Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2005, 16:30
Saarah
Saarah is offline
Wat denken jullie van waarzeggers; geloven jullie in ze of vinden jullie het pure onzin?

Persoonlijk heb ik er nooit in geloofd, tot voor kort. Een grootmoeder van een heel goede vriendin van me ging naar een waarzegster, met een foto van o.a. die vriendin. Ze liet die foto zien aan die waarzegster en heeft ook verteld wat ze allemaal zei. Ze heeft dingen gezegd die ze gewoonweg niet kòn weten. Ze zei verschillende dingen over haar karakter die echt wel klopten, ze zei dingen die maar heel weinig mensen weten en die je niet kàn gissen, dingen die ze echt niet kon weten. En daar ben ik wel even van geschrokken, in de zin van, dat kàn toch niet?

Jullie ervaringen? (En dan heb ik het dus niet over die kaartenleggers ofzo op de kermis , maar over 'serieuze' waarzeggers/handlezers/kaartenleggers/...)

En oh ja, is er eigenlijk een verschil tussen waarzeggers of helderzienden?
Advertentie
Oud 19-04-2005, 16:31
Verwijderd
-> Mystiek
Oud 19-04-2005, 16:31
Gothic
Gothic is offline
--> mystiek?
Oud 19-04-2005, 16:34
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-04-2005 @ 17:31 :
-> Mystiek
Ja idd... Sorry
Oud 19-04-2005, 18:27
Freestyler*
Freestyler* is offline
maar wat zijn die niet te raden dingen dan
want een karakterbeschrijving geven waarin iedereen zich wel in herkent is niet moeilijk.

als het wel waar is
waarom zijn die mensen dan nog steeds waarzegger weet je
hadden ze dan wel wat beters met dat talent kunnen doen

oh ik lees nu dat het de grootmoeder van een vriendin van je was en daar weer de vriendin van
laat maar zitten dan
Oud 19-04-2005, 18:41
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 19-04-2005 @ 19:27 :
maar wat zijn die niet te raden dingen dan
want een karakterbeschrijving geven waarin iedereen zich wel in herkent is niet moeilijk.

als het wel waar is
waarom zijn die mensen dan nog steeds waarzegger weet je
hadden ze dan wel wat beters met dat talent kunnen doen

oh ik lees nu dat het de grootmoeder van een vriendin van je was en daar weer de vriendin van
laat maar zitten dan
Nee, het was de grootmoeder van een goede vriendin. (Leer goed lezen voor je commentaar geeft !!)
En wat voor dingen? Ze zijn nogal privé, maar ik zal één voorbeeld geven:
De waarzegster zei: "jij kent haar niet als Sandra** hé?"
Grootmoeder: "hoe bedoel je?"
Waarzegster: "wel, ze heeft een andere roepnaam gehad, ze heeft anders genoemd?"
En da's idd waar, m'n vriendin heeft (nog niet zo heel lang geleden) haar naam laten veranderen.

**Sandra = niet haar echte naam, ik heb hem even verzonnen omdat ik geen namen wil noemen.
Oud 19-04-2005, 18:49
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Saarah schreef op 19-04-2005 @ 19:41 :
Nee, het was de grootmoeder van een goede vriendin. (Leer goed lezen voor je commentaar geeft !!)
En wat voor dingen? Ze zijn nogal privé, maar ik zal één voorbeeld geven:
De waarzegster zei: "jij kent haar niet als Sandra** hé?"
Grootmoeder: "hoe bedoel je?"
Waarzegster: "wel, ze heeft een andere roepnaam gehad, ze heeft anders genoemd?"
En da's idd waar, m'n vriendin heeft (nog niet zo heel lang geleden) haar naam laten veranderen.

**Sandra = niet haar echte naam, ik heb hem even verzonnen omdat ik geen namen wil noemen.
haha
ik snap het ook wel van die vriendin hoor

maar waarom zou in vredesnaam iemand een naam zien aan een foto?
Oud 19-04-2005, 18:51
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 19-04-2005 @ 19:49 :
haha
ik snap het ook wel van die vriendin hoor

maar waarom zou in vredesnaam iemand een naam zien aan een foto?
Tja, juist weet ik dat ook niet natuurlijk . De waarzegster zei dat ze dingen (ik vermoed geesten of zielen of weetikveel wat) 'voelt', als je bv. een foto liet zien van een overledene moest je dat wel zeggen omdat ze anders haar geest te veel openstelde voor iets ofzo ?
Klinkt allemaal heel raar, maar wat ik nog het meest rare vind is dat die dingen die ze zei, allemaal kloppen! En zo'n dingen kun je toch niet gewoon gokken, want voor de meeste mensen kloppen ze niet?
En die vriendin heeft het echt niet verzonnen hoor ik ken haar heel erg goed, en haar grootmoeder zou zoiets ook niet verzinnen
Oud 04-05-2005, 13:20
Verwijderd
Mja, ik denk dat bepaalde mensen heel erg intelligent en charismatisch zijn en erg veel kunnen afleiden uit de reacties van de persoon. Zoals een char bv. Iemand die dan ook nog bepaalde intuïtieve mogelijkheden en gevoelens kan aanboren, kan natuurlijk erg ver gaan in 'waarzeggerij'.

Nu moet ik zeggen dat sommige dingen wel vreemd zijn. Toen ik erg klein was, liep mijn moeder eens met me over de markt en daar zat een soort waarzegger met echt stapels envelopjes. Over die envelopjes liep een vogeltje. Nu kon je aan de man een soort persoonsvoorspelling vragen, dan fluisterde hij iets tegen dat vogeltje en dat beestje vloog dan langs de envelopjes, pikte hier en daar en bleef dan bij eentje zitten. Die envelop kreeg je dan.
Ik heb die tekst pas zo'n 20 jaar later onder ogen gekeken en ik moet zeggen dat het gewoon griezelig was. Vaak zijn er van die testen waar ik me meestal maar deels in kan vinden omdat ik een heel dwars persoon ben, maar die beschrijving was ongelofelijk van toepassing. Mijn moeder heeft ook zo'n beschrijving gekregen en ook haar omschrijving is exact de persoon die zij is. Zelf weet ik niets meer van die gebeurtenis, maar zoals mijn moeder het me heeft verteld is het wel heel apart.
Advertentie

Regels voor berichten