Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2005, 09:52
MisterDJ
MisterDJ is offline
Hoi Allemaal.

Ik heb een vraagje aan jullie.
Ik moet voor beeldend een senopatisch spel voorbereiden en aanbieden.
Alleen nu is mijn probleem ik kan zo snel niks vinden.

Dus nu is mijn vraag aan jullie weten jullie iets wat ik kan aanbieden, alle ideeën zijn welkom.

En weten jullie misschien een beetje makkelijke doelgroep.
Ik houd namelijk niet zo veel van knip en plak werk (groep 7 & 8?)

Alvast bedankt voor jullie hulp,
MisterDJ
Oud 28-01-2005, 10:02
Verwijderd
Misschien kan je uitleggen wat een senopatisch spel is?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 10:07
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-01-2005 @ 11:02 :
Misschien kan je uitleggen wat een senopatisch spel is?
sorry, vergeten.

Een sensopatisch spel is een spel met je zintuigen (voelen/ruiken/proeven/enz.)

Ik denk dat je dan wel een beetje begrijpt wat ik bedoel?
Oud 28-01-2005, 10:12
Verwijderd
Ik begrijp wat je bedoeld (en ik had ook al zo'n vermoeden, maar voor de zekerheid)...en het moet een spel voor beeldend zijn...?

Hoe zie je spel? Gewoon als een opdracht of echt als een spel als bv. ganzenbord? En moeten de kinderen zelf iets maken of mag je ze ook iets laten bekijken ofzo?

Niet beeldende opdrachten kan ik genoeg verzinnen (geblinddoekt dingen proeven en zeggen wat het is, gehoorkokers, voelplankjes, ...), maar beeldend vind ik lastig...misschien dat geblinddoekt proeven wat het is en er dan een kunstwerk van maken oid?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 10:16
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-01-2005 @ 11:12 :
Ik begrijp wat je bedoeld (en ik had ook al zo'n vermoeden, maar voor de zekerheid)...en het moet een spel voor beeldend zijn...?

Hoe zie je spel? Gewoon als een opdracht of echt als een spel als bv. ganzenbord? En moeten de kinderen zelf iets maken of mag je ze ook iets laten bekijken ofzo?

Niet beeldende opdrachten kan ik genoeg verzinnen (geblinddoekt dingen proeven en zeggen wat het is, gehoorkokers, voelplankjes, ...), maar beeldend vind ik lastig...misschien dat geblinddoekt proeven wat het is en er dan een kunstwerk van maken oid?
Het vak heet beeldend, het moet echt een spel zijn (ganzenbord/geblinddoekt iets voelen/enz.)

Dit moet ik voor de klas aanbieden (aan mijn klas ), het moet een spel zijn voor de doelgroep Gehandicapten.
Dus als je ideeën hebt, graag!
Oud 28-01-2005, 10:37
Verwijderd
Maar een beeldend spel, is dat dan niet heel lastig? Of moet ik beeldend niet zien als in tekenen, handvaardigheid, enz.?

Maar gewoon qua spellen...wat ik met kleuters wel eens gedaan heb: een mandje vullen met (makkelijk herkenbare) spulletjes, doekje er over en dan een kind een voorwerp uit het mandje laten pakken (doek er over heen houden), het kind laten voelen en laten omschrijven wat hij voelt en het dan laten raden wat het is. Je kunt natuurlijk ook een kind achter een kast laten zitten met een voorwerp en het dan laten omschrijven wat het ziet en dat de klas dan moet raden.

Of een scherm neerzetten met aan allebei de kanten dezelfde muziekinstrumenten. Aan elke kant van het scherm gaat een kind zitten, nr. 1 maakt een geluid met een muziekinstrument en nr. 2 zoekt het goede instrument er bij (moeten ze dus goed luisteren). Is alleen niet echt een geschikte klassikale activiteit, denk ik.

Je kunt ook de gehoorkokers gebruiken (ik weet niet of je die kent?) en die verdelen onder de kinderen in de klas en dan de kinderen de paren bij elkaar laten zoeken. (Dit kan natuurlijk ook met dingen met geuren.)

Of een kind blinddoeken en het dan een ander kind laten voelen en zo raden wie het is. Of zelf een kind (of een ander kind dat laten doen) omschrijven ("de broek is blauw, de trui is rood, ..." ik zeg maar wat) en de andere kinderen dan laten raden wie het is.

Enz. Als je meer of andere dingen moet weten moet je het maar zeggen, dan zal ik kijken of ik nog wat anders kan bedenken.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 23:57
Bonevouwer
Bonevouwer is offline
misschien een of ander cognitief associatie spel, waarbij de deelnemers een soort fruit moeten ruiken en vervolgens op gevoel bij de juiste soort plant neerleggen.

ik heb er niet echt bij nagedacht, maar misschien kan je het verder uitwerken.succes verder met de opdracht.!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 14:57
MisterDJ
MisterDJ is offline
Beste Forummers.

Het is NIET meer nodig om te posten, ik heb al genoeg info.
Voor alle mensen die al gereageerd hebben (en als ik er wat aan had (zoals Leonoor)) BEDANKT!

Groetjes,
MisterDJ
Reageren

Regels voor berichten