Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2005, 17:46
Preaper
Preaper is offline
Beste forummers,

ik kan waarschijnlijk van mijn vaders bedrijf een aardige laptop met defecte DVD-drive overnemen voor een zeer zacht prijsje.
Mijn vraag was enkel of ik deze DVD-drive zou kunnen vervangen, aangezien zo'n invoer toch wel cruciaal is.
Het betreft een Acer Aspire 1500 van maart 2003(bestelgegevens: Aspire 1302XV Athlon1600+ 256MB 20GB NON Aspire 1302XV AMD Athlon XP). Zijn hiervoor losse DVD-drives verkrijgbaar en waar?
Als dit niet zo is vroeg ik me af of iemand nog andere alternatieven in gedachten had(goedkope externe DVD drive, etc.)

b.v.d.
Oud 01-02-2005, 17:49
Jolt
Jolt is offline
Ik geloof niet dat je ze zo kan kopen.

Die moet je dan laten reaperen door het bedrijf zelf.
Oud 01-02-2005, 18:00
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Acer levert weldegelijk losse onderdelen voor je laptop, maar deze zijn (helaas) niet overal te koop.

Voor dit type kan ik dus niets vinden en ik ben bang dat je dus het onderdeel eventjes zult moeten opsturen naar acer, als je dan geen garantiebewijs meer hebt, zullen ze tegen betaling wel een nieuwe sturen.
Oud 01-02-2005, 18:28
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Preaper schreef op 01-02-2005 @ 18:46 :
Beste forummers,

ik kan waarschijnlijk van mijn vaders bedrijf een aardige laptop met defecte DVD-drive overnemen voor een zeer zacht prijsje.
Mijn vraag was enkel of ik deze DVD-drive zou kunnen vervangen, aangezien zo'n invoer toch wel cruciaal is.
Het betreft een Acer Aspire 1500 van maart 2003(bestelgegevens: Aspire 1302XV Athlon1600+ 256MB 20GB NON Aspire 1302XV AMD Athlon XP). Zijn hiervoor losse DVD-drives verkrijgbaar en waar?
Als dit niet zo is vroeg ik me af of iemand nog andere alternatieven in gedachten had(goedkope externe DVD drive, etc.)

b.v.d.

Of je de drive makelijk kan vervangen hangt van het frontje af, in alle laptops zit een standaard slim cd /dvd/cdrw drive , tis ghewoon een standaard......ik heb zelf ook de cd drive van een toshiba vervangen vioor een drive uit een compaq , het enige dat aan de hand kan zijn is ;of de drive master of slave moet zijn.... maaru dat kan je gewoon veranderen door er andere firmware opzetten
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:32
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-02-2005 @ 19:00 :
Acer levert weldegelijk losse onderdelen voor je laptop, maar deze zijn (helaas) niet overal te koop.

Voor dit type kan ik dus niets vinden en ik ben bang dat je dus het onderdeel eventjes zult moeten opsturen naar acer, als je dan geen garantiebewijs meer hebt, zullen ze tegen betaling wel een nieuwe sturen.
Waar zou ik deze onderdelen kunnen kopen? En via welke bron concludeer je dat voor mijn laptop geen onderdelen verkrijgbaar zijn?
Oud 01-02-2005, 18:33
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
twain4me schreef op 01-02-2005 @ 19:28 :
Of je de drive makelijk kan vervangen hangt van het frontje af, in alle laptops zit een standaard slim cd /dvd/cdrw drive , tis ghewoon een standaard......ik heb zelf ook de cd drive van een toshiba vervangen vioor een drive uit een compaq , het enige dat aan de hand kan zijn is ;of de drive master of slave moet zijn.... maaru dat kan je gewoon veranderen door er andere firmware opzetten
dat is toch zeer goed nieuws. Ik heb hier wel een oude CD-drive liggen, maar die zou ik dan uit een nog functionerende laptop moeten halen. heb je enig idee waar ik slimdrives zou kunnen verkrijgen?
Oud 01-02-2005, 18:36
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Preaper schreef op 01-02-2005 @ 19:33 :
dat is toch zeer goed nieuws. Ik heb hier wel een oude CD-drive liggen, maar die zou ik dan uit een nog functionerende laptop moeten halen. heb je enig idee waar ik slimdrives zou kunnen verkrijgen?

bij de iets ruim denkender pczaak bv...
www.alternate.nl
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:50
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
twain4me schreef op 01-02-2005 @ 19:36 :
www.alternate.nl
wat zijn in jouw ogen goede ruimdenkene pczaken, naast alternate(die vragen namelijk 75 euri voor een slim line dvdspeler...)
Oud 01-02-2005, 18:52
Gimme more beer
Citaat:
Preaper schreef op 01-02-2005 @ 19:32 :
Waar zou ik deze onderdelen kunnen kopen? En via welke bron concludeer je dat voor mijn laptop geen onderdelen verkrijgbaar zijn?
Ik vond ze voor de Acer alleen maar voor modellen boven de 3000, vandaar

Maar het zal inderdaad gemakkelijk vervangbaar zijn door een standaard type, zolang de aansluiting (en preset) maar juist is. Even checken dus.
Oud 01-02-2005, 18:52
Gimme more beer
Citaat:
twain4me schreef op 01-02-2005 @ 19:36 :
www.alternate.nl
Argh...
Oud 01-02-2005, 18:54
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-02-2005 @ 19:52 :
Ik vond ze voor de Acer alleen maar voor modellen boven de 3000, vandaar

Maar het zal inderdaad gemakkelijk vervangbaar zijn door een standaard type, zolang de aansluiting (en preset) maar juist is. Even checken dus.
Daar kan ik pas meer over zeggen wanneer ik de laptop in mijn handen heb. Maar het is in ieder geval fijn dat er hoop is. bedankt
Oud 01-02-2005, 18:55
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-02-2005 @ 19:52 :
Argh...
Geen goede winkel?
Oud 01-02-2005, 18:58
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Preaper schreef op 01-02-2005 @ 19:55 :
Geen goede winkel?
uhmm goed, NEE maar, ze hebben wel veel

je kan ff kijken op tweakers...... ennu je mag ook best zelf zoeken (google.....HINT HINT)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:16
Gimme more beer
Citaat:
Preaper schreef op 01-02-2005 @ 19:55 :
Geen goede winkel?
Het spul dat ze verkopen en de levertijden zijn wel okee, maar de klantenservice en de prijzen zijn minder
Oud 01-02-2005, 19:38
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-02-2005 @ 20:16 :
Het spul dat ze verkopen en de levertijden zijn wel okee, maar de klantenservice en de prijzen zijn minder

Prijzen valt reuze mee, tja dat hun de enigste zijn die een 6800 Ultra of X850XT PE op voorraad hadden, logisch dat je dan 100 euro extra vraagt .

Maar mid range is echt niks met de prijzen.
Oud 01-02-2005, 21:38
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
twain4me schreef op 01-02-2005 @ 19:58 :
uhmm goed, NEE maar, ze hebben wel veel

