Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2005, 12:22
Quasi
Quasi is offline
Ik heb hier op stage een pc die niet meer op wilt starten. Het gaat om een Intel Celeron 450 MHz. Hij gaf eerst een aantal fouten aan die ik heb opgelost maar: Als ik de pc nu opstart dat is het eerste scherm gewoon goed maar dan kom ik in het scherm waar ook de specificaties van de pc staan. Alle hardware apparaten worden herkend. Ook met de harde schijf is niks mis.

Het punt waar de pc blijft hangen, in het beeld staat: 'sdram at bank # :1 ok", en "Searching for boot record from IDE-0 ok"
Hij geeft dus eigenlijk niet echt een foutmelding maar de pc gaat hier gewoon niet verder! wat kan dat zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken

Laatst gewijzigd op 31-01-2005 om 14:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2005, 13:28
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Quasi schreef op 31-01-2005 @ 13:22 :
Ik heb hier op stage een pc die niet meer op wilt starten. Het gaat om een Intel Celeron 450 MHz. Hij gaf eerst een aantal fouten aan die ik heb opgelost maar: Als ik de pc nu opstart dat is het eerste scherm gewoon goed maar dan kom ik in het scherm waar ook de specificaties van de pc staan. Alle hardware apparaten worden herkend. Ook met de harde schijf is niks mis.

Het punt waar de pc blijft hangen, in het beeld staat: 'sdram at bank # :1 ok", en "Searching for boot record from IDE-0 ok"
Hij geeft dus eigenlijk niet echt een foutmelding maar de pc gaat hier gewoon niet verder! wat kan dat zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken
ergens zit een kabeltje los denk ik... kan je alleen niet vertellen waar... dat zou ik eerst controleren
Oud 31-01-2005, 14:03
Quasi
Quasi is offline
heb ik gedaan maar ik kan er geen ontdekken..
Oud 31-01-2005, 15:07
Verwijderd
lijkt me meer S&M,
maar probeer eens opstarten vanaf de cd-rom
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Quasi schreef op 31-01-2005 @ 15:03 :
heb ik gedaan maar ik kan er geen ontdekken..
geen kabel ontdekken? Je moet hem wel openmaken he
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 22:48
Jolt
Jolt is offline
Ik had zo soort probleem ook, lag aan mem.
Oud 31-01-2005, 23:17
M@rco
M@rco is offline
Misschien is het boot record verkloot. Kun je nog wel opstarten van diskette/CD-ROM?
Oud 01-02-2005, 15:06
Quasi
Quasi is offline
ja ik heb me kast open gemaakt jah maar ik kon geen losse kabel vinden.

Ik heb em nou met diskette opgestart en windows opnieuw geinstalleerd en nou doet ie het wel weer. Ik weet niet waar het aan lag maar bedankt voor de reacties en maar hopen dat het niet nog een keer gebeurd
Oud 03-02-2005, 00:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat jij beschrijft is het punt waarop het BIOS de MBR (Master Boot Record) inleest en de software het booten overneemt. Check of je hardeschijf goed werkt, check of je systeem kan booten van cd. Probeer desnoods windows opnieuw te installeren, etc.
Oud 03-02-2005, 09:11
Quasi
Quasi is offline
nou bedankt! inderdaad dara lag het aan. Ik ben er uit en ik ben weer een gelukkig mens
Reageren

Regels voor berichten