Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2002, 12:26
Sincerely yours
Sincerely yours is offline
Opvrolijken...troosten...hoe doe je dat?
Als voorbeeld een vriendin van je zich slecht voelt door een ruzie of omdat iemand iets naar tegen haar zei, hoe vrolijk je dan zo iemand op? Ik weet nooit wat zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2002, 13:19
royalJunx
royalJunx is offline
je hoeft nix te zeggen

een knuffel zegt meestal genoeg
Oud 29-05-2002, 16:12
~LiEf MeisJuh~
~LiEf MeisJuh~ is offline
al s ik hoor dat iemand iets lullig s over mij heeft gezegd wil ik het liefst horen dat hij ut niet zow bedoeld...ensow en een knuffol en...gewoon laten merken dat jij het voor haar opneemt... en zeggen dat als iemand zegt dat zij lelijk is bijv. dat je dan gewoon haar het gevoel geeft dat ze absoluut niej lelijk is!!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 16:22
Sincerely yours
Jullie hebben gelijk. En als iemand haar lastigvalt weet ik wat ik moet doen.

Nu kan ik haar wel troosten, maar hoe vrolijk ik haar op? Ze vind het aardig dat mensen haar troosten, maar ze blijft triest kijke.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 16:25
~LiEf MeisJuh~
~LiEf MeisJuh~ is offline
KUt Man! probeer eerst er over te praten...sluit dan af met zoiets: je weet toch ook wel dat dat wat hij/zij zei niet waar ishe? sluit af zeg dat je de r nix meer over wil horen ga over een ander onderwerp praten dat zij leuk vint...en taddaaa je zult zien dat et werkt
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 16:25
Verwijderd
misschien gewoon iets gezelligs gaan doen... maar misschien is het ook wel goed om ur ff slechte zin te laten hebben...
aan de andere kant issut misschien leuk om ff de stad in te gaan ofzow of een terrasje pikken of een filmpie huren oid.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 19:06
Verwijderd
Eerst troosten, dan voor afleiding zorgen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 19:09
Verwijderd
Ligt erg aan de persoon. Sommige mensen willen idd het liefst een knuffel, anderen willen juist helemaal niet dat je aan ze zit, dan werkt een knuffel dus niet. Maar wat ******** zei, eerst troosten, dan voor afleiding zorgen, zal meestal wel helpen. Maar soms is praten ed er over beter dan afleiding. Dat zul je zelf per situatie en persoon moeten bepalen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 19:13
kingetje
kingetje is offline
Citaat:
royalJunx schreef:
je hoeft nix te zeggen

een knuffel zegt meestal genoeg
Mee eens een knuffel zegt al heel veel en pak deze persoon is stevig vast (een knuffel dus <--- is weer is dubbelzinnig)

Groetjes van Dizjoo
Oud 29-05-2002, 19:30
kipfilet
kipfilet is offline
Sla twee armen om diegene heen en laat merken dat je er voor hem/haar bent. Woorden zijn meestal niet nodig. Omdat je niet weet hoe je ermee aan moet, zeg je misschien kwetsende dingen. Als diegene erover wil praten met jou, zal hij/zij vanzelf naar je toe komen.
Oud 29-05-2002, 20:52
Sincerely yours
Hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Ik zit nog met een probleem. Ik durf haar niet zomaar weer te knuffelen. We hebbe voor een tijdje niet meer zoveel met elkaar gesproke.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 22:42
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
kingetje schreef:

Mee eens een knuffel zegt al heel veel en pak deze persoon is stevig vast
Hmm, als ik het moeilijk heb met iets en een vriendin is in de buurt, dan betekent die aanwezigheid alleen al veel. Praten hoeft niet per se, beter zwijgen dan domme opmerkingen geven. Een knuffel heb ik op zich niet nodig, of beter ik ben nogal op afstand. Afleiding zoeken is het beste. Overtuig ze om iets anders te gaan doen en om haar gedachten te verzetten.
Oud 29-05-2002, 23:28
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
lady_x schreef:

Hmm, als ik het moeilijk heb met iets en een vriendin is in de buurt, dan betekent die aanwezigheid alleen al veel. Praten hoeft niet per se, beter zwijgen dan domme opmerkingen geven. Een knuffel heb ik op zich niet nodig, of beter ik ben nogal op afstand. Afleiding zoeken is het beste. Overtuig ze om iets anders te gaan doen en om haar gedachten te verzetten.

Mee eens..

Ik merkte vorige week heel erg, dat toen ik me kut voelde, ik mijn vrienden heel erg begon te missen... ik had echt behoefte aan iemand bij me.. t hoefde niet perse een arm om me heen te zijn ofzow, maar alleen al de aanwezigheid van iemand..

Tis bij mij vaak zo, dat als ik me kut voel, en vervolgens zijn er vrienden van me, die over koetjes en kalfjes ( ) komen praten, kan ik mn gedachten een beetje afleiden enzo... beetje mengen in het gesprek.. je voelt je gewenst..

Laat merken dat je om die persoon geeft... een knuffel is nooit weg.. maar in ieder geval laten merken dat je er bent voor diegene.. Ook al heb je haar, zoals in jou geval, een tijdje niet gezien..

suc6,

Laura
Oud 04-06-2002, 16:46
tumtum
tumtum is offline
goed naar haar luisteren zodat ze alles even kwijt kan en knuffelen ofzow. als ze uit verteld is iets heel anders, leuks gaaan doen.

suc-6!!
Reageren

Regels voor berichten