je kan ff kijken op tweakers...... ennu je mag ook best zelf zoeken (google.....HINT HINT)
Ik heb gezocht, ook op tweakers, maar zo kom je er niet makkelijk achter wat goede winkels zijn... ;x
Oud 02-02-2005, 12:43
Gimme more beer
Citaat:
Preaper schreef op 01-02-2005 @ 22:38 :
Ik heb gezocht, ook op tweakers, maar zo kom je er niet makkelijk achter wat goede winkels zijn... ;x
Goede winkels zijn winkels met een fatsoenlijke levertijd en verzendkosten. Als je waarde hecht aan klantenservice kun je altijd even de klantenservice uitproberen en in ieder geval Alternate mijden
Oud 02-02-2005, 12:45
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-02-2005 @ 13:43 :
Goede winkels zijn winkels met een fatsoenlijke levertijd en verzendkosten. Als je waarde hecht aan klantenservice kun je altijd even de klantenservice uitproberen en in ieder geval Alternate mijden
De enigste klantenservice die ik nodig heb is het omruilen van defecte producten. Maar ik zal nog eens goed rondkijken.
Oud 02-02-2005, 12:46
Gimme more beer
Citaat:
Preaper schreef op 02-02-2005 @ 13:45 :
De enigste klantenservice die ik nodig heb is het omruilen van defecte producten.
Ja en dat is dus precies waar ik bij alternate verschillende enorm slechte ervaringen mee heb.
Oud 02-02-2005, 12:52
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-02-2005 @ 13:46 :
Ja en dat is dus precies waar ik bij alternate verschillende enorm slechte ervaringen mee heb.
Kun je iets meer toelichten over je ervaringen? wat waren je problemen zo al? ze weigerde eerst? of waren ze traag? Of?
Oud 02-02-2005, 14:56
Gimme more beer
Citaat:
Preaper schreef op 02-02-2005 @ 13:52 :
Kun je iets meer toelichten over je ervaringen? wat waren je problemen zo al? ze weigerde eerst? of waren ze traag? Of?
Het schokkendste voorbeeld is een PC die door mij is opgestuurd voor reparatie (complete PC daar gekocht, 7 weken op gewacht, na een maand geen beeld meer, zelf het ding doorgecheckt en niets gevonden). Ik had het spul verpakt in een grote doos met voldoende vast piepschuim, maar blijkbaar is er toch het een en ander misgegaan bij de TPG. De kast was lichtjes verbogen (en dus niet echt bruikbaar meer), een van de HDD's deed het volgens hun niet meer en de DVD drive was kapot.

Ze hebben het spul toen op mijn rekening gezet en vertelden me dat ik verhaal moest halen bij de TPG (verzekerd vervoer) en ondanks het feit dat ik ze gezegd heb dat ze dat volgens mij zelf moesten doen verzekerden ze mij dat ik het geld zelf moest terugvragen.

5 Weken later werd de PC nog steeds niet teruggezonden, nadat ik verscheidenen keren heb gebeld en ze me verzekerden dat ze altijd alles zo snel mogelijk terugsturen. Na 5 weken belde ik nog een keer en een medewerker zou mij wel eventjes helpen. "Ja meneer, we hebben uw PC hier staan, het voetje is vervangen en hij kan terug"... "Voetje?"... "Ja, het voetje van uw kast was toch kapot gegaan bij het vervoer?"... "Volgens mij niet"... "Een witte kast toch?" "Nee, het is een mat zilveren kast"... "Oh, dan hebben we de verkeerde, mag ik u om half 5 even terugbellen?" "Als je dat ook echt doet, mag dat" "Ja meneer, tot ziens!"...

2 Dagen later ben ik toch maar weer eens gaan bellen en nu bleek dat ze de kast hadden verstuurd naar de verkeerde persoon en dat deze zo snel mogelijk terug werd gezonden en dan aan mij werd geleverd. Ik vroeg of ze de kapotte onderdelen er ook bij wilden leveren, dat deden ze.

2 Weken later kreeg ik post. Of ik even wilde tekenen voor de levering, 250 euro (!!). Dat was 70 euro meer dan het bedrag dat ze mij hadden gemeld, maar omdat ik het echt zat was heb ik het maar betaald en dan belde ik ze later wel terug ofzo. Ik maak het pak open en wat zit erin? Een lege, nieuwe kast met een nieuwe DVD speler en een HDD. Maar geen moederbord, processor, videokaart, noem maar op!

Dus ik bellen met die lui, zeggen ze "Maar meneer, volgens onze gegevens heeft u deze kapotte artikelen opgestuurd voor vervanging."... "Nee, dat heb ik niet en jullie komen dit spul maar ophalen en binnen 1 week wil ik mijn PC en die 70 euro terughebben!"... "Ik bel u half 5 terug."... "Nee, die ken ik al, het wordt nu geregeld en anders kom ik persoonlijk naar ridderkerk om al het geld terug te eisen dat ik ooit aan dit bedrijf heb betaald!"

10 Minuten later vertelde hij me dat hooguit een week later een postbode langs zou komen om de geleverde artikelen op te halen en dan werd zo snel mogelijk mijn PC geleverd. De volgende dag stond de postbode er al en 2 weken later kreeg ik mijn PC. De kapotte HDD en DVD en kast zaten erbij en de HDD blijkt gewoon te werken, maar ik besluit daar niets over te zeggen, als ik het toch terugkrijg van de TPG.

Echter, de TPG vond ook dat Alternate het geld moest terugeisen, aangezien zij hadden getekend voor de levering. Dus ik weer bellen met die lui en na 20 minuten had ik het hoofd klantenservice te pakken. Als ik even een kopie van de rekening zou sturen, zou hij het wel in orde maken.

Tot 5 keer toe zegt dit klantenservicehoofd niets van me ontvangen te hebben, terwijl ik het wel verstuurd heb en de keer daarna mag ik het hoofd klantenservice niet meer spreken ("daar kunnen we niet aan beginnen, meneer!") en tot op heden heb ik mijn 250 euro nog steeds niet terug gezien!

Overtuigd?
Oud 02-02-2005, 22:04
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-02-2005 @ 15:56 :
Het schokkendste (...) terug gezien!

Overtuigd?
omfg. Die zaak zal ik mijden als de ziekte....
Oud 02-02-2005, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Preaper schreef op 02-02-2005 @ 23:04 :
omfg. Die zaak zal ik mijden als de ziekte....
Ik heb zijn relaas met stijgende verbazing gelezen, wat een stompzinnigheid daar
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 19:55
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 02-02-2005 @ 23:34 :
Ik heb zijn relaas met stijgende verbazing gelezen, wat een stompzinnigheid daar
niet dat ik het goed wil praten.. heb genoeg negatiefs gezien van alternate, maar het is helaas de waarheid als een bedrijf uit zijn jasje gaat groeien het tenkoste van iets gaat , helaas is het in dit geval dus de service...
overegens werkt het in de winkel zelf en stuk beter.... maar daar hebben de meeste mensen weinig aan

.... behalve dat is en blijft het natuurlijk een duits bedrijf, met duitse gewoontes...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 20:07
Gimme more beer
Nou jah, ik geef toe, het magazijn- en verstuurwerk van die lui is prima in orde, maar verder laat het gewoon nogal te wensen over. Volgens mij is de efficientie en onderlinge communicatie echt minimaal. Ik heb zelfs het idee dat de klantenservice los zit van de winkel en dat kan bij een zaak als deze voor de nodige problemen zorgen.

Ik ben daar duurder uit en eigenlijk is dat nergens voor nodig, want de service bij de goedkopere bedrijven is dan misschien vaak kortaf en in slecht Nederlands, echt problemen heb ik bij de meeste bedrijven nog niet gehad, behalve wat late leveringen, maar daar kan ik mee leveren.

Kijk, er zitten een paar winkels hier in de stad en als ik echt snel iets nodig heb, pak ik de auto en ben ik na 30 minuten wel weer terug. Dan ben je vaak wel een paar euro duurder uit, maar kun je er in ieder geval snel mee terug, mocht het niet werken.

Een vriend van me heeft overigens ooit een kapot product van Alternate toegezonden gekregen en de reactie "dat is onmogelijk, meneer" gekregen. Nadat hij met de producent van het product had gebeld, had hij binnen no-time een vervangend product, dat wel, gelukkig.
Reageren

Regels voor berichten