en te dansen. Als je verdrietig bent, om dingen te herkennen in liedjes en erom te huilen. Heerlijk! zonder wordt het een stuk moeilijker
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 17:40
Delicate
Delicate is offline
De kracht van muziek heb ik pas een half jaartje geleden ontdekt. Wat niet heel raar is omdat ik pas 15 geworden ben.

Maar wat doet muziek met mij? Vooral klassiek of heel rustig kan me heel erg ontroeren. Muziek zit voor mij verbonden aan herrinneringen. Als ik op een bepaald (vaak belangrijk) moment een nummer hoor blijft het daar voor altijd aan verbonden.

Muziek geeft mij rust en een raar gevoel van tevredenheid. Ik kan er heerlijk op mee zingen om al mijn emoties de vrije loop te laten en ik kan er op dansen om alle energie vrij te laten. Muziek, ik vond het altijd overdreven als mensen zeiden dat hun leven stukken minder zou zijn zonder muziek, maar ik betrap mezelf er op dat ik nu zo'n uitspraak zou kunnen doen.

Ik kan me heel erg ergeren aan mensen met een onderontwikkelde muzieksmaak of mensen met een ronduit vreselijke muzieksmaak. Vooral omdat ik zelf een vrij brede muzieksmaak heb. Ik weet dat ik ieders persoonlijke smaak moet respecteren, maar soms gaat dat maar bar slecht als mensen tecno of trance mooi vinden.

Maar goed, kortom ; het speelt een grote rol in mijn leven en ik zou er dus niet meer zonder kunnen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 17:53
Xonzo
Xonzo is offline
Muziek versterkt de gevoelens die ik die dag al heb. Als ik me verdrietig voel, zal ik ook veel vlugger naar verdrietige liedjes luisteren. Eigenlijk zou ik mezelf dat niet mogen aandoen, en dan naar vrolijke liedjes luisteren, maar zo werkt het eenmaal niet eigenlijk bij me.
Muziek kan me wel een heel erg blij gevoel lopen. Vooral als ik dan door de stad loop met mn oortjes in, voel me er zo vrij door dan.
Oud 06-06-2005, 19:48
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 06-06-2005 @ 18:40 :
Ik kan me heel erg ergeren aan mensen met een onderontwikkelde muzieksmaak of mensen met een ronduit vreselijke muzieksmaak. Vooral omdat ik zelf een vrij brede muzieksmaak heb. Ik weet dat ik ieders persoonlijke smaak moet respecteren, maar soms gaat dat maar bar slecht als mensen tecno of trance mooi vinden.
Jaja, dat herken ik heel erg van mezelf. M'n zusje houdt heel erg van die betekenisloze deuntjes, van die computermixjes, maar ook vooral van die tmf-negers, die 'muziek' maken over het pimpen van hun bitches. Iets wat buiten de top 40 valt of ouder is dan 10 jaar, zal ze niet kunnen waarderen. Zij kan van haar uit ook geen waardering opbrengen voor 'mijn' soort muziek. Ze vindt het vreselijk om te moeten luisteren naar de muziek van Pink Floyd, Led Zeppelin, The Beatles, Neil Young... Ze begrijpt niet hoe ik me soms kan verliezen in muziek. Muziek, voor haar is snel en vluchtig. Niet over nadenken. Spelen en dansen. Maar echt muziek voélen, zoals ik dat doe, zalz e nooit kunnen, denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten