Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2005, 16:36
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ik ben nu bijna 2 jaar werkzaam bij een supermarkt. Ondertussen wordt ik het hier een beetje zat. Ik doe hier ook al heel veel verschillende dingen, dus variatie zoeken in het filiaal heeft al geen zin meer.
Nou was ik eigenlijk wel geintresseerd om te werken bij Dixons, Harnesche Smid, of Megapool ofzo. Ik ben alleen bang dat je hier veel kennis en ervaring voor nodig hebt.
Zijn er mensen die bij dit soort computer/electronica winkels werken, en wat wisten jullie op dat moment allemaal van techniek toen je begon?
Alvast bedankt,
Ernst
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2005, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 20-01-2005 @ 17:36 :
Dixons, Harnesche Smid, of Megapool ofzo. Ik ben alleen bang dat je hier veel kennis en ervaring voor nodig hebt.
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!

No, but seriously...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:48
Verwijderd
Je hoeft natuurlijk geen elektrotechniek gestudeerd te hebben, maar het is wel handig als je het verschil weet tussen een wasautomaat en een wasdroger en tussen CDRs en DVDRs.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 21:21
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Oeh, Alluman, wat ben je hard
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 21:23
Miracle
Miracle is offline
Misschien ben je wat jong, maar je kunt het altijd proberen joh! Gewoon ff langsgaan.
Oud 20-01-2005, 21:29
Sweetsurrender
Wordt over een maand 17, dus jong valt nog wel mee (of zijn dit puber woorden? ) Maar ok, bedankt iig. Verschil tussen CDR en DVDR weet ik nog net wel hoor Nee, heb opzich wel verstand van PC's e.d. maar mijn ouders zeggen constant: ''Nou, dan moet je er echt wel mee vanaf weten, meer dan je nu weet''

Maar bedankt iig
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 22:23
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Je kan het altijd proberen, nee heb je jah kan je krijgen
Oud 20-01-2005, 23:43
AJMouse
AJMouse is offline
Ik dacht dat megapool failliet was?
Oud 21-01-2005, 06:24
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 21-01-2005 @ 00:43 :
Bij ons leeft ie in ieder geval niet meer, we hebben nu een lidl
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 09:38
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 21-01-2005 @ 07:24 :
Bij ons leeft ie in ieder geval niet meer, we hebben nu een lidl
ach whats in a name

ja, ik zou t gewoon proberen, desnoods begin je met hetschoonmaken van de apparatuur en verkoop je het pas over n jaar ofiets.
Oud 21-01-2005, 16:57
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 21-01-2005 @ 00:43 :
Faillissement =/= opheffing van de winkel
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:11
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 21-01-2005 @ 07:24 :
Bij ons leeft ie in ieder geval niet meer, we hebben nu een lidl ALDI
Oud 21-01-2005, 17:49
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
het kan ook aan mij liggen hoor, maar de gemiddelde dixon verkoper weet echt weinig hoor, of iig niet meer dan de doorsnee internetter/ pc gebruiker, dus je kan je rustig aanmelden..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 20:19
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
dem schreef op 21-01-2005 @ 18:49 :
het kan ook aan mij liggen hoor, maar de gemiddelde dixon verkoper weet echt weinig hoor, of iig niet meer dan de doorsnee internetter/ pc gebruiker, dus je kan je rustig aanmelden..
precies. lijkt me alleen dat je wel een verkopersopleiding of cursus zal moeten volgen. apepakkie an, hup de winkel in .

ik zou het gewoon proberen, desnoods begin je als schoonmaker. want je lijkt me toch zeker wel te jong om echt te verkopen, ik denk niet dat veel mensen zijn gesteld op verkopertjes van 16 met 'enige' kennis en ervaring. je verwacht toch minstens iemand die er uit ziet alsof hij wat weet.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 23:02
Nonaj
Nonaj is offline
Je moet nog wel weten waar je wat in een computer moet douwen...
Hier was namelijk ook een keer een vacature bij de Dixons, en ik was nogal tamelijk werkloos, dus toen heb ik gesolliciteerd en toen zeiden ze dat.
Niet dat ik verwacht had dat ze me aannamen (vrouwen en computers ), maar proberen kan altijd natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:01
M@rco
M@rco is offline
Ik heb daar laatst in een moment van ultieme wanhoop ook gesolliciteerd, en ik kan je verzekeren dat ik zat kennis heb van de dingen die zij verkopen. Maar ik had volgens hun niet genoeg verkoopervaring. Ze vinden het dus belangrijker dat je met een tandpastaglimlach op je gezicht mensen iets aansmeert dan dat je ook daadwerkelijk weet wát je verkoopt.

Is ook wel logisch, 't is een grote winkelketen en dus draait het in de eerste plaats om zoveel mogelijk verkopen, en mensen met veel verkoopervaring zullen daar nou eenmaal beter mee zijn. Dat er dan een grote kans is dat ze je een te duur, waardeloos prul aanpraten - tja.
Oud 22-01-2005, 11:17
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
dem schreef op 21-01-2005 @ 18:49 :
Jah, maar meestal zijn het wel jongens die van een ROC sector economie oid afkomen. Verkopers dus.
Oud 23-01-2005, 16:06
AJMouse
AJMouse is offline
de verkopers bij dixons weten net zoveel als de gemiddelde (n00bishe) moeder over computers. Dat is perfect, want dát zijn ook de enige mensen die daar kopen!

Oud 24-01-2005, 23:19
Jeopardize
Jeopardize is offline
Het lijkt me wel logisch dat je enig verstand van zaken moet hebben, dat maakt het werk voor jezelf ook leuker. Zoals eerder genoemd zullen dergelijke grote winkelketens vast wel trainingsdagen o.i.d. organiseren.

Hoe dan ook, je kunt het altijd proberen. Vraag rond wat er precies van je verwacht wordt, en indien je mogelijkheden ziet beoordeel dan voor jezelf of je voldoet aan de eisen die men aan je stelt.
Oud 25-01-2005, 13:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 23-01-2005 @ 17:06 :
de verkopers bij dixons weten net zoveel als de gemiddelde (n00bishe) moeder over computers. Dat is perfect, want dát zijn ook de enige mensen die daar kopen!

Oud 25-01-2005, 14:13
Verwijderd
Dixons lijkt me niet echt leuk om te werken. Je krijgt een basissalaris (minimumloon volgens mij) en dan krijg je een bonus, die is afhankelijk van hoeveel je verkoopt. Je moet dus echt mensen 'aansmeren' anders krijg je behoorlijk gezeik met je leidinggevende.

Het niveau is niet echt hoog, een ex-collegaatje van mij werkt er nu ook en die weet echt weinig van computers af. Ik denk wel dat de minimumleeftijd 18 is, mensen nemen je dan iets serieuzer en je staat iets sterker in je schoenen tegen agressieve klanten.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 12:24
Sweetsurrender
Ff een upje...
Ik heb gesolliciteerd bij Scheer & Foppen, lijkt me leuk om daar te werken, omdat ik dan een beetje kan leren over apparatuur enzo. Tijdens mijn eerste gesprek (wordt deze week gebeld voor een tweede gesprek) vertelde het filiaalhoofd mij dat kennis niet nodig was. ''Het meeste leer je toch op de werkvloer''

Iig bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten