Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2005, 16:11
wr_faya
wr_faya is offline
Heey mensen..Ik ga binnen kort soliciteren bij de c1000 als vakkenvuller..Ik ben nu nog bezig met een folderswijk.. Moet ik dat vermelden onder referenties..of moet ik er niks bijschrijven?

Groetjesss
Oud 03-02-2005, 16:33
Verwijderd
Ik denk in dit geval dat je toekomstige werkgever niet je referenties zal nabellen.

Hoe het zij, wat referenties betreft geldt altijd: als je ze op je cv zet, dan moet je vooraf aan de referent toestemming vragen/hij of zij op de hoogte stellen.

Je hoeft geen referenties op je cv te zetten, want als mensen die willen, dan kun je die altijd nog achteraf geven.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 16:50
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik had deze week ook een solicitatie en had bij werkervaring o.a. ook mcdonalds ingevult

en ik had daar ook gewerkt .. als was ut maar iets van 3 maanden, want ik ben daar zeg maar met een ruzie weg gegaan..

en toen maandag.. wouden ze opeens de mcdonalds bellen om te vragen hoe ik was en hoe ik werkte

terwijl ik daar een jaar geleden voor het laatst gewerkt had en het eigenlijk nergens op sloeg..

want ik soliciteerde voor werk bij een tankstation
Oud 03-02-2005, 16:59
Verwijderd
Persoonlijk zou ik het zeker doen, ik heb inmiddels al best veel werkervaring en positieve werkgevers. Maarja, als ze negatief over je zijn kan je het misschien beter niet invullen. En ach, het gaat tenslotte om een vakkenvulbaantje
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 17:22
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
oh ja..

maar goe.. ze belde net op.. of ik morgen even langs wilde komen.. dus neem aan dat ze niet al TE negatief over me waren
Oud 03-02-2005, 17:32
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Je moet bij referenties ook een contactpersoon vaak opgeven, en die moet je idd eerst om toestemming vragen.

Ik vul dat nooit in, wat voor werk ik eerder gedaan heb kunnen ze op mijn cv zien, en op een sollicitatieformulier moet je ook vaak ook nog eens apart werkervaring opgeven. Volgens mij verwachten ze ook niet echt dat je voor dit soort baantjes referenties opgeeft.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 17:42
wr_faya
wr_faya is offline
Ok !! Hartstikke Bedankt
Oud 03-02-2005, 20:59
Verwijderd
Citaat:
freakyfire schreef op 03-02-2005 @ 17:50 :
ik had deze week ook een solicitatie en had bij werkervaring o.a. ook mcdonalds ingevult

en ik had daar ook gewerkt .. als was ut maar iets van 3 maanden, want ik ben daar zeg maar met een ruzie weg gegaan..

en toen maandag.. wouden ze opeens de mcdonalds bellen om te vragen hoe ik was en hoe ik werkte

terwijl ik daar een jaar geleden voor het laatst gewerkt had en het eigenlijk nergens op sloeg..

want ik soliciteerde voor werk bij een tankstation
Slaat wel degelijk ergens op denk ik. Ze zullen wel willen weten hoe jij in de omgang bent, of je op tijd bent enz. Toch wel belangrijk als je ergens nieuw komt te werken.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 22:10
snoodaard
snoodaard is offline
Hoewel ze zullen verwachten dat je voor deze zeer zware taak genoeg in petto hebt denk ik dat het geen snars uitmaakt.
Oud 03-02-2005, 22:53
Verwijderd
Citaat:
freakyfire schreef op 03-02-2005 @ 18:22 :
oh ja..

maar goe.. ze belde net op.. of ik morgen even langs wilde komen.. dus neem aan dat ze niet al TE negatief over me waren
De point is, dat werkgevers over het algemeen geen slechte verhalen over voormalige werknemers mogen vertellen. Dit omdat zij dan hierdoor aansprakelijk kunnen worden gehouden voor een afwijzing. Natuurlijk zullen weinig mensen hun voormalig werkgever hierop aanspreken, maar toch.

Het blijft natuurlijk beter om alleen referenties op te geven van mensen met wie je goed hebt kunnen opschieten - is dat niet de baas, dan maar een of andere manager.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 23:20
Verwijderd
Ghehe, op grond van wat dan? Onrechtmatige daad? Je denkt dus dat er mensen zijn die serieus een voormalige werkgever op grond van onrechtmatige daad gaan aanspreken tot schadevergoeding, omdat ze denken te kunnen bewijzen dat door een slechte referentie ze een andere betrekking zijn misgelopen? Highly unlikely.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten